بعد از طلاق چگونه رفتار کنیم؟

بعد از طلاق چگونه رفتار کنیم؟ خوب, شما جدا شده‌اید، آیا می‌خواهید هنوز هم همان‌طور ناراحت بمانید و بهای تصمیم خود را بپردازید؟ مطمئناً این اتفاق هزینه‌ی زیادی داشته و این شما هستید که باید این هزینه را بپردازید. به یاد داشته باشید هیچ‌کسی از شما نمی‌خواهد که زمان خود را با احساسات منفی به هدر دهید. این انتخابی است که شما خودتان به‌تنهایی داشته‌اید. این تصمیم چگونه روی کیفیت زندگی شما اثر خواهد گذاشت؟ شما نگران نباشد چون اولین و بزرگترین مرکز مشاوره تلفنی کشور به شما کمک می کند تا بعد از طلاق چگونه رفتار کنید؟

بله، گفتن؛ ساده‌تر از عمل کردن است اما هیچ‌چیزی در زندگی بدون تلاش قابل دست یافتن نیست، والدینتان این را به شما حتماً گفته‌اند. تغییر یک انتخاب، تلاش و خواسته‌ای هوشمندانه است و تعهدی که به خودتان داده‌اید. همان‌طور که اغلب به بیماران گفته می‌شود، شما تنها یک زندگی ارزشمند دارید و باید تصمیم بگیرید چگونه می‌خواهید آن را بگذرانید.

وقتی کاملاً حقیقت را پذیرفتید، بدون احساس درونی از سرزنش، خشم یا رد شدن، به شما آزادی ساخت زندگی بر پایه‌ی ارزش‌ها و علایق داده شده است. هیچ‌گاه برای انجام هیچ کاری دیر نیست. مثلاً شاید در مورد مردی نود ساله شنیده باشید که در ماراتون شرکت کرده است.

چرا جدایی دردناک است؟

بعد از طلاق چگونه رفتار کنیم؟

زمانی که یک رابطه دیگر خوب نیست، جدایی و طلاق می‌تواند بسیار دردناک و سخت باشد، زیرا این نشان دهنده از دست دادن است، نه فقط از دست دادن مشارکت، بلکه از دست دادن رویاها و تعهداتی که به اشتراک گذاشته‌اید، روابط رمانتیک با شور و هیجان و امید بسیار به آینده آغاز می‌شود و هنگامی که یک رابطه شکست می‌خورد شاهد ناامیدی عمیق، استرس، غم و اندوه خواهیم بود.

فروپاشی رابطه و طلاق، شما را به سرزمینی ناشناخته هدایت می‌کند، همه چیز مختل می‌شود و به هم می‌ریزید، روال زندگی و مسئولیت‌های شما، روابط شما با خانواده و دوستان و حتی شخصیت شما. جدایی حتی عدم اطمینان به آینده را برای شما به ارمغان می‌آورد. زندگی بدون شریک زندگی شما چگونه خواهد بود؟ آیا فرد دیگری را پیدا خواهید کرد؟ آیا به تنهایی به پایان می رسد؟ این ناشناخته‌ها اغلب به نظر می‌رسد بدتر از بودن در یک رابطه ناراضی است.

این درد، اختلال و عدم اطمینان بدان معنی است که بهبودی از طلاق می‌تواند دشوار باشد و زمان ببرد، با این حال، مهم است که به خودتان یادآوری کنید که می‌توانید از طریق این تجربه دشوار و با زندگی خود به عنوان یک شخص قوی‌تر و باهوش‌تر حرکت کنید، مطمئنا برای گذر از این دوران و برای بهبود احساس خود و کاهش استرس خود گام‌هایی بردارید، اولین و بزرگترین مرکز تلفنی کشور چند نکته برای روش‌های رفتار پس از طلاق و همچنین کاهش استرس طلاق را برای شما مورد بررسی قرار می دهد.

به نیازهای عاطفی خود توجه داشته باشید.

یک گروه پشتیبان پیدا کنید تا در آن شرکت داشته باشید، یا یک روان‌درمان که با او صحبت کنید. وقتی شما از لحاظ عاطفی احساس در هم شکستن و سرکوب شدن دارید کمی گفتار درمانی می‌تواند تأثیر بسیار زیادی داشته باشد.

در این دوران سخت باید حتماً مسئولیت سلامت عاطفی خود را به عهده گرفته و مطمئن شوید از لحاظ عاطفی، فیزیکی و روانی شخصیت خود را پرورش دهید.

حفظ تناسب‌اندام

با حفظ یک روال ورزشی منظم تا حد ممکن فعال بمانید. هیچ‌چیز بهتر از فعالیت فیزیکی به تعادل عاطفی شما کمک نخواهد کرد. ورزش به کاهش تنش، خشم و اضطراب شما کمک خواهد کرد. ورزش منظم راهی عالی برای بهبود سلامت عاطفی و بالا بردن وضعیت روحی شما است.

پرورش وضعیت عاطفی و فیزیکی

بعد از طلاق چگونه رفتار کنیم؟

کتاب بخوانید، به مقدار کافی استراحت کنید، دوش آب گرم بگیرید، یک سرگرمی جدید پیدا کنید، غذاهای سالم و مقوی بخورید و اطراف خود را با افرادی مثبت پر کنید. برای زندگی تلاش کنید که باعث تقویت حس ارزشمند بودن و عزت‌نفس شما در این دوران سخت خواهد شد.

بعد از طلاق چگونه رفتار کنیم؟ گذشتن از مشکلاتی که در کنترل شما نیستند.

اگر با شرایط دردناک یا سختی روبه‌رو هستید باید یاد بگیرید چگونه از آن بگذرید، زمانی بگذارید تا بفهمید چه چیزی برای شما بهتر است و سپس به این راه‌حل برگردید. روی چیزهایی که می‌توانید کنترل کنید تمرکز داشته و از باقی چیزها بگذرید.

با همسر قبلی خود وارد بحث نشوید. اگر نمی‌توانید بدون بحث کردن کنار هم بمانید خجالت نکشیده و از آن فرد فاصله بگیرید.

بعد از طلاق چگونه رفتار کنیم؟ | مرکز مشاوره همکده

به خودتان اجازه‌ی حس خوب بدهید.

احساسات عادی هستند، چه احساسات شما منفی باشند یا مثبت، کاری که ما با احساسات خود انجام می‌دهیم نقش بزرگی روی کیفیت زندگی‌ دارد که تجربه می‌کنیم. از فعالیت‌های مخرب مانند نوشیدن الکل یا استفاده از مواد مخدر برای برخورد با احساسات خود اجتناب کنید.

نگذارید احساسات شما باعث شوند به دنبال انتقام بروید، نقش یک قربانی را بازی کنید یا به همسر خود دشنام دهید. اگر آسیب دیده یا عصبانی هستید بهتر است کسی را پیدا کنید که بتوان با او درد دل کرده و بگذارید آن احساسات تخلیه شوند. پیشنهاد می‌شود با یک روانشناس متخصص مشورت کنید.

بعد از طلاق چگونه رفتار کنیم؟ انتظارات خود را تغییر دهید.

هیچ‌کس روی احساسات و کارهای فرد دیگر کنترل ندارد. شاید فکر کنیم در طول ازدواج ما کمی کنترل روی همسرمان داریم اما این‌طور نیست. حالا که بحث جدایی پیش‌آمده است کنترل ما از قبل کمتر خواهد شد. از تلاش برای کنترل هر جنبه‌ای از احساسات همسر یا کارهایی که انجام می‌دهد بردارید. سعی کنید از حس خود در مورد نتیجه‌ی این اتفاق گذشته و یاد بگیرید هر چیزی که ممکن است پیش بیاید را بپذیرید.

تصمیم عجولانه نگیرید.

وقتی در شرایطی پر استرس زندگی می‌کنید هیچ تصمیم یا تغییری در زندگی شما نباید ایجاد شود مگر اینکه به تمام عواقب آن فکر کرده باشید. برای فکر کردن به هر چیزی وقت گذاشته و کاملاً انتخاب‌های خود را ارزیابی کنید. برای تصمیم‌گیری به جای فکر بر مبنای عواطف و احساسات، از تفکرات منطقی استفاده کنید. به خودتان زمان داده و برای تصمیم‌گیری صبور باشید.

زمانی برای تفریح بگذارید.

خندیدن و بازی کردن را فراموش نکنید. برای فعالیت‌هایی که شما را شاد می‌کنند برنامه‌ریزی کرده و مرتباً در آن‌ها شرکت داشته باشید. همیشه حلقه‌ای از دوستان را در اطراف خود داشته باشید. گوشه‌گیر نشده و خودتان را از دیگران جدا نکنید.

اگر برای شما بیرون رفتن و لذت بردن از زندگی به این معناست که باید خودتان را به آن مجبور کنید این کار را انجام دهید. متوجه می‌شوید وقتی بیرون هستید و در فعالیت‌های شاد شرکت دارید از انجام این کارها پشیمان نخواهید شد.

از این جریان بگذرید.

بگذارید زمان لازم برای کنار آمدن با طلاق و این احساس تنهایی بگذرد. سعی کنید به درون خود نگاه کرده و مسئولیت مشکلاتی از جانب شما که باعث جدایی شده‌اند را بپذیرید. خودتان و همسرتان را ببخشید و اجازه ندهید مسائل این ازدواج روی روابط جدید شما اثر بگذارند.

زمانی بگذارید تا ببینید چه چیزی باعث این جدایی شده است، چیزی که لازم است در مورد روش برخورد شما با همسرتان تغییر کند را عوض کنید تا به شما کمک کند از این جدایی به شکل سازنده‌ای عبور کنید.

بعد از طلاق چگونه رفتار کنیم؟ یادگیری درس‌های مهم از یک جدایی

بعد از طلاق چگونه رفتار کنیم؟

شاید دیدن اینکه از یک جدایی دردناک می‌گذرید برای شما سخت باشد اما در شرایط بحران عاطفی فرصت‌هایی برای رشد و یادگیری وجود دارد. شاید هیچ حسی به جز ناراحتی و پوچی در زندگی کنونی خود نداشته باشید اما به این معنا نیست که هیچ‌وقت شرایط تغییر نخواهد کرد.

علاوه بر اینکه باید کاملاً این جدایی را پذیرفته و از آن بگذرید باید درک کنید چه اتفاقی افتاده و شما چه نقشی در آن داشته‌اید. هرچه بیشتر بفهمید چطور انتخاب‌های شما روی روابطتان اثر گذاشته‌اند بهتر می‌توانید از اشتباهات خود درس بگیرید و مانع از تکرار آن در آینده شوید. این زمان در زندگی شما فرصتی است تا بتوانید دانه‌هایی برای یک رشد جدید بکارید. شما می‌توانید با بهتر شناختن خودتان و داشتن حس قدرت بیشتر، از این شرایط خارج شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا