کارهایی که در حین بیماری همه‌گیری افراد قوی انجام می دهند

بیماری همه‌گیری موضوع و سرتیتر همه بحث های اجتماعی است. در این سه سال زندگی مردم به خاطر این بیماری دچار مشکلات مختلفی شده است. بیماری همه‌گیری بر اقتصاد و به خصوص روان مردم تاثیرات بسیاری گذاشته است. اما خوشبختانه به علت واکسیناسیون اوضاع کمی بهتر شده است. حال سوال اینجا است که ما چه کاری باید انجام دهیم تا در برابر این مسائل قوی باشیم. اگر قبلا هم دچار این مشکلات نبوده ایم خود به خود به خاطر این بیماری آسیب های به ما وارد شده است. سلامت روان زنان همیشه بیشتر از مردان در معرض خطر بوده است.

طبق تحقیقات انجام شده فشارهای روانی وارد شده بر خانوم ها بیشتر از آقایان است. اما این اثبات نمی کند که آقایان به هیچ وجه دچار مشکلات روانی نمی شوند. حال بیماری همه گیری باعث افزایش این اختلالات روانی شده است. همه ما می دانیم که اختلالات از موارد مختلفی سرچشمه می گیرد. متاسفانه برخی از افراد با وجود داشتن اختلالات درمان نمی شوند. برخی هم آنقدر از این حالت خود راضی هستند که خود را بیمار روانی حساب نمی کنند. بیماری همه گیری به خاطر تاثیر روی ذهن و روان انسان باعث آسیب می شود. اختلالات روانی انواع مختلفی دارند که برخی از آن ها را می شناسید. در ادامه می خواهیم ببینیم که کارهایی که در حین بیماری همه‌گیری افراد قوی انجام می دهند چگونه است.

سلامت روان زنان و بیماری همه‌گیری

یکی از نکاتی که باید بدانید این است که بتوانید مدیریت کافی داشته باشید.  در روان شناسی برای هر امری توضیحاتی داده شده است. در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با کارهایی که در حین بیماری همه‌گیری افراد قوی انجام می دهند، صحبت کنیم.

بیماری همه‌گیری – منبع استرس در مردم

این بیماری همه گیر بر سلامت روان همه افراد، به ویژه برای زنان تأثیر گذاشته است. فشار ترکیبی از دست دادن شغل و مسئولیت خانوادگی باعث افزایش استرس شده است. اختلال در مسئولیت های خانوادگی، هم برای زنانی که شاغل هستند و هم برای آنهایی که نیستند، منبع استرس است.

این بیماری همه گیر باعث ناراحتی و آسیب های روانی، استرس و بیکاری برای مردم در سراسر جهان شده است. با این حال، زنان – به ویژه مادران – این اثرات را به میزان بالاتری تجربه می کنند.

نکته ای در ارتباط با تاثیر این بیماری در زنان

بر اساس آمار اداره آمار کار، 2.5 میلیون زن از ابتدای شیوع بیماری همه گیر، در مقایسه با 1.8 میلیون مرد، بازار کار را ترک کردند. زیرا آن ها مسئولیت های بیشتری را در زمینه آموزش در خانه و فرزندپروری روزمره بر عهده گرفتند. ونسا کندی، دکترای روان‌شناسی در Driftwood Recovery، می‌گوید که این به ادراکات و انتظارات فرهنگی مربوط می‌شود.

کارهایی که در حین بیماری همه‌گیری افراد قوی انجام می دهند

همه گیری جهانی کووید-19 به عنوان یکی از مخرب ترین اتفاقات، هم از نظر جسمی و هم از نظر روانی، در تاریخ ثبت خواهد شد. یادگیری یک واقعیت جدید چالش برانگیز است زیرا زندگی روزمره شما با فاصله گذاری اجتماعی، ماسک ها و عوامل استرس زا دائمی در برابر تهدید نامرئی که در کمین شماست تغییر می کند. استرس مالی ناشی از از دست دادن شغل ویرانگر است. با این حال، افراد قوی با تمام مشکلات سازگار خواهند شد. آیا جای تعجب است که مردم مضطرب، افسرده و درگیر مشکلات سلامت روان هستند؟ این اولین بحران در تاریخ دنیا نیست، اما بحرانی است که به خاطر تلفات جانی و ویرانی مالی ناشی از آن به یادگار خواهد ماند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

کشورها یاد می‌گیرند که با این مشکل کنار بیایند و ادامه دهند، اما بخش زیادی از نحوه واکنش شما به یک بحران از قدرت اصلی شما ناشی می‌شود. یک فرد با ذهنی قوی می‌تواند این تجربیات نامطلوب را بهتر از کسی که انعطاف‌پذیر نیست مدیریت کند. بیرون آمدن از این کابوس با رشد پس از سانحه به جای استرس پس از سانحه امکان پذیر است.

اصطلاح رشد پس از سانحه و بیماری همه‌گیری

اگر اصطلاح رشد پس از سانحه را نشنیده اید، تنها نیستید. وقتی یک تجربه استرس زا را پشت سر می گذارید، به جای تغییرات منفی، تغییرات روانی مثبت ایجاد می کنید. شما این قدرت را در درون خود دارید که به سطح بالاتری از عملکرد ارتقا پیدا کنید، حتی اگر جهان در میانه یک بحران بزرگ قرار دارد.

کارهایی که افراد قوی برای محافظت از سلامت روان خود انجام می دهند

وقتی این بیماری همه گیر تمام شود، و خواهد شد، می توانید قوی تر از قبل از شروع آن باشید. با این حال، اعمال شما نشان می دهد که چگونه در طرف مقابل این بیماری در حال تلاش باشید. اگر می خواهید مطمئن شوید که از نظر روانی آسیبی ندیده اید، در این‌جا چند مورد وجود دارد که افراد قوی برای جلوگیری از مشکلات سلامت روان طولانی مدت بیماری همه‌گیری انجام می دهند.

آن‌ها یاد می گیرند که چگونه احساسات خود را کنترل کنند

اگر در طول این بیماری همه گیر گاهی اوقات کمی غمگین هستید و گریه می کنید، پس باید بدانید که تنها نیستید. یک فرد سالم از مسائل عاطفی خود دوری نمی کند. در عوض، آن‌ها یاد می گیرند که چگونه آن را کنترل کنند. طبق صحبت دکتر مارشا لینهان، خالق درمان DBT، شما سه حالت ذهنی دارید که عبارتند از:

  • عاطفی – این مکانی است که اظهارات عاطفی شما در آن حاکم است.
  • منطقی – در این‌جا هم منطق و هم حقایق فراوان است.
  • منطقی و عاطفی- در این‌جا، شما ترکیبی از ذهن عاطفی و عقلانی خود را برای ایجاد یک عقیده معقول در نظر می گیرید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

وقتی یاد می گیرید که چگونه در احساسات خود کنترل داشته باشید و از یک ذهن منطقی برای کنترل آن‌ها استفاده کنید، می توانید در منطق پیشرفته شوید. احساسات شما در همه جا وجود دارد، به خصوص در یک بیماری همه‌گیری. ذهن عاطفی شما ممکن است به شما بگوید که شما یکی از کسانی خواهید بود که بر اثر کرونا جان خود را از دست می دهید. اما ذهن منطقی شما وارد عمل می شود تا اطلاعاتی را که کسب می کنید به شما ارائه دهد.

افراد بسیاری بهبود می یابند، بنابراین شما یاد می گیرید که در مورد احساسات خود منطقی باشید. شرکت در رفتارهای فاجعه آمیز آسان است، اما باید یاد بگیرید که از منطق برای حفظ سلامت عقل خود استفاده کنید.

آن‌ها خود را به دلیل عدم وجود تمرکز گناهکار نمی دانند

زمانی که کل جهان در هرج و مرج است، مولد بودن چالش برانگیز است. در حالی که کار در خانه ممکن است راهی بهتر برای انجام کارهای بیشتر به نظر برسد، بسیاری از مردم آن را کاملاً چالش برانگیز می دانند. طبیعی است که باید هنگام مشکلات دارای تمرکز باشید و احساس کنید که در زندگی و نقش جدید خود کاملاً آرام هستید. وقتی امنیت شما به خطر می افتد، باید بدانید که بهترین کار را برای زنده ماندن انجام می دهید. برای کمک به پاکسازی بدن و ذهن، خودمراقبتی را تمرین کنید و به خودتان سخت نگیرید. اگر نمی توانید روی یک روز بهتر تمرکز کنید، کار سخت می شود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

افراد قوی عیوب خود را می پذیرند و متوجه می شوند که چه زمانی در نقطه شکست خود هستند. اشکالی ندارد که خوب نباشید. شما می توانید به خودتان فرصت دهید تا از عوامل استرس زا اطرافتان دور شوید.

آن‌ها درک می کنند که احساسشان طبیعی است

احساسات خود را در آغوش بگیرید و سعی نکنید آن‌ها را در جایی نگهداری کنید که خطرناک شوند. اگر می خواهید انعطاف پذیر باشید، باید بدانید که خشم، ترس، غم و اضطراب بخشی از چنین رویداد چالش برانگیزی هستند. چیزهایی وجود خواهند داشت که پردازش آن‌ها روزها طول می کشد زیرا انجام یکباره همه آن‌ها بسیار طاقت فرسا است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در سال 2013، اختلال سازگاری به عنوان یک بیماری روانی به کتابچه راهنمای تشخیصی انجمن روانپزشکی آمریکا اضافه شد. هر زمان که با یک اتفاق استرس‌زای مهم زندگی مواجه می‌شوید،  می‌تواند باعث ناراحتی ذهنی بزرگی برای شما شود که سعی می‌کنید با آن مقابله کنید. هرکسی که این بیماری همه‌گیری را پشت سر بگذارد در خطر رنج از این فشار روانی است.

تغییراتی که در جامعه به وجود می آید، مانند آموزش کودکان در خانه، کار در خانه، اخراج از  شغل و مرگ دوستان و عزیزان، تمام جامعه را در بر می گیرد. نکته کلیدی این است که آنچه را که احساس می کنید بپذیرید، آن احساسات را پردازش کنید و ادامه دهید. نشخوار فکری نکنید و از نظر ذهنی تحت فشار قرار نگیرید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا