چند نشانه جسمی که ثابت می کند شما افسردگی دارید

اختلالات در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است. در دنیایی که زندگی می کنیم و به علت وجود بیماری های مختلف افراد ممکن است دچار اختلالات روانی نیز شوند. اختلالات أنواع مختلفی دارند. اختلالات روانی در هر فردی به گونه ای مختلف بروز می کند. نکته مهم این است که فرد بتواند است آسیب های روانی را با روش های مختلف کنترل کند. یکی از اختلالات مهم در روان شناسی افسردگی است. افسردگی می تواند از طریق استرس بیش از حد نیز ایجاد شود. درمان افسردگی از طریق راه های مختلفی انجام می شود. یکی از این راه ها ورزش کردن است. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند نشانه جسمی که ثابت می کند شما افسردگی دارید چگونه است. اختلالات می تواند از سنین کودکی تا نوجوانی ادامه داشته باشد.

این اختلالات حتی به گونه ای است که تا بزرگسالی هم ممکن است ایجاد شود. اختلالات روانی بخش بسیاری از زندگی ما را تشکیل داده است.

افسردگی درد دارد

افسردگی درد دارد و در حالی که ما اغلب این بیماری روانی را با درد عاطفی مانند غم، گریه و احساس ناامیدی جفت می کنیم، تحقیقات نشان می دهد که افسردگی می تواند به عنوان درد جسمی نیز ظاهر شود. در حالی که ما اغلب افسردگی را به عنوان یک درد جسمی در نظر نمی گیریم، برخی فرهنگ ها این طور فکر می کنند – به ویژه آن هایی که صحبت در مورد سلامت روان را مورد توجه قرار داده اند.

فرهنگ های مختلف ممکن است افسردگی را متفاوت درک کنند.

چند نشانه جسمی که ثابت می کند شما افسردگی دارید

در این مقاله ما به بررسی چند نشانه جسمی که ثابت می کند شما افسردگی دارید می پردازیم. فرهنگ های مختلف ممکن است افسردگی را متفاوت درک کنند. به عنوان مثال، افراد آسیایی و آمریکایی احتمالاً افسردگی را به عنوان علائم جسمی توصیف و درک می کنند. این می تواند تحت تأثیر درمان قرار گیرد و بستگی دارد که چه افرادی به دنبال آن باشند. این با درک غربی ها از افسردگی به عنوان یک تجربه خلقی داخلی مقایسه می شود. اما نگه داشتن این علائم جسمانی به اندازه تأثیرات احساسی مهم است. برای اولین بار، این یک راه عالی برای کنترل بدن و ذهن است. علائم جسمانی می توانند نشانه شروع یک دوره افسردگی باشند یا شما را در مورد این که آیا ممکن است افسردگی را تجربه کنید یا خیر، مشخص کنید.

علائم جسمانی افسردگی

از سوی دیگر، علائم جسمانی نشان می دهد که افسردگی در واقع بسیار واقعی است و می تواند برای رفاه کلی ما مضر باشد. در این جا چند نشانه جسمی که ثابت می کند شما افسردگی دارید آورده شده است:

1. خستگی یا سطوح پایین انرژی به طور مداوم

خستگی یکی از علائم شایع افسردگی است. گاهی اوقات همه ما سطوح انرژی پایین تری را تجربه می کنیم و صبح ها احساس کسالت می کنیم، به این امید که به جای رفتن به محل کار، در رختخواب بمانیم و تلویزیون تماشا کنیم. در حالی که ما اغلب معتقدیم خستگی ناشی از استرس است، افسردگی نیز می تواند باعث خستگی شود. با این حال، برخلاف خستگی روزمره، خستگی ناشی از افسردگی نیز می تواند باعث مشکلات تمرکز، احساس تحریک پذیری و بی تفاوتی شود.

مطالعاتی در ارتباط با این زمینه

دکتر مائوریتزیو فاوا، منبع برنامه تحقیقات بالینی در بیمارستان عمومی ماساچوست بوستون، اشاره می کند که افراد افسرده اغلب خواب غیر ترمیمی را تجربه می کنند، به این معنی که حتی پس از یک شب استراحت کامل، احساس کسالت می کنند. با این حال، از آن جا که بسیاری از بیماری های جسمی مانند عفونت ها و ویروس ها نیز می توانند باعث خستگی شوند، تشخیص اینکه آیا خستگی با افسردگی ارتباط دارد یا خیر، چالش برانگیز است.

یکی از راه های تشخیص: در حالی که خستگی روزمره نشانه این بیماری روانی است، علائم دیگری مانند غم، احساس ناامیدی و بیهوشی (عدم لذت در فعالیت های روزانه) نیز ممکن است هنگام افسردگی وجود داشته باشد.

2. کاهش تحمل درد (با نام مستعار همه چیز بیشتر درد می کند)

چند نشانه جسمی که ثابت می کند شما افسردگی دارید

آیا تا به حال احساس می کنید اعصاب شما در حال سوختن است و با این وجود نمی توانید هیچ دلیل فیزیکی برای درد خود بیابید؟ همان طور که پیداست، افسردگی و درد اغلب در کنار هم وجود دارند. یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که بین افراد افسرده و کاهش تحمل درد ارتباط وجود دارد، در حالی که مطالعه دیگری در سال 2010 نشان داد که درد تأثیر بیشتری بر افراد افسرده دارد. این دو علامت رابطه علت و معلولی مشخصی ندارند، اما مهم است که آن ها را با هم ارزیابی کنیم، به خصوص اگر پزشک شما دارو تجویز کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

برخی تحقیقات نشان می دهد که منبع معتبر این است که استفاده از داروهای ضد افسردگی نه تنها به تسکین افسردگی کمک می کند، بلکه می تواند به عنوان یک ضد درد عمل کند و با درد مقابله کند.

3. کمردرد یا درد عضلات در سراسر بدن که نشان می دهد شما افسردگی دارید

ممکن است صبح احساس خوبی داشته باشید، اما هنگامی که سر کار هستید یا پشت میز مدرسه می نشینید، کمرتان شروع به درد می کند. ممکن است استرس باشد، یا افسردگی باشد. اگر چه اغلب با وضعیت بد یا صدمات بد همراه هستند، کمردرد همچنین می تواند نشانه ای از ناراحتی روانی باشد. یک مطالعه تحقیقی در سال 2017 از 1013 دانشجوی دانشگاه کانادایی ارتباط مستقیمی بین افسردگی و کمردرد پیدا کرد.

روانشناسان و روانپزشکان از دیرباز معتقد بودند که مسائل عاطفی می تواند باعث دردهای مزمن شود، اما جزئیات آن هنوز در دست بررسی است، مانند ارتباط بین افسردگی و پاسخ التهابی بدن. مطالعات جدیدتر منبع معتبر را نشان می دهد که التهاب در بدن ممکن است با مدارهای عصبی مغز ما ارتباط داشته باشد.  تصور می شود که التهاب ممکن است سیگنال های مغزی را مختل کند، بنابراین ممکن است در افسردگی و نحوه درمان آن نقش داشته باشد. البته ارائه چند نشانه جسمی که ثابت می کند شما افسردگی دارید می تواند راهنمای بهتری برای شما باشد.

4. سردرد نشان می دهد که شما افسردگی دارید

تقریباً همه افراد گاه به گاه دچار سردرد می شوند. آن ها آن قدر رایج هستند که ما اغلب آن ها را به عنوان چیز جدی یادداشت نمی کنیم. شرایط استرس زای کاری، مانند درگیری با یک همکار، حتی می تواند این سردردها را تحریک کند. با این حال، سردرد شما ممکن است همیشه ناشی از استرس نباشد، مخصوصاً اگر در گذشته همکار خود را تحمل کرده باشید. اگر متوجه تغییر سردردهای روزانه شده اید، می تواند نشانه ای از افسردگی باشد. برخلاف سردردهای میگرنی طاقت فرسا، سردردهای ناشی از افسردگی لزوماً عملکرد فرد را مختل نمی کند. این نوع سردرد که توسط بنیاد ملی سردرد به عنوان “سردردهای تنشی” توصیف شده است ، ممکن است مانند یک ضربان خفیف به خصوص در اطراف ابرو احساس شود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در حالی که این سردردها با داروهای ضد درد بدون نسخه کمک می شوند، معمولاً به طور منظم دوباره ایجاد می شوند. گاهی اوقات سردردهای تنشی مزمن می توانند نشانه ای از اختلال افسردگی اساسی باشند. با این حال، سردرد تنها نشانه این نیست که درد شما ممکن است روانی باشد. افراد مبتلا به افسردگی اغلب علائم اضافی مانند غم، احساس تحریک پذیری و کاهش انرژی را تجربه می کنند.

5. مشکلات چشمی یا کاهش بینایی

چند نشانه جسمی که ثابت می کند شما افسردگی دارید

آیا هنگام افسردگی این احساس را دارید که انگار جهان تار به نظر می رسد؟ در حالی که افسردگی ممکن است جهان را خاکستری و تیره نشان دهد، یک مطالعه 2010 در آلمان نشان می دهد که این نگرانی در مورد سلامت روانی ممکن است بر بینایی فرد تأثیر بگذارد. در آن مطالعه روی 80 نفر، افراد افسرده در مشاهده تفاوت رنگ های سیاه و سفید مشکل داشتند. که توسط محققان به عنوان “درک کنتراست” شناخته می شود، ممکن است توضیح دهد که چرا افسردگی می تواند جهان را مبهم نشان دهد.

6. درد معده یا ناراحتی در شکم

این احساس فرورفتگی معده یکی از شناخته شده ترین علائم افسردگی است. با این حال، وقتی شکم شما شروع به گرفتگی می کند، نوشتن آن به عنوان گاز قاعدگی یا درد قاعدگی آسان است. دردی که به ویژه در هنگام بروز استرس بدتر می شود، ممکن است نشانه ای از افسردگی باشد. در حقیقت، محققان دانشکده پزشکی هاروارد پیشنهاد می کنند که ناراحتی معده مانند گرفتگی، نفخ و حالت تهوع ممکن است نشانه ای از سلامت روانی ضعیف باشد. این گزینه یکی از چند نشانه جسمی که ثابت می کند شما افسردگی دارید می باشد.

بیماری های التهاب روده یا سندرم روده تحریک پذیر

به گفته آن محققان هاروارد، افسردگی می تواند باعث (یا نتیجه آن) سیستم گوارشی ملتهب شود، دردی که به راحتی با بیماری هایی مانند بیماری التهابی روده یا سندرم روده تحریک پذیر اشتباه می شود. بین سلامت روده و بهزیستی روانی ارتباطی یافته اند. معده ما مملو از باکتری های خوب است و اگر عدم تعادل باکتری های خوب وجود داشته باشد، ممکن است علائم اضطراب و افسردگی ظاهر شود.

 

منابع
healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا