چند نشانه سو استفاده یک مرد از شما

سو استفاده یک مرد از شما در رابطه با حتی در یک محل کار هم می تواند باشد. اما امروز در ارتباط با این امر در ازدواج و بین زوجین صحبت می کنیم. هر نوع سوء استفاده آسیب های زیادی به همراه دارد. مهربانی گاهی اوقات می تواند آسیب هایی به افراد برساند. البته این مهربانی همان نوعی است که بیش از حد مناسب اتفاق بیفتد. شوک های روانی مختلفی در دنیای روان شناسی وجود دارد. برخی از این شوک ها مثل شوک عاطفی می تواند آسیب زا باشد. همان طور که می دانید آزار عاطفی در دوران کودکی باعث ایجاد اختلالات روانی می شود.

طوری که حتی این شخص خصوصا اگر زن باید در آینده و در ازدواج خودش دچار مشکلاتی خواهند شد. نحوه درمان  آزار عاطفی در دوران کودکی نیز متفاوت است. گاهی اوقات ژنتیک خانوادگی می تواند این مشکل به به وجود بیاورد. اما موضوع مهم این است که این گونه افراد چه فشار های روانی را در جوامع متحمل می شوند. روان شناسان نظریه های مختلفی برای برخورد با این گونه افراد ارائه داده اند. یکی از مواردی که در دنیای امروز مورد بحث است سو استفاده است.

اختلالات مختلف در دنیا و سوء استفاده یک مرد

هر فردی می تواند در طول زندگی خود اختلالات مختلفی را تجربه کند. یکی از اختلالاتی که درباره آن صحبت کردیم آسیب های عاطفی است. آسیب های عاطفی در افراد مختلف متفاوت است. برخی افراد هستند که ممکن است به خاطر اتفاقات در دوران کودکی دچار اختلالات روانی شوند. ورزش یکی از راه هایی است که به ما در هر مشکلی می تواند کمک کند. یکی از نکاتی که باید بدانید این است که بتوانید مدیریت داشته باشید. تشخیص و مدیریت بیماری می تواند به شما کمک کند تا روند درمانی بهتری داشته باشید.

سوء استفاده یک مرد – اختلالات روانی

در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند نشانه سو استفاده یک مرد از شما، صحبت کنیم.

نشانه هایی که یک نفر از شما سوء استفاده می کند

سوء استفاده فقط در بخش های حرفه ای اتفاق نمی افتد. رفتارهای استثماری می تواند در روابط افلاطونی، عاشقانه و خانوادگی شما نیز رخ دهد. هر کسی می تواند سعی کند از شما سوء استفاده کند یا آن را دستکاری کند و این می تواند ایجاد روابط را ترسناک کند. استثمار می تواند بسیار پنهانی باشد. اما اگر بتوانید نشانه‌ها را تشخیص دهید، می‌توانید قبل از اینکه از کنترل خارج شود و زندگی شما را تسخیر کند، آن را در جوانی از بین ببرید.

چند نشانه سو استفاده یک مرد

به نظر می رسد که آن‌ها فقط به چیزهای خاصی علاقه مند هستند

ساده ترین راه برای تشخیص اینکه کسی از شما سوء استفاده می کند این است که به نظر می رسد از شما بیشتر به آن علاقه دارد. بله، برخی از روابط به دلیل جنبه های خاصی برای دو طرف سودمند هستند. اما کل پیوند شما نباید به چیزی وابسته باشد که می توانید به آن‌ها بدهید. کسی که از شما سوء استفاده می کند احتمالاً به دلایل خودخواهانه با شما وقت می گذراند تا چیزی از شما بیرون بیاورد. این موارد ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • صمیمیت
  • پول
  • غذا
  • وضعیت
  • حمل و نقل
  • عضویت در یک فروشگاه، باشگاه ورزشی، یا سایر مؤسسات مشابه
  • معاونت

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر کسی فقط در زمانی که یکی از این موارد در میان است به همراهی در کنار شما علاقه نشان می دهد، ممکن است از شما سوء استفاده کند. آن‌ها را ببینید و در مورد نگرانی های خود صحبت کنید. یا حد و مرز مشخصی را در مورد آن‌چه که فکر می کنید ممکن است از شما استفاده کنند تعیین کنید، یا اصلاً ارائه آن شی را متوقف کنید. اخلاق واقعی آن‌ها به مرور زمان خود را نشان خواهد داد.

به خاطر سو استفاده یک مرد همیشه احساس گناه می کنید

یک استثمارگر اغلب از احساساتی مانند گناه و شرم علیه شما استفاده می کند تا شما را تشویق کند تا آنچه را که می خواهد به آن‌ها بدهید. ممکن است متوجه شوید که دائماً احساس گناه می کنید. این کار باعث می شود تا جایی که بر تصمیماتی که در مورد این شخص می گیرید تأثیر می گذارد، شما را دستکاری کنند. این کار باعث می شود تا سو استفاده یک مرد انجام شود. ممکن است احساسات مختلفی را داشته باشد.

سو استفاده یک مرد یعنی آن ها شما را به طور غیر مستقیم تنبیه می کنند

مجازات غیرمستقیم اغلب به راحتی انجام نمی شود، زیرا شامل اعمال آشکاری مانند ضربه، فریاد یا اعلام مجازات نمی شود. در عوض، شامل پرخاشگری منفعلانه زیادی است. اما حتی زمانی که تنبیه منفعل فوراً آشکار نمی شود، احتمالاً به نحوی متوجه آن خواهید شد.

چند نشانه سو استفاده یک مرد از شما

آیا در مورد رابطه فعلی خود شک دارید؟ آیا نمی دانید که آیا احساسات دوست پسر یا شوهرتان نسبت به شما واقعی است؟ یا، آیا فکر دومی در مورد اینکه آیا توسط مردتان با شما منصفانه رفتار می شود دارید؟ متأسفانه، سو استفاده یک مرد یک اتفاق غیر معمول در روابط ناسالم یا نامتعادل نیست. ممکن است شریک زندگی شما، چه عمدا یا ناخواسته، از شما استفاده کند و این باعث می شود که دائماً احساس کنید که در حال آسیب هستید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اما چرا کسی باید این کار را انجام دهد؟ آن‌ها ممکن است از تنهایی، عدم ثبات مالی و عاشقانه، یا از رویارویی جدایی هراس داشته باشند. شاید آن‌ها ممکن است بخواهند به هر چیزی دسترسی آسان داشته باشند یا به خاطر آن از بودن در روابط لذت ببرند. آن‌ها ممکن است احساساتی نسبت به شخص دیگری داشته باشند، یا ممکن است به اندازه کافی تلاش نکنند.

وضعیت افراد با سو استفاده یک مرد

وضعیت پیچیده ای است با این حال، صرف نظر از دلیل، شما هرگز سزاوار این رفتار نیستید. این می تواند عزت نفس مثبت و انرژی عاطفی شما را تخلیه کند، و درست نیست. به همین دلیل ضروری است که علائم چنین درمانی را تشخیص دهید. در این‌جا چند نشانه وجود دارد که یک مرد از شما استفاده می کند

او نمی خواهد رابطه شخصی شود

شخصی شدن بخشی از یک رابطه است. شما می خواهید تا حد امکان به هم نزدیک شوید، هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی. بنابراین اگر شریک زندگی شما علاقه ای به انجام این کار ندارد، ممکن است مانند سو استفاده یک مرد باشد. در این‌جا چند راه وجود دارد که او ممکن است این کار را انجام دهد:

  • او علاقه ای به شناخت شما ندارد

کسی که واقعاً شما را دوست دارد می خواهد درباره شما اطلاعات بیشتری کسب کند. به این ترتیب آن‌ها متوجه می شوند که آیا شما در درازمدت با هم سازگار هستید یا اینکه چگونه می توانند شما را خوشحال کنند. مردی که از شما سو استفاده می‌کند، علاقه‌ای به دانستن اینکه شما چه کسی هستید، نخواهد داشت. اگر قصد نداشته باشد روی شما سرمایه‌گذاری کند، چه فایده‌ای دارد؟ او ممکن است واقعاً به شما علاقه ای نداشته باشد.

او به صورت بسته صحبت می کند

مهم نیست که چه کاری انجام می دهید، نمی توانید شریک زندگی خود را وادار به یک صحبت واضح کنید. او حتی در مورد ساده ترین چیزها، مانند سرگرمی هایش یا برنامه های آخر هفته اش، به شما نمی گوید. او همچنین از صحبت در مورد احساسات خود امتناع می کند، بنابراین شما هرگز واقعاً در یک رابطه قرار نمی گیرید.

مکالمات شما کم رنگ است

وقتی کسی نمی‌خواهد رابطه ای داشته باشد، وجود مکالمات عمیق، بینش‌گر یا محرک تقریبا غیرممکن است. این عدم مشارکت می تواند شما را با مکالمات خشک و خسته کننده مواجه کند. اگر به نظر می رسد که در حال انجام تمام کارهای سنگین مکالمه هستید، به این نکته توجه بیشتری داشته باشید.

او شما را وارد زندگی خود نمی کند

این مرد برای آینده کوتاه مدت و بلند مدت خود برنامه هایی دارد – اما هیچ کدام شامل شما نمی شود. او بدون اینکه به شما فکر کند در مورد آنچه قرار است بیاید صحبت می کند یا شاید اصلاً در مورد آینده صحبت نکند. شما در مورد دستاوردها و رویدادهای زندگی او به طور تصادفی، از طریق دیگران، یا خیلی دیر درباره آن مطلع می شوید. برای او، شما بخشی از زندگی او نیستید.

سو استفاده یک مرد یعنی او اهمیتی نمی دهد که چه احساسی دارید

وقتی در مورد اینکه احساس می‌کنید او اهمیتی نمی‌دهد صحبت می‌کنید، یا وقتی سعی می‌کنید در مورد دوری او صحبت کنید، او شانه‌هایش را بالا می‌اندازد و همه چیز را کنار می‌زند. حتی اگر وانمود کند که به او اهمیت می دهد، بعداً اعمال او نشان می دهد که او واقعاً این کار را نکرده است.

شما هرگز با کسی که او می شناسد ملاقات نکردید

مدتی است که بیرون می روید، اما هرگز دوستان یا خانواده او را ندیدید. مردی که به دلایل درست به شما متعهد است، دوست دارد شما کسانی را که دوستشان دارد و به آن‌ها اهمیت می دهد ملاقات کنید، اما از نظر فرآیند سو استفاده یک مرد در این کار را فایده ای نمی بیند.

او در بحث تعهد مسائلی دارد

کسی که از شما استفاده می کند واقعاً متعهد نیست . کاملاً واضح است که اگر مردی در مورد تعهد یا آینده با شما صحبت نکند، اصلاً در مورد شما جدی نیست. فقدان ارتباط او ممکن است نشان دهنده این باشد که او سعی خواهد کرد تا زمانی که بتواند با شما باشد – یا اساساً از شما سو استفاده کند.

بسیاری از مردم فکر می کنند این یک چیز مثبت است که کسی خیلی سریع به شما متعهد شود. اما می تواند کاملا برعکس باشد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اظهارات زودهنگام عشق و فداکاری می تواند نشان دهنده این باشد که کسی عاشق استفاده از شما است، نه آنچه که هستید.

سو استفاده یک مرد یعنی او خودخواه است

خودخواهی یک ویژگی وحشتناک در اطراف است، اما در روابط، می تواند به ویژه سمی باشد. این ویژگی اغلب قطعی ترین نشانه این است که کسی از شما استفاده می کند. هیچ راهی برای نگاه مثبت به این رفتار وجود ندارد. در این‌جا چند نشانه وجود دارد که باید مراقب آنها باشید.

درخواست لطف بیش از حد

روابط مربوط به داد و ستد است. سو استفاده یک مرد یعنی از شما همیشه درخواست لطف می کند اما به نظر می رسد هرگز نمی تواند آن‌ها را برگرداند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا