آیا دلزدگی و افسردگی به هم ربط دارند؟

بسیاری از مردم می گویند که حوصله آن ها سر رفته و نمی دانند چه باید بکنند، اما در واقع افسرده هستند. بین احساس کسالت و افسردگی تفاوت وجود دارد، اما دانستن اینکه برای افسردگی چه زمانی به کمک احتیاج دارید، همیشه به راحتی حاصل نمی شود. مطمئناً، می توانید با خود بگویید، کاش دوستان بیشتری داشتم، یا کاش جمعه شب کاری برای انجام کار داشتم، اما آیا تا به حال فکر کرده اید که ممکن است در یک دلزدگی و افسردگی به سر ببرید؟ آیا دلزدگی و افسردگی به هم ربط دارند؟

اگر خسته شده باشید، منطقی است که با یک دوست تماس بگیرید و برای بیرون رفتن برنامه ریزی کنید. با این حال، هنگامی که افسرده هستید، یک دلیل فیزیکی وجود دارد که شما نمی توانید تلفن را بردارید و با دوستان خود قرار ملاقات بگذارید. افسردگی باعث می شود که مردم بلد نباشند چگونه از مسیر خود خارج شوند. آنقدر شما را تسخیر می کند که بسیاری از مردم حتی نمی فهمند که غیرمعمول رفتار می کنند. هنگامی که افراد تشخیص می دهند که افسردگی را تجربه می کنند، بعضی از آن ها می ترسند که کمک بگیرند. همیشه به خاطر داشته باشید، افسردگی چیزی نیست که باید از آن خجالت بکشید.

دلزدگی چیست؟

بی حوصلگی بخشی از توالی احساساتی است که مردم برای بیان احساس خود استفاده می کنند. ممکن است افراد بیش از حد در کار غرق شده باشند یا کارهای کمی انجام دهند تا حوصله آن ها سر برود. آن ها ممکن است بگویند که از مرگ خسته شده اند. در حالی که آن ها در واقع نمی میرند، اما آن ها بیان می کنند که چگونه احساس کسالت می کنند.

بی حوصلگی به عنوان یک تجربه عاطفی یا روانی زمانی تعریف می شود که فردی کاری برای انجام دادن نداشته باشد. فرد ممکن است به مکان یا محیط اطراف خود علاقه نداشته باشد. همچنین ممکن است احساس فرسودگی کنند و یا اینکه در یک محیط کسل کننده یا غیر تحریک کننده قرار دارند.

علم، خستگی را با افسردگی ارتباط نمی دهد. در حالی که حوصله داشتن یک حالت روحی است که به نظر بسیاری ناخوشایند یا ناچیز است، اما زمان یا رویدادی که ممکن است در آن شرکت کنند، باعث عدم تحریک قابل توجهی می شود. اکثر مردم آرزو دارند که از خستگی راحت شوند. وقتی افراد احساس کسالت می کنند، آگاهانه بدنبال احساس شادی و هیجان هستند. این افراد دیگر نمی خواهند احساس کسالت کنند و به طور معمول کاری برای رفع خستگی خود پیدا می کنند.

افسردگی چیست؟

آیا دلزدگی و افسردگی به هم مرتبط هستند؟

افسردگی نوعی اختلال خلقی است که باعث از بین رفتن کامل علاقه و احساس غمگینی مداوم می شود. اگرچه داشتن مراحل کوتاهی از علائم تقلید از افسردگی طبیعی است، اما کسانی که افسردگی مزمن را تجربه می کنند تقریباً همه وقت این علائم را دارند. با این حال، برخی از متخصصان پزشکی خاطرنشان کرده اند که افسردگی می تواند منجر به مراحل قابل توجهی از خلاقیت شود. این امر بیشتر در اختلال دو قطبی دیده می شود که بعداً در مورد آن بحث خواهیم کرد. برای تشخیص افسردگی، فرد باید حداقل پنج علائم را به مدت حداقل دو هفته داشته باشد. سوال این که آیا دلزدگی و افسردگی به هم ربط دارند؟

برخی از علائمی که منجر به تشخیص افسردگی می شوند عبارتند از:
  • احساس خستگی حتی اگر تمام شب را بخوابید و در ساعت آخر یا همین حدود بیدار شوید
  • داشتن احساس خشم یا ناامیدی باورنکردنی
  • یک احساس غم انگیز یا دردناک
  • احساس تمایل به منزوی شدن از خود
  • احساس بی ارزشی یا گناه
  • مشکل در تمرکز و سخت بودن تمرکز روی کارهای معمول
  • احساس تحریک پذیری
  • فارغ از شادی که ممکن است دیگران در اطراف شما تجربه کنند، دوره های طولانی ناراحتی داشته باشید
  • از دست دادن علاقه به فعالیت های سرگرم کننده ای که قبلاً از آن ها لذت می بردید و در آن ها شرکت می کردید
  • کم یا زیاد خوابیدن
  • کمبود انرژی
  • احساس اضطراب در میان جمعیت، اطراف غریبه ها یا در میان افرادی که سال هاست می شناسید.
  • کاهش یا افزایش وزن بدون تغییر در رژیم غذایی

افرادی که افسرده هستند ممکن است الگوهای افسردگی را ببینند که با توجه به فصول سال شارژ می شود. این به عنوان یک اختلال عاطفی فصلی شناخته می شود. برخی از افراد با افسردگی خود درد نیز تجربه می کنند. این یک جنبه جسمی از این اختلال است. افراد مبتلا به افسردگی همراه با درد ممکن است درد مفصل، کمر درد، مشکلات معده و تغییر اشتها داشته باشند.

چرا افسرده ام؟

آیا دلزدگی و افسردگی به هم مرتبط هستند؟

افسردگی اغلب به تغییر شیمی مغز مربوط می شود. به طور خاص، سروتونین و نوراپی نفرین با علائم افسردگی همراه هستند. اگر کاهش هر یک از این مواد شیمیایی را تجربه کنید، ممکن است باعث افسردگی شود. دلایل دیگر افسردگی می تواند به سو استفاده جسمی، جنسی، ذهنی یا عاطفی مربوط باشد. کسانی که در کودکی یا نوجوانی سو استفاده را تجربه کرده اند ممکن است بلافاصله یا بعداً در زندگی علائم افسردگی را تجربه کنند.

آیا کودکان می توانند افسرده شوند؟

کودکان می توانند افسردگی را تجربه کنند، دقیقاً مانند بزرگسالان. در حالی که کودکان و نوجوانان همزمان با رشد تغییرات هورمونی را تجربه می کنند، افسردگی در کودکان از علل متفاوتی است. اگر مشاهده کردید که کودک شما به طور غیرمعمول غمگین است یا دیگر در فعالیت هایی که قبلاً از آن ها لذت می برد شرکت نمی کند، وقت آن است که آن ها را نزد پزشک متخصص اطفال ببرید تا ببینید آیا افسردگی مقصر است.

اگر کودک شما هرگز در اطراف کودکان دیگر نبوده است، ممکن است واقعیت نداشته باشد. در حالی که مقایسه کودکان اغلب در برابر موارد احتیاط آمیز است، اما اگر تفاوت قابل توجهی بین فرزند خود و سایر کودکان در محدوده سنی مشابه مشاهده کنید، این ممکن است تحقیقات بیشتری را نیاز داشته باشد.

چگونه می توانم تشخیص دهم که کودک من افسرده است؟

 اگر فرزند شما از فعالیت های عادی اجتماعی بسیار دور شد، ممکن است بخواهید آن ها را از نظر افسردگی در کودکان ارزیابی کنید. این یک بیماری قابل درمان است و هیچ کودکی نباید آن را در سکوت تجربه کند. علائم اصلی افسردگی دوران کودکی می تواند از کودکی به کودک دیگر متفاوت باشد. بسیاری از اوقات، افسردگی در کودکان تشخیص داده نمی شود.

زیرا به دلیل تغییرات معمول کودکی از بین می رود. بلوغ اغلب مقصر است و همچنین بزرگسالان تصور می کنند کودک ممکن است احساس کسالت کند. با این حال، چه کودک شما رفتار عصبانی از خود نشان دهد، غمگین به نظر می رسد یا تغییرات خلقی چشمگیری دارد، ممکن است افسرده باشد. شما همیشه باید این علائم را با پزشک خانواده خود در میان بگذارید. سوال ما این است که آیا دلزدگی و افسردگی به هم ربط دارند؟

درمان افسردگی در دوران کودکی و بزرگسالان

روش درمانی برای کودکان و بزرگسالانی که افسردگی را تجربه می کنند، مشابه است. اگر افسردگی مزمن و قابل توجهی وجود دارد، بهتر است از یک مشاور پزشکی استفاده کنید. یکی دیگر از درمان های مفید برای افسردگی، مشاوره است. مراجعه به مشاور می تواند همراه با سایر روش های درمانی یا به تنهایی انجام شود. اغلب اوقات، مراجعه یک یا دو بار در هفته به یک روانپزشک یا مشاور خانواده می تواند به شما یا فرزندتان کمک کند تا منبع افسردگی و بهترین راههای کنترل علائم افسردگی را پیدا کنید. از این رو می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه کنید.

چند نوع افسردگی وجود دارد؟

آیا دلزدگی و افسردگی به هم مرتبط هستند؟

انواع مختلف افسردگی وجود دارد که باید از آن ها آگاه باشید و آن ها را جدی بگیرید.

اختلال افسردگی مداوم حداقل دو سال طول می کشد.

اختلال در تنظیم نظم خلقی (DMDD) نوعی بیماری است که در کودکان و نوجوانان مشاهده می شود. این شامل دوره هایی از طغیان شدید، تحریک پذیری، عصبانیت و گریه است. واکنش های آن ها بیشتر از وقایع جزئی با پاسخ های بزرگ است. کودک بدون DMDD ممکن است گاهی اوقات واکنش شدیدی داشته باشد. با این حال، کودکان مبتلا به این اختلال خلقی، طغیان های مکرری دارند. مهم است که توجه داشته باشید اگر فرزند شما پس از آرام شدن از طغیان از رفتار خود ابراز پشیمانی می کند. حسرت تمایز کلیدی بین DMDD و سایر اختلالات خلقی است.

افسردگی دو قطبی یا تک قطبی نوعی اختلال خلقی است که فرد احساسات بالا و پایین قابل توجهی داشته باشد. بعضی اوقات این خلق و خوی ممکن است هفته ها قبل از تغییر در احساس متضاد ادامه داشته باشد و در برخی مواقع دیگر می تواند حالت روز به روز یا چندین بار در روز تغییر کند.

اختلال دیسفریک قبل از قاعدگی و سندرم قبل از قاعدگی با چرخه قاعدگی یک زن در ارتباط است. زنانی که مبتلا به اختلال نارسایی قاعدگی قبل از قاعدگی هستند تغییرات خلق و خوی شدید و شدیدتری نسبت به فرد معمولی که سندرم قبل از قاعدگی را تجربه می کند، دارند.

آیا دلزدگی و افسردگی به هم ربط دارند؟

به طور معمول، افسردگی و بی حوصلگی به هم ربطی ندارند. افسردگی یک بیماری روانی است که باید جدی گرفته شود. از طرف دیگر، بی حوصلگی این احساس را دارد که اتفاق سرگرم کننده ای رخ نمی دهد. تفاوت اصلی این دو در این است که کسی احساس نمی کند کاری انجام دهد در مقابل اینکه بداند چه کاری می تواند انجام دهد.

اگرچه به نظر می رسد این یک چیز واحد است، اما آن ها دو چیز کاملاً متفاوت هستند. اگر از شخص بی حوصله ای بخواهید یک بازی انجام دهد، ممکن است رد کند، فقط بازی پیشنهادی شما نیست. اگر از شخصی که افسرده است از او بخواهید یک بازی انجام دهد، ممکن است هر پیشنهادی را چون می خواهد تنها باشد رد کند. افسردگی چیزی است که باید جدی گرفته شود. گرچه همه آن را تجربه نخواهند کرد، تقریباً همه کسانی را می شناسند که با یک بیمار افسرده روبرو شده باشد.

منابع
regain.us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا