وقتی زندگی خارج از کنترل داریم چه باید کرد؟

زندگی خارج از کنترل می تواند برای آینده و هدف های شما مشکلاتی ایجاد کند. چه ازدواج کرده باشید یا مجرد باشید باید بدانید زندگی به برنامه ریزی نیاز دارد. کسانی که در زندگی بی نظم هستند نمی توانند به موفقیت برسند. ما در مرحله اول باید بپذیریم که مشکلاتی داریم و آن ها را حل کنیم. حل این مشکلات می تواند با کمک روان شناسان باشد. نکته دیگر این است که ما چگونه در برابر این مشکلات ایستادگی داشته باشیم. یکی از این مشکلات شک کردن است. در ادامه می خواهیم ببینیم که وقتی زندگی خارج از کنترل داریم چه باید کرد. در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد.

شادی و زندگی خارج از کنترل

شادی انواع مختلفی دارد و واکنشی در بدن است که باعث ایجاد هورمون های خوب در بدن خواهد شد. هورمون ها در بدن به خصوص هورمون های شادی بسیار می تواند باعث موفقیت و پیشرفت شما شود. در ادامه می خواهیم بدانیم که چگونه بر شک خود غلبه کنیم و موفق شویم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با وقتی زندگی خارج از کنترل داریم چه باید کرد، صحبت کنیم.

شک به خود به عنوان ” زندگی خارج از کنترل تعریف می شود.

شک به خود به عنوان ” زندگی خارج از کنترل، شخصیت، اندیشه و غیره” تعریف می شود. به عبارت دیگر، شک و تردید در خود بدان معناست که شما خود را باور ندارید. شک به خود به سمت ذهنیت های منفی گرایش پیدا می کند. ممکن است با یک شکست کوچک شروع شود. اما این یک شکست می تواند شما را از بین ببرد و اعتماد به نفس شما را از بین ببرد. ممکن است شروع به تمرکز بر شکست کنید. سپس شروع به رشد و گسترش می کند. در نهایت، می تواند شما را از استفاده از فرصت های زیاد زندگی باز دارد.

مثالی در ارتباط با این زمینه

ما این را در زمین فوتبال می بینیم. یک بازیکن دفاعی شروع فوق العاده ای برای یک بازی دارد و سپس آن ها یک دفع را انجام می دهند. هنگامی که آن ها در حاشیه نشسته اند می توانید روی صورت بازیکنان مشاهده کنید که روی این توپ گیری متمرکز شده اند. این کار شروع به تاثیرگذاری بر اعتماد به نفس آن ها می کند. وقتی دوباره وارد بازی می شوند، هنوز آن رهگیری را به خاطر می آورند.  هر فردی شک و تردید در خود را تجربه می کند. این یک فرایند طبیعی است. با این حال، نباید ذهنیت شما را مصرف کند. هنگامی که شک به خود بر زندگی شما تأثیر می گذارد، به مشکلی تبدیل شده است که باید برطرف شود.

زندگی خارج از کنترل منجر به چه چیزی می شود؟

اگر از شک و تردید در خود رنج می برید، به احتمال زیاد فرصت های پیش روی شما را خراب می کنند. وقتی اعتماد به نفس ندارید و به توانایی های خود اعتماد ندارید، خارج شدن از محدوده راحتی خود و ریسک کردن دشوار است.

کسی را پیدا کنید و با او صحبت کنید

اولین قدم برای غلبه بر زندگی خارج از کنترل، صحبت با فردی است که به او اعتماد دارید. این ممکن است یک دوست، یک عضو خانواده یا یک متخصص بهداشت روانی باشد. بسیاری از مردم از گفتگو با یک درمانگر بیزارند. با این حال، شک به خود کیفیت زندگی را کاهش می دهد. هنگامی که به کمک مورد نیاز خود دست یافتید، می توانید تجربیات جدیدی را تجربه کرده و زندگی ای را که در آرزوی آن بوده اید آغاز کنید. یک متخصص می تواند به شما کمک کند تا مسیر اعتقاد و اعتماد مجدد خود را طی کنید.

مقدار زمانی را که با افراد منفی می گذرانید محدود کنید

وقت خود را با افرادی بگذرانید که می توانند در زمینه جلوگیری از زندگی خارج از کنترل به شما کمک کنند. آخرین چیزی که هنگام مبارزه با شک و تردید به خود احتیاج دارید این است که در کنار افراد منفی باشید که قصد دارند شما را به سمت پایین بکشند. مدت زمانی را که با افرادی می گذرانید که تمایل دارند در شرایط مختلف فقط بدی ها را ببینند، کاهش دهید. به دنبال گذراندن وقت با افرادی باشید که خوش بین هستند. امید آن ها در حال از بین رفتن بر شما خواهد بود.

چند نکته برای جلوگیری از زندگی خارج از کنترل در سخت‌ترین زمان‌ها

برخی می گویند زندگی نعمت و نفرین است. در حالی که شکی نیست که کشور ما روزهای پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است، شما باید به راه خود ادامه دهید. ممکن است صبح را با لبخندی بر لب شروع کنید و تا ظهر استرس روز شما را شکست داده باشد.

نکاتی برای اینکه احساس قدرت کنید تا زندگی خارج از کنترل خود را دوباره درست کنید

آیا زندگی شما آنطور که می خواهید پیش نمی رود؟ آیا احساس می کنید در یک رکود هستید و اوضاع از بد به بدتر می شود؟ شما می توانید کل دنیای خود را تنها با احساس قدرت تغییر دهید. اگر از این که صبح از رختخواب بیرون بیایید و به سمت یک کار  بروید و احساس کنید همیشه کمتر از دیگران هستید خسته شدید، وقت آن است که کاری در مورد آن انجام دهید. با ایجاد عادات خوب و تغییر دیدگاه خود از منفی به مثبت، می توانید همه چیز را تغییر دهید.

وقتی زندگی خارج از کنترل داریم چه باید کرد؟

تصمیمات زیادی وجود دارد که باید در طول روز بگیرید. خواه تصمیم می گیرید چه لباسی بپوشید، چه فعالیت هایی را انجام دهید یا کدام افراد را ببینید، زندگی تقریباً در هر لحظه از تصمیم گیری مداوم تشکیل شده است. اگرچه شما می توانید برای جلوگیری از زندگی خارج از کنترل انتخاب و برنامه ریزی کنید، هیچ کس نمی تواند برای چیزهای غیرمنتظره آماده شود. وقتی این موقعیت‌های غیرمنتظره جمع می‌شوند، به راحتی می‌توانید بیش از حد مضطرب شوید و احساس کنید که زندگی‌تان از کنترل خارج شده است. به همین دلیل است که ما اغلب هر زمان که بتوانیم به دنبال کنترل هستیم.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

احساس اینکه زندگی شما از کنترل خارج شده است ناشی از اضطراب عدم دسترسی همیشه به صندلی زندگی راننده است. مردم نمی دانند چه زمانی ممکن است فاجعه رخ دهد و برای چه مدتی رخ دهد، بنابراین این اتفاق ترس ایجاد می کند که باعث ایجاد احساسات دیگری مانند غم و اندوه، ناامیدی و خشم می شود. بهترین راه برای مدیریت این موضوع، یافتن راه هایی برای رضایت به ندانستن است. البته گفتن این کار آسان تر از انجام آن است و یک فرآیند ثابت است، اما انجام این کار ارزشش را دارد.

دلایل زندگی خارج از کنترل

این مقاله به برخی از دلایلی می پردازد که چرا ممکن است احساس کنید زندگی شما از کنترل خارج است و نکاتی در مورد اینکه چگونه می توانید با این احساسات کنار بیایید ارائه می دهد.

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود زندگی از کنترل خارج شود، در زیر به چند مورد اشاره می شود:

فشار روانی

بسیاری از اضطراب ها و احساسات طاقت فرسا اغلب می تواند ناشی از استرس در هر بخشی از زندگی باشد. یک فرد ممکن است تحت فشار قرار گیری همه چیز برای خانواده، شغل، امور مالی خود را بیش از حد احساس کند. استرس می تواند بسیار سمی باشد و برای آن واقعاً آسان است که زندگی را از کنترل خارج کند، بنابراین مهم است که سعی کنید استرس را مدیریت کنید.

سلامتی

مردم اغلب نگران سلامت روانی و جسمی هستند، به خصوص زمانی که دارای یک وضعیت سلامتی هستند یا مستعد ابتلا به آن هستند. سپس، این احتمال وجود دارد که مسائل بهداشتی به طور ناگهانی ظاهر شوند. مسائل بهداشتی زیادی وجود دارد که خارج از کنترل فرد است. آن‌ها می توانند به دلیل ژنتیک، عوامل محیطی یا حتی تصادفی باشند. این یک چیز بسیار ترسناک است که دائماً نگران سلامتی خود نباشید، بلکه سلامتی عزیزان را نیز در نظر بگیرید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

سلامتی می تواند یک جنبه بسیار استرس زا از زندگی باشد، اما پس از آن استرس می تواند باعث بسیاری از مشکلات سلامتی شود. نگران نبودن و تعجب در مورد سلامتی می تواند دشوار باشد، اما برای شما حیاتی است که بیش از حد نگران نباشید. شما فقط می توانید واقعاً روی آن‌چه در کنترل شما است تمرکز کنید.

روابط و زندگی خارج از کنترل

همه روابط متفاوتی که در زندگی تان داریم و ممکن است شروع به احساس طاقت فرسا کنیم. اگرچه ممکن است برای این روابط قدردان باشید، اما به این معنی نیست که آن‌ها گاهی اوقات ضرری برای شما ندارند. چه مشغول والدین، همسر، دوست، سرپرست و غیره باشید، هر رابطه ای با مجموعه ای از تعهدات متفاوت همراه است. روابط دارای مسئولیت ها، سازش و گاهی اوقات مستلزم پذیرش احساسات و مشکلات دیگران است. همچنین زمانی که یکی از عزیزان خود شرایط سختی را پشت سر می گذارد، می تواند برای شما بسیار استرس زا باشد.

داشتن روابط در زندگی شما مهم است. اما این روابط نمی توانند زندگی شما را از بین ببرند، به خصوص نه به حدی که بر سلامت روان شما تأثیر بگذارد.

رابطه های مسموم و زندگی خارج از کنترل

علاوه بر این، اگر خود را در یک رابطه مسموم (با یک شریک، دوست یا حتی یکی از اعضای خانواده) می بینید، این می تواند باعث شود که احساس کنید زندگی شما از کنترل خارج می شود. به خصوص زمانی که تمام تلاش ها برای اصلاح رابطه شکست خورده است.

بحران های ملی

ترکیبی از زندگی در یک بیماری همه گیری، و وجود بلایای طبیعی و بی عدالتی های اجتماعی برای همه طاقت فرسا است. ایجاد راه‌هایی برای پردازش هر آن‌چه در جهان می‌گذرد بسیار مهم است. زیرا کسب اطلاعات درباره تراژدی‌ها نه تنها می‌تواند ناامیدکننده باشد، بلکه می‌تواند باعث ایجاد احساس بی‌دفاعی، اضطراب، ترس و حتی خشم شود.

کار کنید

مواقعی وجود دارد که کار یک فرد تمام وقت زندگی خارج از کنترل او را شدت می بخشد و به نظر می رسد که تمام زندگی او را در بر می گیرد. افراد ممکن است از کارهایی که باید در داخل و خارج از محل کار انجام دهند بسیار غرق شوند. گاهی اوقات ممکن است نیاز داشته باشید که دائماً مشغول باشید و سازنده باشید، اما تعادل سالم کلیدی است.

تراژدی

اگر یک رویداد غم انگیز زندگی را تجربه کردید (مثلاً مرگ در خانواده، اخراج از شغل و غیره) ممکن است به شدت احساس غمگینی کنید. هنگامی که تراژدی رخ می دهد، اغلب ناگهانی است، و احساسات طاقت فرسا را ​​ایجاد می کند. از آنجایی که این نوع موقعیت ها خارج از کنترل شما هستند، ممکن است احساس درماندگی و گمراهی کنید.

منابع
وبسایت verywellmind

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا