چرا خودمراقبتی برای همه مناسب است؟

در روان شناسی بحث مراقبت بسیار مهم است. از آن سمت خود مراقبتی موضوعی است که همه افراد باید آن را در نظر بگیرند. یکی از نکاتی که در خود مراقبتی مهم است عزت نفس فردی است. فرد بید خود را قبول داشته باشد تا بتواند از خودش مراقبت کند. در روان شناسی تعاریف مختلفی در ارتباط با بحث مراقبت و خود مراقبتی وجود دارد. نکته ای که باید بدانید این است که خود مراقبتی بسیار می تواند در زندگی تاثیر گذار باشد. اما چرا خودمراقبتی برای همه مناسب است؟ در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

مراقبت های فردی در روان شناسی انواع مختلفی دارد و ممکن است شیوه های آن در هر شخصی متفاوت با شخصی دیگر باشد. روانشناسی خود مراقبتی که موضوع امروز مقاله ما است نیز در ارتباط با همین فرآیند صحبت خواهد کرد. یک سری از تعاریف در روان شناسی برای رفتار های دفاعی است. در واقع این تعاریف برای زمانی است که اگر شما یا فردی دچار مشکل شوید بدانید چگونه آن را مدیریت کنید و از خود دفاع کنید. برخی از تعاریف هم برای پیشگیری هستند. 

چرا خودمراقبتی برای همه مناسب است؟

چرا خودمراقبتی برای همه مناسب است؟

مراقبت از خود برای همه است. ممکن است فکر کنید که نیازی به مراقبت از خود ندارید زیرا همیشه مشغول مراقبت از دیگران هستید، اما این درست نیست. وقتی از خود مراقبت می کنید این یک سفر شفابخش است. مراقبت از خود برای همه مناسب است و داشتن آگاهی از سلامت روان بسیار مهم است. درمان در این زمینه عالی است و مراجعه به روانپزشک می تواند تجربه فوق العاده ای باشد. حتی می توانید یادداشت های مراقبت از خود را روی یادداشت های پس از آن بر روی خانه خود قرار دهید تا به یاد بیاورید و بدانید که مهم است که وقت بگذارید یا راه هایی برای مراقبت از خود پیدا کنید. در این جا چند دلیل وجود دارد که مراقبت از خود برای همه است:

برای مراقبت از خود لازم نیست خودخواه باشید

هنگامی که به مراقبت از خود می پردازید، از بروز اضطراب و افسردگی در بعضی مواقع جلوگیری می کنید. افرادی که از خود مراقبت می کنند در درک نیازهای خود مهارت کافی دارند. چه در حال باغبانی باشید و چه در یک ژورنال می نویسید، مراقبت از خود این توانایی را دارد که شما را زنده احساس کند. شاید شما یک هنرمند مستقل باشید و خود را با هنر بیان کنید؟ درگیر شدن با هنر می تواند یک شکل عالی از مراقبت از خود باشد، چه شما یک حرفه ای باشید یا نه.

مراقبت از خود و افسردگی

مراقبت از خود برای افرادی که با شرایط بهداشت روان مانند اضطراب و افسردگی زندگی می کنند بسیار مهم است. افرادی که با افسردگی زندگی می کنند چالش های جدی دارند. در صورت افسردگی و بحران، ممکن است عصبی یا کم حوصله باشید و به دنبال کمک بروید، اما همیشه می توانید با خط های تماس مختلف روان شناسی  تماس بگیرید. شاید این را ندانید، اما دستیابی به زندگی باعث نجات جان افراد، از جمله زندگی شخصی شما می شود.

مدیریت افسردگی در فرآیند مراقبت از خود آسان نیست

مدیریت افسردگی آسان نیست. ممکن است از رویارویی با مشکلات خود ترسیده باشید. اما هرچه زودتر بتوانید پشتیبانی لازم را برای التیام از آن درد دریافت کنید. منابع بسیاری برای افراد مبتلا به افسردگی وجود دارد. شما در مبارزات خود تنها نیستید. اعتراف به افسردگی یا افکار خودکشی می تواند چالش برانگیز باشد اما به یاد داشته باشید که اگر چنین کنید، به این معنی نیست که اساساً مشکلی برای شما پیش آمده است.

صادق و شفاف بودن در مورد مکانی که در آن هستید، بیان تجارب خود و یادگیری از آن ها است. اگر با افسردگی دست و پنجه نرم می کنید، ممکن است فراموش کرده باشید یا بیش از حد احساس خستگی کرده اید و نمی توانید از خود مراقبت کنید، اما می توانید به عنوان مثال یادآوری های مراقبت از خود را در سراسر خانه خود بگذارید یا هشدارها را روی تلفن همراه خود تنظیم کنید. ما هدف خود را در پاسخ به این سوال گذاشتیم که چرا خودمراقبتی برای همه مناسب است؟ از این رو در ادامه با ما همراه شوید.

روش های مختلف برای مراقبت از خود

چرا خودمراقبتی برای همه مناسب است؟

آیا ممکن است یادداشت های کوچکی را روی اشیایی که معمولاً در طول روز با آن ها تماس می گیرید به عنوان راهی مطمئن برای یادآوری خود درمورد تلاش برای مراقبت از خود یادگار بگذارید؟ شاید تهیه لیست مواردی که از آن ها لذت می برید یا از آن ها لذت می برید برای تشویق مراقبت از خود مفید باشد؟باید بدانیم چرا خودمراقبتی برای همه مناسب است؟

روش های مختلفی برای ترکیب یادآوری های مراقبت از خود وجود دارد. بنابراین، به یاد داشته باشید که نگه داشتن برگه ها در مورد این که هر چند وقت یکبار از خود مراقبت می کنید اشکالی ندارد، زیرا با افسردگی، می خواهید اطمینان حاصل کنید که از بهداشت خوبی برخوردار هستید، مطمئن شوید که با یک درمانگر چک می کنید و به یاد داشته باشید که میلیون ها نفر مردم با افسردگی دست و پنجه نرم می کنند اگر افکار افسرده دارید مشکلی ندارید. شما باید کمک بگیرید یک راه برای انجام این کار مکالمه با یک درمانگر مجاز است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اما اگر افکار خودکشی دارید، مهم است که به پشتیبانی بپردازید، خواه درگیر شدن با درمانگر خود باشید، یا در تماس اضطراری با شماره 911 یا تماس با Lifeline پیشگیری از خودکشی ملی برای متخصصان فداکار که برای شما هستند. منابعی در دسترس است تا مجبور نشوید این را به تنهایی انجام دهید.

مراقبت از خود برای کودکان

مراقبت از خود فقط برای بزرگسالان نیست. افراد در هر سنی می توانند مراقبت از خود را انجام دهند. خواه جوان باشید و هم پیر، هرکسی می تواند یاد بگیرد که از خودش مراقبت کند. مراقبت از کودکان به ویژه برای کودکان بسیار مهم است زیرا باعث ایجاد مهارت مادام العمر می شود. کودکان می توانند در انجام اقدامات خودمراقبتی شرکت کنند.

بچه ها می توانند به مراقبه یا ژورنالیسم یا فعالیت های دیگری بپردازند که نشان می دهد آن ها از خود مراقبت می کنند. روشی که بچه ها می توانند خودمراقبتی را تمرین کنند صحبت در مورد احساسات خود در یک محیط امن و بدون قضاوت است. به یاد داشته باشید که به عنوان پدر و مادر، هرچه بیشتر مراقبت از خود را الگوی خود قرار دهید، آن را در زندگی خانوادگی روزمره خود بگنجانید و یادآورهای مراقبت از خود را تنظیم کنید، نشان خواهید داد که مراقبت از خود برای همه است.

می توانید با کودکان خود در مورد درمان و چگونگی کمک درمانگران به مردم صحبت کنید

در واقع می توانید با گفتن مرتب آن را به عنوان الگوی همیشگی استفاده کنید: مراقبت از خود برای همه است.  می توانید با کودکان خود در مورد درمان و چگونگی کمک درمانگران به مردم صحبت کنید. آن ها می توانند در سنین جوانی یاد بگیرند که چرا مراقبت های بهداشت روان اهمیت دارد. باغبانی با کودکان می تواند یک فعالیت عالی مراقبت از خود باشد. به کودکان خود بیاموزید که چگونه از گلدان گل برای کاشت جوانه های زیبا استفاده کنند. تماشای رشد گیاه تجربه فوق العاده ای است. گلدان گل شما یک دانه گران بها دارد که هر دو می توانید پرورش دهید. چه راهی عالی برای نشان دادن نحوه مراقبت از چیزی در طبیعت به فرزندتان. آن ها می توانند گلدان گل را مشاهده کنند و ببینند که چه چیزی از روز به روز تغییر کرده است.

روش دیگر صحبت در مورد مراقبت از خود با بچه ها معرفی مفهوم مشاوره در سنین پایین است

چرا خودمراقبتی برای همه مناسب است؟

روش دیگر صحبت در مورد مراقبت از خود با بچه ها معرفی مفهوم مشاوره در سنین پایین است. هرگز زود نیست که در مورد چگونگی مصرف داروها با کودکان خود صحبت کنیم. ذهن شما می تواند به نفع زندگی شما باشد. وقتی شما در سنین جوانی درمان را به کودکان عادی می کنید، به آن ها کمک می کند وقتی بزرگتر می شوند راحت تر با کمک گرفتن از آنها تماس بگیرند. شما می توانید نشان دهید که درمان خنک است. کودکان باید بدانند که نه تنها مراقبت از خود اشکالی ندارد بلکه برای سلامت روحی و جسمی شما نیز بسیار مهم است. این نکته نشان می دهد که چرا خودمراقبتی برای همه مناسب است؟

مراقبت از خود برای افراد مسن مهم است

مراقبت از خود با افزایش سن متوقف نمی شود و (در حقیقت) مراقبت از خود با افزایش سن بسیار مهم است. این چیزی است که به ما کمک می کند احساس ارتباط بیشتری با خود و دیگران داشته باشیم. بسیاری از افراد سالمندان را به دلیل ناتوانی در رسیدگی به نیازهایشان یادداشت می کنند. هر شخص توانایی مراقبت از خود را با روش های منحصر به فرد دارد. همه افراد مسن مبارزات یکسانی ندارند و ممکن است بعضی از افراد در زندگی مستقل بهتر از دیگران باشند. با این حال، وقتی پیرتر می شوید، ممکن است از مراقبت از خود غافل شوید. مواردی وجود دارد که افراد مسن توانایی و دسترسی به مراقبت از خود را ندارند به همان روشی که در جوانی داشتند یا شرایط دیگر تغییر کرده است. 

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا