تکنیک های آرامش بخش برای فرزندان طلاق که در سختی زندگی می کنند

اگر متوجه شدید که فرزند شما در طلاق اخیر شما به سختی روزگار خود را می گذراندد، این هفت تکنیک آرامش بخش را امتحان کنید تا به او (و خودتان) کمک کنید. در حقبقت در این مقاله از وب سایت همکده ما به بررسی تکنیک های آرامش بخش برای فرزندان طلاق که در سختی زندگی می کنند پرداخته ایم. این روش ها کمک زیادی به کودکان می کنند. همین طور که به عنوان روش های فرزند پروری هم شناخته می شوند. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران است. به همین دلیل شما می توانید در زمینه طلاق و ازدواج با متخصصان ما در ارتباط باشید. مرکز مشاوره همکده ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

تکنیک های آرامش بخش برای فرزندان طلاق که در سختی زندگی می کنند

تکنیک های آرامش بخش برای فرزندان طلاق که در سختی زندگی می کنند

وقتی در مراحل اولیه طلاق هستید، چیزهای زیادی در ذهن شما قرار گرفته است. شما باید به برنامه های فرزندپروری مشترک، شرایط زندگی احتمالی و موارد دیگر فکر کنید. متأسفانه، فرزند شما اغلب به همان اندازه چیزهایی دارد که در مورد اینکه آیا آن را درک می کند یا نه، فکر می کند. ممکن است کلمات لازم را برای بیان احساسات خود نداشته باشد. با گذشت زمان، ممکن است متوجه شوید که فرزند شما واقعاً با طلاق مشکل دارد. اگر چنین است، این هفت روش آرامش بخش را امتحان کنید تا به آنها (و خودتان) کمک کنید. تکنیک های آرامش بخش برای فرزندان طلاق به شرح زیر هستند:

همه چیز را از طریق صحبت حل و بررسی کنید

طلاق برای هیچ فرد درگیر در یک رابطه احساسی، به ویژه بچه ها، هرگز آسان نیست. متأسفانه، اگر بخواهید در مورد طلاق با فرزند خود صحبت نکنید، سخت است بدانید که چرا فرزند شما اینقدر دچار شرایط روانی سخت است. به همین دلیل، تیم مرکز مشاوره همکده به والدین توصیه می کند که قبل از هر چیز دیگری با فرزندان خود گفت وگو کنند. در لحظه ای که برای اولین بار متوجه می شوید فرزند شما در حال مبارزه است، از او بپرسید که چه احساسی دارد. چه چیزی بیشتر از همه او را در مورد طلاق نگران می کند.

اگر آنها نگران ناشناخته ها هستند، می توانید با ارائه جزئیات بیشتر در مورد اینکه زندگی جدید آنها چگونه خواهد بود، ترس های آنها را کاهش دهید. اگر از گذراندن وقت با والدین خود ناراحت هستند، از آنها بپرسید که از انجام این کار با والدین دیگر لذت می برند. به او کمک کنید تا از وقت خود با آنها هیجان زده شود. اگر آنها نگران شما هستند، به آنها بگویید که چگونه با طلاق برخورد می کنید و اطلاعات کافی را برای رفع نگرانی آنها در اختیار آنها قرار دهید. در بسیاری از موارد، یادگیری آنچه در ذهن کودک شما است و رفع نگرانی های او به او کمک می کند احساس بهتری داشته باشد. این موارد منجر به رفع استرس و اضطراب ناشی از شرایط هم‌ می شود.

از آنها بپرسید که به چه چیزی نیاز دارند

تکنیک های آرامش بخش برای فرزندان طلاق که در سختی زندگی می کنند

یکی از تکنیک های آرامش بخش برای فرزندان طلاق که در سختی زندگی می کنند گزینه سوال کردن است.  در حالی که درک اینکه چرا کودک شما تلاش می کند اغلب می تواند به شما در کمک به او یاری کند. گاهی اوقات دشوار است که بدانید فرزند شما در حال حاضر از شما واقعاً به چه چیزی نیاز دارد. در این موارد ، کارشناسان Nemours Kids Health می گویند بهتر است به سادگی از فرزند خود بپرسید که چگونه می توانید بهترین حمایت را از او کنید.

وقتی سوال می کنید، سعی کنید سوالات را باز نگه دارید. یعنی فقط باید بگویید “چه چیزی به شما کمک می کند احساس بهتری در حال حاضر داشته باشید؟” تا زمانی که یک درخواست منطقی است، سعی کنید تا آنجا که می توانید آن را برآورده کنید. اگر آنها مطمئن نیستند که چه چیزی به شما کمک می کند، همیشه می توانید چند پیشنهاد ارائه دهید و از آنجا بروید.

درباره جزئیات بحث کنید

تکنیک های آرامش بخش برای فرزندان مختلف هستند.  برای بسیاری از کودکان، طلاق دشوار است زیرا پر از عدم قطعیت است. با این حال، شما می توانید به سادگی هرگونه سوال یا شک و تردید را در مورد فرزند خود با بحث در مورد جزئیات برطرف کنید. می توانید به فرزند خود توضیح دهید که وضعیت جدید زندگی او چگونه کار خواهد کرد. به او بگویید که هر روز چه انتظاری می تواند داشته باشد. قبل از اینکه آنها نزد والدین شما بمانند، به فرزند خود اطلاع دهید که چند روز را در آنجا می گذراند. زمانی که فرزند شما رفته است چه کار می کنید. همه این جزئیات به آنها کمک می کند تا شکاف های ذهن خود را پر کنند. به همین ترتیب، می توانید از فرزند خود بپرسید چه چیزی بیشتر او را آزار می دهد و سپس می توانید به سوالات او پاسخ دهید تا همه در یک صفحه باشند.

مدل آرامش یکی از تکنیک های آرامش بخش برای فرزندان طلاق

تکنیک های آرامش بخش برای فرزندان طلاق که در سختی زندگی می کنند

وقتی بچه ها نگران یا ناراحت می شوند، به راحتی می توانند به یک فروپاشی احساسی برسند. آنها حتی ممکن است آنقدر کار کنند که حتی به خاطر نیاورند که از چه چیزی ناراحت بوده اند. احتمالاً نمی دانند چگونه خود را از این حالت آرام کنند. به همین دلیل، تیم موسسه Child Mind می گوید والدین مطلقه باید تا آنجا که ممکن است آرامش را در زمانی که بچه ها در اطراف هستند، الگو قرار دهند. بچه ها اگر ببینند شما مانند یک فرد خونسرد هستید، احساس نگرانی کمتری خواهند داشت. زیرا احساس می کنند که شما در امور سخت و چالشی خوب کار می کنید.

به طور مشابه، آنها کمتر از یک یا هر دو والدین ناراحت می شوند. خصوصا اگر ببینند که شما بدون تعارض شرایط والد بودن خود را پشت سر می گذارید و با هم این عادت جدید را پیش می برید. اگر فرزند شما واقعاً درگیر مشکل است، می توانید کارها را یک قدم جلوتر ببرید و تکنیک های آرامبخش مانند تنفس سریع یا مدیتیشن را به فرزند خود بیاموزید. این ابزارها می توانند به فرزند شما این قدرت را بدهند که احساس کند احساساتش شروع به رشد می کند. در نهایت برای موفقیت نهایی به همه افراد خانه کمک می کند. آرامش بخشی با روش های بسیار زیادی امکان پذیر است. حتما می توانید مدل هایی را برای خود و کودک تان در خانواده پیدا کنید.

با چیزی سرگرم کننده حواس کودک خود را پرت کنید

تکنیک های آرامش بخش برای فرزندان طلاق که در سختی زندگی می کنند

این گزینه نیز یکی از تکنیک های آرامش بخش برای فرزندان طلاق است. خصوصا برای بچه هایی که در سختی ناشی از جدایی والدین خود زندگی می کنند.  درست مانند بزرگسالان، کودکان گاه به گاه در افکار خود گیر می کنند. این باعث ایجاد یک چرخه معیوب از طغیان های احساسی می شود. زیرا کودک همچنان به همان جزئیات جزئی می پردازد. وقتی این اتفاق می افتد، بچه ها به سادگی به شما احتیاج دارند که به آنها کمک کنید.

چرخه ای از افکار درونی شکل می گیرد تا بتوانند آرام شوند. چگونه این کار را انجام می دهید؟ با حواس پرتی آنها را با چیزی سرگرم کننده یا چیزی که بسیار از آن لذت می برند، منحرف کنید. این می تواند شامل یک فعالیت یا بازی، یک ماشین سواری سریع در جایی یا حتی مقداری شیر و شیرینی باشد. هر چیزی که بچه شما را خوشحال می کند. در بسیاری از موارد، این حواس پرتی سریع کافی است تا کودک را از سر بیرون کرده و به حالت عادی برگرداند. می توانید با تکنیک ها و روش هایی سرگرم کننده روحیه آن ها را بهبود بخشید.

برای آرامش فرزندان طلاق عشق نشان دهید

بیشتر اوقات، عشق چیزی است که بچه ها در دوران طلاق بیشترین نیاز را به آن دارند. در واقع، تیم HelpGuide می گوید وقتی بچه ها از طرف والدین خود محبت و حمایت می بینند، می توانند به طرز شگفت انگیزی بر ناراحتی های احساسی شفا دهند. در حقیقت آن ها می توانند بر مشکلات ناشی از جدایی والدین خود فائق آیند. مطمئناً این یک راه حل کلی نیست. در عین حال شما و همسر سابق خود را به هم نزدیک نمی کند. اما واقعاً می تواند به فرزند شما کمک کند احساس امنیت و راحتی کند.

طلاق برای بچه ها هرگز آسان نیست. همراه با چالش های بسیاری است. اما این بدان معنا نیست که آنها باید رنج بکشند. با استفاده از این تکنیک ها ، می توانید به فرزند خود کمک کنید تا احساسات خود را برطرف کرده و به او در بهبود طلاق کمک کند. تکنیک های آرامش بخش برای فرزندان طلاق که در سختی زندگی می کنند، کمک زیادی به خانواده ها می کند.

سخن نهایی

در این مقاله از وب سایت همکده ما به بررسی تکنیک های آرامش بخش برای فرزندان طلاق که در زندگی سختی می کشند پرداخته ایم. این روش ها که گزینه های بسیاری را در نظر می گیرد، می تواند شما را در مسیر موفقیت به جلو ببرد. آن هم موفقیت در روابط و عشق. در این مسیر می توانید با متخصصان مرکز مشاوره همکده در ارتباط باشید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

 

 

منابع
وب سایت moms

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا