چه علائمی از افسردگی در نوجوانان را باید رعایت کنیم؟

در دنیایی که زندگی می کنیم اختلالات روانی بسیاری وجود دارند. برخی از این اختلالات را ممکن است بشانسید. برخی هم برای شما تازگی دارند. اختلالات روانی انواع مختلفی دارند. این اختلالات می تواند به علت های مختلفی ایجاد شود. اگر خانواده ها نتوانند فرزندان خود را به درستی مدیریت کنند ممکن است دچار اختلالات روانی شوند. یکی از اختلالات روانی شایع در دنیای امروز افسردگی است. افسردگی در نوجوانان بسیار خطرناک است. اگر این افسردگی کنترل نشود می تواند تا بزرگسالی همراه با آن ها باشد. گاهی اوقات حتی برای ازدواج و برقراری رابطه نیز این افسردگی آسیب زا خواهد بود.

در مقاله های قبل در ارتباط با افسردگی با شما صحبت کردیم. در ادامه می خواهیم ببینیم که چه علائمی از افسردگی در نوجوانان را باید رعایت کنیم؟ یکی از این اختلالات که قبلاً در ارتباط با آن صحبت کردیم افسردگی است. افسردگی انواع مختلفی دارد و آسیب های زیادی ممکن است وارد کند. نکته ای که مهم است این است که افراد بتوانند افسردگی خود را کنترل کنند. در مقاله های قبل در ارتباط با بخش های مختلف افسردگی و تاثیرات آن در زندگی صحبت کردیم. نکته مهم این است که افراد بتوانند افسردگی را کنترل کنند.هر یک از این اختلالات می تواند به علت های مختلفی ایجاد می شود. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چه علائمی از افسردگی در نوجوانان را باید رعایت کنیم؟ صحبت کنیم.

افسردگی در نوجوانان

افسردگی در نوجوانان

شاید بدانید که افسردگی تقریباً در هر مرحله از زندگی امکان پذیر است. در حالی که علائم رایج وجود دارد، می تواند در نوجوانان متفاوت از بزرگسالان ظاهر شود. به خواندن جزئیات در مورد ظاهر افسردگی در نوجوانان و علائم هشدار دهنده ای که باید مراقب آن باشید ادامه دهید.

افسردگی در نوجوانان چیست؟

افسردگی در نوجوانان یک اختلال است که بیشتر یا نه همه جنبه های زندگی فرد را تحت تأثیر قرار می دهد. اگر این احساسات هفته ها ادامه داشته باشد، روال زندگی شما را تغییر می دهد. همچنین بر کارهایی که روزانه انجام می دهید تأثیر بگذارد، خطرناک تلقی می شود. هنگامی که علائم افسردگی متعدد است و بیش از دو هفته طول کشیده است، این حالت افسردگی قابل توجه در نظر گرفته می شود. این یک اختلال قوی است که بعید است بدون مراجعه به درمان کاهش یابد.

آیا افسردگی در نوجوانان تأثیر متفاوتی دارد؟

افسردگی در نوجوانان و بزرگسالان متفاوت ظاهر شود. نوجوانان در حال حاضر با تغییرات و مسائل زیادی روبرو هستند و نوجوانی می تواند دوران آشفته ای باشد. آن ها هویت خود را شکل می دهند و با تغییرات در بدن خود دست و پنجه نرم می کنند. در حالی که تعدادی از فشارهای تحصیلی و اجتماعی را تجربه می کنند. مقابله با این امر می تواند بسیار باشد. افسردگی نوجوان شرایطی است که برای جلوگیری از بدتر شدن آن باید درمان شود.

وقتی به افسردگی فکر می کنید، ممکن است بلافاصله به کسی فکر کنید که همیشه ناراحت است. با این حال، نوجوانان افسرده می توانند خود را بدخلق و تحریک پذیر نشان دهند. یک نوجوان افسرده اغلب نمی تواند احساس خود را تغییر دهد. اگر متوجه تغییر رفتارهای نوجوان خود نسبت به گذشته می شوید به آن توجه داشته باشید. زیرا این همیشه یک خط قرمز است. همچنین ممکن است بخواهید به دنبال علائم دیگر افسردگی باشید.

علائم افسردگی در نوجوانان

در زیر لیستی از علائم رایج در نوجوانان آمده است:

  • احساس غم و اندوه
  • گریه بدون دلیل
  • تحریک پذیری
  • ناامیدی
  • سرخوردگی و عصبانیت را به نمایش می گذارد
  • نیاز به اطمینان خاطر اغلب
  • بیش از حد نسبت به خود انتقاد دارند
  • ناتوانی در تمرکز
  • مشکل در تصمیم گیری
  • مسائل مربوط به عزت نفس
  • احساس کنید بی ارزش هستند
  • نوسانات در خواب
  • تغییر در عادات غذایی
  • قادر به ایستادن نیست
  • عدم رعایت بهداشت
  • مشکلات مربوط به تکالیف مدرسه
  • انزوا
  • دردها و دردهای بدن

علائمی که باید مراقب آن ها باشید

افسردگی در نوجوانان

در حالی که علائم ذکر شده در بالا باید برای هر یک از والدین نگران کننده باشد. علائم دیگر یک دلیل مهم برای نگرانی هستند. به عنوان مثال، نوجوانان ممکن است شروع به خودزنی کنن. یا حتی نگران مرگ باشند و حتی ممکن است اقدام به خودکشی کنند. اگر نوجوان شما رفتارهایی از این دست را نشان داده است، باید فوراً از او حمایت کنید. راهنما و منابع مختلف در خط  پیشگیری از خودکشی موجود است. اگر شما یک نوجوان هستید که این علائم افسردگی را دارد، می توانید در صورت نیاز از درمان و حمایت نیز بهره مند شوید. این بهترین زمان برای بررسی گزینه های درمانی است.

رفتار افسردگی در نوجوانان چگونه است؟

مانند سایر مسائل مربوط به سلامت روان، افسردگی در نوجوانان اغلب با استفاده از روان درمانی و دارو درمان می شود. با روان درمانی، آن ها قادر خواهند بود مسائلی را که با افسردگی آن ها رو به رو هستند رو به رو کنند. این امر حیاتی است. چرا که بسیاری از نوجوانان ممکن است دچار سوءتفاهم شده و با چالش های دوران نوجوانی دست و پنجه نرم کنند. از یک متخصص بهداشت روانی برای کمک به نوجوان خود در حین حل این مشکلات کمک بگیرید. در واقع شروع به یادگیری نحوه برخورد مثبت با برخی از مواردی کنید که آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

افسردگی در نوجوانان می تواند تغییرات قابل توجهی را در همه جنبه های زندگی ایجاد کند

افسردگی در نوجوانان می تواند تغییرات قابل توجهی را در همه جنبه های زندگی ایجاد کند.  و هر ماه یک نوجوان و خانواده او را تحت تأثیر قرار دهد. مقاله ای که در Pediatrics منتشر شده است توضیحاتی می دهد. این  که وقتی یک نوجوان مبتلا به افسردگی می شود باید شروع به جستجوی درمان می کند.  این درمان می تواند اثرات مثبت طولانی مدت داشته باشد. این اثرات نه تنها بر افسردگی او، بلکه عملکرد مدرسه، همسالان و خانواده او نیز داشته باشد. نوجوانان غالباً در طول درمان، هنگامی که در این فرآیند در نظر گرفته می شوند، بهتر عمل می کنند.

مطالعه ای که انجام شد نشان داد که نوجوانان بیشتر در معرض بهبود افسردگی خود قرار دارند. وقتی از آن ها پرسیده می شود که در مورد درمان چه احساسی دارند در مورد آن ها تصمیم گیری می کنند. آن ها همچنین بیشتر از توصیه هایی که یک متخصص بهداشت روان تجویز کرده است پیروی می کنند. نوجوانان و والدین آن ها باید از برنامه درمانی که برای آن ها تعیین شده است اطاعت کنند. اگر کسی با قسمتی از فرایند مشکلی دارد، باید آزادانه صحبت کند.

تکنیک های اضافی برای در نظر گرفتن درمان افسردگی در نوجوانان

افسردگی در نوجوانان

نوجوانانی که افسردگی دارند، گاهی اوقات احساس می کنند از کنترل خارج شده اند.  بنابراین ایجاد یک ساختار ضروری است. این ممکن است به مدیریت بهتر علائم افسردگی کمک کند یا به درمان موثرتر کمک کند.

پروژه ها را به آرامی انجام دهید.

پروژه های بزرگ را به پروژه های کوچکتر تقسیم کنید که مدیریت آن ها آسان تر است.

سعی کنید واقع بین باشید.

اگر نمی توانید به اهداف خود برسید، این پایان جهان نیست. همه چیز اتفاق می افتد و همیشه آن طور که می خواستید پیش نمی رود. وقتی آن ها این کار را درک نمی کنند، این ضعف را در آن ها نشان می دهد. اگر در یک تکالیف نمره بدی گرفته اید یا موفق نشده اید، لازم نیست به خودتان سخت گیر باشید. شما می توانید به تلاش خود ادامه دهید.

برای درمان افسردگی در نوجوانان مراقب زمان خواب آن ها باشید.

نوجوانان هر شب به 8 تا 10 ساعت خواب نیاز دارند. با داشتن مقدار مناسب خواب، شما در موقعیت بهتری برای تصمیم گیری قرار دارید. حتی در موقعیت بهتری برای پردازش تمام اتفاقاتی که در طول روز برای شما رخ می دهد، خواهید بود.

برخیزید و فعالیت کنید.

حتی اگر همیشه احساس نمی کنید که افسردگی دارید، ثابت شده است که حرکت به بهبود روحیه شما کمک می کند. شما می توانید پیاده روی کنید یا موسیقی مورد علاقه خود را گوش دهید.

دوستان و خانواده را از خود دور نکنید.

اطمینان حاصل کنید که سیستم پشتیبانی را در اختیار دارید. افرادی که می توانید در مورد مشکلات خود با آن ها صحبت کنید را نزدیک نگه می دارید. بنابراین هنگامی که شما نیاز به تکیه بر آن ها دارید، آن ها در آنجا خواهند بود. برای یک نوجوان، این می تواند شامل والدین، ​​روانشناس مدرسه و غیره باشد. همه افراد نیاز به یک سیستم حمایتی دارند که گاهی اوقات به آن تکیه کنند، حتی اگر افسردگی ندارند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

افسردگی در نوجوانان

هنگامی که از گزینه های درمانی موجود استفاده می کنید، علائم افسردگی در شما با گذشت زمان کاهش می یابد.  در واقع قابل کنترل تر می شوید. در حالی که بسیاری از افراد علائم افسردگی را در یک مقطع از زندگی خود تجربه می کنند. اما وقتی مزمن، شدید و مداخله ای در کیفیت زندگی نوجوان شما ایجاد شود، به یک مشکل  حاد و بزرگ تبدیل می شود.

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا