چرا اولین سال ازدواج بسیار مهم است؟

اولین سال ازدواج اهمیت بیشتری برای افراد دارد. همان طور که می دانید ازدواج یک اصل مهم و حیاتی در زندگی همه ما است. شما نمی توانید با یک اشتباه زندگی خود را نابود کنید. امروزه متاسفانه آمار طلاق در کشور های مختلف به شدت افزایش پیدا کرده است. یکی از علت های آن نیز عدم استفاده از مشاوره قبل از ازدواج است. افرادی که قبل از ازدواج مشاوره زوجین را انجام نمی دهند بیشتر در معرض جدایی یا طلاق قرار می گیرند. نشانه های عدم نجات ازدواج را در ادامه برای شما خواهیم گفت. ممکن است روحیات همسر شما نیز تغییر کند. روابط عاشقانه در افراد مختلف متفاوت است. ‌

برخی از افراد توانایی ایجاد رابطه ندارند. در واقع آن ها نمی توانند خود را به شخصیتی برسانند که به غیر از رابطه جنسی به چیز دیگری فکر کنند. شخصیت در افراد مختلف متفاوت است. رابطه جنسی انواع مختلفی و می تواند یکی از. عوامل جدایی در اولین سال ازدواج باشد. گاهی اوقات در اطرافیان خودمان کسی را می ببینیم که اعتیاد به روابط جنسی دارند. این گونه اشخاص باید برای درمان خود به مشاوره مراجعه کنند. مشاوره می تواند برای روابط جنسی به افراد مختلف کمک کند. در مقاله های قبل در ارتباط با روابط مختلف صحبت کردیم. در ادامه می خواهیم ببینیم که چرا اولین سال ازدواج بسیار مهم است؟

خوشبختی در زندگی و تاثیرات آن بر اولین سال ازدواج

در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم. ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. امروز بررسی خواهیم کرد که چند دلیل برای ترک رابطه سمی و نحوه دریافت کمک چگونه است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چرا اولین سال ازدواج بسیار مهم است، صحبت کنیم.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

بدون صمیمیت فیزیکی که یک شراکت عاشقانه را از شراکت افلاطونی متمایز می کند، زوج های متاهل می توانند کم و بیش هم اتاقی شوند. اما اغلب، یک یا هر دو شریک زندگی به دلیل از دست دادن صمیمیت فیزیکی و عدم نجات ازدواج ناامید یا آسیب می بینند.

چرا اولین سال ازدواج  یک فرایند مهم در زندگی است؟

ازدواج می تواند قلب شما را بشکند – به خصوص اگر فکر می کنید به انتهای راه رسیده اید. هیچ مسیر آسانی برای تصمیم گیری برای طلاق وجود ندارد، و مسیر جدایی برای هر کسی متفاوت است. اگر به این تصمیم دشوار فکر می کنید، باید تعیین کنید که آیا رابطه شما آنقدر سمی است که واقعاً فرایندذعدم نجات ازدواج برای آن ایجاد شده باشد

نکته ای در ارتباط با این زمینه

ممکن است تلاش کرده باشید تا با شریک زندگی خود کارها را حل کنید و از نظر ذهنی و عاطفی خسته شده باشید. ممکن است از خود بپرسید که چقدر کار بیشتری باید یا حتی می توانید برای رابطه خود انجام دهید. گاهی اوقات ارزش حفظ یک رابطه را دارد و گاهی اوقات عدم نجات ازدواج اتفاق می افتد. فقط شما پاسخ این سوال را می دانید که آیا بهتر است  در اولین سال ازدواج  طلاق بگیرید یا خیر. در زیر چند عاملی که باید در نظر گرفته شوند آورده شده است.

چرا اولین سال ازدواج بسیار مهم است؟

اولین سال ازدواج کرده می تواند فراز و نشیب هایی نیز داشته باشد. در واقع، بسیار طبیعی است که در دو سال اول ازدواج به اتفاقات خشن برخورد کنید، اما نترسید. با درک برخی از گذارها و موانعی که ممکن است در ازدواج زودهنگام تجربه کنید. شما و شریک زندگیتان می توانید برای ایجاد یک پایه قوی برای سال های آینده با یکدیگر همکاری کنید.

چرا سال اول ازدواج مهم است؟

سال اول ازدواج پر از تغییرات و تغییرات است. زیرا شما و شریک زندگیتان با نقش های جدید خود سازگار می شوید. به گفته محققان، با این حال نحوه مدیریت این دوره سازگاری برای طول عمر ازدواج شما بسیار مهم است. کاهش عشق، محبت، و پاسخگویی و افزایش دوسوگرایی در دو سال اول ازدواج می تواند پیش بینی کننده طلاق پس از 13 سال باشد. مطالعه ای در سال 2009 در مورد پیش بینی کننده های رضایت زناشویی و عوامل استرس زا توسط تد هیوستون، دکترای دانشگاه تگزاس در آستین انجام شد.

مطالعاتی در ارتباط با این زمینه

همین مطالعه همچنین نشان داد که زوج‌هایی که در دو سال اول طلاق گرفتند. نشانه‌هایی از سرخوردگی نشان دادند و در اولین سال ازدواج نسبت به یکدیگر رابطه منفی نشان دادند. زوج هایی که هنوز ازدواج خوشبختی داشتند، زوج هایی بودند که در این دوره اولیه رابطه خود توانستند احساسات مثبتی نسبت به همسر خود داشته باشند. تحقیقات جدیدتر نشان می‌دهد که تازه ازدواج کرده‌ها ممکن است به دلیل انتظارات غیرواقعی یا سطح تجربه‌هایشان در مقایسه با آن چه از ازدواج انتظار داشتند، مستعد نارضایتی باشند. تنظیمات غیرمنتظره رایج عبارتند از:

  • وسایل کوچک”
  • وفاداری های رقابتی
  • ناامیدی ها
  • مسئولیت های خطیر
  • نقش های رابطه
  • ارتباط جنسی

کاهش شادی در زوج های تازه ازدواج کرده

یک مطالعه نشان داد که زوج‌های تازه ازدواج کرده که تمایل دارند تخمین بزنند که سطح شادی آن ها در چهار سال اول ازدواج افزایش می‌یابد. (یا حداقل ثابت می‌ماند) در واقع احتمال کاهش شادی در طول زمان را دارند. طلاق همچنین در اولین سال ازدواج به دلیل ارتباطات افراد و والدین، به ویژه در میان زوج‌هایی که دچار روان رنجورخویی بالا هستند بیشتر است. و اثبات می شود که سطح رضایت کلی کمتری در ازدواجشان دارند، رایج است.

خطرات مختلف در ازدواج اولیه

  • اعتیاد یا سوء مصرف مواد
  • آزار عاطفی یا فیزیکی
  • ترس از درگیری
  • ناتوانی در خوش گذرانی با هم
  • فقدان احترام
  • فقدان روابط عاشقانه و صمیمیت
  • به دلایل اشتباه ازدواج کردن
  • تعهد بیش از حد زمان به چیزهای دیگر
  • خرج بیش از حد
  • خودخواهی
  • مشکلات جنسی
  • وابستگی بیش از حد به والدین
  • انتظارات غیرواقعی

اولویت ها در اولین سال ازدواج

اگر بعد از عروسی خود را کمی افسرده دیدید، اشکالی ندارد. هر دوی شما درگیر تدارکات زمان بر عروسی شده اید. این یک شرط مطمئن است که وقتی آن استرس را برای مقابله با آن نداشته باشید، احساس از دست دادگی خواهید داشت. این شبیه به ناامیدی پس از سفر در طول ازدواج است که بسیاری از مردم آن را تجربه می کنند. با این حال، مهم است که این دوره از افسردگی را نادیده نگیرید. آمادگی برای اتفاقات تازه ازدواج کرده می تواند به شما کمک کند از آن ها عبور کنید. زمان آن فرا رسیده است که برای بقیه زندگی مشترک خود به ایجاد صحنه های مثبت بپردازید.

تصمیم بگیرید که چگونه مباحث مالی را مدیریت کنید

بحث کنید که آیا می خواهید امور مالی خود را به طور جداگانه، مشترک یا با ترکیبی از حساب های جداگانه و مشترک مدیریت کنید. در هر صورت، هرگز دروغ نگویید. صداقت در اجتناب از درگیری بر سر پول کلیدی است.

نحوه رسیدگی به کارهای خانه را بیابید

تقسیم عادلانه کارهای خانه می تواند استرس را در خانه شما از بین ببرد و در اولین سال ازدواج شادی را تضمین کند. به خاطر داشته باشید که به احتمال زیاد مجبور خواهید بود هر از چند گاهی لیست را دوباره ارزیابی کنید.

راه هایی برای گذراندن اوقات فراغت پیدا کنید

در حالی که زمان با هم مهم است، شما همچنین برای رشد شخصی و استقلال به زمان با کیفیتی خارج از رابطه خود نیاز دارید.

برای رابطه جنسی وقت بگذارید

حتی زمانی که زندگی شلوغ و پرمشغله می شود، سالم نگه داشتن زندگی جنسی شما باید در اولویت باقی بماند. در حالی که اغلب زوج ها معمولاً هفته ای یک بار رابطه جنسی دارند، مهم است که بفهمید چه چیزی برای حفظ صمیمیت برای شما مفید است.

با پدر و مادر خود حد و مرز تعیین کنید

با همسرتان صحبت کنید که چه چیزی خوب است و چه چیزی تا آن جا که با همسرتان درگیر است. به عنوان مثال، آیا آن ها می توانند بدون اطلاع قبلی از بین بروند یا انتظار دارید ابتدا تماس تلفنی یا پیامکی داشته باشید؟

تفاوت ها را درک کنید

در حالی که ارزش های اصلی شما احتمالاً یکسان است، افکار و عقاید همسرتان ممکن است با شما متفاوت باشد. درک و احترام به این تفاوت ها به شما کمک می کند از قضاوت دوری کنید و رابطه خود را بهبود بخشید.

مدیریت تعارض را یاد بگیرید

در حالی که تعارض اجتناب ناپذیر است. نحوه مدیریت تعارض می تواند تفاوت را ایجاد کند.

شما باید تمام تلاش خود را برای حفظ یک نگرش سازنده و احترام متقابل انجام دهید و مایل باشید که دیدگاه شریک زندگی خود را بشناسید.

در مورد انتظارات خود از زندگی در اولین سال ازدواج بحث کنید.

اگر در حال مبارزه هستید چه کاری باید انجام دهید

بهترین کار این است که با همسرتان بدون سرزنش درباره نگرانی‌هایتان گفتگوی آزاد و صادقانه داشته باشید. شما ممکن است با گفتن چیزی مانند “من فکر می کنم ما هر دو در حال تلاش برای سازگاری با ازدواج هستیم” شروع کنید.

منابع
وبسایت verywellmind

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا