چگونه در شغل خود پیشرفت کنیم؟

شما به شغل خود علاقه دارید و رابطه خوبی با روند شغلی تان دارید. کاملا درگیر کار هستید و از هر روز کاری تان لذن می برید. با این‌حال ممکن است از خود راضی نباشید. انگیزه داشتن و انگیزه پیدا کردن همیشه در کمین سایه ها به دنبال شماست. سایه های منفی همواره آماده از بین بردن روحیه مثبتتان هستند. اما اگر برنامه ریزی دقیقی داشته باشید می توانید در روند های شغلی خود پیروز شده و از خطر ها مصون شوید. تا به حال به این سوال فکر کرده اید که چگونه می توانیم در شغل خود پیشرفت کنیم؟! اگر پیشرفت شغلی ندارید، می توانید از طریق مشاوره تلفنی روان شناسی هم اقدام نمایید.

تکنیک های پیشرفت شغلی

برای این که بتوانید در حوزه شغلی خود پیشرفت کنید، تکنیک های خاصی وجود دارد که در ادامه به بررسی و معرفی آن ها می پردازیم. اگر این تکنیک ها راهگشای مسیر شغلی شما نبود می توانید با مراجعه به اولین و بزرگ ترین مرکز، مرکز مشاوره همکده برای استفاد از خدمات حضوری مشاوره ای و مشاوره تلفنی روان شناسی اقدام نمایید. اما در ادامه ببینیم که تکنیک های پیشرفت شغلی کدامند.

برای پیشرفت شغلی، اهداف خود را تعیین کنید.

وقتی نمی دانید کجا می روید ، نمی توانید انتظار پیشرفت داشته باشید. توانایی رشد شغلی خود را با دانستن اینکه می خواهید به چه چیزی برسید، افزایش دهید. این روند موفقیت برای شما به نظر می رسد و هدف شما در چند ماه و چند سال آینده به طور قابل توجهی شروع می شود. وقت بگذارید و به بررسی اهداف خود برای مدت پنج سال آینده بیندیشید. به جایی که می خواهید برسید فکر کنید. آیا هنوز می خواهید در شرکت فعلی خود باشید یا می خواهید در جای دیگری کار کنید؟ می خواهید چه شغلی داشته باشید؟ امیدوارید حقوق شما چقدر باشد؟

دوست دارید در آن زمان چه تجربه و مهارتی کسب داشته باشید؟ هنگامی که همه این اهداف را نوشتید ، می توانید شروع به تهیه اهداف با روند “SMART” کنید. هنگامی که اهدافی را برای شغل خود تعیین می کنید ، همیشه باید مطمئن باشید که آنها هوشمندانه و  خاص ، قابل اندازه گیری ، قابل دستیابی ، واقع بینانه و زماندار هستند. فقط کافی نیست که بگوییم ، “من می خواهم تا سال آینده در شرکت خودم  به مقام بالا تر برسم”. در مورد معنای مقم بالا تر دقیق باشید. دریابید که چگونه می خواهید پیشرفت خود را ردیابی کنید ، مطمئن شوید که هدف شما یک دستاورد و مطابق با اهداف کلی شغلی شما است و یک مهلت واقعی برای خود تعیین کنید.

برای پیشرفت شغلی، مربی و مشاور پیدا کنید.

داشتن یک مربی همیشه با ارزش است ، حتی اگر به دنبال صعود از نردبان شغلی در این لحظه نباشید. در نهایت شما به بازخورد های ارزشمند مربی و مشاور خود دسترسی خواهید داشت. از طرف دیگر ، یک مربی و مشاور خوب به شما کمک می کند شبکه خود را گسترش دهید و به شما امکان دسترسی به روش های تفکری جدید را می دهد. این مسئله به شما کمک می کند تا افکار و ایده های خود را توسعه دهید. داشتن یک مربی شغلی خوب به معنای ساده سازی یادگیری حرفه ای شما است. شما فرصتی خواهید داشت تا از شخصی که در حرفه خود پیشرفت بیشتری دارد یاد بگیرید و در مسیر شغلی خود به شما کمک کند. هم می توانید از مربیان داخلی و هم از مشاوران خارجی بهره مند شوید.

یک مشاور در شرکت شما واقعاً می تواند به شما در پیشرفت نقش خود کمک کند و حتی ممکن است به شما کمک کند مسیرهای پیشرفت و ارتقا در سازمان را که حتی از آن اطلاع نداشتید ، شناسایی کنید. از طرف دیگر ، یک مربی خارجی می تواند از خارج از شرکت شما به شما مشاوره بی طرفی ارائه دهد. این مسیله به ویژه برای کسانی که قصد دارند کار و شرکت فعلی خود را ترک کنند بسیار مهم خواهد بود.

به طور موثری مهارت های خود را افزایش دهید.

به نظر می رسد ارتقا مهارت ها و  سطح زندگی مسیری آشکار برای پیشرفت شغلی باشد. اما کافی نیست که به طریقی بدون فکر و مهارت بالا بروید و در عین حال امیدوار باشید که تأثیر مثبتی در حرفه شما داشته باشد. به آرزوها و اهداف هوشمندانه خود نگاهی بیندازید و ببینید برای رسیدن به آرزوهای خود باید در چه زمینه هایی پیشرفت داشته باشید. به آنچه می خواهید بخشی از کار شما باشد نگاه کنید و روی این مهارت ها کار کنید. در هر صورت ، مهارت های بالقوه شما باید به استراتژی کلی شما مرتبط باشد تا پیشرفت شغلی شما نمود پیدا کند. شرکت در دوره ای در زمینه کدگذاری بسیار خوب است اما اگر به هیچ وجه قصد استفاده از آن را در نقش های فعلی یا آینده ندارید ، چندان به درد شما نمی خورد.

وارد صنعت خود شوید.

هر فردی در مورد شبکه های کاری احساس متفاوتی دارد اما شما بخواهید یا نخواهید نمی توانید انکار کنید که این یک قسمت مهم از پیشرفت شغلی شماست. وقتی می گوییم شبکه سازی ، منظور ما فقط حضور در رویدادهای شبکه سازی و آموزش نیست. در واقع اکثر مردم می توانند این موضوع را درک کنند.  وقتی می گوییم شبکه سازی ، منظور ما درگیر شدن در صنعت مورد نظر شما و جامعه آن است. در رویدادها و ملاقات هایی شرکت کنید که واقعاً ارزشمند هستند.

با افراد دیگری که در حوزه شما کار می کنند آشنا شوید و شبکه ارزشمند خود را ایجاد کنید تا در طول زندگی حرفه ای خود با آنها ارتباط برقرار کنید. تنها هدف شما این نیست که به یک شغل متکی شوید. بلکه هدف ایجاد روابط واقعی و پایدار در صنعت است تا بتوانید بینش ارزشمندی کسب کنید . از آنچه در این صنعت می گذرد مطلع شوید و  در مورد فرصت های شغلی یا علمی در این زمینه اطلاعاتی کسب کنید.

فعال و در دید باشید.

 هم در درون خود و هم در بیرون، در مورد حرفه خود پیشگام باشید. بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که به سادگی کار خود را انجام دهید و در عین حال امیدوار باشید که برای ارسال فرصت شغلی به روش خود همه رفتاری را انجام داده اید. اگر می خواهید در حرفه خود پیشرفت کنید ، باید به دنبال فرصت هایی برای خود باشید.

نه تنها این ، بلکه باید درمورد دستاوردهای خود دیده شده و برای همه در معرض دید باشید. باز هم ، شما نمی توانید از رئیس خود انتظار داشته باشید که به طرز جادویی متوجه تلاش شما در مهارت افزایی شود. مطمئناً ، کسب دستاوردها به خودی خود صحبت می کنند ، اما اطمینان حاصل کنید که در همه کارهایی که برای پیشرفت شغلی خود انجام می دهید ، نشاط دارید و اطلاع رسانی می کنید. این روند فرصت های پیشرفت را بیشتر از قبل محتمل می کند.

برخی از خطرات پیشرفت شغلی را بپذیرید.

 مسئولیت پیشرفت شغلی خود را بر عهده بگیرید. وقت ارزنده تان را به امید انجام بهترین کار تلف نکنید. منتظر نمانید که شرکت شما متوجه شود شما کار باکیفیتی انجام می دهید و در نهایت شما را با ثروت و حمایت همه جانبه سیرآب کند. یک مسیر شغلی را ترسیم کنید و مدیریت خود را در زمینه پیشرفت های حرفه ای تان به دقت در دست بررسی قرار دهید. این نکته را در نظر داشته باشید که هر فعالیت ریسک خود را دارد و در عین حال می تواند شما را در مسیر موفقیت پیش ببرد. سعی کنید خطرات پیشرفت شغلی خود را به درستی بپذیرید.

رسالت شغلی خود را بشناسید و با قدرت آن را دنبال کنید.

 مانند نثر شکسپیر ، این عادت ممکن است در بیش از یک سطح تفسیر شود. به عنوان یک عادت در علم فلسفه ، شما را به چالش می کشد که نقش منحصر به فردی متناسب با استعداد ها ، علایق و ارزش های خود پیدا کنید و به عنوان یک نیروی محرکه شما را به سمت موفقیت سوق دهد. در یک سطح عملی تر ، ماموریت شغلی شما با شرح وظایف شما نشان داده می شود. خوشبخت ترین متخصصان کسانی هستند که کار خود را درک می کنند و آنچه برای انجام یک کار خوب لازم است را بررسی کرده و انجام می دهند. این امر ناشی از ترکیبی از شایستگی فنی و دانستن دقیقاً انتظارات مدیریت یا مشتریان از آن ها است. همانطور که کارشناسان کیفیت می گویند، سعی کنید در قدم اول واولین بار کار را به درستی انجام دهید.

نتایج را ارائه دهید و از آن ها برای تبلیغ استفاده کنید.

 مشاغل مدرن دارای روش های ارزیابی فراوان ، فرصت های توسعه ، سیستم های بازخورد و فرآیند های ارزیابی هستند. این بدان معناست که رهبران می توانند به راحتی توانایی فرد را در انجام کار و دستیابی به نتایج واقعی مشاهده و پیگیری کنند. این یک فرصت عالی برای رشد اعتبار و حرفه شماست. اطمینان حاصل کنید که در مورد آنچه از شما انتظار می رود شفاف هستید و بر ارائه نتایج تمرکز کنید. اطمینان حاصل کنید که نه تنها سابقه چشمگیری ایجاد کرده اید ، بلکه سوابق این نتایج را نیز ثبت کرده اید تا بتوانید آنها را در مصاحبه تبلیغاتی یا شغلی به یاد بیاورید.

منابع
myworldofwork.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا