شوهر خشمگین من را مقصر همه امور می داند، چه کار کنم؟

یادتان هست که فکر می کردید ازدواج چگونه خواهد بود؟ شما احتمالاً زندگی شگفت انگیزی را تصور کرده اید که می توانید آن را با شوهرتان به اشتراک بگذارید. او برای شما شیرین خواهد بود و شما احساس می کنید دوست داشته شده اید. او بهترین دوست شما خواهد بود و حتی اگر اوقات سختی وجود داشته باشد (حداقل همه به شما هشدار می دادند كه وجود داشته باشد)، شما دو نفر با هم آنها را پشت سر خواهید گذاشت. سریع به واقعیت فعلی خود پیش بروید، و این چیزی است جز آنچه تصور می کنید. حباب افسانه ترکیده است. به جای دیدن یک زندگی مشترک شگفت انگیز، فکر می کنید، شوهر خشمگین من را مقصر همه امور می داند، چه کار کنم؟

شوهر خشمگین من را مقصر همه امور می داند، چه کار کنم؟

اگر در این شرایط قرار بگیرید، احتمالاً ترکیبی از احساسات وجود دارد که از یک دقیقه به لحظه دیگر تجربه می کنید. ممکن است از اینکه دائماً مورد سرزنش قرار می گیرید عصبانی شوید. یا ممکن است احساس گناه و شرمندگی کنید که در زندگی زناشویی خود چنان اشتباه کرده اید که شوهرتان دائماً ناراحت می شود. ممکن است از اینکه ازدواج شما آن چیزی که فکر می کردید نیست، ناراحت باشید. و، شما ممکن است احساس مسئولیت کنید که چنین کاری را انجام دهید. رفتن به آن می تواند یک وضعیت گیج کننده باشد، اما نکاتی در زیر وجود دارد که به شما کمک می کند دلیل وقوع آن را بفهمید و می توانید در مورد آن انجام دهید.

چرا شوهرتان شما را مقصر می داند؟

شوهر خشمگین من را مقصر همه امور می داند، چه کار کنم؟

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود شوهرتان شما را برای همه چیز مقصر قلمداد کند. با نگاه صادقانه به رفتار خود شروع کنید. آیا کارهایی را انجام می دهید که او شما را متهم می کند؟ آیا کاری وجود دارد که بتوانید برای تغییر اوضاع انجام دهید؟ اگر چنین است، خود را به اشتباهات خود واگذار کنید، مسئولیت را بر عهده بگیرید و برای بهبود روابط خود تغییرات لازم را انجام دهید. اما، اگر یک نگاه صادقانه به اوضاع بیندازید و متوجه شوید که او شما را به خاطر مسائلی که در واقع مسئولیت وی است یا مواردی که خارج از کنترل شماست سرزنش می کند، پس اجازه ندهید که سرزنش او باعث احساس گناه شما شود و به خواندن ادامه دهید.

عزت نفس پایین

شوهر شما حتی اگر بیش از حد با اعتماد به نفس خود را نشان دهد، ممکن است از عزت نفس پایینی برخوردار باشد. اگر او دائماً از خودش مطمئن نباشد، ممکن است بخاطر اینکه اشتباه کند بخواهد اعتراف کند، برای او مشکل است. او می تواند از اینکه با رفتار احمقانه جلوی شما یا دیگران ظاهر شود بترسد. بنابراین، او به جای پذیرفتن مسئولیت، راهی برای توجیه پین ​​کردن آن بر روی شخص دیگری پیدا می کند. شوهر خشمگین من را مقصر همه امور می داند. این ممکن است برای عزت نفس باشد.

او اختلال شخصیت دارد

برخی از اختلالات شخصیتی، مانند اختلال شخصیت خودشیفته. شخصی که با NPD زندگی می کند می تواند با هر نوع انتقاد دست و پنجه نرم کند. اگر آنها احساس کنند که قرار است به خاطر چیزی سرزنش شوند یا اینکه اشتباهی مرتکب شده اند، می توانند برای محافظت از نفوذ خودشان که اشتباه کرده اند، شما را سرزنش کنند. NPD به عنوان یک چالش بهداشت روان قابل تشخیص و درمان است. در حالی که ممکن است او شرایط را سخت در نظر داشته باشد، اختلال شخصیت هم مشکل خواهد داشت. این رفتار او را نسبت به شما معذور نمی داند، اما اگر هر دوی شما می دانید که از کجا ناشی می شود، به شما این امکان را می دهد که با درمان به طور موثر از عهده آن برآیید.

او از نظر احساسی سو استفاده می کند

همه سو استفاده ها جسمی نیست. اگر شوهر شما با مقادیر زیادی عصبانیت دست و پنجه نرم می کند و همیشه شما را مقصر چیزهایی می داند که تقصیر شما نیست، ممکن است با یک شوهر بد دهن از نظر روحی روبرو شوید. دلایل مختلفی وجود دارد که باعث سو استفاده افراد از نظر عاطفی می شود، اما شما باید درک کنید که این کار درست نیست. سو استفاده عاطفی درد بسیاری را به همراه دارد و غلبه بر آن برای ازدواج دشوار است. با این حال، با درمان و تغییرات مناسب، این امکان وجود دارد.

سرزنش شدن چه حسی دارد؟

شوهر خشمگین من را مقصر همه امور می داند، چه کار کنم؟

هنگامی که شوهرتان برای اولین بار شروع به سرزنش شما در مورد مسائل می کند، چند پاسخ متفاوت وجود دارد که ممکن است داشته باشید. شوهر خشمگین من را مقصر همه امور می داند نیاز به بررسی دارد.

خشم – شاید از اینکه او سعی داشت شما را مقصر چیزهایی کند که تقصیر شما نبود، عصبانی شده اید. اگر چنین احساسی داشتید، یک احتمال خوب وجود دارد که در نهایت به مشاجره بین شما دو ختم شود. او اعتراف نمی کند که تقصیر او بوده است و شما از پذیرفتن مسئولیت آن خودداری کرده اید زیرا کار اشتباهی نکرده اید.

شرایط سخت – به نظر می رسد نمی توانید درک کنید که چرا او همچنان شما را به خاطر همه چیز سرزنش می کند. به نظر می رسد که او همیشه به شما بدترین فکر می کند و شما به نظر نمی رسد برای تغییر وضعیت کاری انجام دهید.

گناهکار – وقتی شوهرتان شما را به خاطر کارهایی مقصر می داند، ممکن است فکر کنید تقصیر شماست. شما می توانید احساس کنید که شوهرتان بهتر از شما می داند یا اگر با عزت نفس پایین دست و پنجه نرم می کنید و احساس می کنید که هرگز کافی نیستید، ممکن است برای شما منطقی باشد که همه آنچه او شما را مقصر می داند واقعاً تقصیر شماست.

چه کارهایی باید انجام شود وقتی که شما مسئول همه چیز هستید

اگر شما را به خاطر همه چیز مقصر می دانند، نباید آن را شخصی سازی کنید. اگر کارها را اشتباه انجام نمی دهید، مسئولیت این را ندارید که مقصر کارهای شوهرتان باشید. انجام این کار می تواند ضربه بزرگی به عزت نفس شما باشد. اگر به خود اجازه دهید حرفهای او را باور کنید، سرانجام خود را سرزنش خواهید کرد. این می تواند به احساس ارزشمندی و ارزش شما آسیب برساند. در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید در عوض آن انجام دهید:

مسئولیت انجام این کار را به عهده خودتان بگیرید

یک بار دیگر، اگر مواردی که شوهرتان شما را مقصر می داند تقصیر خودتان است، آن را بپذیرید. اگر عادت دارید آن را انکار کنید، احتمالاً باید این کار را با اعتراف به خود شروع کنید. اما، پس از آن، مهم است که آن را به شوهر خود اعتراف کنید. در این صورت، صدمه ای که به ازدواج شما وارد شده می تواند به عهده شما باشد و برای بهبود آن باید اقدامی انجام دهید. با این حال، فقط به این دلیل که شوهرتان گفت تقصیر شماست، به این مرحله نپردازید. اطمینان حاصل کنید که می توانید وضعیت موجود را ببینید. گاهی اوقات داشتن دیدگاه بیرونی، مانند دیدگاه یک درمانگر، می تواند به دیدن تصویر واقعی کمک کند.

با شوهرت صحبت کن

اولین قدم برای تلاش، اگر قبلاً این کار را نکرده اید، صحبت با شوهرتان است. این شانس وجود دارد که او متوجه نشود که دارد این کار را می کند. در این حالت، یک مکالمه ساده می تواند رفتار را اصلاح کند و به درست شدن کشتی ازدواج شما کمک کند. با این حال، اگر قبلاً این مسیر را امتحان کرده اید و او مانند آنچه می فهمد عمل می کند اما از انجام هرگونه تغییری امتناع می ورزد، وقت آن است که اقدامات بیشتری انجام دهید. برای رفع این که شوهر خشمگین من را مقصر همه امور می داند باید صحبت کنید.

عذرخواهی را متوقف کنید

اگر می دانید که مسئول آنچه شوهرتان شما را مقصر می داند نیستید، پس عذرخواهی را متوقف کنید. ممکن است شما این کار را عادت داشته باشید زیرا در گذشته متوجه شده اید که می تواند به صاف کردن امور کمک کند. اما، اگر مدام عذرخواهی کنید، مقصر خواهید بود. اکنون، این به معنای توقف عذرخواهی برای همه چیز نیست. اگر کار اشتباهی انجام داده اید، پس باید مسئولیت آن را بپذیرید. اما، اگر موضوعی است که شوهرتان شما را سرزنش می کند که شما آن را انجام نداده اید یا بر آن تسلط ندارید، از عذرخواهی خودداری کنید مسئولیت چیزی که تقصیر شما نیست را بر عهده نگیرید.

مرزها را تعیین کنید

شوهر خشمگین من را مقصر همه امور می داند، چه کار کنم؟

اگر شوهر شما عادت دارد از این نوع رفتارها دور شود، وقت آن است که به او بگویید دیگر هیچ مشکلی با شما ندارد. زمان تعیین مرزها فرا رسیده است. این وظیفه شماست که به همسرتان اطلاع دهید که در ازدواج شما چه چیزی را قبول خواهید کرد و چه چیزی را قبول نمی کنید. نیازی نیست که این کار را به روشی متوسط ​​یا تهاجمی انجام دهید. اما شما باید در این مورد قاطع باشید. سپس، پس از تعیین مرزها، باید مطمئن شوید که به آنها پایبند هستید.

با یک درمانگر صحبت کنید

سرزنش مداوم همه چیز طاقت فرسا است. این روشهای مختلف، دردی را به شما احساس می دهد و می تواند شما را نسبت به آنچه باید انجام دهید مطمئن نکند. اگر در این مکان هستید، صحبت با یک درمانگر به شما کمک می کند بفهمید در چه جهتی حرکت کنید. یک درمانگر مجاز می تواند به شما کمک کند تا ببینید مشکل رفتاری از شماست یا مشکل شوهرتان است. اگر مشکل از اوست، باز هم شما را مجبور می کند تصمیم بگیرید که می خواهید در این مورد چه کاری انجام دهید.

آنها می توانند به شما کمک کنند راهکارهایی را برای بهبود روابط خود استفاده کنید یا به شما کمک کنند ببینید آیا زمان فرار از خواب شما فرا رسیده است، مانند مورد سو استفاده عاطفی. سرزنش شدن مداوم توسط شوهر می تواند عزت نفس پایین و اعتماد به نفس زیادی در شما ایجاد کند. همچنین یک درمانگر می تواند به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه اعتماد به نفس و عزت به نفس خود را تقویت کنید. شما ممکن است نتوانید رفتار شوهرتان را کنترل کنید، اما می توانید یاد بگیرید که قدرتی که او بر شما دارد و پاسخ و عکس العمل شما نسبت به رفتارهای او را کنترل کنید.

منابع
.regain.us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا