چند علامت جسمی که ثابت می کند افسردگی فقط در ذهن شما نیست

در این مقاله همکده هدف ما بررسی این مطلب است که چند علامت جسمی که ثابت می کند افسردگی فقط در ذهن شما نیست. همان طور که جسم انسان نیاز به تمرین های مختلف برای سالم تر بودن دارد روح انسان نیز همین گونه است. متاسفانه بعضی اوقات آسیب های روحی روانی می تواند به گونه ای باشد که به جسم افراد هم ضربه برند. از این رو روان شناسان می گویند که اثرات ضربه روحی بسیار بیشتر از اثرات ضربات جسمی در فرد است. برای مثال بازیکنی را فرض کنید که زیر فشار روانی بازی قرار گرفته و نمی‌تواند کارش را به درستی انجام دهد طبیعتاً این اتفاق برایش دردناک تر است تا این که یک دوره مصدومیت را پشت سر بگذارد. در دنیا ریشه مشکلات روحی روانی بسیاری از افراد به دوران کودکی بر می گردد.

یکی از این اختلالات که همه ما آن را می شناسیم افسردگی است. حتی در خود ما هم ممکن است به علت اتفاقات مختلف کمی احساسات افسردگی به وجود آمده باشد. نکته ای که باید بدانید این است که چگونه آن را مدیریت کنید تا در آینده باعث آسیب به شما نشود. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند علامت جسمی که ثابت می کند افسردگی فقط در ذهن شما نیست صحبت کنیم.

افسردگی و درد جسمی

ما اغلب افسردگی را با درد جسمی جفت نمی کنیم اما تحقیقات نشان می دهد این بیماری روانی می تواند واقعاً صدمه وارد کند. افسردگی درد ایجاد می کند.  در حالی که ما اغلب این بیماری روانی را با درد عاطفی مانند غم، گریه و احساس ناامیدی جفت می کنیم، منابع معتبر تحقیق نشان می دهد که افسردگی نیز می تواند به عنوان درد جسمی آشکار شود.

فرهنگ ها و افسردگی

چند علامت جسمی که ثابت می کند افسردگی فقط در ذهن شما نیست

در حالی که ما معمولاً افسردگی را درد جسمی نمی دانیم، بعضی از فرهنگ ها چنین می کنند – خصوصاً کسانی که صحبت کردن در مورد بهداشت روانی اطلاعات زیادی می دانند. به عنوان مثال، در فرهنگ های چین و کره، افسردگی یک افسانه تلقی می شود. بنابراین در بیماران، غافل از این که درد جسمی ممکن است نشانه پریشانی روانشناختی باشد، به جای توصیف افسردگی، برای درمان علائم جسمی خود به پزشکان مراجعه می کنند.

اثرات عاطفی و افسردگی

 بالا نگه داشتن این علائم جسمی به همان اندازه اثرات عاطفی مهم است. برای اولین بار، این یک روش عالی برای بررسی وضعیت جسمی و ذهنی شما است. علائم جسمی می تواند زمانی را نشان دهد که دوره افسردگی شروع می شود یا علائم شما را درمورد این که افسردگی دارید یا خیر، نشان می دهد.

رایج ترین علائم جسمی در افسردگی

چند علامت جسمی که ثابت می کند افسردگی فقط در ذهن شما نیست اهمیت دارند. از طرف دیگر، علائم جسمی نشان می دهد که افسردگی در واقع بسیار واقعی است و می تواند برای سلامت عمومی ما مضر باشد. در این جا چند مورد از رایج ترین علائم جسمی افسردگی آورده شده است:

خستگی یا ثابت ماندن سطح انرژی پایین

خستگی علامت شایع افسردگی است. گاهی اوقات همه ما سطح انرژی کمتری را تجربه می کنیم و می توانیم صبح تنبلی خود را احساس کنیم، به این امید که به جای کار برویم و در رختخواب بمانیم و تلویزیون تماشا کنیم.

افسردگی می تواند باعث خستگی شود.

در حالی که ما اغلب معتقدیم که خستگی ناشی از استرس است، افسردگی همچنین می تواند باعث خستگی شود. با این وجود، برخلاف خستگی روزمره، خستگی ناشی از افسردگی همچنین می تواند باعث مشکلات تمرکز، احساس تحریک پذیری و بی علاقگی شود.

نظر دکتر مائوریتزیو فاوا در ارتباط با این زمینه

دکتر مائوریتزیو فاوا روان شناس محبوب، مدیر برنامه تحقیقات بالینی در بیمارستان عمومی ماساچوست بوستون، اشاره می کند که افراد افسرده اغلب خواب غیر ترمیمی را تجربه می کنند، به این معنی که حتی پس از یک شب استراحت کامل احساس کندی می کنند. با این حال، از آن جا که بسیاری از بیماری های جسمی، مانند عفونت ها و ویروس ها نیز می توانند باعث خستگی شوند، تشخیص این که آیا خستگی به افسردگی مربوط می شود یا خیر، چالش برانگیز است.

یک راه برای گفتن این موضوع چیست؟

در حالی که خستگی روزمره نشانه این بیماری روانی است، علائم دیگری مانند غم و اندوه، احساس ناامیدی و آندونی (عدم لذت از فعالیت های روزمره) نیز ممکن است در هنگام افسردگی وجود داشته باشد.

کاهش تحمل درد ( در واقع یعنی فرد به همه چیز بیشتر صدمه می زند)

چند علامت جسمی که ثابت می کند افسردگی فقط در ذهن شما نیست

آیا هرگز احساس می کنید اعصاب شما در حال سوختن است و با این وجود نمی توانید هیچ دلیل جسمی برای درد خود پیدا کنید؟ همان‌ طور که مشخص شد، افسردگی و درد اغلب با هم وجود دارند. یک مطالعه در سال 2015 ارتباط بین افراد افسرده و کاهش تحمل درد را نشان داد، در حالی که مطالعه دیگری در سال 2010 نشان داد که درد تأثیر بیشتری بر روی افراد افسرده دارد.

ارزیابی تحقیقات و چند علامت جسمی که ثابت می کند افسردگی فقط در ذهن شما نیست

این دو علامت رابطه علت و معلولی مشخصی ندارند، اما مهم است که آن ها را با هم ارزیابی کنید، به خصوص اگر دکتر شما داروی ضد افسردگی را توصیه کند. برخی از تحقیقات منبع معتبر را نشان می دهند که استفاده از داروهای ضد افسردگی نه تنها به تسکین افسردگی کمک می کند، بلکه می تواند به عنوان یک ضد درد، با درد مقابله کند.

کمر درد یا درد در عضلات

ممکن است صبح احساس خوبی داشته باشید، اما هنگامی که در محل کار خود هستید یا پشت میز مدرسه نشسته اید، کمرتان درد می کند. این می تواند به خاطر استرس باشد، یا می تواند افسردگی باشد. اگرچه آن ها اغلب با وضعیت بد یا آسیب دیدگی همراه هستند، اما کمردرد نیز می تواند نشانه ای از پریشانی روانشناختی باشد.

مطالعاتی در این زمینه

یک مطالعه تحقیقاتی 2017 توسط  دانشجویان دانشگاه کانادایی انجام شد که آن ها توانستند ارتباط مستقیمی بین افسردگی و کمردرد پیدا کرد. مدت ها است که روانشناسان و روانپزشکان اعتقاد دارند که مسائل عاطفی می تواند باعث درد و دردهای مزمن شود، اما هنوز در مورد موارد خاص مانند ارتباط افسردگی و پاسخ التهابی بدن تحقیق می شود.

التهاب در بدن ممکن است ارتباطی با مدارهای عصبی مغز داشته باشد

مطالعات جدید نشان می دهد منبع معتبر که التهاب در بدن ممکن است ارتباطی با مدارهای عصبی مغز ما داشته باشد. تصور می شود که التهاب ممکن است سیگنال های مغزی را قطع کند منبع معتبر، و بنابراین ممکن است در افسردگی و نحوه درمان آن نقش داشته باشد.

درمان آنلاین می تواند به افسردگی کمک کند

با پشتیبانی از درمانگران مجاز در سایت های مختلف کیفیت زندگی خود را بهبود بخشید. در طول یک جلسه تلفنی یا تصویری با یک درمانگر صحبت کنید و در طول روز با او در ارتباط باشید.

 سردرد در میان چند علامت جسمی که ثابت می کند افسردگی فقط در ذهن شما نیست

تقریباً همه سردردهای گاه به گاه را تجربه می کنند. آن ها آن‌ قدر  رایج هستند که ما اغلب آن ها را به عنوان چیز جدی نمی بینیم. موقعیت های استرس زای کاری، مانند درگیری با یک همکار، حتی می تواند این سردردها را تحریک کند. با این حال، ممکن است همیشه سردرد شما ناشی از استرس نباشد، به خصوص اگر در گذشته همکار خود را تحمل کرده باشید. اگر متوجه تغییر سردردهای روزانه شدید، می تواند نشانه افسردگی باشد.

سردردهای دانه ای

سردردهای دانه ای، سردردهایی است مرتبط با افسردگی که لزوما عملکرد فرد را مختل نمی کنند. بنیاد ملی سردرد یک بخش را به عنوان “سردردهای تنشی” توصیف کرده است، این نوع سردرد ممکن است مانند یک احساس ضعف خفیف، به خصوص در اطراف ابرو احساس شود.

سردردهای تنشی مزمن می توانند نشانه ای از اختلال افسردگی اساسی باشند

در حالی که این سردردها با داروهای بدون نسخه بدون درد به شما کمک می کنند، اما به طور مرتب دوباره بروز می کنند. گاهی سردردهای تنشی مزمن می توانند نشانه ای از اختلال افسردگی اساسی باشند. با این حال، سردرد تنها نشانه این نیست که درد شما روانی است. افراد مبتلا به افسردگی اغلب علائم اضافی مانند غم و اندوه، احساس تحریک پذیری و کاهش انرژی را تجربه می کنند.

 مشکلات چشمی یا کاهش بینایی

چند علامت جسمی که ثابت می کند افسردگی فقط در ذهن شما نیست

آیا در نظر شما دنیا مبهم به نظر می رسد؟ در حالی که افسردگی ممکن است باعث خاکستری و تیره به نظر رسیدن جهان شود، یک مطالعه تحقیقاتی در سال 2010 در آلمان نشان می دهد که این نگرانی در مورد سلامت روان ممکن است در بینایی فرد تأثیر بگذارد.

نتایج این مطالعه درباره چند علامت جسمی که ثابت می کند افسردگی فقط در ذهن شما نیست

در آن مطالعه که روی 80 نفر انجام شد، افراد افسرده در دیدن رنگ های سیاه و سفید مشکل داشتند. این ممکن است توضیح دهد که چرا افسردگی می تواند جهان را مبهم نشان دهد.

 درد معده یا ناراحتی در شکم

این احساس فرو رفتن در معده شما یکی از قابل تشخیص ترین علائم افسردگی است. با این حال، هنگامی که شکم شما شروع به گرفتگی می کند، این به ذهن ما می‌رسد که ممکن است یک مشکل عادی در معده ما به وجود آمده باشد.

بیشتر شدن درد معده و افسردگی

درد که بدتر می شود، به خصوص هنگامی که استرس ایجاد می شود، ممکن است نشانه افسردگی باشد. در حقیقت، محققان دانشکده پزشکی هاروارد پیشنهاد می کنند که ناراحتی معده مانند گرفتگی عضلات، نفخ و حالت تهوع می تواند نشانه ای از ضعف سلامت روانی باشد. بنابراین بهتر است افراد مراقب این علائم باشند تا به موقع از بروز این اختلال جلوگیری کنند.

منابع
healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا