قدرت اراده | تعریف و چگونگی افزایش آن

اراده می تواند بین موفقیت در زندگی و تسلیم خیلی زود تفاوت ایجاد کند. این می تواند به شما کمک کند عادت های بد را حتی در مواردی که می خواهید به آنها عادت کنید، تسخیر کنید. دقیقاً چیست؟ در اینجا یک تعریف قدرت اراده، مترادف و توصیه هایی در مورد نحوه افزایش آن آورده شده است. اگر در این زمینه مشکل دارید می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه کنید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

اراده را تعریف کنید.

اراده نوعی قدرت است که به شما توانایی کنترل افکار و رفتار خود را می دهد، اراده شما توانایی شما در انتخاب اعمال خود است، بنابراین می توانید اراده را به عنوان یک توانایی قوی برای تعیین سرنوشت تعیین کنید. با این حال، این چیزی فراتر از یک توانایی است. اراده تنها در صورتی اراده است که رفتارهای شما ناشی از تصمیمات آگاهانه شما باشد. وقتی قدرت اراده داشته باشید، حتی اگر وسوسه شوید که عمل دیگری انجام دهید، خود را مهار می کنید و یا جسورانه به تصمیمات خود عمل می کنید.

مترادف برای Willpower

قدرت اراده | تعریف و چگونگی افزایش آن

اراده واژه بسیار مفیدی است. تعجب آور نیست که مترادف های زیادی برای اراده وجود دارد. هر مترادف اراده زیر را در نظر بگیرید و توجه کنید که هر یک معنی کمی متفاوت دارند.

خود کنترلی و قدرت اراده

خود کنترلی معمولاً با اراده ای که برای جلوگیری از انجام کاری یا جلوگیری از آن استفاده می کنید مرتبط است. شما اشتیاق خود را برای انجام کاری که نمی خواهید انجام دهید کنترل می کنید. به عنوان مثال، اگر تصمیم گرفته اید که رژیم بگیرید، می توانید از کنترل خود استفاده کنید تا از خوردن زیاد غذا جلوگیری کنید. اگر تصمیم دارید سیگار را ترک کنید، می توانید وقتی سیگار به شما پیشنهاد می شود از خود کنترل کنید تا “نه” بگویید.

راندن

راندن نوعی انگیزه شدید است که شما را به دنبال دستیابی به خواسته های خود حتی در صورت آسان نبودن سوق می دهد. شما ممکن است انگیزه قدرتمندی برای موفقیت داشته باشید و این انگیزه حتی در صورت عدم موفقیت می تواند شما را ادامه دهد. ممکن است درایوهای متناقضی داشته باشید. تفاوت بین قدرت و اراده در این است که شما کنترل کمی بر روی درایوهای خود دارید. در مقابل، شما باید تصمیم قاطعی بگیرید قبل از اینکه بتوانید به طور موثر از اراده خود استفاده کنید.

وضوح

Resolve کلمه ای است که بر تصمیم گیری متمرکز است. هنگامی که تصمیم دارید کاری را انجام دهید، تعهد ذهنی شدیدی در تحقق آن می دهید. وضوح فقط اولین قسمت از اراده است. هنگامی که این تصمیم را گرفتید، هنوز هم باید از قدرت ذهنی خود برای پیگیری قطعنامه خود استفاده کنید.

نظم و انضباط شخصی

نظم و انضباط شخصی مترادف بسیار نزدیک برای اراده است. با این حال، در حالی که قدرت اراده بر قدرت ذهن متمرکز است، انضباط شخصی بیشتر مربوط به تمرین اراده در زندگی روزمره شما است. انضباط شخصی بیشتر به رفتار مربوط است تا تصمیم در مورد نحوه رفتار. اگر هر روز بدون شکست آهسته دویدن انجام دهید، خود نظم دارید. این هم تصمیم برای آهسته دویدن روزانه است و هم عمل آهسته دویدن هر روز که اراده می خواهد.

خویشتنداری و قدرت اراده

خویشتنداری مشابه کنترل خود است. اصطلاح خود مهار تصویری از خودداری از انجام کاری است که تمایل به انجام آن را دارید. وقتی با چیزی روبرو شدید که برای شما جذاب است، اراده قوی لازم است تا خود را عقب نگه دارید.

قدرت ذهن

قدرت ذهن مترادف کاملاً اراده ای است. در واقع، به همین دلیل قرار دادن آن در تعریف اراده بسیار منطقی است. با این حال، داشتن یک ذهن قوی به تنهایی تضمین نمی کند که با عملکردهایی که انتخاب می کنید دنبال کنید. شما باید تصمیم بگیرید که برای تحقق اهداف خود از قدرت ذهنی خود استفاده کنید.

عزم راسخ

قدرت اراده | تعریف و چگونگی افزایش آن

عزم کلمه ای است که معمولاً در رابطه با تصمیم گیری استفاده می شود. دادگاه ها تعیین گناه یا بی گناهی می کنند. مجازات از قاطعیت ناشی می شود. عزم و اراده برای انجام کاری نمایانگر قسمت تعیین کننده اراده است. شما تعیین می کنید که بدون توجه به چالش هایی که پیش رو دارید، آنچه را که تصمیم گرفته اید انجام خواهید داد.

ذهنیت منفرد و قدرت اراده

تک اندیشی یعنی تمام توان ذهنی خود را برای رسیدن به یک هدف متمرکز کنید. برای رسیدن به این نوع تمرکز باید اراده قوی داشته باشید. این شامل تصمیم گیری برای انجام کاری است که می خواهید انجام دهید و همچنین ثابت قدم ماندن در آن وضوح.

آیا قدرت اراده محدود است؟

شروع کار با اراده قوی نسبتاً آسان است. هنگامی که برای اولین بار تصمیم به انجام کاری می گیرید، حرکت خاصی در آن جهت دارید. با این حال، با گذشت روزها، وضوح تصویر شما کمرنگ می شود. هنوز هم ممکن است باور داشته باشید که این بهترین کار برای شماست، اما ممکن است این احساس جسورانه را از دست بدهید که اگر فقط به اندازه کافی تلاش کنید می توانید آن را به دست آورید. در واقع، پس از مدتی، ممکن است از خود بپرسید که آیا حتی امکان پذیر است؟

طولی نکشید که شما دست از تلاش کشیدید و احساس شکست می کنید. محققان تعجب کردند که اگر نیروی اراده از بین برود چه اتفاقی می افتد. آنها شواهدی یافتند که نشان می دهد قدرت اراده واقعاً محدود است. این مفهوم به عنوان تخلیه نفس شناخته می شود. وقتی از تهی شدن خود رنج می برید، منابع اراده شما کم می شود. به نظر می رسد زمان آهسته تر حرکت می کند و گلوکز خون شما افت می کند. شما به معنای واقعی کلمه قدرت و انرژی کمتری نسبت به وضوح اولیه خود دارید.

چگونه اراده را افزایش دهیم؟

بنابراین چگونه می توانید بیشترین بهره را از نیروی اراده خود ببرید؟ چندین روش وجود دارد که می توانید برای محافظت از ذخایر اراده خود و ایجاد قدرت ذهنی خود استفاده کنید. می خواهیم در ادامه به بررسی این مسئله بپردازیم که چگونه اراده را افزایش دهیم. برای افزایش اراده راه هایی ارائه شده است که در ادامه بیان می شوند.

پرهیز از وسوسه

اگر هدف شما پرهیز از انجام کاری است که تصمیم گرفته اید انجام ندهید، یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که خود را در معرض وسوسه قرار ندهید. اگر می خواهید از استفاده از سیگار خودداری کنید، رفتن به یک گروه دوستی که سیگار می کشند احتمالاً یک اشتباه بزرگ است. شما باید به طور مداوم از اراده خود استفاده کنید و ممکن است به سرعت این اراده تهی شود. با این وجود، اگر همان شب را با دوستی که سیگار نمی کشد، تنیس بازی کنید، در برنامه سیگاری که سعی می کنید از آن اجتناب کنید، محاصره نخواهید شد.

پیاده سازی و قدرت اراده

در صورت بروز چالش ها یا فرصت های خاص می توانید کاری را که می خواهید انجام دهید برنامه ریزی کنید. این برنامه های اگر در آن صورت باشد، اهداف اجرایی نامیده می شوند. شما به راحتی می توانید زودتر از موعد تصمیم بگیرید که چه اتفاقی خاص می افتد. در اینجا مثالی از نحوه کارکرد اهداف اجرا شده است. فرض کنید تصمیم گرفته اید که در یک ماراتن شرکت خواهید کرد. شما آموزش دیده اید، اما از اینکه می توانید به هدف خود برسید اطمینان ندارید.

شما تصور می کنید که ممکن است در آخر ترک کنید. بنابراین، شما یک برنامه ریزی می کنید و قصد خود را تعیین می کنید: اگر به جایی برسید که احساس کنید نمی توانید ادامه دهید، تا زمانی که دوباره بدوید راه می روید. وقتی این نیت را دنبال می کنید، تمام مسابقه را رها نمی کنید فقط به این دلیل که احساس خستگی می کنید. در عوض، شما ادامه می دهید. سرعت پیاده روی به شما قدرت تازه ای می بخشد و احتمال اینکه مسابقه را به پایان برسانید وجود دارد.

برای ضربه زدن به ذخایر نیروی اراده از انگیزه استفاده کنید

انگیزه احساس انرژی ذهنی قوی است که به سمت یک هدف هدایت می شود. وقتی بتوانید انگیزه خود را بسازید، قدرت اراده شما نیز قویتر می شود. برای افزایش انگیزه خود، به این فکر کنید که چرا تصمیم به تغییر رفتار خود گرفته اید. اتفاقات خوبی را تصور کنید که در رسیدن به هدف خود اتفاق می افتد.

عضله اراده خود را تمرین دهید

در حالی که به نظر می رسد بسیاری از مطالعات نشان می دهد که قدرت اراده محدود است، اما دیگران نشان داده اند که با استفاده از آن می توانید قدرت اراده خود را افزایش دهید. طبق این نظریه، هرچه بیشتر از قدرت اراده خود استفاده کنید، می تواند قویتر شود.

وعده های غذایی مکرر و کوچک بخورید

وقتی گلوکز خون شما خیلی زیاد یا کم باشد، اراده شما کاهش می یابد. با ثابت نگه داشتن قند خون می توانید قدرت اراده خود را حفظ کنید. یکی از راه های انجام این کار، خوردن چندین وعده غذایی کوچک در روز است تا چند وعده غذایی بزرگ.

خنده

قدرت اراده | تعریف و چگونگی افزایش آن

وقتی احساس ناتوانی می کنید از شوخ طبعی استفاده کنید و به خود اراده دهید. شاید تعجب آور باشد، وقتی درمورد اینکه انجام کاری که تصمیم گرفته اید دشوار است شوخی می کنید، خیالی که از تصدیق آن احساس می کنید می تواند موجی از اراده به همراه داشته باشد.

با قدرت اراده به اهداف اجتماعی خود فکر کنید

یکی از راه های افزایش تعهد به هدف، اندیشیدن درباره تأثیراتی است که در محیط اجتماعی شما ایجاد خواهد کرد. تصور کنید که تصمیم گرفته اید بر اعتیاد به پورنو غلبه کنید. ممکن است شما تمایل به تماشای فیلم های پورنو را داشته باشید، اما می دانید که این موضوع با همسرتان مشاجره می کند. اگر به هدف اجتماعی خود از یک شریک روابط خوب فکر می کنید، کنترل این اصرار را برای شما آسان تر می کند.

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا