عادت های مثبت در رابطه که باعث ماندگاری زوجین می شود

ماندگاری زوجین نیازمند رعایت نکات مختلفی است. همان طور که می دانید عادت های مثبت در رابطه انواع مختلفی دارد. اما شما نمی توانید همیشه توقع داشته باشید که همسر شما تمام رفتارهای مثبت را داشته باشد. در دنیای روان شناسی تعاریف متفاوتی وجود دارد. این تعاریف می تواند برای پیگیری از گزینه های مختلف درمانی یا پیشگیری باشد. در مقاله امروز ما می خواهیم در ارتباط با عادت های مثبت در رابطه که باعث ماندگاری زوجین می شود صحبت کنیم. روابط در همه افراد نقش های مختلفی دارند. برخی افراد ازدواج و روابط را ساده می پندارند و برخی هم روابط خود را سخت می گیرند.

روابط افراد و ماندگاری زوجین

این که هر فردی در روابط خودش چه نوع طرز فکری دارد می تواند در زندگی او هم تاثیر داشته باشد. روابط بین افراد دارای نکات و قوانین مختلفی است. هر فرد که بتواند این قوانین را به درستی انجام دهد می تواند در آینده روابط خود پیشرفت داشته باشد. جذابیت عاشقانه در افراد مختلف به صورت های مختلفی اتفاق می افتد. در ادامه می خواهیم ببینیم که این جذابیت عاشقانه برای هر فردی چه تعریفی دارد و چه تاثیراتی می تواند بگذارد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با عادت های مثبت در رابطه که باعث ماندگاری زوجین می شود، صحبت کنیم.

جذابیت عاشقانه چیست و ماندگاری زوجین چگونه است؟

جذابیت عاشقانه پیچیده است، فهمیدن این مسئله همیشه آسان نیست.  یک مکان عالی برای شروع هضم احساسات عاشقانه که ممکن است احساس کنید، درمان است، در این جا یک مشاور می تواند به شما در درک احساسات، رفتارها و عملکردهای تان کمک کند. به غیر از این، یک درمانگر می تواند به شما کمک کند راه هایی پیدا کنید تا بتوانید خود را برای زندگی در مکانی که می خواهید آماده کنید.

جذابیت عاشقانه چیزی است که در جامعه ما بسیار شیوع داشته است

جذابیت عاشقانه چیزی است که در جامعه ما بسیار شیوع داشته است، و بسیاری هنوز آن را درک نمی کنند. رسانه ها آن را با دو زوج دوست داشتنی- به تصویر کشیده اند که روابطشان با هم فرق می کند، در حالی که در زندگی واقعی، کمی پیچیده تر از آن است.

ماندگاری زوجین نسبت به افراد مختلف

خواه یک نوجوان باشید و یا حتی یک بزرگسال، دشوار است که بفهمید احساسات شما نسبت به کسی واقعاً عاشقانه است، یا این که فقط یک شخص را تحت فشار قرار دهید یا این که فقط او را از نظر جنسی جذب کنید. برخلاف تصور عموم، بین جذابیت جنسی و عاشقانه تفاوت وجود دارد و دانستن آن ها به شما کمک می کند افکار و احساسات خود را بهتر هدایت کنید. ما نمی دانیم که آیا آن ها را عاشقانه جذب کرده ایم یا خیر

تجربه جذابیت عاشقانه و ماندگاری زوجین

اگرچه نمی توانیم در ذهن شما ببینیم که آیا شما مطمئناً جاذبه عاشقانه ای را تجربه می کنید، اما امیدواریم به شما آموزش دهیم تا بتوانید با یادگیری دو نوع جذابیت اصلی که افراد می توانند تجربه کنند، از ابتدا تصمیمات بهتری در مورد روابط خود بگیرید.

عادت های مثبت در رابطه که باعث ماندگاری زوجین می شود

شما می خواهید که رابطه شما دوام داشته باشد و یک شراکت امن، سالم و شاد ایجاد کنید. شما می خواهید که شریک زندگی تان در طولانی مدت با شما همراه باشد. اما گفتن این کار آسان تر از انجام آن است، به خصوص در صحنه دوستیابی امروزی. مردم همیشه از هم جدا می شوند، و این احتمال وجود دارد که شما سهم عادلانه خود را از روابطی که به پایان نهایی خود رسیده است، دیده باشید. بنابراین، راز آن زوج های طولانی مدتی که برای یک دهه با هم بوده اند و هنوز خیلی خوشحال به نظر می رسند چیست؟ چرا به نظر می رسد برخی از روابط هرگز حالت های دوستی را ترک نمی کنند؟ در این‌جا چند عادت مثبت در رابطه که باعث ماندگاری زوجینها می شود، آورده شده است.

عادت شماره ١: ابراز قدردانی منظم

هر چه یک رابطه بیشتر طول بکشد، افراد حاضر در آن تمایل کمتری به ابراز قدردانی از یکدیگر دارند.  مردم تصور می کنند که شریک زندگی آن‌ها می دانند که آن‌ها را دوست دارند و از آن‌ها قدردانی می کنند. یا آنقدر به اعمال شریک زندگی خود عادت می کنند که همه چیز را فراموش می کنند و واقعاً در عشقی که دریافت می کنند غوطه ور شوند. ماهیت تند و گاه به گاه نحوه کاهش عبارات قدردانی در طول زمان ماندگاری زوجین را برای روابط بسیار کشنده می کند. تحقیقات نشان می دهد که حرکات کوچک و ابراز تشکر و قدردانی از شریک زندگی شما می تواند به میزان قابل توجهی رضایت از رابطه را افزایش دهد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

تنها کاری که باید انجام دهید این است که به کارهایی که همسرتان انجام می دهد توجه کنید و در مورد آن چیزها نظر مثبت بدهید. فقط مطمئن شوید که با صداقت و واقعیت صحبت می کنید.  مردم می توانند بفهمند که شما در حال نمایش دادن هستید. می توانید این کارها را امتحان کنید:

  • از آن‌ها برای زحماتشان در خانه و شغلشان تشکر کنید
  • چیزهایی را که در مورد آن‌ها دوست دارید با توجه به ویژگی ها و نقاط قوت آن‌ها بیان کنید
  • وقتی شما را تحت تاثیر قرار دادندار آن‌ها تعریف کنید
  • از آن‌ها حمایت کنید
  • زمانی که آن‌ها با مشکلی روبرو می شوند و تحسین خود را برای پشتکار، قدرت و توانایی های آن‌ها ابراز کنید.
  • مرتباً از ظاهرشان تعریف کنید
  • یادداشت های کوچکی برای یکدیگر بنویسید
  • هدایای کوچک اما متفکرانه به یکدیگر بدهید

عادت شماره 2 – انجام کارها با هم

هیچ چیز سریعتر عدم همکاری جرقه یک رابطه را از بین نمی برد. خصوصا این که برای شریک زندگی خود مانند یک خانه دار، خدمتکار یا والدین باشید. انجام کارها با هم و تقسیم وظایفی که هر دو دوست ندارید می تواند به تسهیل پیوند و در عین حال کاهش عصبانیت کمک کند. همچنین با یکدیگر اعتماد ایجاد خواهید کرد، و این راهی است برای گذراندن وقت با هم می توانید انجام دهید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

تقسیم کار در واقع می تواند به این معنا باشد که یکی از شرکا در نهایت کارهای بیشتری را انجام می دهد. برای مثال، یک همسر خانه‌دار احتمالاً کارهای خیلی بیشتری را نسبت به شریکی که خانه را برای کار ترک می‌کند انجام می‌دهد. با این حال، این تصور اشتباه وجود دارد که این تقسیم به این معنی است که همسر شما نباید هیچ کاری را انجام دهد. در این‌جا دلیل این امر وجود دارد:

کارها برای او عادی هستند

کارهای روزمره بخشی از زندگی همه افراد است. افرادی که تمام وقت کار می کنند و مجرد هستند 100٪ کارهای خود را انجام می دهند. در یک رابطه، برای فرآیند ماندگاری زوجین آن افراد مسئولیت های شخصی خود را از دست نمی دهند. البته می‌توان برخی از آن کارها را به شریکی واگذار کرد، اما آن‌ها نباید مسئولیت 100% کارهای طرف مقابل را بر عهده بگیرند. این امر به ویژه در صورتی صادق است که شریک زندگی در خانه مجبور باشد کودکان را بزرگ کند و از آن‌ها مراقبت کند. چرا که این خود یک کار طاقت فرسا است.

خانوم های خانه دار تمام وقت همیشه «در حال فعالیت» هستند

وقتی در خارج از منزل کار می کنید، زمانی وجود دارد که به خانه می آیید و برای خود استراحت می کنید. با این حال، زنان خانه دار هرگز استراحت نمی کنند. آن‌ها باید شبانه روز به انجام کار ادامه دهند، اما برای این اضافه کاری 24 ساعته حقوق دریافت نمی کنند. منطقی است که یک زن خانه دار تمام کارهایی را که می تواند در زمانی که همسرش در محل کار است انجام دهد. اما هنگامی که هر دو طرف در خانه با هم هستند، منطقی است که کار خود را تقسیم کنند تا هر دو نفر بتوانند از کیفیت زندگی بهتری لذت ببرند.

خانه داری یک فعالیت “آسان” نیست

یک تصور اشتباه در فرآیند ماندگاری زوجین وجود دارد که می‌گوید خانه داری آسان است، اما این موضوع بسیار دور از ذهن است. حجم عظیمی از بار ذهنی به مدیریت یک خانواده وارد می شود، به خصوص اگر تربیت فرزندان نیز دخیل باشد. شغل های مختلف یک هنر تمام وقت و با دستمزد خوب در خارج از خانه است. پس دلیلی وجود ندارد که ما زن خانه دار و کار او را کم ارزش کنیم.  رفتار با یک همسر به گونه ای که گویی کار آن‌ها “آسان” است نیز روشی نسبتاً بی احترامی برای تعامل با آن‌ها است.

عادت شماره 3 – صرف زمان برای تعامل فیزیکی

منظور ما فقط در اتاق خواب نیست. اگر تا به حال متوجه شده اید که روابط به مرور زمان از نظر جسمی کمتر محبت آمیز می شوند، پس می دانید که این تغییر چقدر می تواند غم انگیز باشد. زوج ها برای ایجاد فرآیند ماندگاری زوجین نباید محبت جسمانی خود را از دست بدهند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا