استفاده از جملات تاکیدی مثبت برای رفع استرس

اظهارات مثبت ابزاری عالی برای برنامه ریزی مجدد ذهن ناخودآگاه شما از تفکر منفی به مثبت است. ایده این است که اظهارات و جملات تاکیدی مثبتی را که می خواهید آشکار شود، در نظر بگیرید و آن ها را به اندازه کافی تکرار کنید تا بخشی از روش تفکر و دیدن جهان باشد. تأیید های مثبت به همان روشی است که گفتگوی منفی با خود دارد اما به روشی که به نفع شما باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی استفاده از جملات تاکیدی مثبت برای رفع استرس بپردازیم. با این حال برای رفع استرس می توان از راه های دیگری هم اقدام نمود. 

نکاتی برای استفاده از جملات تاکیدی مثبت برای رفع استرس

شما می توانید از دستورالعمل های زیر برای ایجاد مجموعه ای از اظهارات مثبت گفتگوی خود استفاده کنید تا به شما در کاهش استرس، تغییر تفکر و افزایش انگیزه تان کمک کند.

به اهداف خود نگاه کنید.

استفاده از جملات تاکیدی مثبت برای رفع استرس | مرکز مشاوره همکده

به آنچه در زندگی خود می خواهید خلق کنید، بیاندیشید. این بدان معنی است که به محصول نهایی و رفتار ها، نگرش ها و ویژگی هایی که دوست دارید خودتان برای رسیدن به آن جا رشد کنید، نگاه کنید. آیا دوست دارید آرامش بیشتری داشته باشید؟ آیا دوست دارید عادات سبک زندگی سالم را تمرین کنید؟ آیا دوست دارید یک دوست و حامی قوی تر، بهتر و بیشتر باشید؟ شاید بخواهید در یک ژورنال و طوفان فکری بنویسید تا بفهمید چه چیزی برای شما مهم است و به قلب آنچه می خواهید در زندگی خود ایجاد کنید، برسید.

بیانیه ایجاد کنید.

هنگامی که ایده ای را که هدف شما بودا و در حال تلاش برای کسب آن بودید به دست آوردید، سعی کنید آن ایده را در چند جمله ساده بیان کنید که واقعیت آنچه می خواهید ایجاد کنید را منعکس کند. جملات را طوری بیان کنید که گویا آن ها از قبل درست هستند نه اینکه دوست داشته باشید آن ها درست باشند.

به عنوان مثال ، تصدیق “من هر روز احساس آرامش بیشتری می کنم” بهتر از این است که “من می خواهم احساس آرامش بیشتری کنم.” دلیل این امر این است که شما در حال برنامه ریزی ذهن ناخودآگاه خود هستید تا گفته ها را باور کند و این به آشکار شدن آن ها در واقعیت کمک می کند. شما سعی نمی کنید چیزی را بخواهید، بلکه می خواهید آن را چنین کنید.

مطمئن باشید که تاکید ها مثبت هستند.

هنگام تأیید مثبت، مطمئن شوید که مثبت هستند. این بدان معنی است که آن چه می خواهید ببینید و تجربه کنید را در ذهن داشته باشید، نه آن چه نمی خواهید ببینید و تجربه کنید. به عنوان مثال، به جای اینکه بگویید، “من نمی خواهم استرس داشته باشم” ، یا حتی “من دیگر استرس ندارم” ، از عبارت “من احساس آرامش می کنم” استفاده کنید. گاهی اوقات ذهن شما منفی را ثبت نمی کند و فقط مفهوم “استرس” را می شنود. یعنی همان چیزی است که شما سعی می کنید از آن جلوگیری کنید.

آن ها را واقع بینانه جلوه دهید. ضمیر ناخودآگاه شما می تواند از تأیید های مثبتی که باعث گسترش و وسعت دیدگاه شما می شود، بهره مند شود. اما اگر کار ها را بیش از حد پیش ببرید ، «قاضی درونی» شما وارد عمل می شود و تاییدات را نفی می کند. مطمئن باشید که تصدیق های خود را واقع بینانه می دانید، اما امیدوار باشید. در این صورت است که تأیید های مثبت برای شما مفید خواهد بود. به عنوان مثال ، تصدیق “هر روز، از هر لحاظ، بهتر و قوی تر می شوم و غیره”. ممکن است احساس کشش بیش از حد شود و ذهن ناخودآگاه شما ممکن است التماس کند که متفاوت باشد.

با این حال، “من از اشتباهاتم می آموزم” ، یا “من از همه آنچه در زندگی ام است سپاسگزارم” ، ممکن است احساس ضمیر ناخودآگاه شما “واقعی” تر باشد. آزمایش کنید و ببینید چه چیزی برای شما مناسب است.

برای استفاده از جملات تاکیدی مثبت برای رفع استرس از افراد دیگر الهام بگیرید.

اگر ایده هایی برای تأیید هایی که برای کاهش استرس در زندگی شما ایجاد می شوند با افزایش افکار مسالمت آمیز، احساس امنیت و تقویت احساس خودکارآمدی قوی تر می خواهید، جملات و تأییدیه های نوشته شده توسط دیگران را بررسی کنید. برخی از موارد ساده که باید بخاطر بسپارند عبارتند از:

 تأییدهای مثبت برای هراس و اضطراب

نکاتی برای معرفی اظهارات مثبت در زندگی شما وجود دارد.  هنگامی که مجموعه اظهارات خود را جمع کردید، در ادامه مقاله چند روش جالب برای وارد کردن اظهارات مثبت به زندگی شما آورده شده است. تکرار احتمالاً محبوب ترین راه برای مهار قدرت تأیید ها تکرار ساده آن ها به صورت منظم برای خودتان است. چندین بار تکرار ذهنی آن ها در صبح یا عصر می تواند موثر باشد. تکرار آن ها با صدای بلند بسیار موثر تر است زیرا از این طریق واضح تر آن ها را می شنوید.

برای استفاده از جملات تاکیدی مثبت برای رفع استرس صدای خودتان را ضبط کنید.

 شما می توانید صدای خود را در مورد تکرار موارد مثبت ضبط کنید و هنگام رانندگی، خواندن صبح یا انجام فعالیت های دیگر آن را گوش کنید. با صدایی آرام صحبت کنید، شاید موسیقی پسندیده و دلنشین خود را در پس زمینه پخش کنید و یک ضبط صدا نیز متناسب با نیاز های خود داشته باشید.

از Post-Its استفاده کنید.

استفاده از جملات تاکیدی مثبت برای رفع استرس | مرکز مشاوره همکده

یک روش جالب برای استفاده از تأییدات این است که آن ها را در پست خود قرار دهید. شنا حتی می توانید آن ها را در اطراف خانه خود قرار می دهید (در یخچال ، آینه حمام و مکان هایی که احتمالاً آن ها را خواهید دید) تا در طول روز پیام های مثبتی به خود بدهید. این تکنیک می تواند به تنهایی موثر باشد و یا می تواند با سایر تکنیک های تأیید به عنوان تقویت کننده استفاده شود.

خود هیپنوتیزم.

برای استفاده از جملات تاکیدی مثبت برای رفع استرس هیپنوتیزم مهم است. برای اینکه واقعاً تأثیر تأیید ها را افزایش دهید، می توانید از آن ها با خودهیپنوتیزم استفاده کنید. این روشی است که واقعاً سریع تر از تکرار آن ها در حالت هوشیاری عادی به فکر ضمیر ناخودآگاه شما می پردازد. در حالی که همه تأییدهای مثبت مفید نیستند (اگر نسبت به آن ها بیش از حد غیر واقعی باشید ، ذهن ما ممکن است با آن ها مبارزه کند) بیشتر آن ها می توانند ذهنیت شما را بهتر درگیر کنند و به شما کمک کنند تا در زندگی خود مقاومت و لذت ببرید. این برای سرمایه گذاری نسبتاً کم در زمان بسیار سود می برد. از همه بهتر سرگرم کننده هستند.

استفاده از جملات تاکیدی مثبت برای رفع استرس و کاهش آن

استفاده از جملات تاکیدی مثبت برای رفع استرس | مرکز مشاوره همکده

از ارائه یک سخنرانی مهم در محل کار تا شرکت در یک مهمانی، موقعیت های بی شماری وجود دارد که می تواند تحت تأثیر افکار منفی قرار گیرد. چه شما یک اختلال وحشت تشخیص داده شده داشته باشید و چه نداشته باشید، به راحتی می توانید با تفکرات منفی و ترس که می تواند منجر به مارپیچی از احساسات شود، منحرف شوید. برای حرکت به جلو ، مهم است که تفکرات منفی را با افکار مثبت و منطقی عوض کنید. این تغییر می تواند با تمرین راحت تر و خودکار به شما برسد، در نهایت عادات تفکر جدید شکل می گیرد و به سمت بهبود می رود.

چگونه استرس را با تأیید و جملات تاکیدی کاهش دهیم؟

در ادامه مقاله چند روش برای استفاده از تأیید های مثبت برای کنترل استرس و به ویژه اضطراب وجود دارد. استفاده از جملات تاکیدی مثبت برای رفع استرس با راه های زیر به ما کمک می کند.

افکار منفی را شناسایی و متوقف کنید.

ابتدا یاد بگیرید که افکار منفی را شناسایی کنید تا بتوانید منفی را به محض ورود به ذهنتان جمع کنید. به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که فکر می کنید ، “اگر تنها به آن مهمانی بروم، احمق به نظر می رسم”. فکر منفی را شناسایی کرده و در لحظه خود را اصلاح کن. آگاهانه تصمیم بگیرید که مجدداً فرم خود را تغییر دهید و افکار خود را به سمت مثبت تر هدایت کنید . به خود یادآوری کنید که دیگران احتمالاً تنها خواهند آمد، مردم منتظر دیدن شما هستند و احتمالاً اوقات خوبی خواهید داشت. این افکار می تواند شما را در چارچوب ذهنی بهتری قرار دهد.

از تأییدهای مثبت استفاده کنید.

استفاده از جملات تاکیدی مثبت برای رفع استرس | مرکز مشاوره همکده

ممکن است یادگیری تأییدهای مثبت پیش از موعد برای شما مفید باشد، بنابراین در هنگام بروز شرایط آماده باشید. گزینه های زیر را برای سناریوهای مشترک در نظر بگیرید. هنگامی که با موقعیتی روبرو هستید که ترس ایجاد می کند، مانند مسافرت یا ملاقات با افراد جدید، سعی کنید اظهارات مثبت را که افکار یا احساسات منفی شما را تأیید می کنند تکرار کنید و آن ها را رها کنید:

  • اضطراب خطرناک نیست. فقط ناراحتم من از این طریق موفق خواهم شد
  • تصویر در ذهنم سالم نیست. این فقط حس منفی بودن است.
  • احساس اضطراب می کنم، من می دانم که چه حسی دارد و از آن عبور خواهم کرد.
  • من قصد دارم روی چیزهایی که دوست دارم تمرکز کنم تا از این طریق به هدف برسم
  • خوب خواهم شد.

استفاده از جملات تاکیدی مثبت برای رفع استرس و تسکین موثر و سریع استرس

مدیریت اضطراب یا اختلال وحشت می تواند به ویژه در مواقع استرس دشوار باشد، مانند زمانی که نیاز به ارائه سخنرانی در انظار عمومی دارید یا در یک کار شبکه ای قرار دارید. در حالی که ممکن است وسوسه شوید که دیگران را صدا کنید یا به طور کلی از شرایط اجتناب کنید، این می تواند برای شما و حرفه تان مضر باشد. در عوض، این اظهارات را به خود یادآوری کنید:

  • من قبلاً سخنرانی هایی انجام داده ام و می توانم این یکی را نیز انجام دهم.
  • وقتی این کار تمام شد، من خیلی به خودم افتخار می کنم.
  • اگر من این کار را ادامه دهم، راحت تر می شود.
  • آخرین باری که ارائه دادم، همه گفتند که واقعاً خوب کار کردم.
  • اگر نفس های عمیق بکشم، این به من کمک می کند قبل از ورود به بدنم آرامش پیدا کنم.

واقع بین باشید.

گاهی اوقات می توان تفکر مثبت را بیش از حد گرفت، بنابراین مهم است که خود را محکم نگه داریم. وقتی اظهارات مثبت غیرواقعی می شوند در واقع می توانند اضطراب بیشتری ایجاد کنند زیرا ضمیر ناخودآگاه شما یادآور می شود که ایده های واقع بینانه نیستند. و در واقعیت با شکست سخت ضربه می خورد. 

اظهارات اضطراب وقتی ریشه در واقعیت داشته باشد، قدرتمندتر است.

سخن نهایی

استرس، اضطراب و  در موارد شدیدتر حملات وحشت می توانند مضر و مخل باشند، خواه ترس شما را بیشتر کند یا احساس کنید کنترل خود را از دست می دهید. اما از طریق اظهارات مثبت، می توانید الگو های فکری منفی را که اضطراب شما را تغذیه می کنند، به هم بزنید تا بتوانید بهتر با علائم کنار بیایید.

اگر متوجه شدید که علائم اضطراب یا اختلال وحشت شما به طور موثری کنترل نمی شود، با متخصصان مرکز مشاوره همکده در زمینه وحشت و اضطراب مشورت کنید. اضطراب و اختلال وحشت بسیار قابل درمان است و از طریق گزینه هایی مانند دارو، درمان و روش های ذهن و بدن مانند یوگا، می توانید در جهت بهبود کیفیت زندگی تلاش کنید.

 

منابع
verywellmind.com.verywellmind.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا