سرگرمی دوران کرونا در منزل

متاسفانه در دوره ای که زندگی می کنیم جهان دچار دگرگونی عجیبی به نام کرونا شذه است. بیماری کرونا نه تهنا بر جسم بلکه بر روح افراد نیز تاثیر می گذارد. این اتفاق باعث شده است که بسیاری از ما و حتی زوجین دچار آسیب های روانی بشوند. البته این درست است که کرونا باعث شده زوجین بیشتر در خانه با هم در ارتباط باشند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره آنلاین در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم درباره سرگرمی دوران کرونا در منزل صحبت کنیم؟

سرگرمی دوران کرونا در منزل

همه ما این روزها با یک همه گیری جهانی در سراسر جهان که مردم را مجبور می کند در خانه بمانند، عصبی هستیم. به خصوص زوجین آن را از طرق مختلف احساس می کنند. برای یکی، زمان زیادی برای دور بودن از یکدیگر وجود ندارد، اما همچنان یک مسئله رو به رشد دیگر وجود دارد و آن هم  وقت هایی است که می توانید با هم بگذرانید.

ایجاد وقت برای زوجین در زمان کرونا

سرگرمی دوران کرونا در منزل

وقت های باهم بودن شما بسیار ویژه هستند زیرا فرصتی برای نشان دادن قدردانی و استراحت از امور هستند. آن ها چیزی فراتر از سفارش بیرون رفتن یا رفتن به یک مکان خوب و صرف شام هستند. آن ها زمان هایی برای افراد جسور و خلاق هستند که می توانند شور و شوق را برای یکدیگر زنده کنند. اما قطعا چیزهای زیادی وجود دارد که یک زن و شوهر می توانند قبل از این که تکراری شوند و علاقه ها شروع به از بین رفتن کنند در شب های قرار ملاقات انجام دهند. علاوه بر محدودیت ها، احتمالاً بچه ها و باقی موارد باعث می شود که شما در زمان دوران کرونا دچار اختلالات روانی و آسیب های روحی بیشتری شوید.

راه های مختلف برای سرگرمی دوران کرونا در منزل

با توجه به این موضوع  ما می خواهیم برخی ایده های شب نشینی را به شما بگویم که شاید آن ها را امتحان نکرده اید. این ها برای امتحان کردن در خانه بسیار مناسب است و برای همه گیری، بلکه بعد از آن نیز بهینه است. فراتر از این، این ها می توانند یک مقدار زیاد پول شما را پس انداز کنند و شما را ترغیب می کنند که با داشتن آن چه که در اختیار دارید، مهارت بیشتری داشته باشید. چیزی که مطمئن هستیم این همه گیری همه ما را به انجام شب نشینی های دو نفره با همسرمان ترغیب کرده است.

فیلم نگاه کردن در شب یکی از راه های سرگرمی دوران کرونا در منزل

بحث در مورد این که چه چیزی باید تماشا کنید این روزها بسیار دشوار است، با این وجود روش هایی وجود دارد که می توانید این کار را هیجان انگیزتر کنید. برخی از ایده ها برای تماشای فیلم ها از جمله تماشای بسیاری از فیلم های کمدی در تعطیلات در زمان کریسمس یا فیلم های ترسناک در حوالی هالووین مناسب هستند. در این جا ایده هایی برای شما آورده شده است: بهترین فیلم های شبانه خانوادگی که با دیدن آن علاوه بر خانواده به فرزندتان نیز روحیه می دهید. برخی از ایده های دگر باعث آرامش شما می شود.

پخت و پز در طول مدت زمان های خاص

خواه یک نفر یا هر دوی شما مهارت پخت و پز داشته باشید، انواع غذاهایی وجود دارد که شما دو نفر می توانید درست کنید. می توانید به تهیه غذاهای مورد علاقه خود پایبند باشید، یا شاید بتوانید با هم یک دستور بزرگ تر را حل کنید. تعداد زیادی دستورالعمل بصورت آنلاین وجود دارد که می توانید آن ها را امتحان کنید، با این وجود می توانید خودتان به دنبال داشتن کتاب آشپزی باشید. برای مبتدیان، دستورالعمل های The Well Plated Cookbook، کتاب پرفروشی که دستور العمل های سریع و سالم ارائه می دهد وجود دارد که می توانند آن را  امتحان کنند.

 یادگیری چیز جدید

ناشی از ایده قبلی، شاید یکی از شما در آشپزی چندان خوب نباشد. این فرصتی را برای یکی از شما فراهم می کند تا دیگری را آموزش دهد. این فقط در مورد پخت و پز صدق نمی کند. این مهارت می تواند برای هر مهارتی مانند یادگیری مکالمه به زبان اسپانیایی یا زبان دیگر کاربرد داشته باشد.

بازی در شب

بازی های رومیزی یکی دیگر از ایده های خوب شبانه برای امتحان کردن در خانه است. همچنین بسیار ارزان است. یکی از بازی های خوب برای بازی با هم به عنوان یک زوج بازی منچ یا شطرنج است. با الهام از این بازی ها آرامش را به خود برگردانید.

 پیک نیک کوچک برای زمان  استراحت

پیک نیک ها معمولاً به گونه ای طراحی می شوند که در فضای باز باشند، اما داشتن آن ها در داخل خانه نیز جلوه خوبی دارد. کنار همه گیر شدن، داشتن یک پیک نیک در داخل خانه بسیار خوب است زیرا عناصر درگیر را از بین می برد. ناگفته نماند لازم نیست از جزئیات خیلی قوی در محیط داخلی استفاده کنید. طبیعتاً شما برای این پیک نیک یک غذای خوش مزه  می خواهید و ما توصیه می کنیم بهترین غذاها رو درست کنید.

 ماساژ دادن

این یک تجربه ارزان و صمیمی دیگر است زیرا تمام آن چه که شما نیاز دارید یک حوله و مقداری روغن ماساژ است. داشتن ماساژ توسط یک شخص دیگری نیز بسیار ناخوشایند است زیرا شما به یک غریبه برای ماساژ دادن بدن خود اجازه نمی دهید.

 شب Fondue

در حالی که ما این کار را به عنوان یک فعالیت گروهی تصور می کنیم، اما می توان از آن به عنوان یک زن و شوهر هم لذت برد. این یک اتفاق  خیلی خوبی در مورد آغشته کردن وسایل به شکلات و خوردن آن ها است. وسایل تهیه شده فوندو نیز بسیار ارزان هستند.

 مسابقه بازی ویدیویی

این روزها انبوهی از بازی های ویدئویی وجود دارد که زوجین می توانند از آن استفاده  کنند. بعضی از بازی ها باعث می شود شما در برابر یکدیگر به رقابت بپردازید یا این که دو نفرتان به صورت تیمی کار کنید. با این وجود بازی های ویدیویی راهی سرگرم کننده برای پیوند با دیگری است. مطمئناً بازی ای وجود دارد که شما و شریک زندگی خود از آن لذت خواهید برد.

 آشپزی برای شریک زندگی خود

برای یک زوج پر مشغله، گاهی اوقات خوب است که به خانه برگردند یا یک جلسه کار را به پایان برسانند و برای خود و همسرشان آشپزی کنند. کتاب آشپزی دیگری که انتخاب آن خوب است، کتاب آشپزی Cooking for Two است. این کتاب  650 دستور العمل دارد و این را به یکی از بهترین کتاب های آشپزی تبدیل کرده است که تاکنون به آن نیاز خواهید داشت.

 در کلاس  یوگا یا تناسب اندام شرکت کنید

سرگرمی دوران کرونا در منزل

برای بسیاری از افراد در حین قرنطینه، آن ها احتمالاً مقدار کمی وزن اضافه کرده اند و این یکی از روش های بازگشت مجدد به ورزش است. با ادامه این همه گیری، فشار زیادی برای تمرینات خودتان وجود دارد. همچنین می توانید تمرین های آموزشی زیادی را در YouTube پیدا کنید.

با هم دروس موسیقی را بخوانید

در حالی که این ایده معمولاً شامل آموزش کسی به هر دوی شما می شود، اما مشکلی نیست که یکی از شما به دیگری آموزش دهد. اگر شما یک ساز را تمرین کرده اید  یا حتی با ارائه برخی از دروس راهی سرگرم کننده برای پیوند دادن به یکدیگر می دانید آن را انجام دهید. گزینه دیگر جمع کردن برخی از فیلم های Youtube است که دارای آموزش هایی است که می توانید آن ها را دنبال کنید. یا اگر می خواهید صدای آواز خود را بهبود ببخشید، می توانید از طریق CD آموزش دروس صدا را تجربه کنید.

رنگ آمیزی و نقاشی

به جای پخت و پز می توانید از  نقاشی استفاده کنید. نیازی نیست که با استفاده از چیزهایی مانند قلم رنگ، مداد رنگی، آبرنگ یا حتی خودکار  مقدار زیادی لوازم هنری داشته باشید. از لحاظ رقابتی، از یکدیگر بخواهید که یک صحنه جذاب را نقاشی کنید. این می تواند یک کاسه میوه یا شاید یک منظره ساده باشد. حتی می توانید پرتره های یکدیگر را ترسیم کنید. اگر این کار را می کنید، پیشنهاد می کنم یک چیز پیچیده تر از قلم و کاغذ داشته باشید.

کمد ها را تمیز کنید

سازماندهی کمد می تواند یک مبارزه باشد زیرا همه ما تمایل داریم که با گذشت زمان چیزها را جمع کنیم. در حالی که اخیراً اتفاقات زیادی نیفتاده است، یک پروژه خوب برای انجام این کار این است که به کمد های ح.دتان نگاه کرده و شروع به تمیز کردن وسایل کنید، و چیزهایی را که دیگر به آن ها نیازی ندارید را در کنار نگه داشتن برخی چیزهای دیگر کنار بگذارید. برای آینده می توانید به یک سازمان دهی در کمد خود برسید تا اطمینان حاصل شود که برای مدت زمان بیشتری مرتب می ماند.

کار در حیاط

در حالی که بسیاری باغ ها را با چیزی در فضای باز مرتبط می کنند، شما می توانید یک گل خانه داخلی برای خود ایجاد کنید. تنها چیزی که وجود دارد این است که محدودیت بیشتری در تولیدات داخل خانه خواهید داشت و به تجهیزات اضافی نیاز دارید تا همه کار را برای شما  انجام دهد  هنوز هم، این یک فعالیت سرگرم کننده برای شما دو نفر است که می توانید انجام دهید.

 

منابع
lifehack.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا