چگونه دیدگاه بدبینانه می تواند منجر به مرگ زودتر شود؟

دیدگاه بدبینانه می تواند سخت ترین روز ها را برای شما یا اطرافیان ایجاد کند. هنگامی که شما تماما در زندگی روزمره منفی بافی کنید طبیعتاً حتی اگر اتفاقی هم نیفتد خودتان آسیب های روانی خواهید دید. طبق تحقیقات دیدگاه بدبینانه منجر به مرگ زودتر هم خواهد شد.  یکی از این آسیب های این دیدیگاه به علت اتفاقات ناگوار یا همان استرس پس از سانحه می تواند رخ دهد. اما این فقط بخشی از دلایل زیاد مبارزه با احساسات است. اگر در زندگی برای احساسات خود اهمیت قائل نشویم کسی برای ما ارزش قائل نمی شود. گاهی اوقات برخی از ما به خاطر اتفاقاتی که در گذشته برایمان افتاده است احساسات خود را کنار می گذاریم. احساست در زندگی بسیار مهم است.

شما نمی توانید شخصی را پیدا کنید که احساسات برایش مهم نباشد. احساسات بخش بسیار مهمی را در زندگی و روند رشد فرد تشکیل می دهد. در روان شناسی تعاریف متفاوتی از احساسات وجود دارد. نکته ای که باید بدانید این است که همه روان شناسان احساسات را مهم می دانند. احساسات انواع مختلفی دارد. احساس دوست داشتن کسی یا چیزی یا احساس خشمگین شدن نسبت به دوستان یا عضوی از خانواده همه نمونه های از این فرایند هستند. عدم احساسات و دیدگاه بدبینانه نسبت به موضوعات مختلف درست نیست. هر فرد در طول زندگی خودش ممکن است رفتار های مختلفی از خودش بروز دهد.

رفتارهای مختلف و مبارزه‌ با دیدگاه بدبینانه

این رفتار ها می تواند به علت های مختلفی ایجاد شود. هر فرد در طول زندگی خودش دارای رفتار های مختلفی است. برخی از آن ها ممکن است به خاطر شرایط مختلف زندگی شأن دچار حالت های رفتاری مختلف شوند. این رفتار ها می تواند در هر فردی به گونه ای باشد که او را آزار دهد یا این که او را به سمت بیماری های روحی دیگر ببرد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چگونه دیدگاه بدبینانه می تواند منجر به مرگ زودتر شود، صحبت کنیم.

مبارزه‌ با دیدگاه بدبینانه اغلب می تواند احساس امنیت بیشتری داشته باشد

مبارزه‌ با دیدگاه بدبینانه اغلب می تواند احساس امنیت بیشتری داشته باشد. همیشه سالم ترین راه برای حرکت در زندگی نیست. این رویکرد ما را از بحث در مورد نیازهای خود باز می دارد (که می تواند به یک موضوع چرخه ای تبدیل شود) و ما را از ارتباط واقعی با دیگران باز می دارد. در درازمدت، نگه داشتن احساسات می‌تواند حتی به روش‌های غیرمنتظره‌ای که مربوط به سلامت روانی و جسمی ما باشد و نتیجه معکوس داشته باشد.

چرا ما تمایل داریم که احساسات منفی و دیدگاه بدبینانه خود را کاهش دهیم؟

سناریوهای زیادی وجود دارد که در آن احساس می کنیم مجبوریم احساسات خود را سرکوب کنیم. برای مثال، ممکن است فقط بخواهیم مقامات را با خودمان سپری کنیم، به خود می گوییم که بعداً با این احساس کنار می آییم.  فکر می کنیم این احساس ارزش کاوش را ندارد، یا سعی می کنیم مبارزه‌ با احساسات خود را ایجاد کنیم تا یک رابطه را به نتیجه برسانیم. ”

با این حال، در نهایت، ما تمایل داریم دیدگاه بدبینانه خود را به یک دلیل کلیدی کاهش دهیم: به نظر می رسد انجام این کار آسان تر و ایمن تر است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

برای برخی، والدین مبارزه‌ با احساسات خود را نادیده می گیرند یا به حداقل می رسانند.

مشاوران برای رهاسازی فوری احساسات منفی را آشکار می کنند.

آیا می‌دانستید که دیدگاه بدبینانه در بدن ما ذخیره می‌شوند و باعث می‌شوند احساس استرس مزمن کنیم؟ وقتی احساسات خود را رها نمی کنیم، آن‌ها در درون ما جمع می شوند تا این که در نهایت دچار آسیب می شویم. این یک مشکل بزرگ در دنیای مدرن است زیرا بسیاری از مردم احساس می‌کنند در موقعیت‌های خاصی گرفتار شده‌اند. این منجر به استرس می شود که می تواند مشکلات سلامتی بیشماری ایجاد کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

با این حال، حتی اگر نتوانیم محیط خود را تغییر دهیم، می توانیم نگرش خود را نسبت به آن تغییر دهیم. اغلب، این شرایط نیست که باعث ایجاد دیدگاه بدبینانه می شود، بلکه ادراکات ما هستند. برای داشتن یک زندگی شاد و کامل، رهاسازی افکار و احساسات منفی ضروری است. با انجام این کار، احساس سبکی بسیار بیشتری خواهید داشت و با زندگی و مردم در سطح عمیق تری ارتباط برقرار خواهید کرد.

مشکلات جسمی و روانی به خاطر دیدگاه بدبینانه

اگر احساسات منفی باقی مانده باشد، می تواند منجر به مشکلات روانی و جسمی شود. برخی از تحقیقات نگرش های منفی را به استرس مزمن، بیماری قلبی، بیماری قلبی عروقی و فشار خون بالا مرتبط می کند تا به چند مورد اشاره کند. امروزه مردم به دلایل مختلفی که خارج از کنترل آنهاست، دچار بیماری می شوند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

با این حال، ما می توانیم نگرش خود را در مورد زندگی کنترل کنیم، که به شرایط بیرونی بستگی ندارد. به عنوان مثال، بسیاری از مردم در کشورهای جهان سوم شادتر از مردم جهان غرب هستند که این نظریه را ثابت می کند. بنابراین، اگر می‌خواهید خوش‌بین‌تر شوید و دیدگاه بدبینانه را رها کنید، هنگام سم‌زدایی عاطفی، این موارد را در نظر داشته باشید.

احساس گیر افتادن

وقتی رویاها و اهداف زیادی دارید اما به نظر نمی رسد آن را در ذهن داشته باشید، این احساس را می دانید. یا زمانی که احساس می‌کنید مانند یک فرد عادی تماشاگر زندگی خود هستید، اهداف شما هم از بین خواهد رفت. این احساس به این معنی است که شما انرژی را در جایی در ذهن یا بدن خود به دام انداخته اید. باید از خود بپرسید که چه چیزی باعث آن شده است و چگونه می توانید از این احساس فراتر بروید.

چگونه دیدگاه بدبینانه می تواند منجر به مرگ زودتر شود؟

آیا دیدگاه بدبینانه مداوم شما را به مرگ زود هنگام می برد؟ همه برای شادی تلاش می کنند. متأسفانه، تقریباً غیرممکن است که تمام افکار بدبینانه را از سر خود دور کنید. روزهای خوب زیادی وجود دارد، اما این روزهای بد هستند که تقریباً شما را به نقطه شکست می‌رسانند. برخورد با افراد و موقعیت ها به تنهایی کافی است تا شما را بدبین کند. شما باید چیزی را در زندگی که روحیه شما را پایین می آورد از خود دور کنید. زمان و تلاش خود را صرف کنید تا انرژی خود را دوباره متمرکز کنید تا فرد بهتری باشید. مهم ترین آسیب های پیروزی شما دیدگاه بدبینانه افراد سمی است که با آن‌ها روبرو می شوید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

آیا تا به حال این ضرب المثل را شنیده اید که “اگر با گرگ ها بدوی، زوزه می کشی؟” این ضرب المثل گویای همه چیز است. اگر همیشه با افرادی هستید که منفی گرا هستند و این نگرش بدبینانه را تغذیه می کنند، دیری نمی گذرد که خوش بینی خود را از دست می دهید.

سلامتی شما اثرات یک دیدگاه بدبینانه را احساس می کند

در حالی که وجود یک دیدگاه بدبینانه به شما امتیازی در زندگی نمی دهد. آیا می‌دانستید افرادی که همیشه منفی‌گرا هستند، زودتر از کسانی که از مثبت‌گرایی می‌درخشند، می‌میرند؟ دکتر سینتیا تایک مطالعه ای در مورد تأثیرات یک دیدگاه بدبینانه بر بدن شما انجام داد. او به عنوان یک متخصص قلب متوجه شد که قلب فشار زیادی را که ناشی از ظلم مداوم است احساس می کند. اگر یک حمله پانیک دارید که فقط پنج دقیقه طول می کشد، این زمان می تواند سیستم ایمنی شما را تا شش ساعت بعد مهار کند.

منفی گرایی باعث موارد مختلفی می شود

منفی نگری و عصبانیت مداوم می تواند باعث موارد زیر شود:

  • فشار خون بالا
  • سکته مغزی
  • حمله قلبی
  • اضطراب
  • سردردهای مزمن
  • مسائل گردش خون

آیا می دانستید که دیدگاه بدبینانه می تواند مغز شما را دوباره سیم کشی کند؟ بله، همانطور که می توانید ذهن خود را مستعد مثبت اندیشی کنید، همچنین می توانید آن را به دید بدبینانه ای تبدیل کنید.

مثالی در ارتباط با این زمینه

به عنوان مثال، یک زن جوان به نام کریستال را در نظر بگیرید. او نزد پدر و مادرش نقل مکان کرد تا در اواخر عمر از آن‌ها مراقبت کند. در حالی که مادرش  مهربان بود، پدرش عصبانی و بداخلاق بود. او برای هر کار کوچکی که کریستال انجام می داد، به طور مداوم با عصبانیت برخورد می کرد. او همیشه دارای ذهنیت منفی بود.  یک روز بعدازظهر، کریستال سعی داشت به پدرش کمک کند. اما پدر او مدام از دستش عصبانی بود. ناگهان خود کریستال هم متوجه شد که احساس خوبی ندارد.

راه هایی برای رهایی از دیدگاه بدبینانه

اگر می خواهید سلامتی خوبی داشته باشید و می خواهید دیگران از بودن در کنار شما لذت ببرند زیرا شما همیشه بسیار خوش بین هستید، در این‌جا چند راه برای انجام این کار وجود دارد.

بپذیرید که مشکل دارید

اولین گام برای مقابله با یک مسئله این است که بپذیرید مشکل دارید. اگر هیچ اشتباهی در اعمال یا احساسات خود نمی بینید، تغییر نخواهید کرد. فهرستی از همه چیزهایی که باعث منفی شدن شما می شود تهیه کنید.

خود را از موقعیت های سمی دور کنید

آیا در موقعیت های سمی هستید که شما را ناراحت می کند؟ اگر همیشه در موقعیت تحقیر آمیز خود باشید، نمی توانید خوش بین شوید. این موقعیت ها می تواند شغل، روابط یا انجمن باشد. وقتی دیدگاه بدبینانه را از زندگی خود حذف کنید، احساس بسیار بهتری خواهید داشت.

به دنبال خروجی های مثبت در زندگی باشید

یکی از بهترین راه‌ها برای رهایی از یک دیدگاه منفی، یافتن دیدگاه‌های مثبت است.

شما ممکن است مدام از هر چیزی شکایت کنید

آیا هر کلمه ای که از دهان شما خارج می شود یک شکایت است؟ آیا چیزی در زندگی وجود دارد که شما را خوشحال کند؟ اگر همیشه در مورد چیزی شکایت می کنید، باید به خاطر سلامتی خود آن را به یک دیدگاه مثبت تغییر دهید.

تعارفات را رد می کنید

اگر کسی از لباس یا ادکلن جدید شما تعریف کند، آیا راهی پیدا می کنید که این تعریف را به او برگردانید؟ به عنوان مثال، شما دوستان خود را برای شام به خانه دعوت می کنید، و آن‌ها از زیبایی خانه‌تان خوشحال می‌شوند، با این حال شما به تمام نقص هایی که شما را آزار می دهد  اشاره می‌کنید. اگر همیشه دیدگاه بدبینانه به نظر شما می رسد، پس ممکن است مشکل داشته باشید.

آخرین افکار در مورد رهایی از افکار بدبینانه و داشتن زندگی شادتر و طولانی تر

این جمله را شنیده اید که استرس می تواند شما را بکشد. مطالعات نشان می دهد که این درست است. وقتی تحت استرس هستید، فشار خون شما را بالا می برد، باعث مضطرب و تنش شما می شود و زندگی را مشکل می کند. اگر می خواهید زندگی طولانی و مرفهی داشته باشید، باید کنترل دیدگاه بدبینانه اطراف خود را به دست بگیرید. زمان آن فرا رسیده است که به خاطر سلامتی خود دیدگاهی خوش بینانه به زندگی داشته باشید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا