ازدواج با فردی که قبلا طلاق گرفته است

از هم پاشیدن رابطه ی ازدواج شما همیشه موضوعی ناراحت کننده است و می توان آن را حداقل با چیزهایی مانند ناامیدی و از دست دادن رویاها و انتظارات خود توصیف کرد. ازدواج با فردی که قبلا طلاق گرفته است نیاز به اطلاعات دقیق دارد.

بعلاوه در این بین برای شما چالش های قانونی، مالی، مربوط به کودکان، عاطفی و عملی زیادی وجود خواهد داشت که نیاز به گذاشتن زمان، انرژی و تغییراتی در مسئولیت ها هستند. شاید سال ها زمان ببرد تا افراد بتوانند دوباره تعادل را به زندگی خود برگردانند. به هر حال طلاق و جدایی اتفاقی است که از نظر قانونی و عاطفی نیاز به کارهای زیادی دارد.

چرا افراد از هم طلاق می گیرند.

یکی از مهم ترین اتفاقات قرن بیست تغییر یافتن نقش زنان است که در زندگی شخصی و عمومی شاهد آن هستیم و به زنان اجازه می دهد فرصت های بیشتری برای شادی و کسب رضایت خود داشته باشند. با وجودی که این تغییرات در نقش های بیرونی و درونی ضروری است و اغلب همراه با ستیزه های زیادی نیز خواهد بود تغییر در تقسیم مسئولیت ها درون خانه یکی از بسیار فاکتورهایی است که می توانند به شدت باعث افزایش نرخ جدایی شده و روی بسیاری از قوانین جدایی نیز می تواند اثرگذار باشد.

خیانت نیز یکی از علل اصلی جدایی است که می تواند همراه با مشکلات مالی نیز باشد. اما یکی از نتایج گرایش افراد به آزادی بیشتذ که منجر به طلاق می شود و می توان ان را به این لیست اضافه کرد جستجو برای صمیمیت عاطفی. امروزه افراد برای راضی بودن از روابط خود توقعات بالاتری دارند. با این توضیفات برای ازدواج با فردی که قبلا طلاق گرفته است نیاز است اطلاعات را بروز کرد.

ازدواج با فردی که قبلا طلاق گرفته است

آیا حس می کنید به کسی علاقه مند شده اید که تجربه ی جدایی را داشته است؟ آیا می خواهید با مرد یا زنی که طلاق را تجربه کرده است آشنا شوید و یا خودتان نیز تجربه ی طلاق داشته و حالا به دنبال آشنایی با کسی هستید که قبلا او نیز جدا شده است؟ اگر از خودتان سوالاتی شبیه به این را می پرسید ” آیا باید با کسی که قبلا جدا شده است ازدواج کنم ؟”، ” قوانین آشنایی با کسی که تجربه ی طلاق داشته است چطور خواهد بود؟” 

یا ” برای من آشنایی و ازدواج با کسی که قبلا طلاق گرفته است نگران کننده به نظر می رسد ”  و یا اینکه آیا آشنایی با فرد جدا شده ای بعد از سی سالگی کار ساده ای خواهد بود و…. باید بدانید هیچ کتاب قانون خاصی برای ازدواج با فرد طلاق گرفته وجود ندارد. با تغییر زمان، عاشق فردی شدن می تواند با توجه به موقعیت های مختلف و پیش زمینه های موجود حد متفاوتی از پذیرش را داشته باشد.

آشنای با فرد طلاق گرفته چیزی در مورد احتمالات و چالش هاست.

هیچ تفاوت خاصی میان آشنا شدن با کسی که اصلا ازدواج نکرده و فردی که جدا شده است وجود ندارد. اما آشنایی با فردی که طلاق گرفته یا در نزدیکی جدا شدن است هردو می تواند همراه با احتمالات و چالش های منحصر به فردی باشد. با وجود دلهره هایی که برای ملاقات با فرد جدا شده وجود دارد چند نکته هست که می تواند در طی این مسیر به شما کمک کند.

در رابطه حضور واقعی داشته باشید.

ازدواج مانند یک ترازو است. ازدواج باعث می شود افراد درک بهتری نسبت به خود و چیزی که از رابطه می خواهند به دست بیاورند. یک باور غلط در مورد آشنایی با افراد طلاق گرفته این است که به احتمال کمتری همان اشتباهاتی که منجر به شکست خوردن رابطه ی ازدواج شده است را مرتکب خواهند شد. این افرادی که بعد از یک ازدواج شکست خورده وارد رابطه می شوند اغلب دیدگاه هشیارانه تری نسبت به روابط رومانتیک خواهند داشت.

اگر رابطه ی شما با فردی که جدا شده است تبدیل به یک رابطه ی جدی شده است باید به یاد داشته باشید آن ها دیوارهای زیادی را در مسیر خود خراب کرده اند که بتوانند شانس دوباره ای برای زندگی به خود بدهند. این موضوع برای والدین کسانی که جدا شده اند اهمیت بسیار زیادی دارد.

در یک رابطه ی عاشقانه ی جدید، فردی که جدا شده است جنبه های تلخ و زننده ی جدایی را تجربه کرده است و برای بار دیگر به دنبال رابه ای کامل و عاشقانه می باشد. برای ازدواج با فردی که قبلا طلاق گرفته است باید گزینه های زیادی بررسی شود.

همه چیز را واقع گرایانه نگاه کنید.

دیدگاه افراد نسبت به ازدواج و جدایی باعث می شود افراد زیادی زمان خود را صرف عشق جدیدشان کنند. آن ها زمان و تلاش زیادی را صرف کرده تا بتوانند علایق عشق جدید خود را کشف کنند. آن ها نمی خواهند عجله کنند. این افراد می خواهند زمان بگذارند تا بتوانند یکدیگر را کاملا و به شکلی سازنده شناخته و درک کنند.

افراد جدا شده نه تنها بعد از جدایی با مشکلات عاطفی درگیر هستند بلکه بسیاری از رفتارهای کنونی ان ها ناشی از این ازدواج و جدایی می باشد. برای مثال یکی از افراد که در این زمینه تجربه داشته است می گوید ” من از همسرم فعلی خود حدود ده سال جوان تر هستم و در زمان آشنایی او به تازگی جدا شده بود. وقتی ما تصمیم به ازدواج گرفتیم من پافشاری زیادی داشتم تابا همسر قبلی او صحبت کرده و بپرسم آیا مشکل او خشونت کلامی یا فیزیکی بوده است. وقتی او همسر من را از این نظرات تایید کرد من به شروع آشنایی چراغ سبز نشان دادم “

نکته مهم در ازدواج با فردی که قبلا طلاق گرفته است

البته این فرد اشاره دارد که زمان زیادی برد تا همسرش توانست در موارد مالی به او اعتماد کند. روال جدایی ان ها طولانی بود و شوهر من ضرر مالی زیادی را تجربه کرد، در نتیجه برای او زمان زیادی برد تا بتواند در این موارد به من اعتماد کند. شاید در ابتدا کمی آسیب دیدیم اما به مرور زمان من توانستم این اعتماد را جلب کرده و اطمینان او به خود را به دست آورم.

 این فرد می گوید ” اگر یکی از افراد درگیر در جدایی به فکر رابطه ی طولانی مدت دیگری باشد اولین چیزی که باید در ذهن داشته باشد این است که همراهی شما می تواند با مرور زمان شکل گیرد. شما نمی توانید آن اتفاق تلخ را به خوبی درک کنید. در نتیجه باید به او اجازه دهید زمانی برای بهبود داشته باشد.

کسانی که این تجربه را داشته اند به چند مورد اشاره کرده اند که زنان طلاق گرفته به دنبال آن در مردان بوده یا کسانی که با زنی بعد از جدایی او آشنا می شوند باید در نظر داشته باشند. به یاد داشته باشید باید روابط تازه ای با این فرد ایجاد کنید. باید بپذیرید همسر قبلی او در زندگی اش جایگاهی داشته باشید و او همیشه ان را در ذهن خواهد داشت. کار شما پاک کردن همسر قبلی از ذهن او نیست.

شما باید باهم نشسته و در مورد این موارد صحبت داشته باشید:

ازدواج با فردی که قبلا طلاق گرفته است | مرکز مشاوره همکده

بایدها و نبایدها در ازدواج با فردی که قبلا طلاق گرفته است

بایدها:

  •  در مورد چیزی که از رابطه ی خود توقع دارید روراست باشید.
  • باید به خوبی علت ازدواج شکست خورده ی قبلی را بدانید.
  •  ببینید در زادواج قبلی خود از نظر قانونی چه جایگاهی داشته است.
  •  از او بپرسید آیا با احساسات خود در مورد طلاق قبلی کنار آمده و اماده ی حرکت برای آینده است.
  •  ببینید آیا این طلاق با مشکلات زیادی همراه بوده و از دوستان و آشنایان در مورد این داستان سوال کنید.
  •  کسانی که بعد از جدایی به دنبال آشنایی در فضای مجازی هستند باید اطمینان یابند پیش زمینه ی فرد مقابل را به درستی بررسی کرده و هر چیزی او او فته است را چک کنند

 نبایدها در ازدواج با فردی که قبلا طلاق گرفته است

  • اگر او بچه ای دارد برای دیدن بچه هایش عجله نکنید.
  • در مورد همسر قبلی او و ازدواج شکست خورده اش زیاد صحبت نکنید.
  • از اطلاعاتی که در مورد ازدواج قبلی او دارید در دعواهایتان استفاده نکنید.
  • با داشتن مکالماتی شفاف نگرانی های خود در مورد گذشته ی او را برطرف کنید.
  • برای رسیدن به اهداف ازدواج عجله نگذارید. زمانی برای شناخت خوب هم در نظر داشته باشید.

پنج چیز که باید بعد از جدا شدن بدانید.

جدایی چیزی است که هیچ کس انتظارش را ندارد. استرس دادگاه و ووو باعث می شود فکر کنید شادی شما دیگر تمام شده است. کسانی که طلاق را تجربه می کنند دچار شکست عاطفی شده و نیاز به درمان دارند، خصوصا اگر به فکر رابطه ی جدیدی باشند. این ها نکاتی کلیدی است که در زمان آشنایی با فردی که جدا شده است باید به یاد داشته باشید.

  • زمان بندی برای ازدواج با فردی که قبلا طلاق گرفته است

  • شاید متوجه شوید عاشق کسی شده اید که به تازگی طلاق را تجربه کرده است. گذاشتن زمان بسیار مهم و ضروری است. شاید نیاز باشد تا رسیدن زمان درست مراقب احساسات خود باشید. اگر جدایی تازه اتفاق افتاده است شاید آن فرد از شروع رابطه با شما اجتناب کند.و البته این احتمال نیز هست که هنوز به همسر قبلی خود فکر می کند.
  • توقعات:

  • قبل از اینکه درگیر رابطه ی عاشقانه شوید باید در مورد چیزی که هر یک از رابطه انتظار دارید حرف بزنید. حقیقت این است که برخی افراد طلاق گرفته به دنبال روابط طولانی مدت و ازدواجی دیگر نیستند. باید برای جلوگیری از شکستن قلب یکدیگر همان اول اهداف خود را مشخص کنید. باید روراست و محترم باشید. اگر مطمئن نیستید برای طولانی مدت چه برنامه ای دارید وارد رابطه نشوید.
  • وضعیت ازدواج برای ازدواج با فردی که قبلا طلاق گرفته است

  • . میان جدایی و طلاق تفاوت وجود دارد. شاید او دیگر در یک خانه با همسر قبلی خود نیست اما از نظر قانونی طلاق نگرفته اند. بسیار مهم است این موضوع را بدانید زیرا احساس امنیت شما در یک رابطه اهمیت زیادی دارد. با این وجود اگر نگرانی زیادی در مورد جدایی یا طلاق ندارید می توانید رابطه ی متعادلی داشته باشید.
  • چیزهایی که از قبل دارد

  • تا زمانی که تجربه ای شخصی در این زمینه نداشته باشید متوجه نمی شود جدایی چه تاثیری روی فرد خواهد داشت. این روند باعث شکستن قلب ها، مشکلات جدی در اعتماد و عدم امنیت می شود. به شریک خود زمان دهید تا از اشتباهاتش در ازدواج قبلی درس بگیرد. خود شما نیز وارد جزئیات اتفاقاتی که افتاده است نشوید. به جای آن بگذارید زمان بگذرد. وقتی در مورد همسر قبی خود هر از گاهی حرف می زند جبهه نگیرید. در زمان برخورد با فردی که جدا شده است باید خیلی صبور باشید.
  • پذیرش برای ازدواج با فردی که قبلا طلاق گرفته است

  •   همه ی ما می خواهیم توسط کسی که برای آشنایی با او وارد رابطه شده ایم دوست داشته شده و پذیرفته شویم. اما وقتی صحبت از رابطه با فرد طلاق گرفته می شود، دینامیک های رابطه کمی پیچیده تر خواهد بود. آن ها قبل از شما زندگی کاملی داشته اند. به یاد داشته باشید اگر به چنین فردی علاقه مند شده اید باید بدانید قبل از شما سبک خاصی برای زندگی خود داشته اند
منابع
standardmedia.co.kebonobology.compsychologytoday.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا