تکنیک های ایجاد برابری در رابطه

چرا برابری در یک رابطه مهم است؟ ما برخی از واضح‌ترین راه‌هایی را که می‌توانید تشخیص دهید در رابطه خود فاقد برابری هستید را در این مقاله از وب سایت همکده بررسی کرده‌ایم، اما چرا در وهله اول داشتن آن مهم است؟ در ادامه نیز به بررسی تکنیک های ایجاد برابری در رابطه پرداخته ایم. مرکز مشاوره همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران شناخته می شود. در کنار خدمات حضوری می توانید از مشاوره تلفنی روان شناسی هم استفاده کنید.

اهمیت برابری در رابطه

در ابتدای این مقاله می خواهیم بدانیم اهمیت برابری در یک رابطه چیست؟ چرا مهم است؟

برای احساس ارزشمند بودن

فقدان برابری در یک رابطه می تواند خود را در کنترل رفتار یک شریک نسبت به دیگری نشان دهد. اگر احساس می‌کنید در مورد تصمیمات شریکتان صحبت می‌کنید، طرد می‌شوید یا مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرید، در این صورت آنها سعی می‌کنند کنترل بیش از حدی بر شما داشته باشند و به نظرات شما در رابطه به‌عنوان یکسان ارزش قائل نشوند. شما نباید احساس کنید که بعد از شریک زندگی خود در رتبه دوم قرار دارید یا آنچه را که باید به رابطه بیاورید به هیچ وجه از او پست تر است. اگر آنها با شما مانند خود رفتار می کنند، آنقدر به نظرات شما توجه می کنند که انتظار دارند در ازای آن به نظرات آنها توجه کنید.

یک رابطه باید باعث شود که شما احساس عشق، امنیت و خوشحالی کنید. اگر یکی از شما احساس ارزشمندی نمی کند، آنقدر محبت و احترامی را که سزاوارش هستید دریافت نمی کنید. تکنیک های ایجاد برابری در رابطه مهم هستند.

احساس شنیده شدن

به همان اندازه که ممکن است فکر کنید در رابطه خود به حرف یکدیگر گوش می دهید، آیا واقعاً اینطور است؟ گوش دادن به همدیگر فقط شنیدن صحبت های یکدیگر نیست؛ در مورد این است که تمام توجه خود را به شریک زندگی خود بدهید، به دقت در مورد پاسخ خود فکر کنید، او را برای پایان دادن به صحبت عجله ندهید‌. آنچه را که آنها می خواهند بگویند، در نظر بگیرید. احساس اینکه شریک زندگی شما به حرف شما گوش می دهد در یک رابطه قوی ضروری است.

زیرا اینگونه است که شما یک محیط امن و قابل اعتماد بین خود ایجاد می کنید تا بتوانید اوج و پایین خود را به اشتراک بگذارید. اگر به شریکتان توجهی را که لایقش است وقتی با شما صحبت می‌کند نمی‌دهید، اما از او انتظار دارید که در مواقعی که نیاز دارید به او گوش کند، این به معنای برابری با او نیست. هر چیزی که هر یک از شما باید به اشتراک بگذارید باید فضای شنیده شدن را در اختیار شما قرار دهد. هیچ‌چیز شما یا شریک زندگی‌تان نباید بی‌اهمیت تلقی شود. اگر می‌خواهید در رابطه‌تان برابری داشته باشید، باید احساس کنید که شریک زندگی‌تان همان میزان توجه و احترامی را به شما نشان می‌دهد که هنگام صحبت کردن به او می‌دهید. صدای شما به اندازه صدای آنهاست.

بهترین نسخه از خود بودن

داشتن برابری در یک رابطه به این معنا نیست که دقیقاً همان چیزهایی را که شریک زندگی خود انجام می دهید یا حتی می خواهید انجام دهید. یک شریک عالی بهترین ویژگی های شما را از طریق عشق و حمایت از شما آشکار می کند. در رابطه‌ای که بر پایه برابری استوار است، هر دو شما تمام تلاش خود را می‌کنید تا بهترین‌ها را در یکدیگر به نمایش بگذارید. نباید اینطور باشد که فقط یکی از شما از دیگری حمایت می کند زیرا چیزهای مختلفی را دوست دارید.

شما نباید احساس کنید که باید به خاطر شریک زندگی خود چه کسی هستید یا چه چیزی را دوست دارید قربانی کنید. اگر اینطور است، با تمام تأکید بر شادی آنها و نه شادی شما، پس باید بر روی یافتن برابری در احساسی که یکدیگر ایجاد می کنید کار کنید. تکنیک های ایجاد برابری در رابطه بسیار ویژه هستند.

نقش ما در یک رابطه این است که یکدیگر را بالا ببریم و توجه، عشق و تشویق را به طور مساوی بین یکدیگر تقسیم کنیم. تنها با انجام این کار می توانید بهترین نتیجه را از خود، شریک زندگی و رابطه خود ببرید.

برای اینکه به شما نشان دهد به مرزهای یکدیگر احترام می گذارید

ما می دانیم که برابری در یک رابطه ریشه در احترام یکسان به یکدیگر دارد. به عنوان شریک، شما تقریباً همه چیز را در زندگی خود به اشتراک می گذارید، اما همچنان به مرزهایی نیاز دارید تا بتوانید فضای خود را داشته باشید. به یاد داشته باشید که چیزهای بیشتری وجود دارد که شما را به عنوان یک فرد تعریف می کند تا رابطه شما. اگر از طرف شریک زندگی‌تان برای انجام کاری که نمی‌خواهید تحت فشار هستید، یا احساس می‌کنید که وقتی به آن نیاز دارید به تنهایی به شما وقت نمی‌دهد، پس او به نیازهای فردی شما احترام نمی‌گذارد. فقط خودت باش.

اگر آنها این رفتار را به سطح بالاتری برسانند و با عبور از دارایی های شخصی شما بدون رضایت شما به فضای شما حمله کنند، آنطور که باید به حریم خصوصی و مرزهای شما احترام نمی گذارند. در یک رابطه، باید بتوانید کاملاً به یکدیگر اعتماد کنید و شریک زندگی خود که به زمان و مکان برای خود نیاز دارد، درک کنید.

اگر یکی از شرکا سعی دارد به دیگری دیکته کند که چگونه وقت خود را بگذراند و احساس می کند که حق هر چیزی را دارد که متعلق به اوست، سطح اعتماد و برابری که باید در یک رابطه سالم وجود داشته باشد وجود ندارد. یکی از طرفین در تلاش است تا دیگری را کنترل کند. زیرا احساس می کند که نظرات و نیازهای او اهمیت بیشتری دارد. انتظار هر کاری از شریک زندگی خود که خودتان حاضر به انجام آن نباشید، به منزله برابری با او نیست. این مهم است که احساس کنید شریک زندگی شما مرزهای شما را تصدیق می کند. به شما به عنوان یک فرد احترام می گذارد. پس لازم است تکنیک های ایجاد برابری در رابطه را بدانیم.

بتوانیم به یکدیگر وابسته باشیم

یکی از مهم ترین دلایلی که می خواهید در رابطه خود برابری داشته باشید این است که بتوانید در هر شرایطی به یکدیگر وابسته باشید. داشتن مسئولیت مساوی در رابطه به این معناست که در هر زمان، یکی از شما می تواند وارد عمل شود و فردی باشد که دیگری در آن لحظه به آن نیاز دارد. اگر شما کسی هستید که بیشتر به رابطه می بخشید – از نظر احساسی یا فیزیکی – پس نمی توانید اعتماد کنید که شریک زندگی شما در کنار هم بودن شما در کنار هم بودن در صورت نیاز به او کمک خواهد کرد.

رابطه شما تنها در صورتی حفظ می شود که هر کدام برای حفظ آن تلاش کنید. شریک زندگی شما باید کسی باشد که بتوانید به او اعتماد کنید و به طور ضمنی به او تکیه کنید زیرا هرگز نمی دانید زندگی چه چیزی به سر شما خواهد آورد. یک رابطه نمی تواند تنها بر دوش یک نفر باشد تا آن را ادامه دهد زیرا در نهایت آنها زیر بار آن فرو می ریزند. اطمینان حاصل کنید که هر دوی شما زمان و انرژی برابری را به رابطه خود اختصاص می دهید تا بتوانید به عنوان یک تیم برای قوی و ماندگار کردن آن برای آینده کار کنید.

روش ها و تکنیک های ایجاد برابری در رابطه

اگر بدانید که برابری چیزی است که باید در رابطه خود روی آن کار کنید، چه کار می کنید؟ چگونه برای بهبود وضعیت بین خود و شریک زندگی خود تغییر ایجاد می کنید؟ از کجا باید شروع کرد؟

مطمئن شوید که از “نقش” خود در رابطه راضی هستید

یک راه بسیار طبیعی برای ایجاد برابری در جنبه های فیزیکی رابطه، تقسیم آن به «نقش» برای شما و شریک زندگیتان است. هر یک از شما باید مسئولیت هایی داشته باشید که احساس می کنید به زمان و تلاش مساوی نیاز دارد. مثال خوب این است که کارهای خانه را تقسیم کنید. به طوری که شما احساس می کنید تلاش می کنید تا یک محیط خوب برای زندگی در آن ایجاد کنید. مثال دیگر می تواند این باشد که شما تصمیم می گیرید که یکی از شما سر کار برود و دیگری کار کند.

در خانه از خانواده خود مراقبت کنید این می تواند به اندازه انتخاب مقصد و فعالیت هایی که در تعطیلات بعدی با هم انجام می دهید به نوبت باشد. اگر این کار را انجام می‌دهید، در واقع به این نیست که چه وظایفی را بین یکدیگر تقسیم می‌کنید، بلکه به این موضوع مربوط می‌شود که هر دوی شما باید تلاش مساوی برای حفظ رابطه خود انجام دهید تا یکی از شما تحت فشار قرار نگیرد.  تعیین نقش در رابطه تنها در صورتی کارساز است که هر دوی شما از آن راضی باشید. اگر احساس می‌کنید نقشی را در رابطه خود بر عهده گرفته‌اید که نمی‌خواستید یا با آن موافقت نمی‌کردید، باید در مورد کارهایی که هر دو می‌توانید متفاوت انجام دهید، صحبت کنید تا راحت‌تر باشید.

اجازه ندهید در نقشی که دیگر نمی‌خواهید بازی کنید محبوس شوید. با پیش‌روی زمان و رابطه‌تان آماده باشید تا آن را تنظیم کنید.

برقراری ارتباط از تکنیک های ایجاد برابری در رابطه

اگر احساس می کنید بین شما و شریک زندگی تان نابرابری وجود دارد، اولین کاری که باید انجام دهید این است که به احساس خود با یکدیگر بپردازید. شریک زندگی شما ممکن است متوجه نشود که انتظارات یا رفتار او چگونه بر شما تأثیر می گذارد. به همین دلیل است که ارتباط خوب در هر رابطه ضروری است، بنابراین بتوانید در مورد احساس خود با شریک زندگی خود صحبت کنید و با هم برای یافتن راه حل تلاش  کنید. اگر شریک زندگی شما در برابر تغییرات تدافعی یا مقاومت نشان می دهد باید اقدامات ویژه ای صورت دهید.

برابری در اتاق خواب از تکنیک های ایجاد برابری در رابطه

برابری فقط در اتاق خواب مهم نیست، ضروری است. مهم این نیست که چه کسی مسلط است یا چه کسی شروع کننده است، بلکه این است که مطمئن شوید هر دوی شما به یک اندازه راضی هستید.‌ سعی کنید به یک اندازه به خواسته ها و نیازهای یکدیگر توجه کنید. یکی از شما هرگز نباید احساس بی‌توجهی کند و قادر به درخواست آنچه می‌خواهد نباشد. اگر احساس می‌کنید تحت فشار قرار می‌گیرید یا نیازهای جنسی شما توسط شریک زندگی‌تان به نفع خودش نادیده گرفته می‌شود، این حس بی‌انصافی و نابرابری شما را ناامید می‌کند و بین شما تنش ایجاد می‌کند.

لذت بردن از یک رابطه جنسی بخش مهمی از یک رابطه سالم است. اما همچنین جایی است که در اطراف یکدیگر آسیب پذیرتر هستید. شما باید بتوانید به طور کامل به شریک زندگی خود اعتماد کنید تا کاملاً آرام شوید و از تجربه با هم لذت ببرید. برای اینکه این اتفاق بیفتد، باید بدانید که شریک زندگیتان به شما به عنوان یک فرد احترام می گذارد. به تجربه شما به اندازه تجربه خود اهمیت می دهد.

تفاوت های یکدیگر را بپذیرید

اینکه رابطه خود را بر اساس برابری قرار دهید به این معنی نیست که نمی تواند بین شما و شریک زندگی تان تفاوتی وجود داشته باشد. برابری به معنای احساس حمایت در منافع خود است. زیرا به شریک خود نشان می‌دهید که در منافع او از او حمایت می‌کنید، حتی اگر از همان چیزها لذت نبرید. برای اینکه نشان دهید به فعالیت‌های فردی آن‌ها احترام می‌گذارید، سعی کنید به آنها در فعالیتی بپیوندید که از آن لذت می‌برند و شاید قبلاً هرگز آن را امتحان نکرده‌اید.

با آن‌ها در مورد کاری که ترجیح می‌دهند انجام دهند صحبت کنید. حتی اگر چیزی در مورد موضوع نمی‌دانید به آن علاقه نشان دهید. به جای اینکه آنها را مجبور کنید فقط در فعالیت‌هایی که هر دوی شما دوست دارید شرکت کنند. سعی کنید خود را به جای همسرتان بگذارید تا هر چند وقت یکبار موقعیت ها را از منظر او ببینید. این اطمینان حاصل می کند که تا آنجایی که می توانید از فعالیت های آنها حمایت کرده و درک می کنید. دو نفر این رابطه را تشکیل می دهند. برابری به معنای یکسان بودن نیست. بلکه به معنای احترام به فردیت یکدیگر و جشن گرفتن آن به دلیل تنوعی است که در رابطه و زندگی شما به ارمغان می آورد.

تمایل به سازش از تکنیک های ایجاد برابری در رابطه

سازش همیشه آسان نیست، و اگرچه می‌خواهید رابطه‌تان برای همیشه کامل باشد، زندگی به این سادگی نیست. این احتمال وجود دارد که نه تنها یک مورد، بلکه موارد متعددی در طول رابطه شما وجود داشته باشد که مجبور شوید به خاطر خوشبختی شریک زندگی خود در مورد آنچه می خواهید مصالحه کنید. اگر یکی از شما به جای هر دوی شما همیشه سازش می کند، پس تصمیمات خود را بر مبنای برابری قرار نمی دهید. یک شریک بر دیگری مسلط است. سازش در یک رابطه ضروری است و ارتباط خوب بین زوج ها می تواند به شما کمک کند تا به یک راه حل عادلانه برسید که تا حد امکان به نفع همه باشد. سازش برای شریک زندگی تان نشان می دهد که شما به یک اندازه برای نیازهای یکدیگر احترام قائل هستید و حاضرید برای خوشبختی او فداکاری کنید.

در رابطه خود تلاش کنید

تکنیک های ایجاد برابری در رابطه بسیار خاص هستند. روابط همیشه آرام نیست. در ابتدا ممکن است به نظر آسان‌ترین چیز در دنیا باشد که در کنار یکدیگر باشید. اما برای ماندگار کردن چیزی که دارید نیاز به کار مداوم دارد. برای اینکه رابطه شما قوی بماند، هر دوی شما باید تلاش یکسانی برای حفظ آن داشته باشید. اگر فقط یکی از شما زمان و انرژی را برای رابطه خود صرف می کند، فشار بسیار زیاد خواهد شد.

احساس اینکه زمان و عشقی که برای شریک زندگی خود می گذارید تایید یا متقابل نمی شود، در نهایت باعث می شود احساس غفلت، رنجش و عصبانیت کنید و شروع به این سوال کنید که چرا اینقدر تلاش می کنید تا رابطه را زنده نگه دارید، در حالی که به نظر می رسد این، علاقه کم در رابطه را نشان می دهد. هر چقدر هم که زندگی پرمشغله باشد، همیشه باید سعی کنید رابطه خود را در اولویت قرار دهید. نه اینکه فقط از شریک زندگی خود انتظار داشته باشید که آن را برای شما محقق کند. این مسئولیت یکسان هر دوی شماست که جرقه عشق را ادامه دهید و یکدیگر را بالاتر از هر چیز دیگری در اولویت قرار دهید.

محبت بیشتر به هم از تکنیک های ایجاد برابری در رابطه

ارائه محبت جسمانی باعث می شود که شیمی بین شما و شریک زندگیتان جریان داشته باشد. چه کسی از تعریف و تمجید هر چند وقت یکبار لذت نمی برد؟ محبت شخصی که دوستش داریم به ما احساس خوبی می دهد، اعتماد به نفس ما را افزایش می دهد. به ما کمک می کند هر چقدر هم که سایر بخش های زندگی ما استرس زا شده اند احساس آرامش کنیم. اگر همیشه فقط یکی از شما محبت فیزیکی به دیگری نشان می دهد و هرگز برگردانده نشود، پس احساس قدردانی یکسانی وجود ندارد.

 

 

منابع
aconsciousrethink

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا