چند نشانه ای که تخلیه انرژی توسط رابطه شما انجام می شود

تخلیه انرژی توسط رابطه مواقعی اتفاق می‌افتد که طرفین در یک سری رفتارهای دچار مشکلاتی شوند. حال این مشکلات اکثرا به گونه ای است که یکی از زوجین تحمل آن را ندارد. بسیاری از زوجین احساس می کنند که با تخلیه احساسات خود ایجاد آرامش دارند. همان طور که می دانید مشکلات عاطفی در بسیاری از روابط امروزی وجود دارد. روابط می تواند به علت مشکلات مختلف دچار آسیب و در نهایت جدایی زوجین شود. در رابطه قواعدی وجود دارد که باید رعایت شود. این قواعد می تواند برای افراد مختلف معنای متفاوتی داشته باشد. خیلی از افراد دوست دارند نیاز هایی را که  تا به امروز نتوانستند رفع کنند با رابطه این کار را انجام دهند. اما این درست نیست.

چرا که شما باید به عنوان یک شخص بالغ و فهمیده پای به رابطه بگذارید. برای برخی افراد فقط این که بتوانند عشق بورزند یا مسائل مالی را بهبود بخشند همه چیز درست است. اما در روان شناسی گفته شده است که حد تعادل در روابط بیشتر باعث پایداری آن رابطه شده است. یکی از مواردی که ممکن است آسیب های عاطفی را به همراه داشته باشد همدلی است. شاید برایتان عجیب باشد که همدلی به نوان یک ویژگی خوب چگونه آسیب عاطفی ایجاد می کند؟ در ادامه می خواهیم ببینیم که چند نشانه ای که تخلیه انرژی توسط رابطه شما انجام می شود چگونه است؟

اختلالات مختلف و تخلیه انرژی توسط رابطه

برای مثال اختلالات افسردگی یا اختلالات استرسی در همه افراد و در سنین مختلف می تواند به وجود بیاید. یک سری از اختلالات هم هستند که بیشتر برای کودکان یا به صورت اختصاصی برای بزرگسالان است. اختلالات در کودکان اگر به طور کامل درمان نشود می تواند به آینده کودک ضربه بزند و در واقع پیامد های بسیار خطرناکی ممکن است داشته باشد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند نشانه ای که تخلیه انرژی توسط رابطه شما انجام می شود، صحبت کنیم.

تخلیه انرژی توسط رابطه که باعث ایجاد آسیب های منفی می شود

تخلیه عاطفی زیادی در زندگی وجود دارد که می تواند باعث منفی شدن شود. این تخلیه ها می تواند مربوط به کار، مسائل مربوط به سبک زندگی یا ویژگی های شخصیتی باشد. بدون توجه به علت، این تخلیه های عاطفی می توانند زندگی شما را خراب کنند. این می تواند تمام جنبه های زندگی شما از جمله زندگی حرفه ای، روابط و رفاه کلی شما را تحت تاثیر قرار دهد. ممکن است منجر به از دست دادن انگیزه و خستگی مداوم شود و هیچ نشانه ای از تسکین وجود نخواهد داشت. قبل از اینکه به این نقطه برسد، مهم است که بفهمیم چه چیزی باعث تخلیه عاطفی می شود.

چند تخلیه انرژی توسط رابطه که می تواند باعث احساسات منفی شود

آیا بیش از حد تحت فشار زندگی هستید؟ از این چند چیز اجتناب کنید. آن‌ها می توانند مانع از توانایی شما برای خوش بینی شوند. همچنین تحقیقات نشان می دهد می تواند سلامت جسمی و روانی شما را کاهش دهد.

مشاغل پر فشار یا بارهای سنگین

متخصصان پزشکی، مجریان قانون و معلمان معمولاً مشاغل پر فشاری دارند. سایر مشاغل نیز می توانند پرفشار باشند. اما معمولاً به محل کار شما بستگی دارد. داشتن حجم کاری سنگین همچنین به تخلیه عاطفی کمک می کند و این می تواند شامل تکالیف مدرسه نیز باشد. ساعات کار طولانی بدون زمان استراحت می تواند به سرعت منجر به مشکلات شود.

وقتی از شما خواسته می شود که دائماً با شغل، همکاران یا رئیس خود درگیر شوید، می تواند منجر به فرسودگی شود. این باعث می‌شود که احساس کنید کار هرگز تمام نمی‌شود، و هرگز نمی‌توانید تعطیلی داشته باشید.

تخلیه انرژی توسط رابطه باعث می شود احساس کنید کنترلی بر زندگی خود ندارید

خودمختاری برای انسان ضروری است زیرا به ما این امکان را می دهد که احساس کنیم مسئول هستیم. با این حال، وقتی استقلال ندارید، می تواند منجر به فشار عاطفی شود. این ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که شما منابع لازم برای انجام کارها را ندارید زیرا احساس می کنید انجام کارها غیرممکن است.

تحقیر شغل شما با تخلیه انرژی توسط رابطه

ممکن است دلایل زیادی وجود داشته باشد که چرا از شغل خود متنفر هستید. گاهی اوقات تشخیص آن به همان اندازه آسان است که انگار یک فرد ناتوان هستید. در مواقع دیگر، ممکن است تشخیص آن کمی دشوارتر باشد. به نوع کاری که انجام می دهید فکر کنید. اگر یکنواخت یا خیلی آسان است، در نظر بگیرید که آیا یکی از این موارد مشکل است یا خیر. گاهی لازم است خود را به چالش بکشید و چیزهای جدیدی را امتحان کنید تا از تخلیه عاطفی جلوگیری کنید.

هم مادر و هم پدر می توانند فرسودگی شغلی را از زمان مراقبت از فرزند یا بچه دار شدن تجربه کنند. انواع مختلفی از فرسودگی شغلی والدین وجود دارد، از جمله خستگی عاطفی و فیزیکی، ناامیدی یا شکست. بعلاوه، والدین می توانند ترکیبی از این احساسات را تجربه کنند که وضعیت را حتی بدتر می کند. هنگامی که متوجه شدید که چه نوع از تخلیه انرژی توسط رابطه را تجربه می‌کنید، می‌توانید کنترل آن‌ها را به دست آورید. سپس، می‌توانید به جای این که اجازه دهید وضعیت خراب‌تر شود، برنامه‌ای برای آسان‌تر کردن آن بیابید.

چند نشانه ای که تخلیه انرژی توسط رابطه شما انجام می شود

همه ما دوست داریم در روابط مثبت باشیم. هیچ کس قرار نیست با یک فرد یا مشکلات احساسی قرار بگذارد. اما گاهی اوقات، ممکن است متوجه نشوید که چیزی انرژی شما را تخلیه می کند تا زمانی که خیلی خسته نباشید. روابط بسیار آسان نیست و به هیچ وجه راه همواری نیست. اما احساس خستگی مداوم طبیعی نیست، و این یک علامت خطرناک است که باید به آن توجه کنید. در این‌جا مواردی وجود دارد که نشان می دهد تخلیه انرژی توسط رابطه ایجاد می شود. چند اتفاقی که می افتد اگر رابطه شما انرژی شما را تخلیه کند.

همه چیز در مورد شریک زندگی شماست.

قرار است روابط بر سر برابری باشد. اگر شریک زندگی شما بر تمام جنبه های زندگی مشترک شما تسلط دارد، ممکن است در یک رابطه خسته کننده باشید. در این‌جا چند راه وجود دارد که ممکن است این اتفاق بیفتد. ممکن است احساس کنید که شریک زندگی شما همیشه بر تمام مکالمات و هر موقعیتی تسلط دارد. آن‌ها ممکن است با صدای بلند صحبت کنند یا باعث شوند که صحنه ای توجه مردم را جلب کند. یا ممکن است به سادگی درباره شما صحبت کنند یا حرف شما را قطع کنند.

نکته

این ممکن است اتفاق بیفتد چه در یک گروه صحبت کنید و چه فقط شما دو نفر باشید. به نظر می رسد که آن‌ها فکر می کنند صدای آن‌ها مهمتر از صدای شماست.

بحران دائمی و تخلیه انرژی توسط رابطه

همچنین ممکن است به نظر برسد که شریک زندگی شما دائماً در حال گذراندن دوران سختی است یا از چیزی وحشت زده است، مهم نیست که چه باشد. آن‌ها ممکن است همیشه تحت استرس باشند، و بیشتر اوقات فقط چیزها را بسیار بزرگتر از آن‌چه هستند می کنند. حتی بدتر از آن، وقتی چیزی را مطرح می کنید که شما را آزار می دهد، ممکن است صحبت شما را قطع کنند و اصرار کنند که آنچه با آن سروکار دارند بدتر است. برای آن‌ها، همه چیز یک تراژدی است، تا زمانی که برای آن‌ها اتفاق می افتد.

آن‌ها در ذهن شما هستند

بین احساس عشقی که همیشه در ذهن شماست و آنقدر نگران شریک زندگیتان و کاری که انجام می دهد که نمی توانید از فکر به او دست بردارید، تفاوت وجود دارد.

نکته

اگر زمان زیادی را صرف نگرانی در مورد شریک زندگی خود می کنید، ممکن است انرژی شما را تخلیه کند. اگر مدام صدای آن‌ها را می‌شنوید که شما را سرزنش می‌کنند یا نمی‌توانید از نگرانی درباره آن‌چه که در حال انجامش هستید فکر می‌کنند، دست بردارید، ممکن است وقت آن باشد که آن را ترک کنید.

روی موارد حساس اطراف آن‌ها راه تمرکز می کنید

قرار است روابط صلح آمیز باشد. اگر در یک رابطه هستید، باید احساس آرامش و آزادی کنید و انگار می توانید هر چیزی را با شریک زندگی خود به اشتراک بگذارید. اگر به نقطه‌ای رسیدید که باید دائماً هر حرکتی را که انجام می‌دهید تماشا کنید، ممکن است در رابطه‌ای باشید که انرژی شما را تخلیه می‌کند. به عنوان مثال، به طور منظم، ممکن است:

  • در مورد صحبت درباره چیزی عصبی شوید زیرا ممکن است شریک زندگی شما عصبانی شود
  • به طور مداوم مراقب هر کاری که انجام می دهید باشید تا شریک زندگی خود را ناراحت نکنید
  • نگرانی که اتکا به شریک زندگی تان باعث ناراحتی شدید او می شود
  • به دلیل ترس از واکنش نامتناسب یا بد همسرتان از موضوعات خاصی اجتناب کنید
  • ترس از اینکه حتی کوچکترین اشتباه شما را به دردسر بیاندازد

نکته

این یک راه مطمئن برای تشخیص تخلیه انرژی توسط رابطه است. این روابط فوق العاده سمی هستند و مطمئنا شما را خسته خواهند کرد. اگر همیشه روی موارد حساس تمرکز کنید، ممکن است زمان آن باشد که راه جدیدی پیدا کنید.

احساس می کنید تحت کنترل هستید

در یک رابطه سالم، هر فردی اختیار و آزادی خاص خود را دارد. در یک دوره خسته کننده و عملاً توهین آمیز عاطفی، ممکن است همیشه احساس کنید که تحت کنترل هستید. ممکن است احساس کنید زندگی شما زیر ذره بین است و در معرض انتقاد دائمی قرار دارد. اگر احساس می کنید برای انجام کارهای ساده به اجازه شریک زندگی خود نیاز دارید، این نشانه آن است که باید آن را کنار بگذارید. ممکن است این مجوز برای موارد زیر ضروری به نظر برسد:

  • ارتباط با دوستان
  • هزینه های مختلف
  • وقتیذچیز جدیدی را امتحان می کنید
  • پیامک ارسال کنید یا با دوستان تماس بگیرید

شریک شما همچنین برای استفاده از تخلیه انرژی توسط رابطه ممکن است:

  • تقاضای دیدن گوشی خود را داشته باشید
  • همیشه بخواهد بداند با چه کسی صحبت می کنید
  • بیش از حد حسود و محافظ باشید
  • به خاطر چیزهای کوچک به شدت عصبانی شوید

این‌ها نشانه های مطمئنی هستند که نشان می دهد رابطه شما انرژی شما را تخلیه می کند و این توهین آمیز است. این نشانه آن است که زمان ایجاد راه حل است.

همیاری در کنار یکدیگر مانند یک کار طاقت فرسا است.

در بیشتر موارد، شرکا باید از ارتباط در کنار یکدیگر لذت ببرند و وقتی با هم هستند احساس مثبتی داشته باشند. اگر در انجام این کار با مشکل مواجه هستید، نشانه آن است که با فردی قرار می گیرید که در حال تخلیه است. در این‌جا مواردی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید.

تخلیه انرژی توسط رابطه کارهای روزمره

آیا تنهایی در آخر هفته لبخندی بر لبان شما می نشاند؟ آیا در انتظار روزی هستید که از شریک زندگی خود دور شوید؟ این یک علامت خطرناک است. مغز شما از جدایی از فردی که از نظر عاطفی شما را خسته می کند خوشحال می شود.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا