دانشمندان توضیح می‌دهند که چگونه بحث در زوجین نشان دهنده عشق بیشتر است؟

بحث در زوجین نشان دهنده عشق و علاقه بیشتر است و روانشناسان نیز این موضوع را ثابت کردند. همیشه بحث و جدل در بین زوجین نشان دهنده جدایی نیست. رابطه نیاز به همکاری و مسئولیت پذیری هر دو طرف و زوجین دارد. همه ما دوست داریم روابط خود را در بهترین حالت ببینیم. حتی انسان ها دوست دارند همیشه بهترین باشند. بهترین بودن صرفا از نظر کاری و پیشرفت شغلی نیست. گاهی اوقات شما بیایید ارتباطات خود را پیشرفته کنید. همیشه نباید به این فکر باشید که صرفا برای پیشرفت کردن باید از کسی جلو بزنید. شما باید رکورد هر روزه خود را بشکنید.

در روابط نکته مهم شناخت از یکدیگر است. عدم شناخت باعث جدایی در افراد می شود. جدایی آسیب های روانی بسیاری را وارد می کند. اما نکته مهم این است که ما چگونه بتوانیم با بحث و جدل ها کنار بیاییم؟ چه بخواهید چه نخواهید جدایی باعث ایجاد مشکلات روانی در شما خواهد شد. بهتر است در مدت زمان جدایی با مشاور در ارتباط باشید تا دچار آسیب های روانی نشوید. در ادامه می خواهیم ببینیم که دانشمندان توضیح می‌دهند که چگونه بحث در زوجین نشان دهنده عشق بیشتر است، چگونه است.

بحث در زوجین و جلوگیری احساسات دردناک

این طبیعی است که در هر رابطه های ناراحتی یا بحث به وجود بیاید. افراد باید بتوانند خصوصا بعد از ازدواج قدرت کنترل خشم خود را داشته باشند. جدایی و طلاق ممکن است باعث ایجاد مشکلات روانی در هر دو فرد و اگر بچه ای وجود داشته باشد در بچه آن ها هم مشکلاتی به وجود بیاید. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره آنلاین در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با دانشمندان توضیح می‌دهند که چگونه بحث در زوجین نشان دهنده عشق بیشتر است، صحبت کنیم.

اهمیت اعتماد در روابط و بحث در زوجین

اعتماد یک جزء حیاتی در روابط شاد و موفق است. در زیر، رومانوف توضیح می دهد که چرا اعتماد در روابط مهم است.

مثبت اندیشی را ترویج می کند

اعتماد در روابط مهم است زیرا به شما امکان می دهد بازتر و بخشنده تر باشید. اگر به شریک زندگی خود اعتماد دارید، به احتمال زیاد کاستی ها یا رفتارهایی که شما را عصبانی می کند می بخشید. زیرا در کل به آن ها اعتقاد دارید و می دانید که پشت شما هستند.

بحث در زوجین می تواند تعارض را کاهش می دهد

اعتماد همچنین به شما امکان می دهد تعارض  را کمتر کنید. وقتی به شریک زندگی خود اعتماد دارید، تمایل بیشتری به چشم پوشی از مشکلات دارید یا متعهد به یافتن راه حل برای مسائل می شوید. زیرا در زمینه هایی که برای شما مهم است احساس متحد می کنید. حتی اگر همسرتان کار ناامیدکننده‌ای انجام دهد، به احتمال زیاد به او شک دارید و اگر به او اعتماد کنید، خوبی‌ها را در او ببینید.

نزدیکی را افزایش می دهد

ایجاد اعتماد در رابطه یک پیوند قوی و پایه ای برای ایجاد ایجاد می کند. دانستن این که می توانید به شریک زندگی خود اعتماد کنید باعث افزایش صمیمیت و امنیت می شود. وقتی به یکدیگر اعتماد می کنید، با دانستن این که شریک زندگی شما پشت شماست و می توانید برای راحتی، مراقبت و حمایت به او اعتماد کنید، احساس امنیت می کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اعتماد به شریک زندگی شما همچنین به سیستم عصبی شما اجازه می دهد تا آرام شود، استراحت کند و دوباره تنظیم شود. با ایجاد یک پایه قوی اعتماد، رابطه شما می تواند منبعی برای شفا برای هر دو طرف درگیر باشد. به خصوص اگر همیشه در روابط گذشته با خانواده یا شرکای قبلی اینطور نبوده است.

تاثیر عدم اعتماد و کنترل آن با بحث در زوجین

رومانوف می‌گوید: ایجاد اعتماد به زمان نیاز دارد، و اگر شریک زندگی شما به طور مداوم به وعده‌ها یا تعهدات خود عمل نکند، انتظارات کمی از آن‌ها خواهید داشت. وقتی اعمال شریک زندگی شما با حرف های او همسو نباشد، متوجه می شوید که آن ها قابل اعتماد نیستند. نقض مکرر یا رفتارهای آزاردهنده مداوم اعتماد را از بین می برد. فقدان اعتماد می تواند بر روابط شما تأثیر بگذارد زیرا ممکن است مشکلات زیادی ایجاد کند. فقدان اعتماد همچنین می تواند بر سلامت روان شما تأثیر بگذارد. رومانوف برخی از اثرات زیر را بیان می کند:

فقدان صمیمیت‌ و عدم بحث در زوجین

وقتی اعتماد کمی در رابطه وجود داشته باشد، صمیمیت کاهش می یابد. وقتی شریک زندگی شما فریبکار است، احتمالاً می خواهید از او فاصله بگیرید، هم از نظر احساسی و هم از نظر فیزیکی.

منفی نگری

وقتی احساس می کنید از طرف شریک زندگی تان به شما ظلم شده است، ممکن است روی این احساس تثبیت شوید که نه تنها باعث کناره گیری شما از او می شود، بلکه باعث عصبانیت شما نسبت به او نیز می شود. این می تواند ارتباط و نزدیکی را خفه کند.

ناامنی‌

عدم اعتماد معمولاً منجر به ناامنی در رابطه می شود. به نوبه خود، شما دائماً به آنچه همسرتان به شما می گوید شک خواهید کرد و ممکن است با کنترل بیشتر واکنش نشان دهید. به طور متناقض، رفتارهایی که برای به دست آوردن کنترل طراحی شده اند، معمولاً شرکا را دورتر می کنند.

کنترل افسردگی و اضطراب‌ با بحث در زوجین

اگر ایجاد اعتماد در رابطه به صورت کم وجود داشته باشد، ممکن است سطوح بالاتری از افسردگی یا اضطراب را تجربه کنید. زیرا دائماً این سوال را خواهید داشت که آیا همسرتان دروغ می‌گوید یا فریب می‌دهد.

ایجاد اعتماد در رابطه با بحث در زوجین

تعدادی کار وجود دارد که می توانید برای کمک به افزایش اعتماد در رابطه خود انجام دهید. رومانوف چند استراتژی را به اشتراک می گذارد که می تواند مفید باشد.

دانشمندان توضیح می‌دهند که چگونه بحث در زوجین نشان دهنده عشق بیشتر است؟

هیچ کس دوست ندارد در زندگی با همسر خود بحث کند. در حالت ایده‌آل، زوج‌ها می‌خواهند با هم کنار بیایند و بدون هیچ اختلافی با هم در آرامش زندگی کنند. متأسفانه، زندگی اینگونه نیست. مهم نیست که چقدر شریک زندگی خود را دوست دارید، در یک مقطع زمانی بحث در زوجین ایجاد می شود.

بسیاری از مردم دعوا بین شرکا را یک اتفاق وحشتناک می دانند که نشان دهنده یک رابطه ناسالم است. اما آیا می دانستید که بحث در زوجین لزوما چیز بدی نیست؟ در واقع، اگر به روش درست انجام شود، می تواند بخش بسیار سالم و مثبتی از یک مشارکت خوب باشد. بیایید به توضیح دانشمندان در مورد نحوه عملکرد این کار نگاه کنیم.

نکته

دانشمندان توضیح می دهند که بحث در زوجین نشان دهنده عشق بیشتر است؟

کارشناسان معتقدند زوج هایی که زیاد بحث می کنند، یکدیگر را بیشتر دوست دارند. مشاجره ها نشان می دهد که هر دو طرف از نشان دادن احساس فردیت خود نمی ترسند. آن‌ها مایلند نظرات و دیدگاه‌های متفاوت خود را به شیوه‌ای مستقل بیان کنند و به نمایش بگذارند. این به این معنی است که ارتباطات بیشتری بین آن‌ها اتفاق می‌افتد. کارشناسان در همه جا موافقند که بحث در زوجین در یک رابطه مثبت ضروری است. یکی از این متخصصان دکتر استفانی سرکیس، مشاور بهداشت روان دارای مجوز است. او بیان می‌کند که طبق تجربه‌اش، اگر زن و شوهری به او بگویند که هرگز دعوا نمی‌کنند، معمولاً چیزی در رابطه آن‌ها ظاهر اشتباه است.

نظرسنجی های مختلف درباره بحث در زوجین

علاوه بر این، نظرسنجی‌ها نشان دادند که 44 درصد از همه افراد متاهل معتقدند که دعوا منجر به مشارکت‌های سازنده‌تر، بازتر و سالم‌تر می‌شود. حتی اگر بحث در زوجین بیش از یک بار در هفته اتفاق بیفتد. در همین حال، نظرسنجی‌ها همچنین نشان می‌دهند که شریک‌هایی که اغلب دعوا می‌کنند یا به شیوه‌ای مؤثر با هم بحث می‌کنند، جند برابر شانس بیشتری برای داشتن یک رابطه عاشقانه شاد دارند.

نکته

اما آیا این بدان معناست که شما می توانید یک روز در میان با شریک زندگی خود یک رقابت بحث و جدل بزنید؟ راز این‌جا در مبارزه با راه درست نهفته است. (اگرچه شایان ذکر است که مطالعات نشان می‌دهد حتی انواع بحث در زوجین می‌تواند منجر به روابط مثبت‌تر شود که در آن هر دو طرف راضی‌تر هستند.)

بحث و جدل در مقابل مبارزه (روش نادرست در مقابل مبارزه درست)

اگرچه کلمات “مبارزه” و “مقابله” اغلب به عنوان مترادف استفاده می شوند، تفاوت زیادی بین آنها وجود دارد. البته شباهت هایی بین آن‌ها وجود دارد: آن‌ها هر دو شامل اختلاف نظر هستند و اغلب شامل خشم و ناامیدی هستند. اما اینجاست که این شباهت ها به پایان می رسد. در یک دعوا، شما به طور کلی:

  • روی برد تمرکز کنید
  • اتفاقات منفی را شامل می شود
  • سعی کنید طرف مقابل را متقاعد کنید که حق با شماست
  • همیشه نمی خواهید با مشکل کنار بیایید
  • برای برد یا گفتن حرف آخر امتیاز ارائه دهید
  • ممکن است قصد آسیب رسانی به طرف مقابل را داشته باشد
  • قصد زورگویی به طرف خود را داشته باشید
  • اغلب به موقعیت های برد-باخت، باخت-برد یا باخت-بازنده ختم می شود
  • اغلب بدون رضایت به پایان می رسد

از سوی دیگر، در یک مقابله یا بحث در زوجین، شما تمایل دارید:

  • بر بیان خود تمرکز کنید
  • افکار مثبت بیشتری را درگیر کنید
  • می خواهید به صحبت های طرف مقابل گوش دهید
  • هدف رسیدن به تفاهم از یکدیگر
  • به دنبال حل مشکل هستید
  • نکاتی را برای شنیدن آن‌ها ارائه می دهید
  • همیشه منصفانه رفتار می کنید
  • آرزو نکنید که به طرف مقابل آسیبی برسد
  • قصد دارید طرف خود را روشن کنید و آنها را درک کنید
  • اغلب با آرامش تمام می شود
  • اغلب به یک برد-برد یا یک سازش مناسب ختم می شود

نکته

واضح است که چرا بحث و جدل در مقایسه با دعوا گزینه بسیار مثبت‌تری است. دعوا چیزی را حل نمی کند و فقط می تواند موضوع را طولانی کند. به این ترتیب، راه «درست» روشن برای حل اختلاف، بحث و جدل است، نه دعوا.

دلایل بحث در زوجین می تواند نشان دهنده یک رابطه قوی تر باشد

حتی پس از همه این‌ها، هنوز ممکن است باور این موضوع سخت باشد که مشاجره می تواند نشانه هایی از یک رابطه قوی و سخت را نشان دهد. اما این درست است – و علم این را پشتیبانی می کند. در این‌جا برخی از دلایلی وجود دارد که چرا بحث در زوجین می تواند نشان دهنده یک رابطه قوی تر و عاشقانه تر باشد.

ارتباط بهتر

بسیاری از مردم مشکلات رابطه را حل می کنند. اما انجام این کار باعث از بین رفتن آن‌ها نمی شود. فقط باعث ایجاد و ساخت خشم می شود. زوج هایی که اغلب با هم بحث می کنند، به احتمال زیاد خطوط ارتباطی باز دارند. اگر چیزی را دوست ندارند، در مورد آن صحبت می کنند.

نکته

ارتباط یکی از مهمترین جنبه های یک رابطه است و بحث در زوجین یک شکل بسیار صادقانه ارتباط است. به این ترتیب، دور از ذهن نیست که فرض کنیم زوج‌هایی که بیشتر دعوا می‌کنند، در صورت بحث و گفتگوی سازنده، ارتباط بهتری دارند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا