آیا نامزدم از من سو استفاده می کند؟

رابطه و ایجاد روابط در زندگی دارای چالش های بسیار زیادی است. در هر رابطه ای شرایط با رابطه دیگر می تواند کاملا متفاوت باشد. اما برخی مسائل می تواند دید خاصی را در زندگی به افراد ببخشد. گاهی ممکن است شما وارد رابطه ای شوید اما مشکلات بسیاری را در این رابطه ببنید. یکی از سوالاتی که عموما ذهن افراد زیادی را به خود مشغول کرده است، این می باشد که آیا نامزدم از من سو استفاده می کند؟ در ادامه این مقاله ما به بررسی دقیق این نکات می پردازیم و نشانه هایی را بیان می کنیم که به واسطه آن می توان فهمید فردی از شما سو استفاده می کند یا خیر.

به عنوان نکته اصلی بهترین کار این است که به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاور د رایران است. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

رایج ترین دلایل سو استفاده

برخی دلایل وجود دارد که باعث می شود فرد به سو استفاده های مختلف از شما بپردازد. او فقط برای رابطه جنسی در این رابطه حضور دارد و در واقع قصد جدی ای برای ادامه ندارد. او به دنبال پول است. آیا می بینید که خیلی بیشتر از آنچه که برای شما می پردازد، هزینه های او را پرداخت می کنید؟ و از او حمایت مالی می کنید؟ او فقط ممکن است برای افزایش پول نقد در رابطه حضور داشته باشد. ممکن است او به دنبال تقویت نفس و انگیزه خود باشد.

برخی از آقایان به سادگی دوست دارند دختری زیبا را کنار خود داشته باشند. این مسئله باعث تقویت انگیزه خوب در آن ها می شود. حتی اگر علاقه ای به این رابطه نداشته باشند این مسئله برای آن ها برد محسوب می شود. یکی دیگر از دلایل این است که او در حال تلاش برای ایجاد حسادت یک دختر دیگر است. در حقیقت او از شما استفاده می کند تا به دختری دیگر برسد و او به رابطه شما حسادت کند. سوال این که آیا نامزدم از من سو استفاده می کند؟

نکاتی که در رابطه نشان دهنده سو استفاده است.

بودن در رابطه در عین این که بسیار ارزشمند است، کار بسیار سختی هم می باشد. شما می دانید که نامزد خود را دوست دارید اما در مورد اهداف او شک و شبهه دارید. ممکن است حتی زمان بسیاری باشد که رابطه تان را شروع کرده باشید، اما طبیعی است که این افکار در بعضی مواقع در روابط ما رخنه کنند. این موارد باعث می شود که شما در زندگی خود احساس خستگی کنید. اگر فکر می کند که نامزد شما در حال سو استفاده کردن است ادامه مقاله را بخوانید.

اگر هرکدام از آن ها برای شما و رابطه شما صادق است، وقت آن است که فرار کنید. راه نروید، بدوید و خود را از آن رابطه سمی خارج کنید. چرا او از من سو استفاده می کند؟ متاسفانه هیچ پاسخ مستقیمی برای این پرسش وجود ندارد. یک فرد ممکن است به دلایل مختلفی از شما استفاده کند. در ادامه به بررسی برخی از این موارد رایج می پردازیم.

آیا نامزدم از من سو استفاده می کند؟ او دیر وقت با شما تماس می گیرد.

مثالی است که می گوید برخی مرد ها خون آشام هایی هستند که صرفا شب ها بیرون می آیند. تماس گرفتن صرفا در ساعات پایانی یا پیام کوتاهی دادن در این زمان نشانه های خوبی نیستند. آزمایش این گزینه بسیار آسان است. به او پیامی بفرستید و از او بخواهید که در همان روز، زودتر شما را ملاقات کند. یینید که او چه می گوید. بلافاصله پاسخ روشنی را دریافت می کند. اگر او گفت که مشغول کار است یا بهانه های مختلفی آورده است، آن ها را دقیقاً برای آنچه که هستند بشناسید یعنی بهانه ها. واقعیت ساده این است که او نمی خواهد شما را در طول روز ببیند.

اجازه نمی دهد که به او نزدیک شوید.

اصولا آقایان بسیار پر حرف هستند و دوست دارند بسیاری از جزئیات زندگی خود را بیان کنند. اما اگر او به هر قیمتی از صحبت با شما پرهیز می کند، احتمالا به این دلیل است که او نمی خواهد به شما نزدیک شود. با پرسیدن چند سوال شخصی و ساده در ارتباط با زندگی یا کار او می توانید شرایط را به درستی تست کنید. به پاسخ های او توجه کنید. آیا او بدون ورود به جزئیات پاسخ های یک کلمه ای ارائه می دهد؟ آیا او سعی می کند و از موضوعات خاصی اجتناب می کند؟ اگر او از این مسائل جلوگیری می کند در واقع نمی خواهد به شما نزدیک شود. علائم هشدار دهنده را بسیار جدی بگیرید.

او در مورد شما نمی پرسد.

در یک رابطه باید دقت کنید که او به زندگی شما چقدر علاقه نشان می دهد. اگر پسری شما را دوست دارد و می خواهد با شما باشد، پس می خواهد شما را بهتر بشناسد و به زندگی شما بپردازد. آیا او درباره مسائل خانوادگی و یا کاری از شما سوالاتی می پرسد؟ آیا حتی آخر هفته ها هم برای شما مهم است؟ عدم علاقه ممنوعیت بزرگی در یک رابطه است. او احتمالاً به دلیل دیگری از شما استفاده می کند. از رابطه یک قدم عقب بروید تا خودتان این مسئله را ببینید.

آیا نامزدم از من سو استفاده می کند؟ او مدام شرایط رابطه و جلو رفتن را به عقب می اندازد.

آیا نامزد شما برای رسمی تر شدن رابطه و جلو رفتن در رابطه، پرهیز می کند؟! اگر در هر مکالمه ای از این مسئله پرهیز می کند و صرفا شما را منتظر می گذارد، نشانه خوبی است که علاقه ای به ماندگاری در این رابطه ندارد. اگر می خواهید حتما این ماجرا را بدانید از او سوال بپرسید. بهانه ها را می توانید از صحبت های او بشنوید.

  • می خواهم اوضاع را آهسته پیش ببرم.
  • من هنوز آماده نیستم.
  • من می خواهم شما را بهتر بشناسم.

او از نظر مالی به شما وابسته است.

شما حتما نامزد خود را بسیار دوست دارید. از این رو تلاش می کنید که در هر زمینه ای پول و درآمد اضافی خود را برای پوشش مالی او صرف کنید. اما این پول های اضافی روز به روز بیشتر می شوند. به زودی متوجه می شوید که شما تها فردی هستید که برای شام، نوشیدنی یا تفریح ساده هزینه ها را پرداخت می کنید. این شرایط نشان دهنده یک رابطه درست نیست. بلکه او از شما سو استفاده می کند. سعی کنید هزینه کردن برای او را کم کنید تا ببینید شرایط به چه صورتی پیش می رود. عکس العمل وی را در این زمینه مورد سنجش قرار دهید.

او برای بهبود شرایط شما تلاشی نمی کند.

زمانی که فردی برای رابطه پیش قدم می شود و یا وارد رابطه ای رسمی می گردد باید به بررسی دقیق شرایط بپردازد. زمانی که با یک فرد وارد رابطه می شوید، می خواهید او کسی باشد که اگر به او نیاز داشتید، حضور داشته باشد. خواه برای شرکت در مراسم های خاص یا حضور در کنار جاده با لاستیک پنچر شده.

آیا زمانی که شما روز بدی را تجربه می کنید، با یک جعیه دستمال و شانه ای برای گریه کردن کنار تان حضور دارد؟ به طور طبیعی برخی آقایان در این بخش احساسی در مقایسه با دیگران بهتر هستند اما اگر زمانی که از نامزد خود درخواست کمک می کنید، از آن امتناع می ورزد، چیزی نا درست است. او به سادگی از نظر احساسی در شما یا رابطه سرمایه گذاری نکرده است. وقت آن است که اولویت را  خود بگذارید و از آن خارج شوید.

آیا نامزدم از من سو استفاده می کند؟ او شما را نادیده می گیرد!

اگر نامزدتان به پیام های شما پاسخ نمی دهد، تماس های شما را بی جواب می گذارد و شما به سادگی از او چیزی نمی شنوید بسیار به مشکل بر می خورید. اگر او ناپدید می شود و وقتی که شرایط خاصی موجود است باز می گردد، به این دلیل است کع از شما استفاده می کند. او زمانی به سمت شما باز می گردد که از شما استفاده کند. او از آسیب رساندن به احساست شما نمی ترسد و در این موارد فقط به خودش فکر می کند. در این حالت ممکن است با شخص دیگری در ارتباط باشد. او ممکن است از جدی شدن بیشتر رابطه بترسد و یا ترجیح می دهد وقت خود را با افراد دیگری بگذراند. همه چیز به این واقعیت برمی گردد که او از شما استفاده می کند.

او از گفتگو درباره آینده پرهیز می کند.

وقتی در رابطه هستید ، طبیعی است که در مورد آینده با هم صحبت کنید. این که آیا به سادگی یک تاریخ آینده را برنامه ریزی می کنید، یک تعطیلات با هم در مسیر، یا جایی که در پنج سال آینده خود را می بینید در رابطه کاملا طبیعی است. این مکالمه ای است که هر از گاهی در آن قرار می گیرد. اما برخی اوقات این مکالمه بسیار واضح تر است.

باید به سادگی پرسیده شود که این رابطه به کجا می رود. اگر او از همه این مکالمات اجتناب می کند، به این دلیل است که از شما استفاده می کند و نمی خواهد اقدام خاصی انجام دهد. اگر او پاسخ دهد، “من مطمئن نیستم”، این یک پرچم قرمز دیگر است. او مطمئن است، فقط نمی خواهد به شما حقیقت را بگوید. او از شما برای رابطه جنسی، پول و غیره استفاده می کند و هیچ برنامه طولانی مدتی برای رابطه شما ندارد.

سخن آخر

آیا نامزدم از من سو استفاده می کند سوال ما دراین مقاله همکده بود. در یک رابطه این که فردی از شما استفاده می کند یا نه، به مسائل مختلفی بستگی دارد. از این رو بهترین کار این است که به نحوه برخورد او با خودتان فکر کنید. در این زمینه می توانید با مشاوران مرکز مشاوره همکده نیز وارد مذاکره شوید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی است.

 

 

منابع
/hackspirit.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا