13 علت اینکه چرا مردان ازدواج نمی کنند؟

اینکه چرا مردان ازدواج نمی کنند و یا از ازدواج فراری هستند، می تواند علل زیادی داشته باشد. این در حالی است که امروزه ازدواج در مردان روز به روز کمتر می شود و این موضوع واقعا نگران کننده است که چرا مردان از ازدواج فراری شدهاند. تصور کنید سال‌ها با یک مرد آشنا هستید، با هم رفت و آمد دارید و تمام تلاش خود را برای این رابطه خرج می کنید، در حالی که او هرگز در فکر ازدواج با شما نیست و نمی خواهد با شما ازدواج کند. زن ها برخلاف مردان، بچه، خانه و صمیمیت را همراه با ازدواج می خواهند. اما بررسی ها نشان می دهد که بسیاری از مردان علاقه ای به ازدواج ندارند.

بیشتر زنان مشتاقانه منتظر ازدواج با مرد رویاهای خود هستند، اما اگر میلیون ها مرد از ازدواج امتناع کنند و کسی نداند که چرا مردان ازدواج نمی کنند، چه اتفاقی رخ می دهد؟ مردان می خواهند به وضعیت مجردی خود ادامه بدهند و نمی خواهند خود را به یک رابطه جدی متعهد کنند. دلایل مختلفی وجود دارد که نشان می دهد چرا مردان دیگر نمی خواهند ازدواج کنند. اگر به دنبال این موضوع هستید که چرا برخی از مردان نمی خواهند ازدواج کنند این مقاله از همکده را تا انتها بخوانید تا 13 علت رایج فرار مردان از ازدواج را بشناسید.

انتظار برای صاحب خانه شدن

انتظار برای صاحب خانه شدن قبل از ازدواج یکی از علل اصلی این است که مردان ازدواج نمی کنند. مردان می خواهند قبل از ازدواج از نظر مالی کاملا تامین باشند. امنیت مالی برای بسیاری از پسرها به معنای خرید خانه قبل از نامزد شدن است و این طرز فکر در مردان یکی از علل ازدواج نکردن در آنهاست.

نبودن فشار یا اجبار اجتماعی برای ازدواج 

مردان امروزی با فشارهای سنتی نسل های گذشته روبرو نیستند. در قدیم فشارهای زیادی برای ازدواج بر روی مردان وجود داشت. اصرار برای داشتن نوه یا نیاز به همسر برای مسئول جلوه دادن کارفرمایان، مردان را مجبور به ازدواج می کرد. در حالیکه امروزه اکثر مردان برای زندگی با والدین خود مشکلی ندارند. حتی والدین تا قبل از اینکه پسران ازدواج کنند، آنها را از نظر مالی تحت حمایت خود می گیرند.

ترس از دست دادن آزادی

13 علت اینکه چرا مردان ازدواج نمی کنند؟ || همکده

بسیاری از مردان دوست ندارند آزادی خود را برای لذت بردن از سرگرمی‌ها، گشت های شبانه با دوستان و سفرهای مجردی از دست بدهند. آنها از مجرد ماندن به خاطر رهایی از بار مالی اضافی لذت می‌برند. مردان فکر می کنند ازدواج عرصه زندگی را به آنها تنگ می کند و باعث خالی شدن حساب بانکی آنها می شود. برای همین از ترس از دست دادن آزادی بعد از ازدواج یکی از عللی است که توجیه می کند که چرا مردان ازدواج نمی کنند.

به نظر می‌رسد مردان جوان‌تر ازدواج را به‌عنوان یک نقطه ضعف در نظر می‌گیرند. آنها نسبت به تغییر سبک زندگی که ممکن است به نفعشان باشد مردد هستند و علت این تردید آزادی کمتر برای تصمیم گیری مستقل است. به طور کلی مردان بیشتر از زنان در مقابل ازدواج مقاومت می کنند، زیرا معتقدند ازدواج مستلزم تعهد رفتاری است و برای این تعهد احساس آمادگی نمی کنند.

عدم نگرانی برای بچه دار شدن

مردان تقریبا در هر سنی توانایی بچه دار شدن دارند. بنابراین یک مرد هرگز به خاطر بچه دار شدن در خود احساس نگرانی نمی کند. اما زنان باید نگران ساعت بیولوژیکی خود باشند. زنان تا سن خاصی توانایی باروری دارند و یکی از دلایل علاقه زیاد زنان به ازدواج میل به بچه دار شدن است.

ترس و فرار از طلاق

به طور کلی ترس و فرار از طلاق یکی از دلایلی است که چرا مردان ازدواج نمی کنند؟ متاسفانه نرخ طلاق بسیار بالا است. بررسی ها نشان می دهد که 45 درصد از ازدواج ها به طلاق ختم می شود و 80 درصد جدایی را زنان آغاز می کنند. مردان ازدواج نمی کنند، زیرا برای بسیاری از آنها، مزایای ازدواج بسیار کمتر از هزینه ها و مخاطرات آن است.

مردان احساس می کنند که در صورت مجرد ماندن دارایی های مالی آنها بهتر محافظت می شود. آنها می ترسند در صورت طلاق، همسر سابق تمام پول آنها را بگیرد. با این حال، آمار نشان می دهد که 90٪ از همه افراد در مقطعی از زندگی خود ازدواج خواهند کرد. مردان جوان ازدواج را با افزایش مسئولیت ها و ضرر مالی مرتبط می دانند. در نهایت، مردان فکر می کنند که با ازدواج چیزهای زیادی مانند آزادی و قدرت مالی خود را  از دست می دهند. آنها ازدواج را نوعی استثمار مالی می دانند و فرار از طلاق را دلیلی می دانند برای توجیه فرار از ازدواج.

تمرکز بر روی شغل و کار

برخی از افراد عموماً شغل گرا هستند. ازدواج و هر رابطه متعهدانه طولانی مدت می تواند زمان و توجه زیادی را به خود اختصاص دهد. به همین علت برخی افراد علاقه ای به تقسیم انرژی خود بین کار و عشق ندارند. این بدان معنا نیست که داشتن شغل و ازدواج کردن با هم منافات دارند اما به هر حال برخی از مردان به یک جنبه از زندگی بیشتر از جنبه دیگری اهمیت می دهند.

در گذشته، انتظار می رفت که زنان و حتی مردان قبل از داشتن شغل ازدواج کنند، در حالیکه امروزه، برخی از آنها زندگی شغلی را به عنوان محور زندگی خود انتخاب کرده اند. میل استقلال زنان عامل بزرگی در این است که چرا مردان ازدواج نمی کنند؟

تجارب بد در ازدواج قبلی

13 علت اینکه چرا مردان ازدواج نمی کنند؟ || همکده

روابط تلخ گذشته می تواند ازدواج مجدد را برای مردان سخت تر کند. برای برخی مردان، عدم موفقیت در روابط بلندمدت باعث می شود که دیگر میلی به تعهد و ازدواج نداشته باشند. همچنین برای مردانی که در حفظ روابط سالم مشکل دارند، الزام قانونی به یک نفر می تواند ترسناک باشد. از طرف دیگر، برخی از مردان ممکن است شاهد ازدواج های ناموفق زیادی در اطراف خود بوده باشند. این مساله باعث می شود ازدواج هیچ جذابیتی برای آنها نداشته و دلیلی قانع کننده ای باشد که چرا مردان ازدواج نمی کنند؟

فرار از ازدواج مجدد

بررسی های سال 2017 نشان داد که 45٪ از افرادی که قبلا ازدواج کرده اند هرگز نمی خواهند دوباره ازدواج کنند. برخی تحقیقات نشان می دهد که نرخ طلاق در ازدواج دوم بیشتر از ازدواج اول است. مسائل احتمالی در مورد فرزندپروری و عدم تفاهم با همسران قبلی از دلایل مختلف عدم علاقه به ازدواج دوم در مردان است. به همین علت برخی از مردان پس از تجربه یک ازدواج ناموفق در گذشته، ترجیح می دهند دوباره ازدواج نکنند.

ترجیح برای چند همسری

ازدواج اغلب با تک همسری گره خورده است، یعنی رابطه ای که در آن انتظار می رود صمیمیت عاطفی و فیزیکی به دو نفر محدود شود. اما متاسفانه امروزه روابط چند همسری و حتی روابط باز افزایش یافته است. مرزهای این روابط بسته به افراد درگیر تفاوت هایی با هم دارد. این روابط همیشه بر رابطه جنسی متمرکز نیست، بلکه بیشتر بر آزادی در دادن و گرفتن عشق و عاطفه به بیش از یک نفر متمرکز است. در حالیکه این روابط به هیچ وجه قانونی نیست.

برخی از مردان که در روابط چند همسری هستند ممکن است به طور کلی از ازدواج صرف نظر کنند زیرا ازدواج روابط آنها را محدود می کند.

دیدن ازدواج به عنوان یک نهاد مردسالارانه

نهاد ازدواج در تاریخ با تفکرات مردسالانه غوطه ور است. حتی در ازدواج‌های مدرن نیز هنوز تأثیرات مردسالارانه‌ دیده می شود. از جمله سنت‌هایی که پدر عروس جهیزیه را می‌دهد، زن نام خانوادگی شوهر را می‌گیرد، و ازدواج به عنوان نشانه‌ای از موفقیت در میان زنان تلقی می‌شود.

برای برخی افراد، این تاریخچه پیچیده ازدواج را غیر جذاب می کند. بنابراین اگر بر اساس ترس یا انتظارات خانوادگی تصمیم به ازدواج دارید بیشتر احتیاط کنید. هر کس ایدئولوژی هایی دارد که از خانواده اصلی خود به او منتقل شده است. برخی از زنان برای پیشگیری از ورود به این چرخه مردسالارانه، از ازدواج خودداری می کنند.

ترس از توقعات زیاد همسر

13 علت اینکه چرا مردان ازدواج نمی کنند؟ || همکده

گاهی انتظارات زیاد زنان از همسران خود، مردان را از ازدواج فراری می کند. پس اگر انتظارات زیادی از شریک زندگی آینده خود دارید تعجب نکنید که چرا برخی از مردان ازدواج نمی کنند. برخی از موضوعات قدیمی و مشکل ساز نیز ممکن است با ازدواج وارد زندگی شما شوند. به عنوان مثال عدم رضایت از رابطه جنسی یا محدود شدن آزادی جزء نگرانی های بزرگی هستند که مردان در هنگام ازدواج در خود احساس می کنند.

عدم علاقمندی به روابط

در حالی که برخی مردان برای تعهدات خارج از ازدواج قانونی ارزش قائل هستند، اما به طور کلی علاقه ای به ازدواج ندارند. برخی از مردان ممکن است ذاتاً به ازدواج و برقراری روابط بی علاقه باشند. افراد دیگر ممکن است به سادگی تمایل داشته باشند که انرژی خود را صرف چیزهای دیگر کنند.

گاهی اوقات ازدواج حتی به فکر مردان نیز خطور نمی کند زیرا تمایلی به داشتن یک رابطه متعهدانه در آنها وجود ندارد. برای برخی، درک این موضوع سخت است. ما در شرطی هستیم که باور کنیم بدون شریک زندگی نمی توانیم در سنین پیری زندگی خوب و خوشبختی داشته باشیم. اما همه یکسان فکر نمی کنند. برخی از مردان کاملاً راحت هستند که یک عمر روابط صرفاً معمولی داشته باشند.

اولویت نبودن ازدواج

برخی افراد تمایل به ازدواج دارند اما فعالانه به دنبال آن نیستند. آنها ممکن است به هیچ وجه مایل به ازدواج نباشند، اما این بدان معنا نیست که به طور جدی با ازدواج مخالف هستند. به عبارت دیگر، اگر آنها خود را در یک رابطه معنادار با کسی که می‌خواهد ازدواج کند، بیابند، حاضرند این کار را انجام دهند. اما در غیر این صورت، ازدواج هدف یا خواسته شخصی آنها نیست.

اما نگران نباشید با اینکه مشخص است چرا مردان ازدواج نمی کنند؟ اما برخی از مردم در طول زمان نظر خود را در مورد ازدواج تغییر می دهند و این اشکالی ندارد. برخی از افراد ترجیح می دهند منتظر بمانند تا از نظر مالی یا عاطفی به آرامش برسند. به هر حال چه ازدواج کنید یا با ازدواج مخالف باشید یا موافق مردم همیشه تصمیم شما را قضاوت می کنند. از آنجا که ما همیشه در حال تغییر، سازگاری و رشد هستیم، نظرات ما نیز ممکن است به مرور زمان دچار تغییر شود.

سخن آخر

به طور کلی ازدواج برای همه مردم یک رابطه و یک تصمیم کاملا شخصی است. حتی اگر بحث ازدواج در همان ابتدای رابطه مطرح نشود، شما باید در مورد احساسات خود صحبت کنید، چون ممکن است در طول مدت آشنایی نظر این مرد در مورد ازدواج تغییر کند. بنابراین از همان ابتدا و در طول تعامل با یک مرد روابط شما باید کاملا شفاف باشد تا احتمال هرگونه سوء تفاهم برای هر دو طرف کاهش یابد.

هرگز به نظر مردم در مورد ازدواج خود اهمیت ندهید. مردم همیشه نظرات خود را خواهند داشت. فقط سعی کنید که با خود صادق باشید و فقط زمانی به ازدواج فکر کنید که توانایی تعهد به دیگری را در خود دارید. حال که متوجه شدید که چرا مردان ازدواج نمی کنند اگر باز هم در مورد رابطه خودتان با یک شخص خاص دچار شک و نگرانی هستید بهتر است با یک روانشناس مشورت کنید و از راهنمایی وی برای رفع مشکل خود کمک بگیرید.

منابع
https://www.shessinglemag.com/post/why-men-don-t-want-to-get-married-anymore

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا