میگرن و حملات پانیک چه ارتباطی با هم دارند؟

میگرن و حملات پانیک در دنیای امروزی دو مدل از شایع ترین مشکلات برای هر فردی است. هر دوی این آسیب ها می تواند به علت مشکلات روانی در افراد ایجاد شود. حملات پانیک به علت اضطراب بیش از حد در افراد ایجاد می شود. در مقاله های قبل گفتیم که این حملات عصبی چگونه ایجاد می شود و تاثیرات آن در صورت عدم درمان چیست. حال اکثریت روان شناسان به این موضوع پی برده اند که با ورزش می توان از میگرن جلوگیری کرد. اهمیت ورزش در بین جوامع امروزی بیشتر شده است. اگر افراد شناخت مناسب نسبت به هم نداشته باشند نمی توانند ازدواج موفقی کنند.

ورزش در دنیای امروزی بسیار مهم است. یکی از مواردی که برای آمادگی ذهنی حت در دوران بارداری مهم است شرایط روحی و ورزش کردن است. برخی از اختلالات روانی را ممکن است بشانسید. موفقیت لازمه تلاش و کوشش است. شما اگر می خواهید کودکتان در ایده موفق تر شود باید از امروز عزت نفس او را تقویت کنید. اگر کودک بتواند هر دو گزینه عزت نفس و اعتماد به نفس را در خود ایجاد کند پیروز خواهد شد. در ادامه می خواهیم ببینیم که میگرن و حملات پانیک چه ارتباطی با هم دارند؟

میگرن و حملات پانیک در افراد

این رفتار ممکن است در هر فردی به وجود بیاید. این که بگوییم فرد چه نوع رفتاری را در چه لحظه ای انجام خواهد داد غیر قابل پیش بینی و درست نیست. وقتی یک مشاور با شخص مورد نظر صحبت می کند رفتار های او را تشخیص می دهد. تشخیص رفتار باعث می شود که مشاور بداند چه کاری انجام دهد تا فرد بتواند رفتار خود را مدیریت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با میگرن و حملات پانیک چه ارتباطی با هم دارند، صحبت کنیم.

نحوه پیشگیری از میگرن و حملات پانیک قبل و حین ورزش

برای افرادی که این نوع سردرد مزمن را تجربه می کنند، مهم است. ورزش به سلامت و تندرستی کلی شما کمک می کند. همچنین یک راه اثبات شده برای کاهش تعداد سردردهای شما در ماه و همچنین شدت این سردردها است. این خبر خوشایند بسیاری از مبتلایان به میگرن و حملات پانیک است.

این مقاله توضیح می‌دهد که میگرن چیست، چگونه ورزش می‌تواند درد سر را کاهش دهد و چگونه از میگرن قبل و در حین ورزش پیشگیری کنیم. همچنین برخی از اشکال ورزش را ارائه می دهد که می توانید آن ها را امتحان کنید.

میگرن چیست؟

کلینیک کلیولند میگرن را به‌عنوان یک بیماری عصبی رایج که علائم مختلفی را ایجاد می‌کند، به ویژه سردرد ضربان‌دار و ضربان‌دار در یک طرف سر شما ایجاد می‌کند.» میگرن را می‌توان با نورهای روشن، کمبود خواب، هورمون‌ها، استرس تشدید کرد. صداهای بلند یا بوهای خاص و غذاهای خاص تشدید کننده این سردردها هستند. این نوع مشکل می تواند ساعت ها یا حتی روزها ادامه داشته باشد.

به گفته بنیاد جهانی میگرن (AMF)، یک سازمان غیرانتفاعی که به پیشرفت تحقیقات و آگاهی در مورد میگرن اختصاص دارد، کسانی که از میگرن رنج می برند فقط سردرد خفیفی ندارند. در عوض، این یک وضعیت ناتوان کننده است که بیش از 39 میلیون مرد، زن و کودک را در کشور های مختلف تحت تاثیر قرار می دهد.

ورزش چگونه می تواند میگرن و حملات پانیک را کاهش دهد؟

انتخاب ورزش به طرق مختلف برای شما سودمند است. اول از همه، شما به کل بدن خود تمرین می دهید و به سلامت فیزیکی خود می پردازید. هنگامی که ورزش می کنید، اندورفین نیز ترشح می کنید. اندورفین ها به عنوان مسکن های طبیعی عمل می کنند و باعث ایجاد حس خوب می شوند.

داشتن حس خوب برای افرادی که مبتلا به ای نوع سردردها هستند بسیار مهم است. این به این دلیل است که دانشمندان می گویند متأسفانه افراد مبتلا به میگرن در معرض افزایش خطر افسردگی و اضطراب هستند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر به طور منظم ورزش می کنید، می توانید دفعات میگرن و حملات پانیک خود را نیز کاهش دهید. اخیراً، دانشمندان پس از بررسی 44 مقاله، عمدتاً ادبیات در وب سایت PubMed، در مورد ارتباط بین ورزش و این سردردها، مطالعه ای را در مجله The Journal of Headache and Pain منتشر کردند.

این مقالات ارتباط بین ورزش بدنی و سردرد را از دیدگاه اپیدمیولوژیک، درمانی و پاتوفیزیولوژیک نشان دادند. نتایج واضح بود: “ورزش منظم ممکن است اثرات پیشگیرانه ای بر دفعات میگرن و حملات پانیک داشته باشد.”

میگرن و حملات پانیک چه ارتباطی با هم دارند؟

سردرد اغلب به عنوان درد یا ناراحتی در هر قسمت از سر توصیف می شود. درد ناشی از سردرد اغلب برای افراد مختلف متفاوت است. برخی از افراد احساس ناراحتی شدید در پشت سر را گزارش می دهند. برخی دیگر ممکن است از درد در چشم ها شکایت داشته باشند و برخی ممکن است سردرد را در سرتاسر سر خود احساس کنند. صرف نظر از نحوه تجربه درد، میگرن و حملات پانیک می تواند واقعاً در زندگی شما اختلال ایجاد کند.

انواع سردرد

بسته به علائم و شدت، بیشتر سردردها را می توان به دو نوع اصلی دسته بندی کرد: سردرد تنشی یا میگرن، اگر چه ممکن است بین این دو همپوشانی وجود داشته باشد.

سردرد تنشی

  • شایع ترین نوع سردرد
  • تنش عضلانی در سر، گردن و شانه ها
  • درد در سرتاسر سر احساس می شود

سردرد میگرنی

  • ناراحتی در یک طرف سر و فشار در پشت یک یا هر دو چشم
  • به بو، صدا و نور حساس است
  • تهوع و استفراغ

میگرن ممکن است همراه با هاله رخ دهد، این اختلالات حسی هستند که قبل از میگرن قریب الوقوع رخ می دهند. به عنوان مثال، فرد ممکن است کمی قبل از بروز سردرد میگرنی، لکه هایی را ببیند یا احساس سوزن سوزن شدن در یک طرف بدن کند.

میگرن و حملات پانیک

اکثر مردم هر از گاهی سردرد را تجربه می کنند. با این حال، تحقیقات نشان داده است که افرادی که مبتلا به اختلال پانیک و سایر اختلالات اضطرابی تشخیص داده شده اند، بیشتر از جمعیت عمومی سردردهای مکرر را تجربه می کنند. بسیاری از افراد مبتلا به اختلال پانیک بلافاصله پس از حمله پانیک دچار سردرد می شوند. افراد مبتلا به اختلال پانیک از سردردهای شدیدتر و میگرن رنج می برند. تحقیقات همچنین نشان داده است که عوامل خطر خاصی وجود دارد که بر بروز اختلال هراس و سردرد تأثیر می گذارد.

مثالی در ارتباط با این زمینه

به عنوان مثال، میزان بروز سردرد و میگرن در زنان مبتلا به اختلال پانیک حتی بیشتر است. کسانی که به طور همزمان دارای تشخیص آگورافوبیا و/یا افسردگی هستند نیز سردرد و میگرن مکرر را تجربه می کنند.

آنچه شما می توانید در برابر میگرن و حملات پانیک انجام دهید

اگر علاوه بر علائم اختلال هراس، سردرد زیادی نیز تجربه می کنید، این مسائل را با پزشک خود در میان بگذارید. پزشک شما قادر خواهد بود هر گونه شرایط پزشکی بالقوه جدی را که ممکن است به سردرد شما کمک کند رد کند. گزینه های درمانی برای اختلال هراس و سردردهای همزمان نیز ممکن است در دسترس باشد. نشان داده شده است که برخی از داروهایی که برای اختلال هراس تجویز می شوند به طور موثر سردردهای همزمان را درمان می کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

از سوی دیگر، داروهای شما ممکن است در واقع به سردرد شما کمک کند. پزشک شما ممکن است نیاز داشته باشد تعیین کند که آیا داروی شما برای اختلال هراس واقعاً باعث سردرد شما می شود یا خیر. علاوه بر این، پزشک شما یک برنامه درمانی ایجاد خواهد کرد تا به شما در مدیریت سردرد و علائم اختلال هراس کمک کند. سردرد و میگرن از مسائل رایج در میان مبتلایان به اختلال هراس هستند. خوشبختانه، پزشک شما می تواند به شما در درمان و مدیریت هر دو بیماری کمک کند.

نحوه پیشگیری از میگرن و حملات پانیک قبل و حین ورزش چگونه است؟

قبل از ورزش برای جلوگیری از حمله میگرن چه کاری می توانید انجام دهید؟ برنامه خواب، خوردن و ورزش مداوم به سلامت کلی ما کمک می کند. پایبندی به یک برنامه منظم، به ویژه با یک برنامه ورزشی، برای کسانی که سردرد می گیرند مفید است. این به این دلیل است که مبتلایان به این نوع سردردها ممکن است استفراغ کنند. خواب خود را از دست بدهند و دائماً برنامه های روزانه آن ها قطع شود. آن ها ممکن است احساس خستگی یا بی انگیزگی برای دویدن یا رفتن به باشگاه کنند. اما با همه این اتفاقات تسلیم نشوید.

ایجاد یک برنامه ورزشی منظم و رعایت آن در طول زمان نتایج بهتری را برای شما به همراه خواهد داشت. در زیر موارد دیگری وجود دارد که می توانید برای کاهش احتمال ابتلا به میگرن و حملات پانیک قبل و در حین ورزش انجام دهید.

از گرمای زیاد خودداری کنید

اگر در دمای بسیار بالا ورزش کنید، ممکن است دچار کم آبی شوید. فعال باشید و صبح زود ورزش کنید و در سایه به ورزش خود ادامه دهید. قرار ‘گیری در معرض گرما مداوم نیز می تواند باعث گرمازدگی شود.

منابع
وبسایت verywellmind

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا