علائم و نشانه های افسردگی

شما باید از علائم و نشانه های افسردگی آگاه باشید، بنابراین می توانید از زمانی که شما یا اطرافیانتان از افسردگی رنج می برند نیز آگاه باشید. این اختلال نیاز به درمان مناسب دارد. این درمان در کاهش علائم افسردگی موثر است. به مطالعه علائم افسردگی و توضیح در مورد چگونگی مشاهده افسردگی در صورت تمایل ادامه دهید. اگر با مطالعه این مقاله متوجه شدید که نشانه هایی از افسردگی را دارید، می توانید به متخصصان و روان شناسان زبده و کارآزموده مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید. مرکز مشاوره همکده ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد. این مرکز، اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. اما در ادامه ببینیم که افسردگی چیست و چه علائمی دارد؟!

افسردگی چیست؟

به یک معنای عمومی، افسردگی وقتی اتفاق می افتد که احساسات غم انگیزی را تجربه می کنید، که باعث تغییر نحوه زندگی شما می شود یا روال زندگی شما را تغییر می دهد. افسردگی نوعی اختلال خلقی در نظر گرفته می شود.

دلایل افسردگی

چند دلیل احتمالی افسردگی وجود دارد که باید از آن ها آگاه باشید:

اگر در خانواده شما شخصی وجود داشته باشد که افسردگی داشته باشد یا در گذشته افسردگی داشته باشد، احتمال این که این شرایط را تجربه کنید بیشتر است.

سایر موارد پزشکی – اگر از سایر موارد پزشکی رنج می برید ، خصوصاً یک مورد جدی یا مزمن، ممکن است به افسردگی نیز مبتلا شوید.

تروماي گذشته – افرادي كه دچار افسردگي هستند گاهي تروماي گذشته را تجربه كرده اند، از جمله ترومايي كه در سال هاي اول زندگي آن ها اتفاق افتاده است.

 مصرف مواد مخدر در گذشته – سابقه سو مصرف مواد مخدر ممکن است منجر به احتمال بالاتر افسردگی شود.

علائم و نشانه های افسردگی

علائم بسیاری از افسردگی وجود دارد که می تواند شما را از این جهت که ممکن است به برخی از کمک ها نیاز داشته باشید، این علائم بسیار مهم را در ادامه بررسی خواهیم کرد. عموما خودتان می توانید آن ها را تشخیص دهبد:

احساس غم و اندوه و ناامیدی و احساس بی ارزشی.

اضطراب

از دست دادن علاقه به چیز هایی که قبلا دوست داشتید

زیاد خوردن / کم خوردن

نا توانی در خواب

تمرکز ندارد

بدون انرژی

تحریک پذیری

سردرد، یا سایر دردهای بدن

افکار خودکشی

چگونه می توان علائم و نشانه های افسردگی را مشاهده کرد؟

اگر بیش از یکی از علائم ذکر شده در بالا دارید و بر زندگی شما تأثیر می گذارد باید به کمک گرفتن برای خود فکر کنید. اگر احساس می کنید که به اندازه کافی خوب نیستید یا زندگی شما مهم نیست ، این یک نشانه واضح است که ممکن است لازم باشد با کسی صحبت کنید. در اسرع وقت از یک درمانگر کمک بگیرید تا در بهترین شرایط در زمینه احساس خود قرار بگیرید.

علاوه بر این، اگر روال و احساسات شما شروع به تغییر کند در جایی که احساس می کنید فرد متفاوتی نسبت به مدت کوتاهی قبل هستید، این ممکن است به شما اطلاع دهد که باید به فکر کمک باشید. بهداشت روانی چیزی است که باید از آن مراقبت شود، دقیقاً مانند مراقبت از سلامتی جسمی. اگر شما یا شخصی که می دانید در مورد خودکشی فکر می کنید یا صحبت می کنید، باید سریعاً برای گرفتن کمک بدون عجله اقدام کنید. همچنین می توانید برای کمک بیشتر با متخصصان و مشاوران مرکز مشاوره همکده چه به صورت حضوری و چه از طریق مشاوره تلفنی روان شناسی اقدام نمایید.

اختلالات افسردگی

همه افسردگی ها مثل هم نیستند. افسردگی از نظر شدت و طول می تواند متفاوت باشد. در اینجا نگاهی می اندازیم به انواع متداول افسردگی:

اختلال افسردگی اساسی

این اختلال زمانی اتفاق می افتد که علائم افسردگی داشته باشید که برای بسیاری از روزهای هفته و حداقل برای 2 هفته ادامه داشته باشد. این علائم احتمالاً در همه جنبه های زندگی شما تداخل ایجاد می کند.

اختلال افسردگی مداوم

اگر علائم افسردگی شما بیش از 2 سال طول بکش، ممکن است این اختلال را داشته باشید. در عین حال، علائم شما ممکن است در تمام مدت شدید نباشد، اما در آن دوره موم شده و تحلیل می رود.

اختلال دوقطبی

 نوعی اختلال است که فرد یا احساس خلق و خوی بالا می کند که به آن شیدایی گفته می شود. بیمار در دوره افسردگی احساس ضعف می کند. اختلال دو قطبی جدی است و شاید چیزی باشد که سال ها شما را تحت تأثیر قرار دهد. این بیماری با علائمی مشخص می شود که می تواند سلامت شما را تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین اختلال دوقطبی نوعی اختلال است که باید توسط یک متخصص مراقبت های بهداشتی کنترل شود. اگر فکر می کنید به این اختلال مبتلا هستید باید سریعاً به دنبال درمان باشید تا بتوانید علائم خود را کنترل کنید.

انواع مختلفی از اختلال دوقطبی وجود دارد که بسته به زمانی که علائم را تجربه کرده اید متفاوت است. همه انواع اختلالات دو قطبی زمان مساوی را در افسردگی و روحیه های شیدایی سپری نمی کنند و در برخی موارد، احساسات مدت طولانی وجود دارند اما جزئی هستند.

به طور خلاصه، اختلال بای پلار با افسردگی متفاوت است، زیرا احساسات شیدایی اضافی وجود دارد که ممکن است در هنگام تجربه نشدن علائم افسردگی بر شما تأثیر بگذارد.

گزینه های درمان علائم و نشانه های افسردگی

از نظر گزینه های درمانی، تکنیک هایی وجود دارد که می توانید به کار های روزمره منزل خود اضافه کنید و کمک های حرفه ای نیز وجود دارد که می تواند به درد شما بخورد.

چیزهایی برای تغییر

چند مورد وجود دارد که می توانید در زندگی روزمره تغییر دهید که می تواند به بهبود چشم انداز و شرایط شما کمک کند. سایر روش های درمانی را که از آن ها استفاده می کنید نیز تقویت کنید.

در جمع باشید.

 خود را منزوی نکنید. هنگامی که علائم افسردگی را تجربه می کنید ، ممکن است احساس کنید که نمی خواهید در اطراف کسی باشید و باید خود را حفظ کنید. شما نباید این کار را انجام دهید گاهی وقت بگذارید و با دوستان یا اعضای خانواده خود گشت بزنید و آن ها ممکن است بتوانند از نظر اخلاقی شرایط بهبودی مورد نیاز شما را فراهم کنند.

با آرامش پیش بروید.

 اوضاع را آرام آرام پیش ببرید. حتی وقتی پروژه های بزرگی وجود دارد که روی آن ها کار می کنید یا مجبورید کار های زیادی را انجام دهید ، باید به یاد داشته باشید که نمی توانید خیلی کار ها را همزمان انجام دهید. سعی کنید کار های بزرگ را به کار های کوچکتر و قابل کنترل تر تقسیم کنید، تا از انجام این مدل کار ها خسته نشوید.

ورزش همراه با رژیم غذایی مناسب

ورزش کنید و درست غذا بخورید. حتی اگر فقط کمی ورزش کنید، این کار هر چند کم می تواند بدن شما را خوب کند و همچنین ممکن است کمک کند تا روحیه شما کنترل شود. همراهی با یک رژیم غذایی متعادل همچنین باید بتواند به روحیه شما کمک کند و برای سلامت کلی شما نیز مفید است.

اقدامی برای آرامش خود انجام دهید.

آرامش را یاد بگیرید. زمانی را که نیاز دارید استراحت کنید. گاهی اوقات وقتی استرس یا کارهایی که باید انجام دهید باعث اضطراب یا استرس بسیار در شما می شود ، باید چند دقیقه طول بکشد تا فقط نفس بکشید و آرام شوید. برخی افراد مراقبه را انتخاب می کنند و دیگران از حمام گرم لذت می برند. کاری که برای استراحت انجام می دهید به خود شما بستگی دارد.

دوباره شروع کنید و کار های مورد علاقه تان را انجام دهید.

دوباره شروع به انجام کارها کنید. یکی از علائم افسردگی این است که احساس نمی کنید می خواهید کارهایی را انجام دهید که قبلا دوست داشتید. راهی برای تغییر این کار این است که در فعالیت هایی که قبلاً از آنها لذت می برید شرکت کنید. شاید شما واقعاً آشپزی یا نقاشی را دوست داشته باشید. دوباره شروع به انجام این کارها کنید و شاید بتوانید به خاطر بسپارید که چرا این فعالیت ها را دوست داشتید.

به صحبت های افراد حرفه ای گوش کنید.

    به حرف های حرفه ای گوش کنید. شما مجبور نیستید که به تنهایی از افسردگی عبور کنید. هنگامی که به علائم توجه می کنید و در حال انجام درمان مناسب برای بهبود سلامت روان خود هستید ، باید همیشه به حرف متخصصان گوش دهید. آن ها می توانند به شما در کاهش علائم کمک کنند و این واقعاً می تواند زندگی شما را تغییر دهد.

روان درمانی را فراموش نکنید.

صحبت با روانپزشک یا سایر متخصصان بهداشت روان درباره افسردگی ، علائم و موارد دیگر مواردی است که باید انجام شود. آنها می توانند گزینه های درمانی خاص را با شما در میان بگذارند و این ممکن است به شما کمک کند تا بتوانید متفاوت فکر کنید تا بتوانید امیدوارتر باشید و بتوانید نوید آینده را ببینید. در این زمینه می توانید با متخصصان مرکز مشاوره همکده پیس بروید. علاوه بر این ، گزینه هایی به صورت حضوری یا آنلاین در دسترس شماست. درمان آنلاین در بسیاری از مکان ها قابل دسترسی است. اما بهترین کار استفاده از مشاوره تلفنی روان شناسی مرکز مشاوره همکده می باشد.

 

 

منابع
healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا