علل و تفاوت های ازدواج سفید

ازدواج یک تعهد بزرگ است، هیچ شکی در آن نیست. طبیعی است قبل از وارد شدن در این رابطه کمی عصبی باشید. اما تحقیقات جدید می گویند بیشتر افراد امروزه نه تنها خود را درگیر اضطراب آینده ی ازدواج نمی کنند. بلکه کلا از آن اجتناب می ورزند. آن ها از طریق دیگری یک خانواده تشکیل می دهند. این روزها ازدواج سفید بسیار متداول شده است. (برای تشکیل خانواده می توان یکی از این ها را انتخاب  کرد: ازدواج، ازدواج سفید یا بچه دار شدن بدون ازدواج کردن). علل و تفاوت های ازدواج سفید در جامعه قابل بحث است.

علل و تفاوت های ازدواج سفید و علاقه به آن

یک دلیل برای این افزایش علاقه به ازدواج سفید به جای ازدواج دائم این است که با خود ترسی ندارد. فقط شاید کمی نگرانی برای احتمال از هم پاشی این ارتباط. به بیان دیگر فکر به طلاق است که باعث می شود بیشتر افراد ترجیح دهند در آینده به جای اینکه بگویند ” با من ازدواج می کنی” تنها بگویند ” با من زندگی می کنی؟”

از طرف دیگر تحقیقات نشان داده اند ازدواج دائم فواید بیشتری نسبت به ازدواج سفید برای زوجین دارد، چه از نظر روحی و چه فیزیکی. با این وجود به نظر می رسد نرخ ازدواج در حال کاهش است و در حالی که افراد مسن تر بیشتر به دنبال ازدواج می روند جوان ها از ازدواج دائم خودداری می کنند.

جوانان برای ازدواج کردن نگرانی های متعددی دارند و این نگرانی ها باعث می شوند به جای آن به دنبال ازدواج سفید بروند. در حقیقت وقتی فواید زندگی کنار یکدیگر بدون ازدواج در مقابل ازدواج کردن را ارزیابی می کنند به دنبال آن می روند. افرادی که ازدواج سفید را انتخاب می کنند اغلب دلیل اصلی آن ها برای ازدواج نکردن ترس از جدایی است.

ترس از شکست اقتصادی یا عاطفی

علل و تفاوت های ازدواج سفید

هیچ کس طلاق را دوست ندارد اما تا امروز ترس از طلاق دلیل بازدارنده ای برای ازدواج نبوده است. چه چیزی تغییر یافته؟ آیا جدایی افراد مشهور اثر داشته است؟ افراد مختلف به دلایل متفاوتی از طلاق می ترسند؛ دلایل روانی، عاطفی و اقتصادی،  آن ها هر دلیلی که برای خود دارند می تواند به قدری کافی باشد تا کلا مانع از ازدواج کردن آن ها شود.

برخی می گویند سختی های مالی و قانونی در طول طلاق یک عذاب واقعی هستند و این باعث می شود از ازدواج کردن دوری نمایند. به بیان دیگر در ذهن بسیاری از افراد فواید ازدواج به قدری نیست که خود را وارد خطر درد مالی و روانی طلاق کنند.

برای این افراد ازدواج سفید فوایدی شبیه به ازدواج دائم دارد بدون اینکه درد اصلی طلاق را داشته باشد. اگر تنها با هم زندگی کنید و یکی از شما تصمیم به رفتن بگیرد به فرد دیگر می گوید تو می توانی بروی و این اصلا ایرادی ندارد… اما اگر ازدواج کرده باشید باید وارد پروسه ی وکیل ها و دادگاه ها شوید و با توجه به شرایطی که دارید شاید جدایی خیلی بدی داشته باشید.

علل و تفاوت های ازدواج سفید – ازدواج فواید زیادی برای ذهن و بدن دارد.

علل و تفاوت های ازدواج سفید

برخلاف باور افراد جوان برای ازدواج نکردن، ازدواج هنوز هم فوایدی برای سلامت فیزیکی و روانی همراه دارد. به عنوان یک قانون کلی، افرادی که ازدواج کرده اند سلامت بهتری داشته و نسبت به دیگران زمان بیشتری عمر می کنند. تحقیقات زیادی روی حس حمایتی که رابطه ی ازدواج برای شما فراهم می کند کار کرده اند، خصوصا با افزایش سن.

حتی کسانی که بعد از طلاق یا فوت همسر خود دوباره ازدواج کرده اند نسبت به کسانی که مجرد هستند سلامت فیزیکی و روانی بهتری دارند (البته این سلامت به اندازه ی کسانی نیست که ازدواجی طولانی مدت داشته اند) به نظر می رسد طلاق روی سلامت روانی و فیزیکی افراد اثر داشته باشد وهرچه زمان بیشتری از طلاق بگذرد اثرات منفی آن روی سلامت بیشتر خواهد شد.

علل و تفاوت های ازدواج سفید | مرکزمشاوره همکده

مانند طلاق، از دست دادن همسر نیز روی سلامت کلی فیزیکی و روانی اثر دارد. بیوه هایی که مجرد می مانند مشکلات روانی بیشتری از کسانی دارند که یار جدیدی برای خود پیدا می کنند. مشکلات روانی متعدد، افسردگی، مشکلات خواب و کند شدن احساسات (در این وضعیت فرد واکنش های عاطفی کمتری خواهد داشت)، همه در مردانی که بعد از مرگ همسر خود رابطه ی صمیمانه ی دیگری را شروع نکرده اند در مقایسه با کسانی که رابطه ی جدیدی دارند گزارش شده است. از این رو به نظر می رسد ماندن در رابطه ی ازدواج یا ازدواج مجدد بعد از پایان یافتن ازدواج اول می تواند در تمام زندگی فرد برای سلامت روانی و فیزیکی او مفید باشد.

آیا فواید ازدواج سفید نیز مانند ازدواج دائم است؟

علل و تفاوت های ازدواج سفید

اگر ازدواج کردن برای سلامت شما خوب است می توان همان را برای ازدواج سفید نیز گفت؟ متاسفانه پاسخ خیر است. بین ازدواج دائم و ازدواج سفید تفاوت هایی پایه ای وجود دارد.

فواید ازدواج درازدواج سفید نخواهد بود. کسانی که ازدواج سفید را انتخاب می کنند از فوایدی که همراه با ازدواج دائم برای سلامت می آید بهره نخواهند برد. حتما می پرسید چه چیزی در ازدواج وجود دارد که این فواید را با خود همراه می کند؟ پاسخ هنوز کاملا مشخص نیست.

بخشی از این توضیح شاید در تفاوتی باشد که کیفیت روابط ازدواج دائم با ازدواج سفید دارد. کیفیت روابط در کل در بین زوج هایی که ازدواج کرده اند بالاتر از ازدواج سفید است. روابط زناشویی ماندگارتر از ازدواج سفید هستند. هردو این فاکتورها می توانند تفاوت بین ازدواج و ازدواج سفید را در فواید آن برای سلامت جسم و روح توضیح دهند.

البته ازدواج راهی باز برای داشتن سلامت خوب نیست. کیفیت ازدواج می تواند تفاوت بزرگی روی فوایدی که رابطه برای سلامت دارد ایجاد کند. برای مثال اگر همسر یک نفر فردی بسیار انتقادی باشد او به احتمال بیشتری از بیماری های حاد رنج می برد، بیشتر علائم سلامت ضعیف را بیان کرده و ناتوانایی های فیزیکی بیشتری از کسانی خواهد داشت که رابطه ی مثبتی با یکدیگر دارند. رفتارهای منفی همسر شما می توانند روی سلامت فیزیکی تاثیری واقعی داشته باشند. همین قضیه برای سلامت روانی نیز صدق می کند. یک ازدواج نزدیک برای سلامت روانی شماعالی است.

درس گرفتن از کسانی که این تجربه را داشته اند.

هرگامی که در زندگی برمی دارید برای شما خطراتی خواهد داشت. خطرهای خاصی در ازدواج وجود دارد ( از جمله طلاق ) اما شواهد نشان داده اند اگر ازدواج شما رضایت بخش باشد فواید آن از مضراتش بیشتر خواهد بود.

شما به سادگی روی نقاط منفی تمرکز می کنید زیرا پایان های غم انگیز و ناراحت کننده اغلب بیشتر در رسانه های اجتماعی برجسته می شوند. اما تغییر دادن تمرکز از خطرات و برگشتن به فواید کلید کار شماست. این تغییر در دیدگاه که در آن نقاط منفی بی اهمیت تر از مثبت می شوند با افزایش سن عادی تر شده و شاید به همین دلیل است که افراد مسن تر از بسیاری فواید فیزیکی روانی ازدواج بهره می برند. بنابراین شاید راه حلتان این باشد که زودتر تمرکز خود در زندگی را تغییر دهید، بنابراین می توانید بدون نگرانی هایی مشابه افراد جوان دیگر از فواید آن بهره مند شوید.

منابع
theatlantic.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا