عاداتی که بهبودی از افسردگی و اعتیاد را آسان‌تر می‌کنند

مصرف بهبودی از افسردگی و اعتیاد هم به تلاش افراد و هم استفاده از مشاوره مربوط است. مشاوره می تواند به افراد برای این امر کمک کند. اعتیاد آسیب های زیادی به خانواده ها رسانده است. فارغ از مشکلات شخصی و آسیب های خانوادگی مشکلاتی مثل افسردگی و اضطراب‌ نیز در آن ها وجود دارد. خانواده ها نیز نقش مهمی در این ترک اعتیاد در افراد دارند. هر چند که از نظر خیلی از افراد ترک کافئین کار آسانی است. اما باید بدانید که وقتی به یک چیزی عادت کنید ترک آن سخت خواهد بود.

در روان شناسی اختلالات مختلفی وجود دارند. اختلالات همیشه جسمی نیستند. برخی اوقات اختلالات روحی روانی آسیب بیشتری به افراد وارد می کنند. برخی اوقات در جوامع ما افراد به علت فشار های مختلف رو به مصرف مواد مخدر می روند. مواد مخدر بسیار خطرناک است. متاسفانه جوانان امروزی به شدت به مصرف مواد مخدر روی آورده و آسیب های جدی می بینند. یکی از اختلالاتی که می تواند با مصرف مواد مخدر ارتباط داشته باشد مشکلات روانی  است. در مقاله های قبل در ارتباط با ترک اعتیاد  صحبت کردیم. در ادامه می خواهیم ببینیم که ترک اعتیاد به کافئین چقدر طول می کشد؟

استرس و بهبودی از افسردگی و اعتیاد

همه ما می دانیم که استرس یکی از شایع ترین مشکلاتی است که برا همه افراد به وجود آمده است. استرس در زندگی تا حدودی باعث پیشرفت است. حال اگر این استرس بیشتر از حد معمول باشد آسیب زا خواهد بود. در واقع شما در هر کاری اگر بیش از حد بخواهید آن را تکرار کنید روزی شما را آزار می دهد. استرس انواع مختلفی دارد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با ترک اعتیاد به کافئین چقدر طول می کشد؟ صحبت کنیم.

دلایل مختلف برای ترک کافئین و بهبودی از افسردگی و اعتیاد

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است بخواهید کافئین را ترک کنید. ممکن است عوارض جانبی آزاردهنده ای برای شما به همراه داشته باشد، یا شاید آن قهوه های مخصوص هزینه زیادی دارند. اما به محض این که مصرف کافئین را متوقف کنید، ممکن است علائم ناخوشایند ترک را تجربه کنید.

ترک کافئین و بهبودی از افسردگی و اعتیاد

ترک کافئین زمانی اتفاق می‌افتد که فردی که به طور منظم کافئین مصرف می‌کند و یکباره آن را متوقف کند. اکثر افرادی که به طور منظم نوشیدنی های کافئین دار مصرف می کنند حداقل با برخی از این علائم آشنا هستند.

اگر قهوه صبح خود را حذف کنید، ممکن است چند ساعت بعد برخی از این اثرات ناخوشایند را احساس کنید. بسته به مصرف منظم کافئین شما، ممکن است از نسبتاً خفیف تا شدیدتر متغیر باشند. سردرد شاید تنها شایع ترین علامت ترک اعتیاد به کافئین باشد. تحریک پذیری و خستگی نیز مکرر است. این علائم منفی سپس افراد را به خوردن یک نوشیدنی کافئین دار سوق می دهد تا کمی تسکین پیدا کنند.

چند نکته سریع برای کمک به بهبودی از افسردگی و اعتیاد

بهبودی از افسردگی و اعتیاد در حال حاضر به عنوان یک امر اصلی در راهنمای آماری تشخیصی اختلالات روانی (DSM-5)، کتابچه راهنمای اکثر پزشکان برای تشخیص اختلالات روانی مورد استفاده قرار می گیرد.

نشانه های ترک کافئین و بهبودی از افسردگی و اعتیاد

 

تحقیقات نشان داده است که این ها برخی از شایع ترین علائم گزارش شده توسط افرادی هستند که از کافئین کناره گیری می کنند.

عاداتی که بهبودی از افسردگی و اعتیاد را آسان‌تر می‌کنند

شما اولین قدم های خود را برای بهبودی از افسردگی و اعتیاد برداشته اید. شما پیشرفت باورنکردنی در جهت بهتر شدن و غلبه بر مشکلات سوء مصرف مواد و اختلالات روانی خود داشته اید.

حفظ پیشرفت و اجتناب از اطمینان از این که بهبودی اعتیاد شما به آرامی پیش می رود بسیار مهم است. در ابتدا ممکن است احساس وحشتناکی داشته باشید، اما می توانید روش هایی را برای مدیریت اعتیاد خود یاد بگیرید. در این‌جا  چند مورد را آورده ایم که بهبودی از افسردگی و اعتیاد را آسان تر می کند.

برای کمک به بهبودی از افسردگی و اعتیاد از یک رژیم غذایی متعادل استفاده کنید

بدن شما برای سالم ماندن به یک رژیم غذایی مثبت نیاز دارد. بدون مواد مغذی مناسب، نمی‌توانید از سلامت جسمی و روانی مطلوبی برخوردار شوید، و برای شما سخت‌تر خواهد بود که به اهداف خود پایبند باشید. زیرا بدنتان مستعد اعتیاد به هر چیزی است که می‌تواند احساس بهتری در آن ایجاد کند.

به طور کلی، رژیم غذایی که می تواند به مبارزه با شدت اعتیاد و افسردگی کمک کند ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • غلات کامل
  • پروتئین بدون چربی
  • ماهی
  • سبزیجات تازه
  • میوه های تازه
  • اسیدهای چرب امگا 3
  • روغن های سالم (مانند روغن زیتون)
  • محصولات سویا
  • چای سبز

نکته ای در ارتباط با این زمینه

همچنین ممکن است شامل اجتناب و بهبودی از افسردگی و اعتیاد با استفاده از موارد زیر باشد:

  • گوشت قرمز
  • محصولات پخته شده از قبل
  • مصرف غذاهای پر قند
  • غذاهای چرب ترانس
  • غذاهای فراوری شده
  • جوش شیرین

در این‌جا چند نکته اضافی در رابطه با رژیم غذایی وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید تا بهبودی از افسردگی و اعتیاد آسان تر شود:

از غذاهایی که دارای چربی های بد هستند اجتناب کنید

غذاهای پرچرب می توانند هورمون های استرس را ترشح کنند، به طور بالقوه افسردگی را بدتر کرده و میل به مواد اعتیادآور را افزایش می دهند. بدتر از آن، چربی‌های مضر و ناسالم می‌توانند خطر چاقی را افزایش دهند، که طبق مطالعات، همان اثرات نامطلوب را دارد.

هر گونه مصرف الکل را برای بهبودی از افسردگی و اعتیاد محدود کنید

حتی اگر سوء مصرف الکل برای شما مشکل اعتیاد را ایجاد نکرده بود، به این معنی نیست که باید بیشتر از آن استفاده کنید. محدودیت مصرف الکل می تواند خطر ابتلا به دوره های افسردگی را کاهش دهد. علاوه بر این، طبق مطالعات، مصرف الکل می تواند منجر به شدت اعتیاد یا تغییر اعتیاد به الکل شود. برای مصرف الکل احساس فشار می کنید؟بهتر است یک آب میوه مانند آب زغال اخته که برای برخی شبیه الکل است سفارش دهید، و بدون مصرف الکل به رویدادها بروید و برای گردهمایی هایی برنامه ریزی کنید.

برای بهبود رژیم غذایی خود کار کنید

تغییر دادن کل سبک غذایی و نوشیدن خود ممکن است مدتی طول بکشد و ممکن است خسته کننده باشد. اما دست از تلاش برندارید. تحقیقات نشان داده است که تفکر مثبت را می توان تقریباً با هر بهبودی مرتبط دانست.

حفظ روابط سالم و مثبت

اعتیاد زندگی شما را نابود می کند و به افرادی که با آن‌ها وقت می گذرانید آسیب می رساند. اکنون که در دوران بهبودی از افسردگی و اعتیاد هستید، احتمالاً متوجه شده اید که روابط شما ممکن است فوق العاده نباشد. ادامه وجود الگوهای سمی در روابط شما می تواند به خطر شدت و بدتر شدن توانایی شما در انجام تفکر مثبت کمک کند. در این‌جا چند نکته برای حفظ روابط بهتر در حین بهبودی آورده شده است:

به دنبال حمایت از عزیزان باشید

شما مجبور نیستید به تنهایی به سراغ ترک اعتیاد بروید. یک زندگی اجتماعی فعال پر از افراد مثبت برای بهبودی از جمله اعتیاد و افسردگی بسیار مهم است. افرادی که به شما اهمیت می دهند و به آن‌ها اعتماد دارید، عشق، حمایت و شفقت سختی را به شما می دهند که می تواند به بهبودی شما کمک کند. با آن‌ها در مورد اهداف خود صحبت کنید، در حین بهبودی، مرزهای سالمی را با آن‌ها ایجاد کنید و از احساس نشاط بخشی در کنار کسانی که مهم هستند لذت ببرید.

از مواد فعال کننده اعتیاد اجتناب کنید

فعال کننده به افرادی اطلاق می‌شوند که اعتیاد شما را فعال می‌کنند. آن‌ها ممکن است به نوع آشکاری شما را فریب دهند، مانند افرادی که معتاد هستند یا از موادی استفاده می کنند که شما در حال بهبودی از اعتیاد به آن‌ها هستید. اما آن‌ها همچنین می‌توانند افرادی نزدیک‌تر به شما باشند افرادی که شما را تشویق می‌کنند «فقط کمی الکل بخورید» زیرا اساساً نحوه کار اعتیاد را به درستی درک نمی‌کنند. یا افرادی که وقتی می‌بینند شما در حال مبارزه هستید، این مواد را به شما پیشنهاد می‌کنند. مراقب افرادی باشید که عادات مخرب را برای شما تشویق می کنند.

از همبستگی اجتناب کنید

متأسفانه، روابط همبستگی نوعی رابطه گسترده در میان کسانی است که مشکلات سوء مصرف مواد دارند. آن‌ها موقعیتی را نشان می دهند که در آن یک نفر در یک رابطه “مراقب” دیگری است. در بیشتر موارد، کسانی که با اعتیاد دست و پنجه نرم می کنند، اغلب ناخواسته از رابطه با این شخص «مراقب» سوء استفاده می کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

حتی ممکن است احساس کنید او مجبور است به شما اجازه دهد به عادت های اعتیادآور خود ادامه دهید. درک اینکه اعمال شما منجر به تشکیل چیزی خطرناک شده است می تواند دردناک و دشوار باشد. با این حال، می توانید یاد بگیرید که از بهبودی از افسردگی و اعتیاد استفاده کنید. همچنین تا بتوانید در آینده روابط مثبت بیشتری داشته باشید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا