رابطه کارمایی چیست؟

جرقه های عشق به سرعت خود را نشان می دهند. از لحظه ای که با آن شخص ملاقات می کنید، فوراً جذب او می شوید. کلیشه ای به نظر می رسد، اما نمی توانید بخورید. نمی توانید بخوابید. یا هر کار دیگری برای شما سخت خواهد شد. تنها چیزی که می توانید به آن فکر کنید این است که شخص جدید چقدر در کنار شما خواهد بود و یا در زندگی شما چطور حضور پیدا می کند. شما فکر می کنید که آن ها تنها فرد زندگی شما هستند. با این حال می تواند شروع یک رابطه کارمایی زودگذر باشد. در این مقاله از وب سایت همکده به بررسی یکی از خاص ترین روابط می پردازیم. در ادامه با ما به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران همراه شوید. مرکز مشاوره همکده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی را ارائه می دهد.

رابطه کارمایی چیست؟

رابطه کارمایی نوعی رابطه عاشقانه است که اغلب ناپایدار است و دارای پویایی قدرت نامتعادل است. در حالی که رابطه احتمالاً هیجان انگیز و پرشور به نظر می رسد، می تواند به همان اندازه آسیب زا باشد و ممکن است به طور غیرقابل توضیحی جذب این شخص جدید شوید و به سختی به او یا خود فضایی بدهید.

بانی وینستون توضیح می دهد: “روابط کارمایی درس های عشق هستند.” او می‌گوید: «آنها می‌توانند به اندازه مشارکت‌های بلندمدت مؤثر و مهم باشند. با این حال، قرار نیست همه روابط همیشه شاد باشند. همانطور که کری برادشاو در Sex and the City گفت، «برخی از عشق‌ها رمان حماسی نیستند، برخی داستان‌های کوتاه هستند»، اما این باعث نمی‌شود که از عشق و یادگیری کم‌تر شوند. در واقع هر کدام با خود آموزه هایی دارند.

او ادامه می دهد: «روابط عاشقانه سالم، متعادل و رضایت بخش هستند. روابط کارمایی در تلاش است تا آسیب و چالشی را که در این زندگی یا گذشته تجربه کرده‌ایم برطرف کند. ما این شخص را برای التیام آسیب آنچه در گذشته رخ داده است، انتخاب می‌کنیم. شاید برای رفع آسیبی از طرف والدین یا شریک زندگی غالب.” در ادامه، ما علائم، اثرات و هدف روابط کارمایی و نحوه پایان دادن به آن را توضیح می دهیم.

نشانه های یک رابطه کارمایی

فکر می کنید ممکن است در یک رابطه کارمایی باشید؟ این تجربه می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. خوشبختانه، برخی از علائم رایج وجود دارد که ممکن است بخواهید مراقب آنها باشید. در اینجا پنج نشانه رابطه کارمایی وجود دارد.

درام زیادی وجود دارد

تعداد کمی از روابط کاملاً روان هستند. اما با روابط کارمایی، می توانید انتظار آشفتگی مداوم را داشته باشید. فراز و نشیب‌های زیادی مانند ترن هوایی و یک احساس عمومی ناآرام وجود دارد. این یک حرکت آرام یا آرامش نیست.

متوجه پرچم های قرمز می شوید

از کنترل رفتار گرفته تا طغیان خشم، روابط کارمایی معمولاً پر از پرچم قرمز است. حقیقت ماجرا این است که این روابط پرشور بدترین چیزها را در افراد نشان می دهد. ممکن است برای شما سخت باشد که اعمال خود را کنترل کنید یا شروع به انجام کارهایی کنید که کاملاً خارج از شخصیت هستند. البته، زمانی که یک رابطه ناهموار و دشوار است، برای هیچ یک از شما وضعیت سالمی نیست.

هر دوی شما به هم وابسته می شوید

با این حال، وقتی صحبت از روابط کارمایی به میان می‌آید، احساسات زیاد می‌شوند، اما ممکن است با کمک هم وابستگی همراه باشد. همانطور که شروع به برقراری ارتباط با این شخص جدید می کنید، ممکن است به سختی او را تنها بگذارید. این احساس احتمالاً متقابل خواهد بود. اگر متوجه شدید که از اوقات فراغت و سایر روابط خود غافل شده اید تا دائماً این شخص را ببینید، این می تواند نشانه آن باشد که چیزی کاملاً درست نیست. روابط سالم به هر فرد امکان زمان و فضای مورد نیاز را می دهد.

شما خوب ارتباط برقرار نمی کنید

ارتباطات پایه و اساس هر رابطه محکم است. با این حال، هنگامی که در یک رابطه کارمایی هستید، برای درک یکدیگر تلاش خواهید کرد. ارتباط نادرست احتمالاً موضوع مشترکی در طول مدت زندگی مشترک شما خواهد بود. به عنوان مثال، ممکن است با شریک زندگی خود در مورد چیزهای کوچک و به ظاهر بی اهمیت بحث کنید. برای اضافه کردن توهین به آسیب، ممکن است ندانید که با این شخص کجا ایستاده اید و خواندن سیگنال های او برایتان دشوار است.

شما با شور و حرارت بحث می کنید

آتش بازی را فراموش کنید – بحث کردن با این شخص مانند انفجار بمب اتمی است. این اختلاف نظرها ممکن است از بین برود و شما را شگفت زده کند. اغلب به اندازه کافی، یکی یا هر دوی شما در طول این بحث ها از خطوط عبور می کنید. اختلافات شما می تواند به سرعت شخصی و توهین آمیز شود. علاوه بر این، احتمالاً اختلاف نظر به سرعت از موضوعی به موضوع دیگر منتقل می شود و نقطه اصلی را نفی می کند.

اثرات یک رابطه کارمایی

جدای از این نشانه‌های گویا، یک رابطه کارمایی می‌تواند تأثیری بر روی شما داشته باشد. درک تأثیرات منفی این نوع رابطه بر شما بسیار مهم است. با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا برخی از راه هایی وجود دارد که ممکن است بر شما تأثیر بگذارد.

شما به سرعت جذب می شوید

یکی از تأثیرات یک رابطه کارمایی این است که شما یک کشش مغناطیسی را به سمت آن شخص احساس می کنید – یک ارتباط عمیق و درونی از همان ابتدا. از لحظه ای که با این فرد جدید آشنا می شوید شما تمایل دارید که دائماً آنها را ببینید. فکر کردن در مورد آنها ممکن است هر لحظه بیداری شما را تحت الشعاع قرار دهد و تمرکز بر چیزهای دیگر مانند کار یا سایر تعهدات شما را دشوار کند.

ممکن است به آنها احساس اعتیاد پیدا کنید

این یک جنبه اعتیادآور نیز دارد، بنابراین شما احساس می کنید که نمی توانید رابطه را دنبال نکنید. مانند هر اعتیاد دیگری، ترک دیدن این شخص برای شما سخت خواهد بود. می توانید به سرعت فراموش کنید که بدون آنها چه کسی بودید و تصور آینده ای بدون آنها برایتان سخت است. البته لازم است بدانید که اعتیاد به عشق چیست؟ در سایر مقاله های همکده و با توجه به اهمیت مسئله رابطه کارمایی می توانید این مفهوم را مورد بررسی قرار دهید.

شما احساس خستگی می کنید

اگر همه موارد فوق خسته کننده به نظر می رسند، اشتباه نمی کنید. به دلیل ماهیت خود، روابط کارمایی می تواند خسته کننده باشد. فراز و نشیب های دائمی رابطه شما را از همان ابتدا درگیر می کند. مطمئناً، گاهی اوقات، این رقص باعث می‌شود که بیشتر به عقب برگردید. این هیجان انگیز، جدید و خطرناک است. با وجود این، هر چه بیشتر با این شخص بمانید، احتمالاً احساس خستگی بیشتری خواهید کرد.

شما نمی توانید رابطه کارمایی را حفظ کنید

نکته اصلی اینجاست: روابط کارمایی ناپایدار هستند. این مشارکت ها بیشتر از آن چیزی که می دهند، می گیرند. به همین دلیل، ماندن در این نوع رابطه می تواند عاقلانه نباشد. بدترین سناریو این است که یک رابطه کارمایی می تواند بر سلامت روان و رفاه شما تأثیر بگذارد. اگر احساس می کنید که رابطه سمی شده است و به شما کمک نمی کند، باید کنار بروید.

هدف از یک رابطه کارمایی چیست؟

تا به این جای مقاله ما به بررسی موارد بسیار زیادی در زمینه این مدل رابطه پرداختیم. اما در ادامه قصد داریم به بررسی این مطلب بپردازیم که هدف از یک رابطه کارمایی چیست؟ در حالی که یک رابطه کارمایی نکات منفی زیادی دارد، روانشاسان توضیح می دهند که هدف آنها این است که چیز جدیدی به ما بیاموزند. آنها اینجا هستند تا به عنوان آموزش روح ما در خدمت ما باشند. این کار امید ما را برای این که فرد بهتری باشیم روز به روز بهتر و بیشتر می کند. در عین حال باعث می شود تا بتوانیم دردهای گذشته را به خوبی درمان کنیم.

اما نکته مهم این است که در این زمینه ما یک تئوری بسیار مهم را بیان می کنیم. تئوری این است که قبل از اینکه شما دو نفر در این هواپیما ملاقات کنید، از زندگی دیگری همدیگر را می‌شناختید و رضایت دادید که دوباره ملاقات کنید تا مسائل را حل کنید. شما می توانید رشد کنید یا جدا شوید.

چگونه به یک رابطه کارمایی پایان دهیم؟

دور شدن از هر رابطه ای سخت است. اولین قدم در اینجا درک این موضوع است که باید این شخص را رها کنید. برخی روان شناسان بر این عقیده هستند که شما باید همیشه یک رابطه کارمایی را قطع کنید. آنها برای شادی ما اینجا نیستند و هرگز کار نمی کنند، مهم نیست چقدر تلاش می کنید. این به خودی خود درسی برای یادگیری است.

بالا و پایین های یک رابطه کارمایی چیزی است که آن را بسیار جذاب می کند. با این حال، هنگامی که آماده رفتن هستید، آنها همچنین می توانند ترک را سخت تر کنند. درک این نکته مهم است که بدون این شخص در زندگی خود می توانید آینده ای داشته باشید. شما باید بر روی خوشبختی بلندمدت خود تمرکز کنید و اگر این به معنای ترک این شخص است، این فداکاری است که باید انجام دهید. البته، اگر یافتن راهی برای شما دشوار است، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که با یک مشاور رابطه صحبت کنید یا از اطرافیانتان کمک خارجی بگیرید.

نگاهی نهایی بر رابطه کارمایی

روابط دیدگاه های مختلفی را به ما ارائه می دهند. هر کدام از آن ها نیز علائم و ریشه های خاص خود را دارند. در این مقاله از وب سایت همکده برای اطلاع دقیق شما سوالی مهم را مطرح کردیم. ما قصد داریم بدانیم که رابطه کارمایی چیست؟ به این سوال اساسی با تمامی جزئیات در این مقاله پاسخ دادیم. در نهایت این که تکنیک ها و اصولی اساسی را به عنوان پایان دادن به یک رابطه کارمایی بیان کردیم. اگر شما با خواندن این مقاله متوجه شدید که در این مدل از رابطه قرار دارید باید در زمینه تفکرات و شرایط خود اقدامی انجام دهید. در این بین می توانید با مشاوران و متخصصان مرکز مشاوره همکده در ارتباط باشید.

این مرکز به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران شناخته می شود. شما می توانید در کنار مشاوره های حضوری از مشاوره تلفنی روان شناسی هم استفاده کنید. با این روش ها و کمک متخصصان می توانید به رفع مشکلات خود بپردازید.

 

 

 

منابع
brides

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا