راه هایی برای مثبت اندیشی در مواجهه با افراد استرس زا

مثبت اندیشی یکی از راه هایی است که باعث موفقیت ما در زندگی می شود. استرس یکی از شایع ترین اختلالات روانی در دنیای امروزی است. موفقیت لازمه تلاش است. هر چه افراد در زندگی بیشتر تلاش کنند طبیعتاً زودتر به موفقیت خواهند رسید. بسیاری از افراد هستند که در زندگی موفق بوده اند.

آن ها به یک باره شکست خورده‌ اند و از این شکست ناامید شدند. در واقع آن ها راه خود را ادامه نداده اند.  این تا امیدی باعث می شود در مسیر. زندگی دچار مشکلاتی شوند. از آن سمت هم افرادی هستند که از شکست های خود درس می گیرند. شکست در زندگی به معنای پایان کار نیست. سعی کنید مثبت اندیش باشید. در ادامه می خواهیم ببینیم که راه هایی برای مثبت اندیشی در مواجهه با افراد استرس زا چگونه است.

احساس شادی و خوشبختی یک نوع از مثبت اندیشی

در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. شادی انواع مختلفی دارد و واکنشی در بدن است که باعث ایجاد هورمون های خوب در بدن خواهد شد. هورمون ها در بدن به خصوص هورمون های شادی بسیار می تواند باعث موفقیت و پیشرفت شما شود. در ادامه می خواهیم بدانیم که چگونه بر شک خود غلبه کنیم و موفق شویم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با راه هایی برای مثبت اندیشی در مواجهه با افراد استرس زا  صحبت کنیم.

مقاله با استرس با مثبت اندیشی

برای چندین دهه، ما می دانستیم که ” مثبت اندیشی” می تواند با استرس مبارزه کند. حتی با استرس و تمرکز بر آن چه که کار می کند، مقابله کند.  در واقع به ما کمک کند تا دیدگاه بدتری نسبت به آن چه که با آن روبرو هستیم، داشته باشیم . به ما این امکان را بدهد که همه چیز را در چشم انداز قرار دهیم.  محققان و روانشناسان درک ما را در مورد این که چگونه می توانیم این فرآیند  را معکوس کنیم افزایش داده اند. در صورتی که بخواهیم خود را مجبور به نفی احساسات خود کنیم. یا حتی خطرات احتمالی را در موقعیتی که با آن روبرو هستیم نادیده بگیریم.  یا به گونه ای عمل کنیم که غلط عمل می کند، درک ما را افزایش داده اند. این منجر به تمرکز بر این فرآیند با تمرکز بر اصالت شده است، که برای تسکین استرس به خوبی کار می کند.

نحوه عملکرد مثبت اندیشی

روش دیگر که مثبت اندیشی کار می کند کمتر آشکار است، اما شاید حتی قوی تر باشد. باربارا فردریکسون، تأثیرات کلی مثبت نگری را مطالعه کرده است. او دریافت کرد که نقطه ای وجود دارد که در آن خلق و خوی مثبت ما می تواند ما را به جایی خوب برسد.  این جایگاه  باعث می شود که ماخلاق تر، با انگیزه تر و مقاوم تر در برابر استرس باشیم. نکته این است که دیدگاه ما به طور کلی گسترده تر است. ما فرصتهایی را می بینیم که ممکن است از دست داده باشیم و معتقدیم که می توانیم آن ها را برای ما مفید سازیم. ما همچنین زیبایی بیشتری را در جهان می بینیم و قدر آن را بیشتر می دانیم. به طور کلی توانایی ما در مدیریت استرس افزایش می یابد.  بنابراین کمتر به مارپیچ نزولی واکنش می پردازیم.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

به طور کلی، هنگامی که به نقطه ای می رسیم که احساسات مثبت را به طور قابل ملاحظه ای بیشتر از احساسات منفی تجربه می کنیم.  این چرخه مثبت ماندگار به حرکت در می آید و دستیابی به آن و حفظ آن بسیار آسان تر می شود.

چقدر به مثبت اندیشی نیاز داریم؟

به طور خاص،حالات روحی ما سه برابر بیشتر از منفی است. یا اگر نسبت مثبت به منفی ما سه به یک است، به نقطه اوج می رسیم. که در آن “مارپیچ رو به بالا” مثبت را تجربه می کنیم. حتی  همه چیز ظاهر می شود برای قرار گرفتن در موقعیت روحی و عملکردی ما.  با تمرکز بر ایجاد نسبت 3 به 1 برای خود، می توانید تجربیات مثبتی را در زندگی خود ایجاد کنید. این ها به خودی خود سودمند هستند، اما می توانند چیزهای بیشتری را برای شما نیز فراهم آورند.

راه هایی برای مثبت اندیشی در مواجهه با افراد استرس زا

وقتی احساس استرس می کنید، لحظه ای به این فکر کنید که چه چیزی باعث می شود که اینطور فکر کنید. اولین منابعی که به ذهن می رسد احتمالاً برجسته ترین نقش ها در سطح استرس شما هستند. اگر افراد استرس‌زای خاصی به ذهنتان می‌آیند، بهترین گزینه این است که از آن ها دوری کنید، اما این همیشه ممکن نیست. در عوض، تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که افرادی که باعث استرس می شوند را شناسایی کنید و راه هایی برای محافظت از خود در برابر طرز فکر منفی آن ها بیابید. چه از بستگان، چه همکاران یا رئیستان، می توانید یاد بگیرید که به طور موثر با این موقعیت کنار بیایید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر می ترسید که کسی شادی شما را از بین ببرد، ممکن است حتی قبل از دیدن او احساس استرس کنید. فقط دانستن این که آن ها به زودی در بین شما خواهند بود، می تواند شما را به راه انداخته و شما را وادار کند که دفاع از خود را انجام دهید. هر زمانی که احساس می کنید نمی توانید چیزی را مدیریت کنید، استرس ایجاد می شود، اما به یاد داشته باشید که می توانید با مثبت اندیشی موقعیت را مدیریت کنید.

شناسایی افراد سمی در زندگی

شناسایی افراد سمی در زندگی می تواند به شما کمک کند تا کمی بهتر با آن ها برخورد کنید. بررسی عوامل استرس زا می تواند تفاوت زیادی در حفظ خونسردی شما و محافظت از رفاه شما ایجاد کند. خوشبختانه، راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید در برخورد با افراد استرس‌زا مثبت باشید.

چگونه افراد استرس زا را در زندگی خود شناسایی کنیم؟

گاهی اوقات سخت است که افراد را به عنوان عوامل استرس زا تصور کنیم. زیرا بسیاری از رویدادهای استرس زا بسیار مورد توجه قرار می گیرند. رویدادهای استرس زا اغلب با سلامت جسمی و روانی ضعیف مرتبط هستند. اما همیشه در مورد افراد استرس زا چیزی نمی شنوید. با این حال، شما می توانید به همان اندازه که می توانید از تجربیات زندگی مانند فشار زمانی، مرگ یا ناامنی مالی در مورد مردم مضطرب شوید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

یکی از راه‌های شناسایی افراد استرس‌زا در زندگی، تهیه فهرستی از تمام رویدادهای روزانه است. هنگامی که فهرست خود را تهیه کردید، سختی هر رویداد را ارزیابی کنید. اگر موقعیت‌های خاصی مشکل‌سازتر از موقعیت‌های دیگر هستند، به این فکر کنید که آیا این فردی است که روز شما را بسیار پر استرس می‌کند یا خیر.

همانطور که لیست روزانه خود را تهیه می کنید، تمام موقعیت هایی را که به طور مرتب با آن ها سروکار دارید در نظر بگیرید. به کار، مدرسه، زمان با دوستان یا اعضای خانواده یا هر چیز دیگری که در برنامه خود دارید فکر کنید. اگر هر یک از موقعیت‌ها یکی از استرس‌زاترین موقعیت‌ها بود، به مثبت اندیشی فکر کنید.

چگونه هنگام برخورد با افراد استرس زا مثبت بمانیم؟

همانطور که در مورد سایر افراد زندگی خود فکر می کنید، از خود بپرسید که آیا کسی شما را مضطرب یا تنش می کند؟ اگر مرتباً با افراد استرس زا روبرو می شوید، می توانید شرایط را مدیریت کنید. لازم نیست به همکاران اجازه دهید کار شما را سخت‌تر کنند یا به اعضای خانواده یا دوستان اجازه دهید تأثیر منفی بر شما بگذارند.

به علت رابطه عاطفی افراد استرس زا را دنبال نکنید

اولین قدم برای مثبت اندیشی در مواجهه با افراد استرس زا این است که از دنبال کردن احساسات آن ها اجتناب کنید. آن ها به احتمال زیاد سعی می کنند خلق و خوی شما را خراب کنند و شما را وادار کنند که همان احساسی را داشته باشید. اگر آن ها عصبانی یا غمگین شوند، سعی می کنند در شما  نیز این احساس را ایجاد کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

وقتی این شخص در حضور شماست، می توانید صحبت کنید، گوش دهید و ارتباط برقرار کنید، اما اجازه ندهید بیشتر از این پیش برود. اجازه ندهید آن ها شما را تحریک کنند تا احساسات منفی غیر ضروری را احساس کنید. اگر به آن نقطه رسید، به جای واکنش تدافعی، کنار بروید.

به یاد داشته باشید که ارتباط شما موقتی است

وقتی ارتباط استرسی را تجربه می‌کنید، به‌سختی به یاد می‌آورید که این فقط موقتی است. به خاطر داشته باشید که می توانید از این مشکل عبور کنید و به زودی تمام می شود، به شما کمک می کند با ترس کمتری با فرد روبرو شوید. وقتی از ورود به موقعیت نترسید، استرس زیادی را تجربه نخواهید کرد. برای مقابله با استرس به وسیله مثبت اندیشی راحت‌تر خواهید بود و پس از پایان آن به سرعت از آن خلاص خواهید شد.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا