پیامدهای ازدواج سفید برای طرفین

برخی از تبعات این نوع زندگی و پیامدهای ازدواج سفید برای طرفین را با هم مورد بررسی قرار می دهیم. جالب است بدانید که ازدواج سفید بیشترین خطرات را برای زنان به دنبال دارد. اساس این ازدواج بر عدم قانونی شدن آن است و دو طرف در قبال هم هیچ وظیفه ای ندارند.

پیامدهای ازدواج سفید، اختلالات عاطفی

 

پیامدهای ازدواج سفید برای طرفین

هنگامی که یک زوج در این نوع زندگی با هم هستند، خیلی نادر است که مدتی طولانی بدین منوال با هم زندگی کنند. بهترین حالت ممکن تبدیل این زندگی به یک ازدواج رسمی و قانونی است که سبب می شود تا بتوانند راحت تر زندگی کنند؛ اما سوی دیگر این زندگی، رها کردن یک یا هر دو طرف است. هیچ کس نمی تواند عواطف طرف مقابل و واکنش های او را در برابر مشکلات موجود پیش بینی کند، هیچ منطقی هم وجود ندارد که علاقه دو طرف همیشه پابرجا بماند، از این رو یکی از مشکلات اساسی که می توان جزو پیامدهای ازدواج سفید آن را عنوان کرد، جا زدن یک نفر و ماندن نفر دیگر در خلأ عاطفی است.

اکثر افرادی که به ازدواج سفید روی می آورند، این مسئله را عنوان می کنند که به راحتی در صورتی نیازی به هم نداشتند می توانند از هم جدا شوند، اما آیا می توان تضمین کرد که دو طرف همزمان به این نتیجه برسند که ادامه این روابط برای آن ها مناسب نیست؟ معمولاً یکی از زوجین صحنه را خالی کرده و دیگری با آمال خود تنها می ماند. این مسئله در اکثر اوقات از طرف مردان است و زنان با روحیه ی حساس تر و عاطفی تر در این بین آسیبی جدی می بینند که ممکن است سال ها مجبور باشند با افسردگی و تبعات روحی این زندگی دست و پنجه نرم کنند.

پیامدهای ازدواج سفید، عدم وجود تعهد

 

پیامدهای ازدواج سفید برای طرفین

اگر کمی هوشمندانه تر به این پدیده ی نوظهور در روابط زن و مرد دقت کنید، متوجه می شوید که خلائی بزرگ در آن به چشم می خورد. بدون شک داشتن یک زندگی قانونی که باعث می شود طرفین حقوقی بر گردن هم داشته باشند، سبب می شود تا افراد نگرانی از مشکلاتی که ممکن است بین آن ها پیش آید نداشته باشند. این مشکلات در دل قانون راه حل هایی دارد که هر کس را به حق و حقوق خود می رساند.

از این رو استفاده از این روش زندگی طرفین را از حقوق زندگی مشترک مبرا می کند. شاید افراد سطحی نگر این مسئله را یک مزیت بدانند که باعث می شود تا تعهدی نسبت به هم نداشته باشند اما باید به این نکته دقت داشته باشند که در صورت بروز هر گونه مشکل، نمی توانند از روش های قانونی برای حل آن بهره ببرند. پیامدهای ازدواج سفید برای طرفین | مرکز مشاوره همکده

غیر قانونی بودن ازدواج سفید و مشکلات ناشی از آن

 

 

افرادی که در کشور ما به این نوع زندگی روی می آورند به علت نفی های قانونی و شرعی ازدواج سفید، مجبورند به صورت پنهانی زندگی کنند. ترس از پیگیری های قانونی یا فاش شدن این روابط همیشه در ذهن این افراد وجود دارد.

بلاتکلیفی از بابت وجود فرزند در ازدواج سفید

پیامدهای ازدواج سفید برای طرفین

از دیگر تبعات ازدواج سفید، مسئله فرزند و بارداری است. قطعاً این افراد نمی توانند فرزندی داشته باشند، زیرا ازدواجی که ثبت نشده، فرزندی هم برای آن ثبت نخواهد شد؛ اما مسئله ای که وجود دارد، سلامت زنان در این روابط است. در زندگی های ناشی از ازدواج بدون تعهد و بدون ثبت قانونی، احتمال بارداری های ناخواسته مانند یک ازدواج رسمی وجود دارد. آمار سقط جنین در این زنان بسیار بالاست و قطعاً مشکلات ناشی از سقط های مکرر احتمالی سلامت آن ها را به خطر می اندازد. اگر این زوجین بخواهند تمام عمر هم با هم باشند، باز هم نمی توانند به داشتن فرزند فکر کنند.

مشکلات مالی زنان در ازدواج سفید

زندگی یک زن تحت عنوان ازدواج سفید، هیچ شرط تمکین مالی را بر عهده مرد نمی گذارد. از این رو می توان گفت جنبه ی جنسی وجود زن اصل محسوب می شود. ممکن است زنی سال ها با یک مرد زیر یک سقف زندگی کند ولی از نظر مالی تأمین نشود و خرج خود را نیز بپردازد. نگاه کردن به زندگی یک زن از این جنبه تفکراتی نه چندان مورد قبول در زمینه ی قداست جنس زن را زیر سؤال می برد. چطور یک نفر بتواند فقط دست خوش نیازهای جنسی طرف دیگر باشد.

با توجه به تبعاتی که برای ازدواج سفید برشمردیم که البته تعدادی از مشکلات این نوع زندگی بود، می توان گفت قداست زندگی یک زن و مرد توسط آن زیر سؤال رفته است. برخی افراد می خواهند به صورت غرب گرایانه زندگی خود را شروع کنند و با توافقاتی وارد این زندگی می شوند، اما توافقاتی که جنبه قانونی نداشته باشد، قطعاً پایه و اساس و اطمینانی نیز به دنبال آن نخواهد بود.

نکته پایانی

برخی از تبعات این نوع زندگی را با هم مورد بررسی قرار می دهیم. جالب است بدانید که ازدواج سفید بیشترین خطرات را برای زنان به دنبال دارد. اساس این ازدواج بر عدم قانونی شدن آن است و دو طرف در قبال هم هیچ وظیفه ای ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا