راه‌هایی برای کنترل احساسات دردناک که رها کردن آن‌ها خیلی سخت است

کنترل احساسات دردناک باید با مشاوره روانشناسان انجام شود. شما در زندگی خود احساسات مختلفی را حس می کنید. برخی از ما نیز برای ایجاد یک رابطه جز منطق به هیچ نوع احساسی ورود نمی کنیم. گاهی اوقات برخی از ما به خاطر اتفاقاتی که در گذشته برایمان افتاده است احساسات خود را کنار می گذاریم.

احساست در زندگی بسیار مهم است. شما نمی توانید شخصی را پیدا کنید که احساسات برایش مهم نباشد. احساسات بخش بسیار مهمی را در زندگی و روند رشد فرد تشکیل می دهد. در روان شناسی تعاریف متفاوتی از احساسات وجود دارد. نکته ای که باید بدانید این است که همه روان شناسان احساسات را مهم می دانند. احساسات انواع مختلفی دارد. احساس دوست داشتن کسی یا چیزی یا احساس خشمگین شدن نسبت به دوستان یا عضوس از خانواده همه نمونه های از این فرایند هستند.

عدم وجود  کنترل احساسات دردناک

عدم احساسات و سرد بودن نسبت به موضوعات مختلف درست نیست. هر فرد در طول زندگی خودش ممکن است رفتار های مختلفی از خودش بروز دهد. این رفتار ها می تواند به علت های مختلفی ایجاد شود. هر فرد در طول زندگی خودش دارای رفتار های مختلفی است. برخی از آن ها ممکن است به خاطر شرایط مختلف زندگی شأن دچار حالت های رفتاری مختلف شوند. این رفتار ها می تواند در هر فردی به گونه ای باشد که او را آزار دهد یا این که او را به سمت بیماری های روحی دیگر ببرد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با راه‌هایی برای کنترل احساسات دردناک که رها کردن آن‌ها خیلی سخت است، صحبت کنیم.

کنترل احساسات دردناک شما هنگام عدم انجام کار درست

با این حال، حقیقت این است که این احساس کاملاً رایج است و برای اکثر ما در یک زمان یا زمان دیگر اتفاق می افتد. در دنیایی که بسیاری از تجربه‌های ما از دیگران در دنیای دیجیتال است، به راحتی می‌توان همه چیز را فراموش کرد.  نسخه‌ای که از دوستان، همکاران و عزیزانمان می‌بینیم، نسخه‌ای است که آن ها می‌خواهند ما ببینیم. بیشتر مردم عکس‌ها و داستان‌هایی درباره لحظات خوب زندگی‌شان به اشتراک می‌گذارند. و اکثر آن ها در مورد زمانی که در زندگی سختی می گذرانند به اشتراک نمی گذارند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا ممکن است این احساس را تجربه کنید، و اقدامات مختلفی که می توانید برای کاهش آن انجام دهید. در ادامه بخوانید تا بدانید چرا ممکن است چنین احساسی داشته باشید و چگونه همه چیز را در ذهن خود تغییر دهید.

چرا احساس می کنید کنترل احساسات دردناک در شما کمتر از قبل است؟

دلایل بی پایانی وجود دارد که چرا ممکن است افکار و احساساتی را تجربه کنید که هیچ کاری در زندگی انجام نمی دهید درست نیست.

فشار بیش از حد

این یک موتیف رایج در فرهنگ ما است، به ویژه از زمانی که یک بیماری همه گیر سال ها پیش شروع شد. استرس زندگی را طاقت فرسا می کند و می تواند بر توانایی ما برای شفاف فکر کردن تأثیر بگذارد.

راه‌هایی برای کنترل احساسات دردناک که رها کردن آن‌ها خیلی سخت است

همه با افکار و احساسات منفی سر و کار دارند. متأسفانه، به نظر می رسد که این احساسات دردناک همیشه در نامناسب ترین زمان ها ظاهر می شوند. مسئله واقعی این است که این کشمکش‌های عاطفی حل‌نشده می‌تواند شما را از چیزهای خوب زندگی‌تان منحرف کند. اگر این افکار را خیلی زودباورانه ارائه دهید، به زودی متوجه خواهید شد که طرز فکر شما بیشتر منفی است تا مثبت. ترک عادت به طرز فکر بدبینانه آسان نیست و نیازمند آموزش مجدد مغز شما برای رهایی همه چیز است. آخرین باری که توانایی کنترل احساسات دردناک داشتید کی بود؟

نکته ای در ارتباط با این زمینه

یک فرد معمولی اغلب اوقات استرس را احساس می کند، و قبل از این که متوجه شوید می تواند به سطوح انفجاری برسد. در نتیجه، زمانی که تحت فشار هستید، ذهن شما تمایل دارد در مورد تمام مسائلی که از گذشته شما دوباره ظاهر می شوند، نشخوار کند. چگونه هرج و مرج را در ذهن خود آرام می کنید و از مه های مغزی جلوگیری می کنید؟

چند راه برای مقابله با عدم کنترل احساسات دردناک

اگر یاد بگیرید با این احساساتی که شما را فلج می کنند کنار بیایید، کمک خواهد کرد. اگر می خواهید زندگی شاد و سالمی داشته باشید، باید گذشته را رها کنید. اینکه کسی چه زمانی به شما صدمه زده باشد یا مورد آزار قرار گرفته اید مهم نیست. هر آسیبی می تواند باعث شود که در مورد تمام اشتباهات زندگی خود نشخوار فکری کنید. خوشبختانه، چند راه وجود دارد که می توانید از آن‌ها برای غلبه بر این مشکلات و ادامه کار استفاده کنید.

یاد بگیرید که در لحظه حضور داشته باشید

یکی از قدرتمندترین ابزارهایی که یاد خواهید گرفت این است که چگونه در لحظه حضور داشته باشید. وقتی همه چیز خراب می شود، برای ذهن شما آسان است که به گذشته برگردد. ذهن شما برای آن‌چه که احساس می کنید نیاز به توجیه دارد، بنابراین دوست دارد یک حالت ترحم داشته باشد و تمام احساسات دردناک گذشته خود را مطرح کند. مشکل دیگری که معمولاً اتفاق می افتد این است که مردم نگران چیزهایی هستند که هنوز اتفاق نیفتاده است. چند بار می نشینید و نگران چیزی هستید که ممکن است در آینده اتفاق بیفتد یا نشود؟ اگر یک اختلال اضطرابی دارید، بیشتر از دیگران مستعد نگرانی هستید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

با این حال، مقاله ای به مطالعه ای در مورد نگرانی اشاره کرد. کارشناسان دریافتند که بیش از 85 درصد از چیزهایی که از آن‌ها ناراحت هستید هرگز اتفاق نمی‌افتند. به تمام زمانی که هدر می دهید فکر کنید زیرا در آن لحظه زمانی حضور واقعی ندارید.

فکر در مورد آینده و گذشته باعث آسیب می شود؟

هم آینده و هم گذشته شما زمان ارزشمندی را در زمان حال از شما می گیرند. راه مقابله با این موضوع این است که بر این‌جا و اکنون تمرکز کنیم و دیروز یا فردا را در مرکز صحنه قرار ندهیم. اکنون، این بدان معنا نیست که نباید برنامه ریزی کنید، بلکه به این معنی است که اجازه نمی دهید چیزی که هنوز اتفاق نیفتاده ذهن شما را به هم ریخته کند. این فرآیند ساده به نظر می رسد، اما آنطور که به نظر می رسد آسان نیست. با این حال، چند ترفند وجود دارد که می تواند به شما کمک کند در لحظه باشید. تصویری را پیدا کنید که به شما آرامش می دهد. شاید محل آرامش شما ساحلی باشد که اطراف آن را مرغان دریایی احاطه کرده اند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

وقتی این عکس را در دست می گیرید، اجازه دهید ذهنتان رها شود. اگر این ترفند جواب نداد، می توانید شمارش را امتحان کنید. وقتی اضطراب ناشی از احساسات دردناک شروع به افزایش می کند، باید آن را خنثی کنید. با شمارش از 100 تا یک شروع کنید. نکته کلیدی تمرکز بر شمارش است. سپس، ذهن شما زمانی برای نشخوار درباره همه آن افکار دردناک ندارد. این استراتژی به شما کمک می کند تا ذهن خود را پاک کنید تا بتوانید دوباره با دنیای اطراف خود ارتباط برقرار کنید.

ذهن خود را دوباره متمرکز کنید و آرامش را بیابید

اگر اجازه دهید افکارتان در حالت منفی قرار گیرند، آن گاه ارتباطتان با دنیای اطرافتان قطع خواهد شد. اگر ذهن شما یک میلیون مایل دورتر است، چگونه می توانید روی شغل خود یا کودکی که در حال رشد  است متمرکز شوید؟ حتی بدتر از آن، اگر احساس گناه یا شرم در ارتباط با عدم کنترل احساسات دردناک داشته باشید، می تواند شما را در خلق و خوی وحشتناکی قرار دهد.

کنترل احساسات دردناک با قدرت بیشتر

هر چه قدرت بیشتری به این احساسات مضر و دردناک بدهید، قوی تر می شوند. اگر این احساسات را با برقراری ارتباط مجدد با دنیای اطراف خود خنثی کنید، کمک خواهد کرد. یکی از راه هایی که می توانید دوباره به هم متصل شوید، داوطلب شدن است. وقتی می بینید که شخص دیگری شرایط بسیار بدتر از شما دارد، برگزاری یک مهمانی برای خود چالش برانگیز است.

یکی دیگر از کارهایی که ممکن است بخواهید انجام دهید این است که پاهای خود را روی زمین قرار دهید و به محیط اطراف خود توجه کنید. روی این‌جا و اکنون تمرکز کنید و به رنگ اتاق، بویی که در هوا می پیچد و مکالماتی که در اطرافتان جریان دارد توجه کنید. رفتاردرمانی گویشی به شما می آموزد که با تمرکز بر جو از اضطراب خارج شوید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

از آنجایی که مغز شما نمی تواند همزمان روی دو چیز تمرکز کند، تمرکز بر فضای خود به جای این چالش های احساسی بسیار لذت بخش تر است. در نهایت، برای ارتباط مجدد با آن‌چه در اطراف شماست، باید زیر نور آفتاب بیرون بروید. حتی اگر باران هم باشد. طبیعت دارای خواص درمانی زیادی است که بسیاری از آن‌ها استفاده نمی کنند. آیا عاشق بوی باران بهاری هستید؟ پس بهتر است از آن لذت ببرید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا