چگونه حتی زمانی که همه چیز بد به نظر می رسد احساس خوب داشته باشیم

احساس خوب برای زمان هایی که دچار ناامیدی می شویم بسیار مهم است. روانشناسان اهمیت حس خوب را به دفعات بیان کرده‌اند. در دنیایی که زندگی می کنیم افراد همگی به دنبال راه‌هایی برای رسیدن به موفقیت هستند. موفقیت لازمه تلاش است. هر چه افراد در زندگی بیشتر تلاش کنند طبیعتاً زودتر به موفقیت خواهند رسید. بسیاری از افراد هستند که در زندگی موفق بوده اند. آن ها به یک باره شکست خورده‌ اند و از این شکست ناامید شدند. در واقع آن ها راه خود را ادامه نداده اند.  این تا امیدی باعث می شود در مسیر. زندگی دچار مشکلاتی شوند. از آن سمت هم افرادی هستند که از شکست های خود درس می گیرند. شکست در زندگی به معنای پایان کار نیست. سعی کنید مثبت اندیش باشید. در ادامه می خواهیم ببینیم که چگونه حتی زمانی که همه چیز بد به نظر می رسد احساس خوب داشته باشیم.

احساس خوب و شادی و خوشبختی

در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. شادی انواع مختلفی دارد و واکنشی در بدن است که باعث ایجاد هورمون های خوب در بدن خواهد شد. هورمون ها در بدن به خصوص هورمون های شادی بسیار می تواند باعث موفقیت و پیشرفت شما شود. در ادامه می خواهیم بدانیم که چگونه احساس شادی خود را افزایش دهیم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چگونه حتی زمانی که همه چیز بد به نظر می رسد احساس خوب داشته باشیم، صحبت کنیم.

مقاله با استرس با احساس خوب

برای چندین دهه، ما می دانستیم که ” مثبت اندیشی” می تواند با استرس مبارزه کند. حتی با استرس و تمرکز بر آن چه که کار می کند، مقابله کند.  در واقع به ما کمک کند تا دیدگاه بدتری نسبت به آن چه که با آن روبرو هستیم، داشته باشیم . به ما این امکان را بدهد که همه چیز را در چشم انداز قرار دهیم.  محققان و روانشناسان درک ما را در مورد این که چگونه می توانیم مثبت اندیشی را معکوس کنیم افزایش داده اند. در صورتی که بخواهیم خود را مجبور به نفی احساسات خود کنیم. یا حتی خطرات احتمالی را در موقعیتی که با آن روبرو هستیم نادیده بگیریم.  یا به گونه ای عمل کنیم که غلط عمل می کند، درک ما را افزایش داده اند. این منجر به تمرکز بر مثبت اندیشی با تمرکز بر اصالت شده است، که برای تسکین استرس به خوبی کار می کند.

نحوه عملکرد مثبت اندیشی و احساس خوب

روش دیگر که مثبت اندیشی کار می کند کمتر آشکار است، اما شاید حتی قوی تر باشد. باربارا فردریکسون، تأثیرات کلی مثبت نگری را مطالعه کرده است. او دریافت کرد که نقطه ای وجود دارد که در آن خلق و خوی مثبت ما می تواند ما را به جایی خوب برسد.  این جایگاه  باعث می شود که ماخلاق تر، با انگیزه تر و مقاوم تر در برابر استرس باشیم. نکته این است که دیدگاه ما به طور کلی گسترده تر است. ما فرصتهایی را می بینیم که ممکن است از دست داده باشیم و معتقدیم که می توانیم آن ها را برای ما مفید سازیم. ما همچنین زیبایی بیشتری را در جهان می بینیم و قدر آن را بیشتر می دانیم. به طور کلی توانایی ما در مدیریت استرس افزایش می یابد.  بنابراین کمتر به مارپیچ نزولی واکنش می پردازیم.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

به طور کلی، هنگامی که به نقطه ای می رسیم که احساسات مثبت را به طور قابل ملاحظه ای بیشتر از احساسات منفی تجربه می کنیم.  این چرخه مثبت ماندگار به حرکت در می آید و دستیابی به آن و حفظ آن بسیار آسان تر می شود.

چقدر به مثبت اندیشی و احساس خوب نیاز داریم؟

به طور خاص،حالات روحی ما سه برابر بیشتر از منفی است. یا اگر نسبت مثبت به منفی ما سه به یک است، به نقطه اوج می رسیم. که در آن “مارپیچ رو به بالا” مثبت را تجربه می کنیم. حتی  همه چیز ظاهر می شود برای قرار گرفتن در موقعیت روحی و عملکردی ما.  با تمرکز بر ایجاد نسبت 3 به 1 برای خود، می توانید تجربیات مثبتی را در زندگی خود ایجاد کنید. این ها به خودی خود سودمند هستند، اما می توانند چیزهای بیشتری را برای شما نیز فراهم آورند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

با پرورش لحظات مثبتی که باعث کاهش استرس می شود شروع کنید. اگر احساس خوشبینی، قدردانی، قدرشناسی، الهام، تعجب و شادی کنید خوب است. می توانید توانایی خود را برای لذت بردن از زندگی به طور کلی و جستجوی بیشتر این تجربیات مثبت تقویت کنید.

چه چیزی احساس خوب را افزایش می دهد؟

اگر در ریاضیات آگاه هستید، احتمالاً قبلاً متوجه شده اید که دو راه اصلی وجود دارد. یک این که می توانید نسبت مثبت خود را افزایش دهید. یا به عبارتی می توانید تجربیات منفی خود را به حداقل برسانید (مخارج خود را کاهش دهید).  شما می توانید تجربیات مثبت خود را افزایش دهید (شمارنده خود را افزایش دهید). وقتی از تجربیات منفی و مثبت صحبت می کنیم، این بدان معناست که این احساسات را در شما ایجاد می کند. بسیاری از تجربیات بسته به عوامل متعدد شخصی می توانند به صورت منفی یا مثبت احساس شوند. این بدان معناست که گاهی اوقات ممکن است اگر می دانید چگونه می توانید یک تجربه “منفی” را به یک “مثبت” تبدیل کنید.

هشدار در مورد احساس خوب

تغییر دیدگاه خود به تفکر مثبت تر می تواند روشی قدرتمند برای افزایش مثبت اندیشی شما باشد. حتی می تواند به روش های مختلف کار کند. یافتن نکات مثبت در یک موقعیت خوب است. پیوستن به معنای شخصی  و طرح مجدد تهدید به عنوان یک چالش، همگی راهبردهای خوبی هستند.

چگونه خشم را با احساس خوب جایگزین کنیم؟

اگر علاقه مند به بهبود نگرش خود هستید، روانشناسی توضیح می دهد که چگونه احساس رنجش را به مثبت اندیشی تغییر دهید. مبادله افکار کینه توزانه خود با دیدگاهی مثبت، مبنای علمی خوبی دارد. در فرورفتگی‌های تاریک مغزتان، مکان‌هایی دارید که احساسات منفی گذشته را از خود دور می‌کنید.

چگونه حتی زمانی که همه چیز بد به نظر می رسد احساس خوب داشته باشیم

در دنیای امروز، شرایط مختلف زندگی، موقعیت‌های خانوادگی و مسائل فردی وجود دارد. این‌ها می‌تواند فرد را به این نتیجه برساند که زندگی وحشتناک است و نمی‌تواند کاری برای بهبود وضعیت خود انجام دهد. در برخی موارد افراد با مشکلات مالی مواجه می شوند. در نتیجه، آن‌ها با انزوای اجتماعی، عزت نفس پایین، یا ناتوانی در شرکت در فعالیت‌هایی مواجه می‌شوند که قبلاً شادی عمیق یا احساس مداوم هدف را به ارمغان می‌آوردند.

نکته

در موارد دیگر، افراد به دلیل انتخاب های راحت، تفاوت در عقاید یا کینه های طولانی مدت که افراد را از تعامل عاشقانه و معتبر باز می دارد، خود را از نزدیکان خود بیگانه می بینند. یکی دیگر از مسائل زندگی که می تواند باعث ایجاد حس ناامیدی و عدم احساس خوب در فرد شود، مشکل سلامتی مداوم است. مشکلات سلامتی می تواند مشکلاتی را در زمینه تحرک، طول عمر و ثبات خلق و خو ایجاد کند. اغلب افراد را به این نتیجه می رساند که تلاش برای ایجاد یک زندگی معنادار فایده ای ندارد.

چالش هایی در زندگی و احساس خوب

علیرغم این واقعیت که زندگی پر از چالش هایی است که به نظر می رسد احساس خوشبختی را مختل می کند. اما همیشه استراتژی هایی وجود دارد که افراد می توانند برای داشتن احساس خوب در مواقعی که اوضاع بد به نظر می رسد، اجرا کنند. در این‌جا چند راه برای احساس خوب حتی زمانی که اوضاع بد به نظر می رسد بیان خواهد شد:

برای ایجاد احساس خوب استراتژی های خودمراقبتی را اجرا کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان از اینکه می‌توانید با وجود شرایط چالش برانگیز زندگی، سطح بالایی از بهره‌وری و خلق و خوی مثبت را حفظ کنید، اجرای استراتژی‌های مراقبت از خود است. این استراتژی‌ها به شما کمک می‌کنند تا رفاه کامل را حفظ کنید و در عین حال عزت نفس خود را نیز افزایش دهید. توجه داشته باشید که هر استراتژی که کمک مثبتی به سلامتی شما می‌کند، می‌تواند یک استراتژی احساس خوب در نظر گرفته شود.

خواب کافی برای احساس خوب

یکی از استراتژی هایی که می تواند به ویژه موثر باشد، خواب کافی است. هنگامی که افراد در حالت کم خوابی هستند، تمایل دارند کمتر فکر کنند. آن‌ها بی ثباتی خلق و خوی را تجربه می کنند و توانایی خود را برای حفظ روابط سالم به خطر می اندازند. از سوی دیگر، طبق گزارشات داشتن 7 تا 9 ساعت خواب، افراد را قادر می سازد تا تصمیمات بهتری بگیرند. برخی دیگر از استراتژی های مراقبت از خود که می توانند خلق و خوی شما را بالا ببرند عبارتند از ماساژ، مدیتیشن و یوگا.

بیرون بروید

یکی از بهترین راه‌ها برای شروع احساس خوب حتی زمانی که اوضاع بد به نظر می‌رسد، حرکت به بیرون  است. این مرحله بسیار مهم است زیرا طیف گسترده ای از مزایای سلامتی فوق العاده را برای شما به ارمغان می آورد که می تواند بهزیستی ذهنی و جسمی شما را بهبود بخشد. همانطور که در انتشارات سلامت هاروارد بیان شد، بیرون رفتن باعث می شود سطح ویتامین D شما با برخورد نور خورشید به پوست شما افزایش یابد. علاوه بر متابولیسم فرآیند ایجاد و فعال سازی ویتامین D، حرکت به سمت بیرون به طور منظم می تواند باعث ثبات خلق و خو، طول عمر و کاهش فشار خون شود.

با کسی که می توانید به او اعتماد کنید صحبت کنید.

در بسیاری از موارد، بحث در مورد یک مشکل جدی یا جزئی با فردی که به او اعتماد دارید، کلید حفظ ثبات عاطفی و احساس خوب در زمان سختی است. اینکه بتوانید افکار و احساسات خود را به وضوح بیان کنید مهم است. زیرا انجام این کار مستلزم شفافیت، درک متقابل و آگاهی فزاینده است. چرا که زمانی که اوضاع بد به نظر می رسد، شخصی وجود دارد که از شما حمایت می کند. شخص ذمعتمد شما می تواند هر کسی باشد، از یک شخص با حس عاشقانه گرفته تا یک مشاور و یک مربی.

برای ایجاد احساس خوب مشکلات را حل کنید

اغلب اوقات، افراد در یک موقعیت بد، افسردگی مداوم را تجربه می‌کنند. زیرا درک می‌کنند که هیچ کاری نمی‌توانند در مورد آن انجام دهند. در برخی موارد (مانند مرگ در خانواده) این تصور تا حدودی دقیق است. با این حال، حتی زمانی که با این نوع از مشکلات سر و کار دارید، همیشه کاری وجود دارد که می توانید برای حفظ سلامت روانی و نشاط جسمی خود انجام دهید.

همچنین توجه داشته باشید که موقعیت‌های زندگی بسیاری وجود دارد که افراد ناخودآگاه یا آگاهانه در آن‌ها باقی می‌مانند. علی‌رغم اینکه در نتیجه رابطه یا شرایط، درد و مشکلات مداومی را تجربه می‌کنند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا