1448

منظور از جملات تاکیدی مثبت چیست؟

تقریباً همه افراد در قرن بیست و یکم نام جملات تاکیدی مثبت را شنیده اند. اما اگر قبلا هرگز آن ها را امتحان نکرده اید، باید مسیر خود را تغییر دهید. اینکه به خود بگویید چقدر عالی هستید ممکن است عجیب به نظر برسد، اما احتمالاً روش های موثرتری برای انجام این کار وجود دارد. اگر شک دارید، درک اینکه چگونه و چرا اظهارات مثبت تا این حد محبوب شده اند، ضرری ندارد. بله ، یک تئوری اصیل و یک مقدار نسبتاً عصب شناسی در پشت این عمل وجود دارد. برای از بین بردن ذهنیت منفی علاوه بر استفاده از جملات تاکیدی مثبت می توانید به مراکز مشاوره مراجعه نمایید.. 

جملات تاکیدی مثبت چیست؟

منظور از جملات تاکیدی مثبت چیست؟ | مرکز مشاوره همکده

خوشبختانه، تأییدهای مثبت تقریباً به همان راحتی که می توان در عمل تعریف کرد آسان هستند. به زبان ساده، آن ها عبارات یا جملات مثبتی هستند که برای به چالش کشیدن افکار منفی یا غیر مفید به کار می روند. تمرین اظهارات مثبت می تواند بسیار ساده باشد و تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که یک عبارت را انتخاب کنید و آن را برای خود تکرار کنید. شما می توانید برای ایجاد انگیزه در خود، تشویق تغییرات مثبت در زندگی یا تقویت عزت نفس خود، از اظهارات مثبت استفاده کنید. اگر مرتباً خود را درگیر گفتگوی منفی با خود می بینید، می توان از اظهارات مثبت برای مبارزه با این الگو های غالباً ناخودآگاه و جایگزینی آن ها با روایت های سازگار تر استفاده کرد.

آیا در پشتوانه جملات تاکیدی، علمی وجود دارد؟

علم، بله جادو! در صورتی که بخواهید تغییرات مداوم و طولانی مدت را در شیوه های تفکر و احساس خود ایجاد کنید، تأیید های مثبت به تمرین منظم نیاز دارند. خبر خوب این است که عملکرد و محبوبیت اظهارات مثبت بر اساس نظریه روانشناختی کاملاً پذیرفته شده و تثبیت شده است.

نظریه روانشناختی پشت جملات تاکیدی مثبت

یکی از اصلی ترین نظریه های روانشناختی که پشت سر تأییدهای مثبت قرار دارد، تئوری تأیید خود است (استیل ، 1988). بنابراین، بله، مطالعات تجربی مبتنی بر این ایده وجود دارد که ما می توانیم با گفتن به خود (یا تأیید) آنچه را که از راه های مثبت باور داریم باا احساس صداقت خود حفظ کنیم. به طور خلاصه خودپردازی به خودکارآمدی جهانی ما مربوط می شود. توانایی درک شده ما برای کنترل نتایج اخلاقی و واکنش انعطاف پذیر هنگام تهدید خودپنداره ما (کوهن و شرمن ، 2014). بنابراین، ما به عنوان انسان انگیزه داریم که با حفظ صداقت خود، خود را در برابر این تهدیدات محافظت کنیم.

هویت و تأیید خود

منظور از جملات تاکیدی مثبت چیست؟ | مرکز مشاوره همکده

نظریه تأیید خود دارای سه ایده اساسی است که در آن پایه ریزی می شود. اگر بخواهیم نحوه تأییدهای مثبت را طبق نظریه درک کنیم، ارزش آن ها را در ذهن داریم.‌ابتدا ، با تأیید خود، روایتی جهانی درباره خود را ادامه می دهیم. در این روایت ، ما انعطاف پذیر، اخلاقی و قادر به سازگاری با شرایط مختلف هستیم. این هویت شخصی ما را تشکیل می دهد (کوهن و شرمن ، 2014). هویت از خود ( همانطور که قبلاً ذکر شد در صدد حفظ آن هستیم) همان داشتن یک خودپنداره سفت و سخت و کاملاً مشخص نیست.

ایده های اساسی برای جملات تاکیدی مثبت

به جای اینکه خودمان را به یک شکل “ثابت” ببینیم، به عنوان “دانشجو” یا “پسر” بگوییم هویت شخصی ما می تواند انعطاف پذیر باشد. می توانیم خود را در حال پذیرفتن طیف وسیعی از هویت ها و نقش های مختلف بدانیم. این بدان معنی است که ما می توانیم موفقیت را به طرق مختلف نیز تعریف کنیم. چرا این روند خوب است؟ زیرا این بدان معناست که می توانیم جنبه های مختلف خود را مثبت ارزیابی کنیم و می توانیم خیلی بهتر با شرایط مختلف سازگار شویم (آرونسون ، 1969).

ثانیاً، نظریه تأیید خود استدلال می کند که حفظ هویت شخصی به معنای استثنایی، کامل یا عالی بودن نیست (کوهن و شرمن ، 2014). در عوض، ما فقط باید در زمینه های مختلفی که شخصاً برای آنها اخلاق، انعطاف پذیری و خوب بودن شایسته است پیش برویم (استیل، 1988). سرانجام، ما با عمل به روشی که واقعاً شایسته تصدیق و ستایش است، صداقت خود را حفظ می کنیم. از نظر تأییدهای مثبت ، ما چیزی مانند “من یک مادرخوانده مسئول هستم” نمی گوییم زیرا می خواهیم این ستایش را دریافت کنیم. ما این را می گوییم زیرا می خواهیم لیاقت این ستایش را داشته باشیم که به شیوه ای سازگار با آن ارزش شخصی خاص سازگار باشد.

نگاهی به تحقیق

توسعه خودآزاری نظریه n منجر به تحقیقات عصب علمی شده است و هدف آن بررسی این است که آیا ما می توانیم تغییراتی را در مغز مشاهده کنیم که خود را به روش های مثبت تأیید کنیم. شواهد MRI حاکی از آن است که بعضی از مسیرهای عصبی در هنگام انجام کارهای تأیید خود افزایش می یابد. اگر می خواهید فوق العاده خاص باشید قشر جلوی پیشانی شکمی – که در ارزیابی مثبت و پردازش اطلاعات مربوط به خود دخیل است – وقتی ارزش های شخصی خود را در نظر بگیریم ، فعالتر می شود. نتایج یک مطالعه توسط . همانطور که در یک لحظه خواهیم دید، این می تواند چندین مزیت داشته باشد زیرا مربوط به نحوه پردازش اطلاعات مربوط به خودمان است.

مزایای جملات تاکیدی مثبت روزانه

اکنون که درباره نظریه های تأییدیه مثبت اطلاعات بیشتری کسب کردیم، در ادامه شش نمونه از شواهد حاصل از مطالعات تجربی وجود دارد که نشان می دهد عملکردهای مثبت تأیید خود می تواند مفید باشد:

  • اثبات شده است كه خود تاييدي باعث كاهش استرس در سلامتي مي شود.
  • تأیید خود به طور موثری در مداخلاتی به کار رفته است که منجر به افزایش رفتارهای بدنی افراد می شود.
  • آنها ممکن است به ما کمک کنند که پیامهای تهدیدآمیز را با مقاومت کمتری، از جمله مداخلات ذهنی درک کنیم.
  • آنها می توانند باعث شوند که پیام های مضر بهداشتی را رد نکنیم، در عوض با قصد تغییر برای بهتر پاسخ دهیم.
  • آنها با کاهش GPA در دانشجویان که احساس می کنند در دانشگاه کنار مانده اند ، به طور موفقیت آمیز با پیشرفت تحصیلی مرتبط شده اند.
  • اثبات خودكارآمدي براي كاهش استرس و نشخوار فيزيكي نشان داده شده است .

مزایای جملات تاکیدی مثبت برای سلامتی چیست؟

منظور از جملات تاکیدی مثبت چیست؟ | مرکز مشاوره همکده

همانطور که مطالعات بالا نشان می دهد تأییدهای مثبت می توانند به ما کمک کنند وقتی تهدید می شویم به شیوه ای کمتر دفاعی و مقاومتی پاسخ دهیم. یک مطالعه که در بالا ذکر شد نشان داد که افراد سیگاری نسبت به هشدارهای گرافیکی بسته سیگار واکنش کمرنگ تری نشان می دهند و قصد تغییر رفتار خود را دارند. اما به طور کلی، احساس تطبیقی ​​و گسترده ای از خود باعث می شود در هنگام بروز مشکلات در برابر آن ها مقاومت بیشتری نشان دهیم. چه فشارهای اجتماعی باشد، چه اطلاعات سلامتی باعث می شود احساس ناراحتی داشته باشیم و چه احساس محرومیت داشته باشیم، داشتن یک خودپنداره گسترده می تواند امری بسیار مفید باشد.

آیا جملات تاکیدی مثبت می توانند به چشم انداز زندگی کمک کنند؟

به عنوان اظهارات ذاتی مثبت، تصدیق ها برای تشویق یک ذهنیت خوش بینانه طراحی شده اند. خوش بینی به خودی خود یک چیز قدرتمند است. از نظر کاهش افکار منفی، اثبات شده است که به تمایل به تأخیر در تجارب منفی کمک می کند. وقتی بتوانیم با پیام های منفی کنار بیاییم و عبارات مثبت را جایگزین آن ها کنیم، می توانیم روایت های سازگارتر و امیدوارکننده تری درباره اینکه چه کسی هستیم و آنچه می توانیم به دست آوریم، بسازیم.

تأیید صحت چیست؟

این نوع تأیید گزاره ای مثبت در مورد بهزیستی جسمی شماست. این اظهارات توسط لوئیز هی، نویسنده و سخنران مشهور است و بر این عقیده استوار است که افکار شما می توانند بر سلامتی شما تأثیر بهتری بگذارند. برای تمرین تأییدیه های شفاهی لازم نیست که نگران باشید. اگر ایده را بیابید که می تواند به شما کمک کند، این ایده می تواند برای بهبود درد احساسی به همان اندازه مفید باشد.

آیا جملات تاکیدی مثبت، عزت نفس را تقویت می کنند؟

منظور از جملات تاکیدی مثبت چیست؟ | مرکز مشاوره همکده

اظهارات تأیید گاهی می تواند برای تقویت عزت نفس شما بسیار مفید باشد اما نکته قابل توجهی وجود دارد. مهمترین چیز، طبق نظریه تأیید خود، این است که تأییدهای شما ارزشهای اصلی شخصی شما را نشان می دهد (کوهن و شرمن ، 2014). تکرار مطلبی که خودسرانه نسبت به آنچه که شما فکر می کنید خوب، اخلاقی و ارزشمند است ایجاد نمی شود، فایده چندانی ندارد. برای تأثیرگذاری هر نوع بر عزت نفس، تأیید خود باید متمرکز مثبت و معطوف به اقداماتی باشد که می توانید برای تقویت احساس هویت خود انجام دهید. از نقاط قوت یا نقاط قوت واقعی خود که مهم می دانید برای راهنمایی تأییدات خود استفاده کنید.

برخی از جملات تاکیدی مثبت

در این بخش به عنوان نکته آخر برخی از جملات تاکیدی مثبت را به عنوان نمونه برای شما گردآوری کرده ایم.

  • من از ادامه کار نمی ترسم و به خودم ایمان دارم.
  • من تا اینجا رسیده ام و به خودم افتخار می کنم.
  • این فقط یک لحظه از زندگی من است و مشخص نمی کند که من کی هستم.
  • این یک لحظه تنها است، نه کل زندگی من. همه چیز بهتر خواهد شد.
  • اینها فقط افکار است. فقط من روشی را که احساس می کنم انتخاب می کنم.

درمان فوری افسردگی بدون دارو!

ارتباط تلفنی با برترین روانشناسان افسردگی

مشاوره روانشناسی با تعرفه دولتی

منابع
positivepsychology.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای ارتباط با مشاور متخصص