10 فعالیت خودمراقبتی روزانه

مراقبت از خود چیزی است که می توانید هر روز تمرین کنید. این می تواند به رشد شخصی و مسیر سلامتی عاطفی شما کمک کند. این فعالیت ها می توانند به سادگی قدم زدن یا خوردن غذای مورد علاقه خود برای ناهار باشند. همانقدر که می خواهید مراقبت از خود را تمرین کنید ، گاهی اوقات ممکن است احساس طاقت فرسایی  در ذهن و جسم خود داشته باشید. شاید فعالیت هایی هم برای کمک به احساس خستگی یا کسالت در خود انجام داده اید. خبر خوب این است که روش های مختلفی برای تمرین خودمراقبتی وجود دارد. 10 فعالیت خودمراقبتی روزانه در ادامه بیان می شوند.

لازم نیست که به آن به عنوان دلهره آور نگاه کنید و در حقیقت، مراقبت از خود آنقدر ها که تصور می کنید پیچیده نیست. در این مقاله چند روش وجود دارد که می توانید روزانه مراقبت از خود را تمرین کنید. برای ایجاد تحول عظیم در زندگی یک تغییر کوچک لازم است. ادامه مقاله با خواندن درباره این تمرینات روزانه و نکات مراقبت از خود و کشف این که کدام یک از آن ها برای شما مفید است. اگر می خواهید برای مراقبت از خود اقداماتی را صورت دهید می توانید از مشاوران زبده و کارآزموده هم کمک بگیرید. به همین دلیل مراجعه به مرکز مشاوره همکده، به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران به شما کمک بسیار زیادی می کند. مرکز مشاوره همکده ارائه دهنده مشاوره حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

10 فعالیت خودمراقبتی روزانه

فعالیت های بسیاری وجود دارد که شما می توانید در طول روز انجام داده و از روح و جسم خود به طور ویژه ای مراقبت کنید. این فعالیت های خودمراقبتی در دسته های بسیاری خواهند بود و به تمامی شرایط شما در شیوه های روحی و جسمی مختلف و حتی سخت دست پیدا خواهند کرد. در ادامه به بررسی این شرایط فعالیت های خود مراقبتی می پردازیم.

هدیه دادن

شاید این گزینه خلاف واقع باشد. اما هدیه دادن می تواند نوعی مراقبت از خود باشد. می توانید به دیگران چیزی بدهید، یا به خود هدیه دهید! خودمراقبتی محدود به یک نوع فعالیت نیست. این می تواند هدیه دادن باشد. شاید یک پیراهن یا روپوش پیراهنی وجود داشته باشد که شما بدنبال آن بوده اید، اما از اینکه پول را خرج می کنید عصبی هستید. زندگی فقط این نیست که برای کسب درآمد تلاش کنیم. ما باید بعضی اوقات خودمان را درمان کنیم. یکی از بهترین نکات مراقبت از خود که می توانید با آن زندگی کنید خوب بودن با خودتان است.

همچنین می توانید به یکی از عزیزان خود هدیه دهید. شاید شما به یک دوست قدیمی فکر کرده اید و هنوز نتوانسته اید ارتباط برقرار کنید. کمی وقت بگذارید و برای آنها نامه بنویسید. نکته خاصی در یادداشت دست نویس وجود دارد. جامعه ما بر ارتباطات الکترونیکی مانند ایمیل و پیامک متمرکز است. هنر نامه دست نویس از بین رفته است. یک هدیه عالی که می توانید به کسی بدهید یک نامه یا کارت زیبا از طریق پست است! هدیه دادن، چه به خودتان و چه به دیگران، می تواند احساس خوبی داشته باشد.

قدم زدن

چیزی که می توانید در برنامه مراقبت از خود بگنجانید پیاده روی است. برخی از افراد دوست دارند ورزش کنند و برخی دیگر در حرکت دادن بدن خود مشکل دارند. پیاده روی درمانی است زیرا یک شکل شدید فعالیت بدنی نیست ، اما ذهن و بدن شما را دوباره تنظیم می کند. پیاده روی به راحتی در یک برنامه روزانه خودمراقبتی قرار می گیرد. پس از یک روز پرکار و پر از استرس می توانید از محل کار تا خانه را پیاده روی کنید.

حتی می توانید صبح ها هم از خانه تا محل کار را پیاده بروید. پیاده روی نوعی ورزش عالی است که برای اضطراب مناسب است و می تواند فشار خون شما را کاهش دهد. اگر فرزند دارید، می توانید آن ها را برای پیاده روی کوتاه بیرون بیاورید تا هوای تازه استنشاق کنند. منظور از پیاده روی تجربه های دلپذیر است.  در حقیقت، اگر احساس استرس می کنید ، پیاده روی می تواند به شما کمک کند تا استرس خود را آزاد کنید.

از اسباب بازی های آرامش اعصاب مانند فیجت استفاده کنید.

اسباب بازی های فیجت می توانند تأثیر مثبتی بر سلامت روان ما داشته باشند. مدیریت عوامل استرس زا در زندگی می تواند چالش برانگیز باشد ، اما اگر یک شی امنیتی کوچک داشته باشید، کمی راحت تر است. اسباب بازی های فیجت فقط برای کودکان نیست. این وسیله به بزرگسالان کمک می کند تا با اضطراب و علائم ADHD کنار بیایند. اگر احساس عصبی بودن می کنید این وسیله می تواند به شما کمک بسیار زیادی کند. تحریک حسی می تواند نوعی مراقبت از خود باشد. اگر متوجه شدید شرایط خاصی باعث تحریک یا سناریوهایی می شود که تمرکز در آنها دشوار است، همراه داشتن وسیله ای مانند فیجت مناسب خواهد بود.

ورزش یکی از 10 فعالیت خودمراقبتی روزانه

10 فعالیت خودمراقبتی روزانه

یکی از انواع محبوب مراقبت از خود ورزش است. فعالیت بدنی منظم می تواند رشد شخصی شما را افزایش دهد. چه به باشگاه بروید و چه در خانه فعالیت بدنی انجام دهید، این چیزی است که می توانید در برنامه مراقبت از خود روزانه بگنجانید. بهتر است هر روز به انواع مختلف ورزش بپردازید. می توانید یک روز از دستگاه بیضوی خانگی یا تردمیل استفاده کنید. روز دیگر می توانید در کلاس یا در خلوت خانه خود یوگا تمرین کنید. انجام هر روز شکل متفاوتی از ورزش می تواند احساس خوبی نسبت به خود ایجاد کند. شما در حال مراقبت از سلامتی جسمی و روحی خود هستید. ورزش برای کاهش استرس و کاهش فشار خون فرد مفید است. فعالیت های بدنی برای سلامتی فواید مختلفی دارد و هنگامی که به ورزش طولانی مدت بپردازید، پاداش خواهید گرفت.

نوشتن صبحگاهی را از دست ندهید.

برخی از افراد دوست دارند آن را “صفحات صبح” بنامند. صبح که از خواب بیدار می شوید ، یک یا دو صفحه از آنچه فکر می کنید بنویسید. می توانید افکار روزانه خود را بیرون آورده و هرگونه اضطراب و نگرانی را از بین ببرید. زنگ هشدار خود را زودتر از زمان بیدار شدن تنظیم کنید. وقت بگذارید و افکار و احساسات خود را یادداشت کنید. شما بعد از اینکه این کلمات را وارد یک ژورنال کردید ، از احساس طراوت و شادابی خود متعجب خواهید شد. مراقبت از خود فقط فعالیت بدنی نیست. این یک حرکت ذهنی و احساسی است.

تهیه ژورنال یکی از 10 فعالیت خودمراقبتی روزانه

بسیاری از اسرار ناخودآگاه در رویاهای ما فاش شده است. یک دفترچه در کنار تخت نگه دارید و روز بعد رویای خود را ثبت کنید. اگر وقتی بیدار می شوید اولین کار را انجام می دهید، احتمالاً جزئیات بیشتری را به خاطر می آورید. ژورنالیسم رویایی روشی برای تمرین خودمراقبتی است. بعضی اوقات افراد رویاهای تکراری می بینند و ثبت جزئیات این موارد می تواند مفید باشد. این همچنین روشی برای کاهش استرس صبح است. اگر به یک درمانگر مراجعه می کنید، می توانید ژورنال رویای خود را به جلسات برسانید و در مورد معنای خواب صحبت کنید. اشکال درمانی وجود دارد که بر تعبیر خواب تمرکز دارد. فواید ثبت رویا ها بسیار زیاد است و درک آن ها می تواند سلامت روانی شما را بهبود بخشد.

موسیقی و رقص را فراموش نکنید.

وقتی روزی پر استرس را سپری کردید برای خود چند موسیقی جذاب و آهنگ متفاوت پخش کنید. شما حتی می توانید با آهنگ خود کمی برقصید. حتی می توانید دورهمی با دوستان خود تشکیل داده و با آن ها شروع به رقصیدن یا گوش دادن آهنگ کنید. رقص یک شکل عالی برای کاهش استرس است. هنگامی که به تنهایی یک مهمانی رقص برگزار می کنید ، لازم نیست نگران چگونگی ظاهرتان یا تماشای آن باشید. شما آزاد هستید هر آنچه می خواهید بپوشید یا هر گونه می خواهید بدن خود را حرکت دهید. رقص می تواند شکل عالی مراقبت از خود باشد. لازم نیست یک نوع فعالیت “تناسب سلامتی” باشد. مهمانی رقص شما بیشتر در مورد آزاد کردن انرژی و پریشانی احساسی است. رقص می تواند یک روش عالی برای ترشح اندورفین و احساس خوب در مورد بدن و ذهن شما باشد.

کمی چرت بزنید.

 یکی از راه های رسیدگی به این مسائل، اختصاص دادن وقت در روز برای استراحت است. به خودتان اجازه دهید یک چرت بزنید. مطالعات نشان داده است که “چرت زدن ” که از 15-20 دقیقه طول می کشد، بر عملکرد شناختی فرد تأثیر مثبت می گذارد. خواب، حتی برای دوره های کوتاه مدت ، به مغز کمک می کند تا تمرکز را افزایش دهد. 

رانندگی یکی از 10 فعالیت خودمراقبتی روزانه

رانندگی برای لذت می تواند یک شکل عالی از مراقبت از خود باشد. به جای داشتن مقصدی در ذهن خود ، برای تفریح ​​با اتومبیل خود رانندگی کنید. می توانید بخشی از شهر را که قبلاً هرگز ندیده اید، جستجو کنید. اگر در یک شهر زندگی می کنید ، ممکن است با ماشین به حومه شهر بروید و هوای تازه بگیرید. ممکن است مکان جدیدی پیدا کنید که می توانید دوباره از آن بازدید کنید. بسیاری از افراد دریافتند که رانندگی برای اوقات فراغت مغز و تفکر آن ها را پاک می کند.

درمان

مراجعه به درمانگر راهی عالی برای مراقبت از خود است. یک درمانگر می تواند روش هایی برای کمک به خود در اختیار شما قرار دهد. از این رو می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید.

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا