چند دلیل برای زوج ها برای تجدید عهد (و عشق)

تجدید عهد برای زوجین می تواند نشانه ای از عشق دوباره باشد. همه ما باید به عهدی که با شریک زندگی خود می بندیم پایبند باشیم. آیا همه ما راه و روش عاشقی را بلد هستیم؟ این سوالی است که بسیاری از ما یک بار باید در طول زندگی از خودمان بپرسیم. چرا امروزه بسیاری از عشق و ازدواج ها به جدایی ختم می شود؟ برخی از افراد به خاطر داشتن روابط دچار اختلالات می شوند.

اختلالات روانی بسیاری در دنیای ما وجود دارد. برخی از این اختلالات را ممکن است بشناسید. برخی هم برای شما تازگی دارند. اختلالات روانی در روابط امروزی بسیار دیده می شود. متاسفانه به دلیل این که ازدواج از دید خیلی از افراد ساده گرفته می شود این اتفاق می افتد. یا حتی خیلی ها ازدواج را فقط در مسائل مالی می بینند باعث شده است فشار های بیش از حدی به فرزندان و نسل اموری وارد شود. یکی از اختلالاتی که به خاطر روابط ایجاد می شود عشق هذیانی و توهمات دوست داشتن است. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند دلیل برای زوج ها برای تجدید عهد (و عشق)، چگونه است.

روابط مختلف در افراد و تجدید عهد

افراد ممکن است در روابط خود چه دوستانه و چه کاری شکست می خورند. وقتی که فردی در این گونه روابط شکست بخورد با میزان کم و زیاد ممکن است دچار آسیب های روانی شود. دقیقا در این جا است که فرد برای صحبت کردن با شخصی دیگر نیازمند برقراری ارتباط است. حال این ارتباط می تواند با دوست آن فرد باشد یا این که او با همسر خود صحبت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره آنلاین در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند دلیل برای زوج ها برای تجدید عهد (و عشق)، صحبت کنیم.

راه های اثبات شده برای غلبه بر عشق سابق و ایجاد تجدید عهد

عاشقی یکی از بهترین چیزهایی است که در طول زندگی یک نفر اتفاق می افتد. عشق یکی از محرک های اصلی افراد است. حتی در سخت‌ترین زمان‌ها هم شما را ادامه می‌دهد و می‌تواند شادی بسیار زیادی برای شما به ارمغان آورد. افراد به خصوص در جوانی به سختی زمین می خورند و سریع می افتند. اما، به همان سرعتی که عاشق می شوید، می توانید جدا شوید. چه اتفاقی می‌افتد وقتی آن عشق از شما دور می‌شود و شما را مجبور می‌کند غلبه بر عشق سابق  خود داشته باشید؟

نکته ای در ارتباط با این زمینه

جدایی یکی از سخت ترین چیزهایی است که یک فرد باید در زندگی خود پشت سر بگذارد. آن ها می توانند به شما این احساس را بدهند که همه چیزهایی را که در زندگی تان مهم بوده از دست داده اید. گاهی اوقات آن ها متقابل هستند. اما خیلی وقت‌ها یک نفر اخراج می‌شود. آن ها باید با این واقعیت کنار بیایند که هنوز نسبت به کسی که رفته احساسی دارند.

و بدترین بخش در مورد غلبه بر عشق سابق و ایجاد تجدید عهد این است که هیچکس به شما یاد نمی دهد که چگونه این کار را انجام دهید. خود فرد باید با این همه غم مبارزه کند. اما فقط به این دلیل که والدینتان به شما آموزش نمی دهند به این معنی نیست که نمی توانید تحقیق کنید و ترفندهایی را انتخاب کنید. اگر نمی‌توانید از پس همسر سابقتان بربیایید و احساس می‌کنید به کمک نیاز دارید، در اینجا هفت راه اثبات‌شده برای غلبه بر یک سابق وجود دارد.

برای کمک به تجدید عهد، رسانه های اجتماعی را کنار بگذارید

در عصر حاضر، مردم ساعت ها را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند. و زمانی که حوصله شان سر می رود فقط از اینستاگرام استفاده نمی کنند. در این مرحله، رسانه های اجتماعی بخشی جدایی ناپذیر از زندگی همه، به ویژه برای جوانان است. تقریباً مثل این است که مردم گاهی اوقات از طریق این سیستم عامل ها زندگی می کنند. و مردم از آن ها برای حفظ ارتباط با دوستان و خانواده استفاده می کنند. تا زمانی که در شبکه های اجتماعی هستید، حفظ فاصله با سابقتان بسیار سخت است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

یکی از بهترین کارهایی که می توانید در هنگام جدایی انجام دهید این است که برای مدتی از شبکه های اجتماعی دور شوید. از آن جا که همه دوستان شما در آن جا پست می گذارند، گاهی اوقات حتی روزانه، به راحتی می توانید غرق شوید. همه را در حال تفریح ​​خوشحال می بینید که می تواند باعث شود احساس بدتری نسبت به خودتان داشته باشید. یا، بدترین کاری که می توانید انجام دهید، دنبال کردن سابق خود در رسانه های اجتماعی است که می تواند وسوسه انگیز باشد.

اگر هر روز به همسر سابق خود توجه کنید، هرگز نمی توانید آن‌ها را رها کنید. شما دائماً به عدم غلبه بر عشق سابق و ایجاد تجدید عهد فکر خواهید کرد و احساسات شما آنطور که باید بهبود نمی یابند. تونی کلمن، روان‌درمانگر و مربی روابط، حتی توصیه می‌کند که با آن‌ها دوستی نکنید، حداقل تا زمانی که از آن‌ها گذشته باشید.

از یادآوری ها خلاص شوید

مردم بسیار احساساتی هستند و می توانند به اشیایی که آن ها را به یاد دیگران می اندازند وابسته شوند. یک غذا ممکن است شما را به یاد آشپزی مادرتان بیاندازد و یک کتاب ممکن است شما را به فکر خواهرتان بیاندازد. و هنگامی که در یک رابطه هستید، مجبورید برخی از اشیاء را با خاطرات مرتبط کنید. و شما باید از نظر عاطفی به آن اشیا وابسته شوید.

اگر بعد از جدایی تان به خاطرات قبلی خود را یادآوری کنید، این فقط غلبه بر عشق سابق را  به تاخیر می اندازد. این فقط باعث می شود که بخش های خوب رابطه خود را به یاد بیاورید. این یادآوری‌ها احساسات قوی را تحریک می‌کنند و باعث می‌شوند احساس بدتری نسبت به کل وضعیت داشته باشید. آن‌ها حتی می توانند شما را دچار وسواس کنند.

چند دلیل برای زوج ها برای تجدید عهد (و عشق)

هیچ چیز مقدس تر از این نیست که با کسی که دوستش دارید، ازدواج کنید. با این حال، هر سال، بسیاری از مردم تصمیم می‌گیرند تا تجدید عهد کنند و دوباره احساسات عاشقانه را تجربه کنند. ازدواج آسان نیست شما باید به عنوان یک زوج اتفاقات زیادی را پشت سر بگذارید، و مواقعی وجود دارد که استفاده از مشاوره گزینه مناسبی به نظر می رسد. طبق مطالعه ای که توسط IF Studies ذکر شد، طلاق تنها 14 درصد به پایین ترین حد خود خواهد رسید. آیا اتفاقات سال گذشته ازدواج ها را به هم نزدیکتر خواهد کرد یا اینکه مردم به این اندازه ازدواج نمی کنند. جمعیت امروزی ترجیح می دهند قبل از انجام تجدید عهد کمی با هم زندگی کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

با این حال، بسیاری از مردم با ایجاد تفکرات قدیمی دوست دارند که مراسم های مختلف برای ازدواج خودشان بگیرند. ازدواج به همان اندازه که یک پیوند قانونی است، یک نوع تجدید عهد است. وقتی نوبت به تجدید سوگندهایی می شود که به یکدیگر گفتید، افراد بیشتری از این عمل نمادین حمایت می کنند.

چند دلیل برای تجدید عهد

آیا به برگزاری مراسم تعهد مجدد برای خود و همسرتان فکر کردید؟ آیا در ابتدا آنقدر درگیر برنامه ریزی شدید که می خواهید فرصتی برای انجام درست آن داشته باشید؟ در این‌جا چند دلیل متداول وجود دارد که چرا مردم می‌خواهند آن فرآیند را انجام دهند و ممکن است آنقدر قانع‌کننده باشند که شما را متقاعد کنند که همین کار را انجام دهید.

تأیید دوباره عشق و تجدید عهد

بهترین دلیل برای برگزاری مراسم این است که دوباره عشق خود را تأیید کنید. برخی افراد این کار را سالی یک بار و برخی دیگر حداقل یک بار در طول زندگی انجام می دهند. فقط از زندگی پرمشغله خود وقت می گیرید تا به کسی که دوستش دارید بگویید که امروز، فردا و برای همیشه او را انتخاب می کنید.

تجدید عهد برای شروع دوباره

از آنجایی که ازدواج می تواند بسیار سخت باشد، مواقع زیادی وجود دارد که شما نیاز دارید چیزها را تازه کنید. شاید خیانت، دعوا، یا مشکلاتی از نوع دیگری وجود داشته است. هنگامی که اتفاقات شدید را پشت سر گذاشتید، اغلب خوب است که تعهدی را که به یکدیگر دادید، مجدداً تأیید کنید. برخی می گویند که ممکن است این آخرین تلاش برای نجات روابط باشد، اما می تواند شروعی تازه و تلاشی برای پشت سر گذاشتن گذشته باشد.

تغییر نظر و قول به یکدیگر

این که مردم ذهنیت های خود را تا دهه گذشته نگه می داشتند یک امر طبیعی بود. شاید شما می خواهید فرصتی برای تجدید وعده ها به یکدیگر با کلماتی که می خواهید بگویید و نه محتوای متنی. مطمئناً با گذشت زمان و سن همه چیز تغییر می کند، و اشکالی ندارد که دوباره عشق و فداکاری خود را به این شخصی که تأیید کنید.

جشن سالگرد

یکی از محبوب‌ترین دلایلی که مردم خواهان برگزاری مراسم تجدید عهد هستند، جشن گرفتن یک سالگرد است. معمولاً در مناسبت های تاریخی مانند فواصل 25 یا 50 ساله دیده می شود. اگر به 25 سال برسید، کار مهمی در این عمر انجام دادید. تصور کنید که 25 روز تولد، تعطیلات و سالگرد را با یک نفر در کنار خود سپری می کنید.  بهترین چیز در مورد برداشتن چنین قدمی رو به جلو این است که به این شخص می گویید که حتی پس از گذشت این همه سال، او هنوز برای شما مهم است. مزیت دیگر این است که کل خانواده، که بسیاری از آن‌ها هنوز متولد نشدند، می توانند برای کمک به شما در جشن حضور داشته باشند.

برای اینکه تجدید عهد دوباره احساس شود تلاش کنید

بعد از مدتی ارتباط، رابطه ممکن است خسته کننده شود و همه چیز غیر معمول باشد. چند بار احساس کردید که عشق یا اتحاد شما دیگر خاص نیست؟ به همان اندازه که با هم رشد می کنید، می توانید از هم جدا شوید. یک مراسم تجدید عهد می تواند جرقه ای را به ازدواجی که در آن با هم زندگی می کنید بازگرداند. برنامه ریزی برای عروسی در هر سنی هیجان انگیز است، و وقتی می دانید فردی که در کنار شما است برای مدت طولانی در آن عروسی است، هیجان انگیزتر است.

تجدید عهد برای زوجینی که مراسم ازدواج درستی نداشتند

برخی از مردم می خواهند مراسم عروسی خود را دوباره انجام دهند. شاید به دلیل نبود لباس، عکسی از عروس در لباس وجود نداشته باشد. دلیل پشت این اقدام هر چه که باشد، برگزاری مراسمی که در آن زن و شوهر می توانند کارهایی را که قبلاً انجام ندادند را دوباره انجام دهند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا