نکات اساسی مراقبت از خود برای مبتدیان

مراقبت از خود احساس طاقت فرسایی ایجاد می کند، اما لازم نیست خیلی پیچیده باشد. مطمئن باشید، بهترین راه ها و موثرترین راه ها را برای مراقبت از خود پیدا خواهید کرد. مراقبت از خود می تواند منجر به مزایای جسمی و روحی شود. وقتی استرس کمتری دارید، می تواند فشار خون شما را کاهش دهد. نکات اساسی مراقبت از خود برای مبتدیان تکنیکهایی است که می توانید با کمک یک درمانگر آنها را عملی کنید. شما می توانید روزانه و با یک برنامه بلند مدت روش هایی برای مراقبت از خود پیدا کنید.

به این ترتیب، سلامت جسمی شما خوب است، کمتر احساس اضطراب می کنید، احتمالاً قلبی سالم، فشار خون خوب و سیستم ایمنی محکم خواهید داشت. اقدامات خودمراقبتی از ما در داشتن زندگی سالم حمایت می کند. آنها  هستند تا مردم احساس خوبی نسبت به خود داشته باشند. برخی از نکات اساسی مراقبت از خود برای مبتدیان وجود دارد. این به یافتن راه هایی برای مراقبت از بدن، انجام فعالیت بدنی، تغذیه ذهن و ایجاد مرزهای دوستی و موقعیت های خانوادگی برمی گردد. ممکن است شما به ایده های ساده خودمراقبتی فکر نکرده باشید، اما به راحتی می توان آنها را عملی کرد.

نکات اساسی مراقبت از خود برای مبتدیان

 تمرین مراقبت از خود می تواند کاملاً رضایت بخش باشد، چه رفتن به یک گروه پشتیبانی برای چیزی که در زندگی خود با مشکل روبرو هستید یا استفاده از روغنهای اساسی برای کاهش اضطراب. شما از آنچه مراقبت از خود برای کیفیت زندگی شما به دنبال خواهد داشت متعجب خواهید شد. فعالیت های ساده خودمراقبتی وجود دارد که می توانید انجام دهید و باعث می شود احساس خوبی در مورد خود داشته باشید. بیایید به نکات اساسی مراقبت از خود نگاه کنیم.

مبارزه با گناه

نکات اساسی مراقبت از خود برای مبتدیان

گناه احساسی است که همه ما گاهگاهی احساس می کنیم. این منتقد درونی شماست که وحشی است. مراقبت از خود چیز بدی نیست. هنگام مراقبت از خود نیازی به احساس شرم و گناه ندارید. ممکن است احساس گناه کنید زیرا به اندازه کافی کار نکرده اید. ” سوال کردن آنچه می توانستید انجام دهید یا نمی توانستید انجام دهید، بخشی از تجربه انسانی است. گناه در مورد پشیمانی هایی است که در زندگی دارید. مهم است که بدانیم همه افراد گناه دارند، اما وقتی همه گیر شود، می تواند توانایی مراقبت از خود را تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین، اگر بیشتر وقت ها احساس گناه می کنید، یافتن یک درمانگر برای بحث در مورد این موارد می تواند به نفع شما باشد.

نکته قابل توجه

درمانگر می تواند به شما در کاهش استرس مرتبط با احساس گناه کمک کند و آنها می توانند استراتژی های مراقبت از خود را پیشنهاد دهند. یک کاری که ممکن است شما را به انجام آن ترغیب کنند این است که یک ژورنال نگرانی ایجاد کنید. در این کتاب می توانید مواردی را یادآوری کنید که احساس گناه در شما ایجاد می شود و شروع به انجام فعالیت های مراقبت از خود با طور روزانه می کنید. این به شما کمک می کند زندگی خود را بهبود ببخشید تا احساس ارتباط بیشتری با خود داشته باشید و نسبت به هر کار کوچکی که انجام می دهید وسواس نداشته باشید و احساس گناه نکنید. این مطلب در زمینه نکات اساسی مراقبت از خود برای مبتدیان اهمیت زیادی دارد.

گناه می تواند مانع روابط شما شود و این احساس را در شما ایجاد می کند که گویا به اندازه کافی تلاش نمی کنید، اما این دروغ هایی است که مغز به شما می گوید. هنگامی که یک درمانگر پیدا می کنید، می توانید در مورد این نگرانی ها بحث کنید و حتی مجله نگرانی خود را برای بحث درباره آنچه شما را آزار می دهد، وارد درمان کنید. مشاور می تواند به شما نشان دهد که مراقبت از خود شما را آزار نمی دهد، بلکه می تواند به شما کمک کند!

مرزها

مرزها محدودیت هایی هستند که با دیگران تعیین می کنید و می توانند توانایی شما را برای انجام مراقبت از خود افزایش دهند. یکی از راه های تعیین مرز با دیگران ایجاد وقت برای خودتان است. اگر دوستی از شما می خواهد که با هم تفریح کنید و احساس بد یا گناهی دارید زیرا مدت زیادی است که آنها را نمی بینید، می دانید که باید در یک گروه پشتیبانی که می خواهند با هم باشند شرکت کنید. نه گفتن اشکالی ندارد. دوست شما اگر به شما اهمیت دهد می فهمد که شما برای دیدن همدیگر وقت خواهید یافت. اما، مراقبت از خود جسمی و روحی نیاز به اولویت دارد.

گذراندن وقت با دوستان و خانواده مهم است زیرا شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که آن سیستم پشتیبانی را حفظ کرده اید، اما اگر احساس غفلت کنید، حضور در کنار شما خوشایند نخواهد بود. شما باید از ذهن و بدن خود مراقبت کنید و تعیین مرزها بخشی از آن است. مراقبت از خود شامل بسیاری از اوقات نه گفتن است زیرا شما باید تعادل را در انجام کارهایی برای خود و بودن در کنار افرادی که به آنها اهمیت می دهید متعادل کنید. بخشی از یک استراتژی مراقبت از خود روزانه متعادل سازی، نه گفتن به برخی از موارد و گفتن بله به برخی دیگر است. به یاد داشته باشید که ساعتهای زیادی در طول روز وجود دارد و مهم است که ارزیابی کنید چه کاری می توانید انجام دهید و چه کاری نمی توانید انجام دهید.

شکستن سد ها در نکات اساسی مراقبت از خود برای مبتدیان

نکات اساسی مراقبت از خود برای مبتدیان

درست مانند مرزها، شکستن بسیار مهم و بخشی از مراقبت از خود است. شما نمی توانید مانند اسم حیوان دست اموز Energizer بروید و بروید. شما باید از خود مراقبت کنید و یکی از بهترین نکات مراقبت از خود که می توانید دریافت کنید، استراحت است. مراقبت از خود بیش از حد اغراق نیست، بلکه بیشتر دانستن محدودیت ها و کارهایی است که می توانید انجام دهید. آنچه می تواند به شما کمک کند این است که وقفه های به موقع انجام دهید تا در این کار زیاده روی نکنید، خواه این کار زیاد باشد یا زمان زیادی را صرف کند. وقفه زمانی به این معنی است که شما 10 دقیقه وقت بگذارید تا پیاده روی کنید یا با یک دوست تلفنی تماس بگیرید.

نکته قابل توجه

این کار در مورد غفلت از مسئولیت های خود فعالیت های مراقبت از خود نمی تواند باعث وقفه شود.‌ پس اشکالی ندارد که برای کشش پاها، استراحت به چشمان خود یا اطمینان از اینکه آب کافی می نوشید، کاری را که انجام می دهید متوقف کنید. اینها مواردی است که شما باید برای حفظ تعادل و جلوگیری از فرسودگی شغلی انجام دهید. استراحت می تواند زندگی شما را به طرز چشمگیری بهبود بخشد. استراحت ضروری است، به خصوص اگر بیماری روانی مانند اضطراب، افسردگی یا درد مزمن دارید. افرادی که با اختلالات مزمن درد زندگی می کنند، در صورت استفاده بیش از حد، می توانند علائم خود را تشدید کنند. مهم است که وقتی این مشکلات را دارید، استراحت کنید تا بیشتر خودتان را نسوزانید یا آسیب نبینید.

غذا خوردن

غذا خوردن یک نیاز اساسی است که برای زنده ماندن ضروری است و مراقبت از بدن و اطمینان از اینکه روزانه چندین بار غذا می خورید بسیار مهم است. بسیاری از افراد به دلیل زیاده روی در مصرف در خود می سوزند و غذا خوردن را فراموش می کنند. یا بعضی اوقات، مردم در مصرف غذا زیاده روی می کنند و سپس حالشان بدتر می شود. شما می توانید در مورد این بحث کنید. خصوصا با یک درمانگر با مسائل مربوط به غذا خوردن یا داشتن یک اختلال خوردن دست و پنجه نرم می کند. بحث در مورد این نگرانی ها با یک درمانگر بسیار مهم است تا بتوانید یک سبک زندگی سالم داشته باشید.

شما ممکن است به دلیل عادت های غذایی خود احساس گناه کنید، اما این کار مثمر ثمر نیست. این فقط منتقد درونی شماست که وحشی است. صحبت با یک درمانگر در مورد موضوعاتی که شما را تحت تأثیر قرار می دهد بسیار مهم است و اگر غذا خوردن موضوعی است که با آن دست و پنجه نرم می کنید، از صحبت در مورد آن نترسید. اگر با اختلال غذا خوردن دست و پنجه نرم می کنید، می توانید به یک گروه پشتیبانی بپیوندید یا یک درمانگر پیدا کنید تا به شما کمک کند از طریق این مسائل صحبت کنید.

نکته قابل توجه در زمینه نکات اساسی مراقبت از خود برای مبتدیان

به عنوان نوعی مراقبت مکمل، شما همچنین می توانید با یک درمانگر هنرهای خلاق متخصص در زمینه های رقص و حرکت و کار با افرادی که با بدشکلی بدن، تن به تن یا در یک گروه درمانی درگیر هستند کار کنید. گروه های پشتیبانی می توانند زندگی شما را بهبود بخشند و به شما کمک کنند تا با افرادی که شما را درک می کنند ارتباط برقرار کنید. غذا خوردن چیزی است که مردم گاهی اوقات از آن غافل می شوند، یا ممکن است این باشد که رابطه سالمی با غذا ندارند و اینها موضوعاتی است که می توانید در صورت یافتن یک درمانگر درباره آنها صحبت کنید. در این راستا بهترین انتخاب مرکز مشاوره همکده است.

یک روال خودمراقبتی انجام دهید

انسانها در روال ها و برنامه ها رشد می کنند. حتی افرادی که دارای روحیه آزاد هستند نیز می توانند از انجام منظم کارها بهره مند شوند. به همین دلیل ایجاد یک روال مراقبت از خود یک چیز مثبت است. این چیزی نیست که به طور طبیعی به نظر برخی برسد، اما می تواند زندگی روزمره شما را غنی کند. هنگامی که یک درمانگر پیدا می کنید، آنها می توانند به شما کمک کنند استراتژی های محکم مراقبت از خود را ایجاد کنید که به راحتی در یک برنامه معمول اجرا شوند. یک متخصص بهداشت روان در مراقبت از خود تبحر کامل دارد. شما می توانید یک درمانگر پیدا کنید که چالش های منحصر به فرد شما در مورد مراقبت از خود و ایجاد یک روال مناسب را برای شما درک کند.

بینش عاطفی

نکات اساسی مراقبت از خود برای مبتدیان

وقتی مشغول مراقبت از خود هستید، یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید احساس شماست. وقتی بینش احساسی خود را نسبت به دیدگاه خود داشته باشید، بهتر می توانید از خود مراقبت کنید. یکی از راه هایی که می توانید این امر را به دست آورید، ژورنالیسم است. راه دیگر این است که این مشکلات را با دوستان، خانواده یا سیستم پشتیبانی خود در میان‌بگذارید. ممکن است این باشد که شما عضوی از یک گروه پشتیبانی باشید که در آن احساس راحتی می کنید و احساسات خود را درک می کنید. یادگیری بیشتر در مورد خود و درک احساسات شما می تواند برنامه بلند مدت را در پشتیبانی کند. این باعث کاهش استرس می شود زیرا شما به جای سرکوب احساسات خود، در حال چگونگی درک چیزها و چگونگی بهبود زندگی خود هستید. با این مسیر می توانید نکات اساسی مراقبت از خود برای مبتدیان را بیاموزید.

درمان تلفنی‌ روان شناسی مرکز مشاوره همکده

یافتن درمانگر ممکن است آسانتر از آن باشد که می دانید. درمان تلفنی مکانی عالی برای حل مشکلات مربوط به مراقبت از خود و چالش های عاطفی است. علاوه بر پیوستن به یک گروه پشتیبانی، یک درمانگر تلفنی به احساسات شما اهمیت می دهد و می تواند به شما کمک کند تا مشکلات پیچیده زندگی را حل کنید. روش های زیادی برای تمرین خودمراقبتی وجود دارد که می توانید آنها را با کمک یک درمانگر یاد بگیرید. شما می توانید هنگام انجام مراقبت های شخصی از بدن و ذهن خود بهتر مراقبت کنید. این یکی از بهترین راه ها برای شروع مراقبت از خودتان است.

نکته قابل توجه

برنامه مراقبت از خود بسیار مهم است و شاید شما در گذراندن وقت زیاد در شبکه های اجتماعی مشکل داشته باشید. در این صورت، درمانگران مرکز مشاوره همکده می توانند به شما کمک کنند تا زمان هایی را برای بررسی رسانه های اجتماعی خود و تعیین محدودیت در آنها ایجاد کنید. آنها می توانند در ایده های خود مراقبتی از شما حمایت کنند. این می تواند به شما کمک کند تا مفاهیم را از درمانگر خود دور کنید.

بعضی اوقات وقتی صحبت از ایده های خودمراقبتی می شود، افراد چیزی نمس دانند. مشکلی نیست! این همان چیزی است که درمانگران در آنجا هستند و در استفاده از تخصص خود احساس راحتی می کنند. روش هایی برای کاهش استرس در زندگی خود پیدا خواهید کرد. چالش های شما هر چه باشد، این اقدامات اساسی مراقبت از خود هستند که می توانند در مراقبت از خود به شما کمک کنند. در صورت نیاز می توانید کمک بگیرید.

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا