چند دلیل و الزام برای صحبت با خودتان

صحبت با خودتان برای ایجاد آرامش و همچنین دوری از روابط سمی مهم است. استرس یکی از شایع ترین اختلالات روانی در دنیای امروزی است. همه ما به دلایلی مختلف استرس را تجربه می کنیم. استرس و اضطراب آسیب های زیادی را به افراد می رساند. در مقاله های قبل گفتیم که چگونه روش هایی را می توان انجام داد تا استرس کاهش بیابد. برخی از استرس های که ما تجربه می کنیم برای موفقیت بیشتر مفید است. این گونه استرس ها استرس مثبت هستند. در مقاله های قبل گفتیم که چه کارهایی می تواند باعث کاهش استرس شود.

استرس یک بیماری و اختلال شایع در روان شناسی است. بیشتر افراد در سرتاسر دنیا در دوران مختلف زندگی خود دچار استرس می شوند. استرس ممکن است ناشی از اتفاقات مختلف باشد. اگر استرس در دوران ابتدایی خود درمان نشود و علائم آن تشخیص داده نشود ممکن است در آینده خطرناک باشد. در مقاله های قبل گفتیم که یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است.

صحبت با خودتان برای کاهش استرس

این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی اینکه رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است اما این که کدام یک برای چه شخصی به کار برده شود بستگی به مشاور و روان پزشکان دارد. برای کاهش استرس در ازدواج هم راه های مختلفی وجود دارد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند دلیل و الزام برای صحبت با خودتان صحبت کنیم.

بهترین راه برای استفاده از صحبت با خودتان برای کاهش استرس

استرس اغلب اجتناب ناپذیر است. اکثر مردم هر روز با مقداری استرس دست و پنجه نرم می کنند. این یک فرایند طبیعی است و قابل انتظار است، و به همین دلیل است که بسیاری از تکنیک های مختلف مدیریت استرس در دنیای امروز تبلیغ و تحقیق شده است! یکی از این تکنیک ها خود صحبتی است که روش صحبت با خودتان است. حتی بهتر از آن، می توانید از خودگویی برای کاهش استرس استفاده کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

وقتی برای اولین بار شروع به انجام این کار می کنید، گفت و گو با خودتان ممکن است احساس ناخوشایندی داشته باشید. اما بسیاری از این بحث ها برای رفاه بیشتر شما بسیار مهم هستند. این شامل اهمیت آن‌ها برای سطوح استرس شما می شود. زیرا این گفتگوها به شما این فرصت را می دهد که به مشکلات زندگی روزمره خود بپردازید. این کار باعث می شود تا آن‌ها را به طور مثبت مدیریت کنید.

اما چگونه می توانید صحبت با خودتان را انجام دهید؟ اگر صدای درونی شما به طور استثنایی مضر باشد، یا اگر نتایجی را نبینید چه؟ راز ممکن است در چیزهای شگفت آور ظریف نهفته باشد. در این‌جا

بهترین راه برای استفاده از صحبت با خودتان برای کاهش استرس آورده شده است.

در حالی که از صحبت با خودتان برای کاهش استرس استفاده می کنید، از حالت ناراحتی خودتان خارج شوید

مردم معمولاً وقتی به جای خودشان به دیگران نگاه می کنند و با آن‌ها صحبت می کنند مهربان تر، منصف تر و کمتر مغرضانه هستند. در مورد آن فکر کنید چقدر از مشکلات و رفتار یک دوست حمایت کرده اید یا درک می کنید، و چند وقت یکبار چنین افکار مثبتی را برای خود قائل نبوده اید؟ شما خود را بیشتر از هر کس دیگری می شناسید. نقاط ضعف، نقاط قوت، تاریک ترین رازها و بدترین لحظات شما همان هایی هستند که همه از آن‌ها مطلع هستید. این می‌تواند شما را نسبت به خودتان مغرضانه کند و انصاف را برایتان سخت کند یا همان دلسوزی را به خودتان بدهید که به یکی از عزیزانتان می‌کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

به همین دلیل است که بخش جدایی ناپذیر گفتگو با خودتان برای کاهش استرس مهم است. به شما این امکان را می دهد که خود را به عنوان یک فرد جداگانه ببینید تا نسبت به خودتان کمتر تعصب داشته باشید، گویی با یک دوست صحبت می کنید. کمی احمقانه به نظر می رسد، اما خود صحبتی به عنوان یک روش مناسب کار می کند. حتی اگر کمی طول بکشد تا به آن عادت کنید. در این‌جا چند نکته برای کاهش استرس است:

از زبان دوم شخص در هنگام صحبت با خودتان برای کاهش استرس خود استفاده کنید

هنگامی که با خود صحبت می کنید، اشاره به خود به صورت دوم شخص برای رفع استرس از خود مفید است. مطالعات نشان می دهد که این شیوه خود صحبتی برای افزایش اعتماد به نفس و کاهش استرس مفید است. در اصل، این شامل استفاده از کلمه “شما” به جای “من” است. این امکان جریان یک سبک مکالمه ارگانیک را فراهم می کند. به عنوان مثال، جملاتی مانند «چرا چنین احساسی دارید؟»، «می‌دانم که می‌توانید این کار را انجام دهید» یا «فکر می‌کنید چگونه می‌توانیم این مشکل را حل کنیم؟» بگویید. این عبارات بیشتر از استفاده از زبان “من” استرس را کاهش می دهند.

موقعیت های ادراکی متفاوتی اتخاذ کنید

موقعیت های ادراکی نوعی تکنیک عصبی زبانی است که شامل بازتاب با دیدگاه های مختلف خارج از دیدگاه شما می شود. تحقیقات نشان می‌دهد که تأثیرات مثبتی بر درک موقعیت‌ها با پیچیدگی و تفاوت‌های ظریف‌تر دارد. خود صحبتی می‌تواند به شما یاری برساند  تا در واقعیت و دوری از استرس غیرضروری به شما کمک کند. هنگامی که در مواجهه با یک موقعیت استرس زا از دید خود به چیزها نگاه کردید، شروع به تغییر به موقعیت های دیگر کنید. اگر افراد دیگری هم درگیر هستند، دیدگاه‌های آن ها و این که از کجا آمده‌اند را بر اساس تجربیات، احساسات و افکارشان در نظر بگیرید.

چند دلیل و الزام برای صحبت با خودتان

آیا تا به حال پیش از یک مصاحبه شغلی بزرگ یا اولین قرار ملاقات، در آینه با صحبت با خودتان را تمرین کردید؟ خوب، پس شما در حال حاضر در مسیر درست هستید. برخی اوقات در صحبت با خودتان احساس احمقانه ای می کنید و ترجیح می دهند مشکلات خود را به شیوه ای رواقی تر حل کنند. اما مطالعات نشان دادند که صحبت با خودتان می تواند از نظر روانی در مدیریت یک موقعیت استرس زا یا ناراحت کننده مفید باشد. همچنین می تواند به حل مسئله، انگیزه و اعتماد به نفس کمک کند.

نکته

صحبت با خودتان می تواند به مدیریت احساسات، کاهش استرس و موقعیت کمک کند. و زمانی که احساس می کنید اضطراب شدید می شود، شما را آرام می کند. و در حالی که صحبت با خودتان برای همه مناسب نیست، اگر متوجه شدید که راه‌های دیگر مؤثر نیستند، باید کمی خودگویی را امتحان کنید. در این‌جا چند دلیل برای شروع صحبت با خودتان وجود دارد – حتی اگر در ابتدا کمی احساس دیوانگی کنید.

چند دلیل برای اینکه چرا باید صحبت با خودتان مهم است؟

ما ممکن است نتوانیم واقعیت را تغییر دهیم، اما می توانیم نحوه دید خودمان و ذخیره آن را در ذهن خود را تغییر دهیم. – مدی مالهوترا

انگیزه

صحبت با خودتان با استفاده از زبان دوم و سوم شخص راهی عالی برای ایجاد انگیزه در خود برای آمادگی برای کاری است که به خصوص استرس زا است. به جای اینکه صرفاً انگیزه بیهوده داشته باشید، یک انتخاب بهتر این است که با خودتان صحبت کنید. با بیان «من می‌توام این کار را انجام دهم»، به خودتان قدرت و انگیزه می‌دهید تا مستقیماً وارد کارتان شوید.

نکته

چند دلیل و الزام برای صحبت با خودتان

اغلب، زمانی که برای یافتن انگیزه مناسب تلاش می کنیم، ممکن است ناامید شده و بیشتر از قبل دچار استرس شویم. در واقع، ما می توانیم بدترین دشمن خودمان باشیم. با صحبت کردن با خودتان، دقیقاً متحدی را به خود می دهید که برای احساس اعتماد به نفس و انگیزه به آن نیاز دارید. یک موقعیت استرس زا زمانی می تواند کمتر دلهره آور به نظر برسد، وقتی که یک سخنرانی خوب برای خود داشته باشید. از این گذشته، هیچ کس بهتر از خودتان نمی داند که شما چه توانایی هایی دارید.

احساسات خود را مدیریت کنید

با صحبت با خودتان، تأثیر بیشتری بر نحوه مدیریت احساسات خود خواهید داشت. استرس می تواند طاقت فرسا باشد و باعث شود که شما احساس وحشت و ناراحتی کنید. با صحبت با خود، می توانید راحت تر از طریق احساسات خود کار کنید و چیزها را از منظر بیرونی ببینید در حالی که قبلاً نمی توانستید.

خودگویی و تبدیل موفقیت تهدید آمیز به چالش برانگیز

خودگویی به راحتی می‌تواند موقعیتی را که به نظر می‌رسد تهدیدآمیز به نظر می‌رسد، آن را به موقعیتی تبدیل کند که بیشتر چالش برانگیز است. مانند یک مصاحبه شغلی اعصاب خردکن یا اولین باری که برای رئیس‌تان سخنرانی می‌کنید. هنگامی که بتوانید احساسات خود را از طریق صحبت با خودتان مدیریت کنید، احساس آرامش بیشتری خواهید کرد و برای انجام وظیفه آماده تر خواهید بود. این می تواند برای هر نوع احساسی کارساز باشد، خواه ناامیدی یا اضطراب یا حتی غم و اندوه. صحبت در مورد احساسات خود به این معنی است که کمتر تحت تأثیر این احساسات قرار خواهید گرفت.

فاصله گذاری روانی

حذف خود از موقعیت استرس زا می تواند به آرامش سریعتر شما بیش از هر چیز دیگری کمک کند. اما اگر از نظر فیزیکی نتوانید کنار بروید چه؟ اینجاست که خودگویی وارد می‌شود. با استفاده از زبان دوم و سوم شخص در حین صحبت با خودتان، می‌توانید از نظر روانی با معرفی خود به عنوان شخص دیگری از موقعیت فاصله بگیرید.

نکته

این تکنیک می تواند به شما کمک کند تا اضطراب خود را در سطح بالاتری مدیریت کنید. همچنین به ذهن شما اجازه می دهد شفاف تر باشد تا بتوانید تصمیمات منطقی در مورد قدم بعدی بگیرید. حل مسئله زمانی می تواند به ماهیت دوم تبدیل شود که با خود به گونه ای صحبت کنید که گویی با شخص دیگری صحبت می کنید. از این گذشته، نظرات دیگران همیشه ارزشمندتر از نظرات ما به نظر می رسد.

چند دلیل واقعا شگفت انگیز برای امتحان خودگویی

حتی اگر در ابتدا کمی این راه احمقانه احساس می‌کنید، مطمئناً تفاوت‌هایی را در نحوه مواجهه با موقعیت‌های استرس‌زا و مشکلاتی که نیاز به حل دارند، متوجه خواهید شد. اگر متوجه می‌شوید که در مشکلی گیر کردید، این که بتوانید با صدای بلند با خودتان صحبت کنید به شما کمک می‌کند تا راه حلی پیدا کنید. نه اینکه فقط در یکجا بنشینید و مغزتان را برای کسب اطلاعات به هم بزنید.

تفاوت های قابل توجه جهت مدیریت احساسات

همچنین متوجه تفاوت قابل توجهی در نحوه مدیریت احساسات و اضطراب خود خواهید شد. هر چه بیشتر صحبت با خودتان را انجام دهید، بیشتر می توانید اضطراب خود را تحریک کنید و خود را آرام کنید. بنابراین، چه کسی اهمیت می دهد که شما کمی احمقانه به نظر می رسید؟ شما در هر شرایطی آماده ترین و آرام ترین فرد خواهید بود.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا