درمان طبیعی بی‌خوابی که اکثر مردم فراموش می‌کنند

درمان طبیعی بی‌خوابی امر مهمی است. اختلالات روانی بسیاری وجود دارد که افراد ممکن است در طول زندگی با آن رو به رو شوند. یکی از این اختلالات افسردگی است. افسردگی در افراد مختلف متفاوت است. افسردگی انواع مختلفی دارد و ممکن است به علت های مختلفی ایجاد شود. یکی از مواردی که ممکن است در ایجاد افسردگی نقش داشته باشد بی خوابی است. بی خوابی علت های مختلفی دارد که در مقاله های قبل در ارتباط با آن تا حدودی صحبت کردیم. خواب برای افراد بسیار مهم است. یکی از نکاتی که باید بدانید این است که بتوانید خواب کافی داشته باشید.

خواب کافی و درمان طبیعی بی‌خوابی

خواب کافی می تواند به شما کمک کند تا روند درمانی بهتری داشته باشید. در روان شناسی برای هر امری توضیحاتی داده شده است. در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که این دو مورد ارتباط با هم دارند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با درمان طبیعی بی‌خوابی که اکثر مردم فراموش می‌کنند، صحبت کنیم.

افسردگی و بی خوابی هر دو از اختلالات شایع هستند

افسردگی و بی خوابی هر دو از اختلالات شایع هستند که باعث ایجاد برخی از اختلالات در سراسر جهان می شود. هنگام پرداختن به هر یک از این مسائل، فرد می تواند در حفظ کیفیت خوب زندگی مشکل داشته باشد. دانشمندان تخمین می زنند که 40٪ آمریکایی ها در یک مرحله از زندگی خود با بی خوابی دست و پنجه نرم می کنند، در حالی که تخمین زده می شود 17.3 میلیون بزرگسال آمریکایی حداقل یک بار در سال با علائم یک دوره افسردگی اساسی دست و پنجه نرم کنند. افسردگی و بی خوابی غالباً به عنوان اختلالات مرتبط به هم مرتبط هستند و اغلب از طرق مختلف با هم مرتبط هستند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در واقع، برخی از دانشمندان تا آن جا پیش رفته اند كه اظهار داشتند پزشكان باید در تشخیص افسردگی بدون داشتن شكایت از خواب توسط فرد محتاط باشند. بنابراین، افسردگی و بی خوابی چگونه مرتبط هستند؟

ثابت شده است که تقریباً 75٪ از افراد مبتلا به افسردگی از عدم درمان طبیعی بی‌خوابی رنج می برند

ثابت شده است که تقریباً 75٪ از افراد مبتلا به افسردگی از بی خوابی رنج می برند، این نشان می دهد که این دو اختلال اغلب به طور همزمان با یکدیگر ظاهر می شوند. حدود 40٪ بیماران افسرده نیز ممکن است با هایپسومنیا دست و پنجه نرم کنند – اختلالی که با خواب بیش از حد مشخص می شود. واضح است که بسیاری از افرادی که دوره های افسردگی را تجربه کرده اند، مشکلات خواب را نیز تجربه کرده اند، اما رابطه بین این دو تحت تأثیر عوامل مختلفی است. این عوامل را می توان در دو گروه طبقه بندی کرد: بی خوابی و اختلالات خواب به عنوان علائم بعدی دوره های افسردگی یا بی خوابی و اختلالات خواب به عنوان علائم قبلی یا پیش ساز دوره های افسردگی.

نکته

با این حال، بسیاری از محققان نظریه پردازی می کنند که در واقع ترکیبی از این دو است که یک چرخه معیوب ایجاد می کند که شکستن آن دشوار است.

درمان طبیعی بی‌خوابی و مقابله با افسردگی

طبق بهداشت هاروارد، 69٪ افراد مبتلا به بی خوابی بعداً با افسردگی دست و پنجه نرم می کنند. در مطالعه دیگری، 21٪ از افراد گزارش کردند که با ترکیبی از بی خوابی و کمبود خواب دست و پنجه نرم می کنند. این دو مطالعه حاکی از آن است که دوره های افسردگی ممکن است باعث بی خوابی یا پرخوابی شود. مسائل مربوط به خواب به دلیل افسردگی می تواند به طرق مختلفی از جمله تغییر در روند تنظیم خواب یا عوارض جانبی داروهای تجویز شده رخ دهد. این، به نوبه خود، ممکن است علائم افسردگی را تشدید کند، اما متخصصان یک مطالعه در انگلیس خاطر نشان می کنند که اختلالات افسردگی بدون بی خوابی یا سایر اختلالات خواب بطور فزاینده ای نادر است.

اختلالات در تنظیم خواب و درمان طبیعی بی‌خوابی

طی 35 سال گذشته، تحقیقات وجود دو مکانیسم تنظیم خواب را تعیین کرده است: روند شبانه روزی و روند هموستاتیک، که به عنوان روند بهبودی نیز شناخته می شود. روند شبانه روزی مکانیزمی است که افراد را به خواب منظم در ساعت های شب می کشاند. در افراد فاقد اختلالات خواب، روند شبانه روزی حدود ساعت 11 شب شروع می شود. در ساعت 4 صبح به اوج خود می رسد و متعاقباً در ساعات بیداری کم رنگ می شود.

روند بهبودی مکانیسم دیگری است که خواب را به حرکت در می آورد، اما مستقیماً به مدت زمانی که از آخرین خواب فرد گذشته است بستگی دارد. تفاوت این دو در این است که روند شبانه روزی خواب را در ساعت های نسبتاً مشخص هر شب تنظیم می کند، در حالی که اگر زمان زیادی را بدون خواب سپری کرده باشند، روند بهبودی ممکن است باعث شود فرد در یک زمان نامنظم بخوابد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این مکانیسم همان چیزی است که بدن را به یک خواب نیمروز بعد از بیدار ماندن فرد در کل شب تحریک می کند.

درمان طبیعی بی‌خوابی که اکثر مردم فراموش می‌کنند

بهداشت خواب خوب برای استراحت با کیفیت ضروری است. هر شب باید بدن خود را احیا کنید. هنگام خواب، مغز شما به حالت صرفه جویی در انرژی می رود. همانطور که مشغول ثبت اطلاعات و نظارت بر سیستم های حیاتی است، بدن شما آرام می شود و میلیون ها سلول جدید تولید می کند. اگر به اندازه کافی نخوابید، این روند قطع می شود و سلامت شما تحت تاثیر قرار می گیرد. طبیعی است که گاهی اوقات بی خوابی داشته باشید. با این حال، درمان طبیعی بی‌خوابی یک فرآیند مهم است که باید قبل از ایجاد آسیب به فرد انجام شود.

این چند درمان طبیعی بی خوابی را امتحان کنید

قبل از این که در معرض داروهای خواب آور باشید، برخی از تغییرات سبک زندگی را برای ارتقای بهداشت خواب خوب امتحان کنید. سپس، می توانید به دنبال راه هایی برای استراحت طبیعی باشید. در این‌جا چند درمان طبیعی بی خوابی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

نور چراغ ها را کم کنید

مغز شما برای بیدار شدن در برابر نور محرک است. اگر اتاق شما در شب تاریک نیست، هر نوری می تواند این عملکرد را مختل کند و خوابتان را از دست بدهید. استفاده از نور زیاد در اتاق ها و دور کردن لوازم دیجیتال از دید خود را در نظر بگیرید.

خونسردی و درمان طبیعی بی خوابی

بدن خود را طوری تنظیم کنید که اتاق شما بین 60 تا 67 درجه باشد، دمایی که برای اکثر افراد برای خواب راحت است. دمای بالاتر یا پایین تر از این نقطه خواب را دشوار می کند. تشکی بخرید که بدن شما را نگه دارد و از بالش هایی استفاده کنید که به درستی سر و گردن شما را نگه دارند.

یک فضای آرامش بخش ایجاد کنید

اتاق خواب شما باید فضای شخصی مناسب و آرامش بخش شما باشد. از انجام کارهای اداری یا هر کار دیگری در آن‌جا خودداری کنید. این فضای مقدس را برای استراحت، عاشقانه و خواب رزرو کنید.

استفاده از صداهای آرامش بخش را امتحان کنید

برخی افراد وقتی با صدای کولر می خوابند بهتر استراحت می کنند.

یوگا و درمان طبیعی بی خوابی

این عمل باستانی به قرن ششم قبل از میلاد در هند برمی گردد. تمرین‌کنندگان آیورودا یوگا را به‌عنوان فلسفه‌ای توسعه دادند که برای بدن، ذهن و روح مفید است. تحقیقات علمی مدرن نشان می‌دهد که تمرین یوگا نه تنها می‌تواند ماهیچه‌های شما را تقویت کند، بلکه می‌تواند به رفاه، آرامش و خواب آرام نیز کمک کند.

چه در یوگا با تجربه باشید و چه مبتدی، می تواند به شما کمک کند به درمان طبیعی بی خوابی که می خواهید برسید. تنها چیزی که نیاز دارید یک تشک یوگا و مکانی راحت و آرام برای تمرین است. ژست های ساده ای مانند زانوهای باز، زانوهای دراز کشیده را امتحان کنید تا خواب خوبی داشته باشید.

مدیتیشن

یکی از دلایلی که ممکن است در تمام طول شب به سقف خیره شوید، فکر های مداوم در ذهن شماست. تمام شب، شما وقایع روز را تکرار می کنید در حالی که نگران اتفاقاتی هستید که فردا رخ می دهد.  مدیتیشن یک راه ایده آل برای به حرکت درآوردن افکار و اجازه دادن به ذهن شما برای استراحت است. در حالی که این تمرین افکار شما را پاک نمی کند، به شما این امکان را می دهد که آن‌ها را تصدیق کنید و به آن‌ها اجازه عبور دهید. قبل از این که  عصر به خواب فرو بروید، در یک مکان راحت بنشینید، چشمان خود را ببندید و در حالی که بدنتان آرام می شود کاملاً مدیتیشن کنید.

مصرف شیر گرم و درمان طبیعی بی خوابی

برخی از درمان های طبیعی قدیمی بی خوابی را می توان با تحقیقات علمی پشتیبانی کرد. آیا تا به حال مادرتان قبل از خواب به شما یک لیوان شیر گرم داده است؟ بخشی از این که چرا این روش کار می کند احتمالاً در ذهن گذشتگان شما بوده است، اما بخش دیگر مواد تشکیل دهنده شیر است.

تریپتوفان یک ماده شیمیایی طبیعی در شیر است که می تواند بخش خواب مغز شما را تحریک کند. آیا می دانستید شیر همچنین حاوی ملاتونین است، ماده شیمیایی مغز که مسئول فرآیند خواب و بیداری شما است؟

ریشه سنبل الطیب

هیچ بحثی در مورد درمان های طبیعی بی خوابی بدون ذکر ریشه سنبل الطیب کامل نخواهد بود. قرن هاست که گیاه سنبل الطیب برای همه چیز از حالت تهوع گرفته تا صرع و احتقان توصیه شده است. همچنین برای القای خواب آرام ارزشمند بود. امروزه ریشه سنبل الطیب یک داروی گیاهی رایج خواب است که در سراسر جهان استفاده می شود. این در دوزهای مختلف موجود است و در اکثر داروخانه ها و فروشگاه های مواد غذایی بهداشتی موجود است.

دستگاه های الکتریکی را حذف کنید

آیا این موضوع جالب نیست که فناوری که قرار است زندگی شما را آسان تر کند می تواند مشکلات مختلفی ایجاد کند؟ به عنوان مثال، شب به اتاق خواب خود بروید، چراغ ها را خاموش کنید و به موبایل خود نگاه کنید. همین امر باعث بی خوابی خواهد شد.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا