اصلی ترین روش ها برای افزایش قدرت اراده

اصلی ترین روش ها برای افزایش قدرت اراده بسای مهم هستند. بسیاری از مردم با داشتن اراده کافی مبارزه می کنند. برای جلوگیری از خرج زیاد، زیاد یا کم خوردن غذا، ادامه دادن یک پروژه دشوار یا گفتن نه به شخصی که عادت دارید به او بله بگویید، اراده لازم است. روشهای بسیار دیگری نیز وجود دارد که در آنها ما از اراده برای کنترل خود و اعمال خود استفاده می کنیم. در طی سالهای گذشته تحقیقات زیادی در مورد اراده انجام شده است و اینکه چه چیزی باعث می شود وقتی می خواهیم به هدف خود برسیم، اراده قوی تر می شود. اغلب به عنوان یک چارچوب دو سیستمه متشکل از گرایش های سرد و گرم توصیف می شود.

گرایش های گرم، منیت و احساسات شما است که آنچه را می خواهید القا می کند. سیستم سرد کارهایی است که شما انجام می دهید تا احساسات شما را خنثی کرده و میل به هر آنچه را که سعی در جلوگیری از آن دارید، خنک کند. اگر تمایل به افزایش اراده دارید می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه کنید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگترین مرکز مشاوره در ایران و ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

اصلی ترین روش ها برای افزایش قدرت اراده

نیروی اراده، مانند سایر عضلات بدن شما، باید بیشتر اوقات تمرین شود تا در مواقعی که بیشتر به آن نیاز داریم، در آنجا باشد. شما می توانید با تمرین استفاده از اراده خود در موقعیت های مختلف یاد بگیرید که چگونه قدرت اراده را افزایش دهید. وقتی به طور روزمره از اراده استفاده می کنید، داشتن آن برای رژیم گرفتن، کاهش هزینه ها، خلاص شدن از شر یک عادت بد یا تعیین مرزها، داشتن آن آسان تر می شود.

سطح گلوکز خود را بالا ببرید

در یک تحقیق تحقیقاتی که در سال 2007 انجام شد، مشخص شد که سطح گلوکز مستقیماً بر اراده تأثیر می گذارد. این مطالعه نشان داد که وقتی سطح گلوکز پایین بود، افراد اراده کمی داشتند و هیچ اراده ای نداشتند. با این حال، هنگامی که به آنها نوشیدنی گلوکز دادند، آنها توانستند قدرت اراده خود را افزایش دهند و در مقابل وسوسه مقاومت کنند. اگر متوجه شدید در موقعیتی قرار دارید که قدرت اراده شما از بین می رود، به آخرین باری که نوشیدنی می خورید و آنچه می خورید فکر کنید. اگر ممکن است سطح گلوکز شما پایین باشد، یک تکه آب نبات یا میوه بخورید تا به خودتان افزایش گلوکز دهید. این کاری است که می توانید فوراً در صورت لزوم برای افزایش قدرت اراده انجام دهید.

حواس پرتی هدفمند

ابزار دیگری که می توانید در گرمای لحظه از آن استفاده کنید، حواس پرتی هدفمند است. خیلی ساده، شما به چیزی فکر می کنید یا کاری کاملاً غیر مرتبط با کاری را که سعی در انجام آن ندارید انجام می دهید. می توانید با تغییر دادن وظایف، انجام مدیتیشن سریع یا تمرین تجسم یا غرق شدن در حواس پرتی مانند موسیقی یا فیلم، تمرکز خود را تغییر دهید. مطالعات نشان داده است كه حواس پرتی هدفمند یكی از موثرترین روشهای افزایش قدرت اراده در گرمای لحظه ای است.

یک روش موثر برای استفاده از این تکنیک و یادگیری چگونگی افزایش قدرت اراده، داشتن فکری است که هر وقت به کاری فکر کردید که سعی در جلوگیری از انجام آن دارید، از آن استفاده خواهید کرد. به عنوان مثال، اگر می خواهید از آب نبات خودداری کنید، هر بار که به آب نبات فکر می کنید، فکر لباس های زیبایی را که هنگام کاهش وزن خریداری خواهید کرد، جایگزین کنید.

حواس پرتی از خود دشوار است زیرا طبیعی است که ذهن بر آنچه که بیشتر از همه نمی خواهید در مورد آن فکر کنید تمرکز کند. به خود بگویید که به خرس سفید فکر نکنید و بدون شک به یک خرس سفید فکر خواهید کرد. اما با تمرین و ایجاد عادت، می توانید خود را به فکر یک خرس سیاه بیندازید.

عملیات بازآفرینی شناختی

از سالها قبل در پرستاری و روانشناسی از قالب بندی مجدد شناختی استفاده می شده است، اگرچه تعاریف متفاوت است. یکی از مشهورترین تعاریف مربوط به واکر و آوانت است، که توسط یک مطالعه در این زمینه بیان شده است. اساس این است که شما طرز تفکر و اعتقاد راجع به مفاهیم و چیزهایی که می خواهید در زندگی خود تغییر دهید، ایجاد می کنید تا خودکنترلی و رفاه ایجاد کنید. چندین بخش از بازآرایی شناختی وجود دارد. اول، شما باید درک خود را از عقاید خود تغییر دهید که مانع از کنترل خود می شوید. به عنوان مثال، اگر رژیم می گیرید، باید درک خود را تغییر دهید تا باور خود شکنانه ای مبنی بر اینکه همیشه اضافه وزن خواهید داشت را از بین ببرید.

دوم، شما باید افکار منفی را به ایده های مثبت تبدیل کنید. هر زمان که فکر منفی در مورد خودتان یا آنچه می خواهید انجام دهید، داشته باشید. شما باید آگاهانه آن را به یک فکر یا ایده مثبت تبدیل کنید تا جای منفی را بگیرد. از طریق تمرین این دو قسمت از بازآفرینی شناختی، در نهایت شما به کنترل شخصی خود، بخش نهایی پازل، دست خواهید یافت.

اگر به سختی در دستیابی به بازآرایی شناختی به تنهایی مشکل دارید، ممکن است در نظر داشته باشید که از یک درمانگر کمک بگیرید. اکثر روانشناسان و مشاوران با بازآرایی شناختی آشنا هستند و می توانند به شما کمک کنند ذهن خود را آموزش دهید تا از این روش چگونگی افزایش قدرت اراده بهره مند شود.

تصاویر از اهداف یکی از اصلی ترین روش ها برای افزایش قدرت اراده

مطالعات همچنین نشان داده است که داشتن تصاویری از اهداف شما می تواند به شما در افزایش اراده کمک کند. اگر هدف شما چیز ملموسی نیست، تصاویری ارائه دهید که بتوانید آنها را با هدف همراه کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید، می توانید تصاویری از مدل هایی به اندازه مورد نظر خود یا لباس هایی که می خواهید خریداری کنید، داشته باشید.

اگر می خواهید سیگار را ترک کنید، شما می توانید تصویری از ریه های تمیز یا تصاویری از علائم دلاری و پول را نشان دهید که تمام پول شما را در عدم خرید سیگار پس انداز می کند. اگر می خواهید هزینه های خود را کنترل کنید، تصویری از چیزی را که پس انداز می کنید در کیف پول خود قرار دهید، بنابراین هر وقت به دنبال کارت های اعتباری یا نقدی خود هستید، باید آن را نگاه کنید. این تکنیک را می توان برای بسیاری از اهداف دیگر نیز استفاده کرد.

جلسات کوتاه مدیتیشن

مدیتیشن می تواند در یادگیری نحوه افزایش قدرت اراده به شما بسیار سود برساند. اول، مراقبه های کوچک می تواند به شما کمک کند تا بر ولع مصرف و اصرار برای مخالفت با اراده و اهداف خود غلبه کنید. فقط 10 دقیقه مدیتیشن می تواند استرس را کاهش دهد و ذهن شما را از کاری که می خواهید انجام دهید، خارج کند.

دوم، مراقبه ابزاری عالی برای اعمال قدرت اراده و افزایش آن در طول زمان است. برای اینکه بتوانید ذهن خود را پاک کنید و در مقابل اصرار به سرگردانی مقاومت کنید، کنترل زیادی لازم دارد. مراقبه روزانه می تواند به شما کمک کند تا با گذشت زمان قدرت اراده خود را افزایش داده و میزان استرس را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

وضعیت خود را تغییر دهید

یکی از راه های تمرین اراده خود به عنوان عضله تغییر حالت آگاهانه است. اگر به طور طبیعی وضعیت بدی ندارید، ورزش اراده برای تغییر نحوه نشستن و ایستادن تمرین خوبی است. با گذشت زمان خواهید فهمید که نشستن یا ایستادن به راحتی راحت تر و راحت تر می شود و اراده شما در سایر امور نیز راحت تر خواهد شد.

از دست مخالف خود استفاده کنید

 می توانید با استفاده از دست مخالف خود عضله قدرت اراده را کار کنید. برای برخی از افراد این تقریباً غیرممکن است، زیرا دست غالب آنقدر خوب آموزش دیده است که استفاده از دست مخالف صرفاً غیر طبیعی است. با این حال، اگر بتوانید خود را مجبور به استفاده از دست مخالف خود برای یک دوره مسدود شده یا برخی کارها کنید، این امر اراده شما را بسیار اعمال می کند. استفاده از دست مخالف در مواقع غیرضروری، عزم و اراده ای را می طلبد که با گذشت زمان افزایش می یابد.

تغییر گفتار یکی از اصلی ترین روش ها برای افزایش قدرت اراده

تغییر گفتار روش دیگری برای تقویت عضلات اراده است. شما می توانید بر بهبود دستور زبان خود، پرهیز از عامیانه یا پرهیز از لعن تمرکز کنید. تغییر در گفتار شما مهم نیست. اهمیت این تمرین این است که به سادگی انجام شود و به آن پایبند باشید. تصمیم بگیرید که چگونه گفتار خود را تغییر دهید و خود را مجبور به انجام این تغییرات کنید. می توانید با بلوک های کوچک روز شروع کنید و سپس آن را افزایش دهید تا زمانی که همه وقت متفاوت صحبت کنید.

مهلت های خود تحمیل شده ایجاد کنید

به یاد داشته باشید در دانشگاه چه زمانی مجبور شدید برای امتحان سخت تلاش کنید یا یک یا دو روز یک مقاله تحقیق را ارائه کنید؟ داشتن این مهلت های سخت شما را مجبور می کند فوراً کارها را انجام دهید یا عواقب آن را متحمل شوید. برای افزایش قدرت اراده می توانید از مهلت تعیین شده استفاده کنید. نگران نباشید، برای خود مهلت تعیین کنید. می توانید مهلت های کمی را تعیین کنید، مانند انجام یک کار در مدت زمان مشخص، تلاش برای غلبه بر ساعت و غیره. یا می توانید برای اهداف بزرگتر مهلت تعیین کنید. برای اینکه تمرین اراده عملی شود، بهتر است اگر مهلت هایی را شروع کنید که به آینده بسیار نزدیک هستند، مانند دقیقه ها یا ساعت ها.

خود را عاقلانه وسوسه کنید

وسوسه کردن خود راه دیگری برای ایجاد قدرت اراده است. با این حال، شما می خواهید در نحوه انجام این کار محتاط باشید. اگر بدون برنامه بیش از حد خود را وسوسه کنید، تسلیم خواهید شد و این تمرین نتیجه ای نخواهد داشت. بهتر است اگر خود را با چیزی وسوسه کنید که اجتناب از آن آسان تر باشد، نه چیزی که برای رسیدن به یک هدف تلاش می کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید سیگار را ترک کنید، می توانید با حمل آب نبات در تمام طول روز خود را وسوسه کنید و به خود بگویید آن را نخورید.

این می تواند بدون اینکه وسوسه شوید با یک پاکت سیگار که اگر اراده شما از بین برود، می تواند هدف شما را تضعیف کند، اراده شما را اعمال می کند. اگر قرار است در موقعیتی قرار بگیرید که وسوسه شوید خلاف اهداف خود بروید، با داشتن برنامه ای زودتر از موعد، به اراده خود تقویت کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید رژیم بگیرید و می خواهید به عروسی بروید که غذای زیادی در آن وجود داشته باشد، برنامه ریزی کنید که چه مقدار و چه نوع غذایی می خورید و برای حواس پرتی خود چه کاری انجام می دهید تا این کار را نکنید. شکستن آن هدف.

مراقب تصمیمات باشید

بسیاری از تصمیماتی که در طول روز می گیرید، خودکار است. بدون هیچ فکر زیادی شما تصمیم می گیرید که تشنه باشید و به دنبال آب، قهوه، چای یا نوشابه خود هستید، بدون اینکه زیاد به آن فکر کنید. شما به شخصی که باید با او تماس بگیرید فکر می کنید و قبل از اینکه فرصتی پیدا کنید تا در مورد آن فکر کنید با تلفن تماس می گیرید. چنین تصمیماتی زیاد است که هر روز ناخودآگاه می گیریم. وقتی حواس تان به این تصمیمات کوچک روزانه باشد، آگاهی شما را دقیقاً از کاری که انجام می دهید به ارمغان می آورد. این به شما کمک می کند تا تصمیمات بهتری بگیرید، اما از اراده شما نیز استفاده خواهد کرد.

تخیل یکی از اصلی ترین روش ها برای افزایش قدرت اراده

اصلی ترین روش ها برای افزایش قدرت اراده

شما می توانید از تخیل خود برای ایجاد قدرت اراده خود در طول زمان استفاده کنید، اما همچنین می توانید از تخیل خود برای تقویت قدرت اراده خود در لحظه استفاده کنید. محققان در بسیاری از مطالعات و کاربردها دریافته اند که بدن در برابر تصورات ذهن تقریباً به همان روشی که در برابر محرک های مبتنی بر واقعیت واکنش نشان می دهد، واکنش نشان می دهد.

هر زمان احساس کردید که اراده شما می لغزد، خود را جایی کاملاً متفاوت، در یک موقعیت کاملاً متفاوت تصور کنید. شما می توانید خود را در یک ساحل تصور کنید که از تابش آفتاب لذت می برید یا فعالیتی را که برای شما آرامش بخش است، انجام می دهد. وقتی این کار را انجام می دهید، از نظر جسمی و ذهنی آرامش بیشتری پیدا خواهید کرد. همچنین در موقعیت های وسوسه انگیز می توانید از تخیل برای تقویت اراده خود استفاده کنید. اگر تصور کنید که بعداً به جای آن لحظه قرار است کاری انجام دهید، بدن و ذهن شما از این الگو پیروی می کنند. آنها از برآورده شدن ولع راضی خواهند بود، حتی اگر در آن لحظه با آن روبرو نشوید.

عادتهای جایگزین سالم بسازید

ایجاد عادت های جایگزین سالم می تواند به شما کمک کند تا اراده خود را برای ترک عادت های بد تقویت کنید. قرار گرفتن در موقعیت های وسوسه انگیز استرس زا است و می تواند عزم شما را بهم بزند. همچنین، استرس ناشی از منابع دیگر می تواند باعث شود شما به دنبال چیزی بروید که می خواهید از آن اجتناب کنید، مانند غذا، سیگار یا الکل.

وقتی استرس اتفاق می افتد، باید عادت های سالمی داشته باشید تا به شما کمک کند تا با استرس کنار بیایید تا اراده شما مجبور نباشد به همان سختی کار کند. می توانید به موسیقی آرامش بخش گوش دهید، نفس عمیق بکشید، پیاده روی کنید یا یک مدیتیشن کوتاه انجام دهید. هر آنچه برای شما مفید باشد به شما کمک می کند استرس خود را کاهش دهید و جای عادت شما را بگیرد که سعی در ترک آن دارید.

شکستن اهداف به مراحل قابل کنترل

پایبندی به اهداف بزرگ بسیار دشوار است، به ویژه هنگامی که چالش برانگیز باشد. اگر این اهداف بزرگ را در مراحل کوچکی تقسیم کنید که در نهایت منجر به هدف می شوند، اصلی ترین روش ها برای افزایش قدرت اراده شما را فراهم می کند. سپس می توانید تلاش خود را فقط بر روی یک قدم کوچک متمرکز کنید. اگر رژیم می گیرید، می توانید مراحلی برای پیشرفت روز خود داشته باشید.

در یک قسمت خاص از روز، فقط میوه و سبزیجات خواهید خورد. یا برای این یک روز، مصرف مواد غذایی خود را پیگیری خواهید کرد. ردیابی روز بعد مرحله بعدی است. با ترک سیگار می توانید از همین تمرین استفاده کنید. برای گذراندن روز کاری بدون سیگار هدف گذاری کنید. بعد از چند روز می توانید هدف خود را برای گذراندن کل روز بدون سیگار تعیین کنید. شکستن یک هدف بلند مدت به بخشهای زمانی کوچکتر می تواند به شما کمک کند تا تحت تأثیر تصویر بزرگ قرار نگیرید.

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا