موارد خوبی که وقتی سرکوب احساسات را متوقف می کنید اتفاق می افتد

سرکوب احساسات باعث آسیب های مختلفی در زوجین خواهد شد. شما نمی توانید وارد یک رابطه بشوید اگر خی احساسی از خود نشان ندهید. تعریف ها در روان شناسی توسط اشخاص مختلفی گفته شده است. اما برخی از آن ها به صورت رسمی تا سالیان گذشته تأیید نشده اند. مکانیسم های دفاعی و سرکوب احساسات  در روان شناسی وجود دارند. این مکانیزم های دفاعی می تواند به افراد برای مقابله با اختلالات روانی کمک کند. اختلالات در زوجین انواع مختلفی دارند. در مقاله های قبل برخی از این اختلالات را برای شما معرفی کردیم.

ما گفتیم که این اختلالات اگر درمان نشوند چه تاثیری بر افراد خواهند گذاشت. اختلالات می توانند آسیب های جسمی و روانی زیادی داشته باشند. بهتر است برای درمان این اختلالات از مکانیسم دفاعی استفاده کنید. این مکانیزم ها از طریق روان شناسان ممکن است به سادگی آموزش داده شوند. در ادامه می خواهیم ببینیم که موارد خوبی که وقتی سرکوب احساسات را متوقف می کنید اتفاق می افتد چگونه است؟

اختلالات در افراد و سرکوب احساسات

یکی از نکاتی که روان شناسان به آن اشاره دارند این است که هر فردی بتواند قبل از این که آیا علائم در او تشدید پیدا کنند خود را درمان کند. برای همین امر شما باید در نظر داشته باشید که منظور از حالت تدافعی در زمانی است که شما یا یک اختلال را واقعا داشته باشید یا آن که دچار ترس یا عصبانیت باشید. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با موارد خوبی که وقتی سرکوب احساسات را متوقف می کنید اتفاق می افتد، صحبت کنیم.

سرکوب احساسات چیست؟

سرکوب احساسات عبارت است از انسداد ناخودآگاه احساسات ناخوشایند، تکانه ها، خاطرات و افکار از ذهن خودآگاه شما. هدف از این مکانیسم دفاعی تلاش برای به حداقل رساندن احساس گناه و اضطراب است. این که که توسط زیگموند فروید معرفی شده است. با این حال، در حالی که سرکوب ممکن است در ابتدا موثر باشد، می تواند منجر به اضطراب بیشتر در مسیر شود. فروید معتقد بود که سرکوب می تواند منجر به ناراحتی روانی شود.

سرکوب احساسات در مقابل مکانیسم دفاعی

سرکوب اغلب با سرکوب، نوعی دیگر از مکانیسم های دفاعی اشتباه گرفته می شود. در جایی که سرکوب شامل مسدود کردن ناخودآگاه افکار یا تکانه های ناخواسته است، سرکوب کاملاً داوطلبانه است. به طور خاص، سرکوب عمداً سعی می کند افکار دردناک یا ناخواسته را فراموش کند یا به آن ها فکر نکند.

تاریخچه کلی سرکوب

برای درک نحوه عملکرد سرکوب، مهم است که چگونه زیگموند فروید به ذهن نگاه می کند. اگر در بالای کوه یخی بتوانید در بالای آب مشاهده کنید این نشان دهنده ذهن آگاه است. قسمتی از کوه یخ که در زیر آب غوطه ور است، اما هنوز قابل مشاهده است، ناخودآگاه است. قسمت عمده کوه یخ که در زیر خط آب دیده نمی شود نشان دهنده ناخودآگاه است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

به اعتقاد فروید، این ذهن ناخودآگاه بود که چنین تأثیر قوی بر شخصیت داشت و می تواند به طور بالقوه منجر به ناراحتی روانی شود. ممکن است ما از آن چه در ناخودآگاه نهفته است آگاه نباشیم، اما محتویات آن همچنان می تواند به طرق مختلف بر رفتار تأثیر بگذارد.

تأثیر سرکوب

تحقیقات از این ایده پشتیبانی می کند که فراموشی انتخابی یکی از راه هایی است که مردم آگاهی از افکار یا خاطرات ناخواسته را مسدود می کنند.

موارد خوبی که وقتی سرکوب احساسات را متوقف می کنید اتفاق می افتد

آیا فشارهایی را در زندگی تحمل می کنید که به نظر می رسد شما را خفه می کند؟ برخی از این فشار های عظیم را به عنوان حمل بار سنگین یاد می کنند. اما آسیبی که در داخل وارد می کند بسیار مهمتر از آن چیزی است که مردم می دانند. بدتر از آن، اگر در تلاش برای قوی ماندن، شروع به سرکوب احساسات خود کنید، استرس بیشتری ایجاد می کنید. زندگی پر از ناامیدی است. اما به گفته موسسه ملی بهداشت، واکنش شما به این شکست‌ها است که می‌تواند مسیر زندگی شما را تغییر دهد.

چه چیزی باعث می شود فردی شروع به سرکوب احساسات خود کند؟

احساسات سرکوب شده احساساتی را توصیف می کنند که ناخواسته از آن‌ها اجتناب می کنید. این‌ها با احساسات دیگر متفاوت هستند، احساساتی که شما عمداً از کنار آن‌ها می گذرید زیرا نمی خواهید با آن‌ها کنار بیایید. اگر شما و همسرتان تصمیم دارید که می خواهید طلاق بگیرید، به این معنی نیست که می توانید سرکوب احساسات برای فرزندانتان داشته باشید. شما هنوز هم باید سر کار بروید و به تجارت بپردازید. شنا می توانید این احساسات را کنار می‌زنید یا سرکوب می‌کنید تا زمانی که برای مقابله با آن‌ها وقت داشته باشید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اغلب، افراد وقتی نمی توانند شرایط را در حال حاضر مدیریت کنند، همه چیز را به عنوان یک راه حل کوتاه مدت سرکوب می کنند. نکته کلیدی این است که شما باید در مقطعی با آن‌ها مقابله کنید یا مشکل بزرگی ایجاد کنید. احساسات سرکوب شده آن احساساتی هستند که هرگز آن‌ها را پردازش نکردید. فکر نکنید که اگر با آن‌ها کنار بیایید این سرکوب احساسات و عواطف ناپدید می شوند. در بیشتر موارد، آن‌ها به عنوان درد و ناراحتی فیزیکی ظاهر می شوند. زیرا احساسات شما باعث ناراحتی قابل توجه درونی می شوند.

مثالی در ارتباط با این زمینه

یک مثال فرضی می تواند فردی باشد که مادرش را در سنین جوانی از دست داد. او مجبور شد با پدری زندگی کند که نمی دانست چگونه با او ارتباط برقرار کند و اغلب احساس تنهایی می کرد. در طول سال های نوجوانی، پدرش بسیار بدرفتار می شود. وی با این فکر بزرگ شد که مشکلی برای او وجود دارد و این که او بچه بدی است که مادرش را بیمار کرده است. او این سرکوب احساسات را بیشتر تأیید کرد. زیرا به نظر می رسید پدرش نیز او را دوست نداشت. احساس شکست و طرد شدگی زندگی او را نابود می کرد.

فشار در دوران کودکی

بارهایی که کودک به دوش می‌کش واقعاً بیش از حد تحمل هر فردی است‌، و آنچه در کودکی برای هر کسی اتفاق می افتد، او را در بزرگسالی تحت تأثیر قرار می دهد. همچنین سالها ناامیدی و احساس بی کفایتی را که به ازدواجش سرازیر شده بود سرکوب کرد. بسیاری از افراد از افسردگی، اضطراب و اختلال دوقطبی رنج می برند.

انواع رایج سرکوب احساسات

بیشتر احساساتی که سرکوب می کنید ناخوشایند یا آن‌هایی هستند که باعث ناراحتی قابل توجه شما می شوند. سرکوب شده ترین احساسات خشم، غم، ترس، ناامیدی و ناامیدی است. اساساً مردم آن چیزهایی را که منفی هستند سرکوب می کنند. برای افراد غیرمعمول نیست که از قضاوت دیگران بترسند، یا ممکن است خودتان را مورد ضرب و شتم قرار دهید. در بیشتر موارد، این احساسات از دوران کودکی سرچشمه می گیرند. والدین در  گذشته در مورد جنبه های روانی چندان خوب نبودند، اگرچه امروزه پیشرفت های زیادی در حال انجام است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

والدین همیشه احساسات شما را تأیید نمی‌کنند، و حتی ممکن است شما را تشویق کرده باشند که گریه نکنید یا هر گونه عصبانیتی نشان ندهید. بنابراین، یاد می گیرید که احساسات را سرکوب کنید تا دچار مشکل نشوید. شما یاد گرفتید که از احساسات خود دور باشید، و این می تواند شما را تا بزرگسالی دنبال کند.

چند اتفاق مثبت که وقتی سرکوب احساسات را متوقف می کنید اتفاق می افتد

روزانه چه فشار هایی را با خود حمل می کنید؟ حمل فشار های روانی سنگین است و بیش از آنچه می دانید برای شما مشکلاتی ایجاد می کند. شاید شما باید چیزهای مثبتی را که زمانی که از سرکوب احساسات خود دست بردارید اتفاق بیفتد را درک کنید. این‌ها چیزهایی است که ممکن است اتفاق بیفتد.

استرس کمتری خواهید داشت

استرس در زندگی اجتناب ناپذیر است، اما گاهی اوقات می توانید بیش از آن‌چه نیاز دارید به خود فشار بیاورید. هنگامی که در مورد مشکلات خود نشخوار ذهنی می کنید یا با مسائل کنار نمی آیید، باعث می شوید ماهیچه هایتان منقبض شوند و ذهنتان بیش از حد شلوغ شود. مبارزه با  فشار های روانی به شما انرژی بیشتری می دهد تا روی چیزهای دیگر تمرکز کنید. زیرا دیگر درگیر همه چیزهای منفی نیستید.

با عدم سرکوب احساسات فشار خون پایین تری خواهید داشت

ارتباط مستقیمی بین فشار خون و سطح استرس شما وجود دارد. طبق گفته موسسه ملی بهداشت، زمانی که تحت استرس هستید، بدن شما هورمون هایی مانند کورتیزول و آدرنالین را برای مقابله با احساسات ترشح می کند. این هورمون ها سطح فشار خون شما را افزایش می دهند. بنابراین، منطقی است که وقتی از سرکوب چیزهایی که باعث استرس شما می شوند دست بردارید، فشار خون شما کاهش می یابد.

کل چشم انداز شما تغییر خواهد کرد

آیا تا به حال یک کیف پول سنگین یا کیف دستی حمل کرده اید؟ به یاد دارید وقتی آن وزن را کم کردید چقدر احساس آرامش کردید؟ هنگامی که از شر سرکوب احساسات در خودتان خود خلاص شوید، همان آرامش را دریافت خواهید کرد.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا