نشانه هایی که نشان می دهد باید پایان رابطه خود را اعلام کنید (و چند نشانه که نباید پایان دهید) 

پایان رابطه برای همه ما سخت است. هیچ کس دوست ندارد رابطه خود را پایان دهد وجدا شود. گاهی اوقات پایان یک رابطه بهتر از نگهداری آن است. همه ما در زندگی وارد روابطی می شویم که برخی از آن ها ممکن است در صورت جدایی به ما ضربه بزند. قلدری و آسیب به نوجوانان می تواند آسیب های روانی بسیاری به افراد برساند. در مقاله های قبل گفتیم که قلدری چگونه می تواند به فرزندان و حتی بزرگسالان آسیب برساند. اگر افراد در معرض قلدری قرار بگیرند ممکن است نتوانند مشکلات خود را بیا کنند.

در دنیایی که زندگی می کنیم اختلالات روانی بسیاری وجود دارد. برخی از این اختلالات روانی را ممکن است بشانسید. یکی از این اختلالات آسیب های بعد از رابطه است. عصبانیت اگر ادامه داشته باشد می تواند آسیب های زیادی به افراد برسانند. یکی از این آسیب ها می تواند مشکلات روانی باشد. مشکلات در رابطه می توان از طریق راه های مختلفی حل شود. در ادامه می خواهیم ببینیم که نشانه هایی که نشان می دهد باید پایان رابطه خود را اعلام کنید (و چند نشانه که نباید پایان دهید)، چگونه است؟

تمرینات روانشناسی برای انواع آسیب های پایان رابطه

نشانه هایی که نشان می دهد باید پایان رابطه خود را اعلام کنید (و چند نشانه که نباید پایان دهید) 

برای مثال ممکن است یک روان شناس برای یک فرد راه های مختلفی مثل تمرین با خود یا استفاده از وسایل مخصوص برای کاهش عصبانیت استفاده کند. تمامی اختلالات روانی قابل حل است. برای مثال در یک فرد عصبانیت فقط در زمان های اتفاقات ناگوار ایجاد می شود. در افراد دیگر ممکن است این عصبانیت به شیوه های دیگری ایجاد شود. برای مثال ممکن است فرد در تمام مدت عصبانیت را داشته باشد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با نشانه هایی که نشان می دهد باید پایان رابطه خود را اعلام کنید (و چند نشانه که نباید پایان دهید)، صحبت کنیم.

پس از پایان رابطه عاشقانه، آن ها را به استفاده از فناوری تشویق کنید

فرزندپروری در عصر دیجیتال برای افراد ضعیف نیست. این روزها طبیعی است که نوجوانان وضعیت رابطه خود را به صورت آنلاین منتشر کنند. با این حال، آن‌ها را تشویق کنید که ممکن است زمان خوبی برای دوری از رسانه های اجتماعی باشد. هنگامی که آن‌ها این پیام های بعد از رابطه را ارسال می کنند، می تواند باعث واکنش و حتی عدم آرامش نوجوانان شود. آن‌ها هرگز نباید به شریک زندگی سابق خود بدگویی کنند یا درباره چیزهای شخصی که به آن‌ها محرمانه گفتند صحبت کنند. در حالی که اکثر نوجوانان دارای درک خوبی هستند، زمان بسیار خوبی برای یادگیری نحوه برخورد مناسب با جدایی است.

چند استدلالی که نشانه پایان رابطه است

مشاجره در یک رابطه طبیعی است. حتی می تواند سالم باشد. این نشان می‌دهد که می‌خواهید مشکلات را حل کنید، بیشتر با هم ارتباط برقرار می‌کنید، و می‌خواهید تلاش کنید تا با هم بمانید. اما چه زمانی یک استدلال به نشانه ای مطمئن از پایان یک رابطه تبدیل می شود؟ چه زمانی دعوا دارای حالت منفی تر است؟ شما باید از اختلافات مخربی که هیچ لطفی به شما نمی کند آگاه باشید. در این‌جا چند استدلال وجود دارد که نشان دهنده پایان یک رابطه است.

بحث بر سر اهداف زندگی

یک رابطه طولانی مدت معمولا شامل دو نفر می شود که هر دو به اهداف یکدیگر احترام می گذارند و آرزوی چیزهای مشابه در زندگی دارند. در روابط متعهدانه، یک زوج معمولاً قبلاً صحبت کردند که زندگی مشترکشان به کجا می رود. آن‌ها یک ایده کلی از جایی که می خواهند باشند دارند، و این آینده همیشه شامل یکدیگر می شود.

اما ناگهان، شما شروع به مبارزه بر سر اهداف زندگی خود می کنید. به نظر می رسد جاه طلبی های شما دیگر با هم مطابقت ندارند. متوجه می‌شوید که آیا هنوز هم می‌توانید شریک زندگی خود را در ده سال آینده خود ببینید. اگر آن اهداف دیگر با هم هماهنگ نباشند، ممکن است پایان رابطه نزدیک باشد. برخی از اهداف تحت تأثیر ممکن است:

  • جایی که می خواهید زندگی یا کار کنید
  • این که آیا شما بچه می خواهید یا خیر
  • اعتقادات مذهبی یا معنوی
  • مدیریت مالی
  • اهداف سبک زندگی

پایان رابطه و آینده افراد دارای روابط بلند مدت

افراد با روابط طولانی مدت در مورد برنامه‌های آینده‌شان نیازی به داشتن همه چیزهای مشترک ندارند. اما باید دید کلی یا ایده‌ای مشابه در مورد اینکه به کجا می‌روند به اشتراک بگذارند. اگر ده سال دیگر را با کسی سپری کنید، هیچ مقدار مثبت اندیشی به شما کمک نمی کند. فقط بعد از اینکه برای کسب  اهدافش فداکاری کردید، متوجه می شوید که به بن بست رسیدید.

پایان رابطه وقتی بر سر صمیمیت بحث می کنید

بسیاری از افراد تأثیر صمیمیت بر سلامت یک رابطه را نادیده می گیرند. اما از آنجایی که صمیمیت خوب اغلب به ارتباط خوب مربوط می شود، اگر رابطه شما در خارج از اتاق خواب از بین می رود، مدت زیادی طول نخواهد کشید تا پایان یک رابطه. ایجاد شود. داشتن علایق، ترجیحات و سطوح میل جنسی برای شرکای جنسی غیرعادی نیست. این همچنین نشان می دهد که حداقل یکی از شما از نظر جسمی ناراضی است. در واقع سالم نیست و می تواند باعث ایجاد احساس افلاطونی در روابط عاشقانه شود.

صمیمیت طبیعی و پایان رابطه

صمیمیت باید طبیعی باشد. هیچ یک از طرفین نباید در مورد آنچه در زندگی اتفاق می افتد احساس اجبار یا گناه کند. اگر شروع به ایراد گیری از عادات یکدیگر کنید، دیگر از نظر فیزیکی سازگار نیستید.

جر و بحث بد و پایان رابطه

آیا دعواهای شما به شدت ناسالم می شود، تا جایی که از موضوع مورد نظر منحرف می شوید و شروع می کنید توهین های شخصی یا بیان چیزهای نامرتبط از گذشته؟ شما به روشی مسموم با هم دعوا می کنید و احترام شما نسبت به یکدیگر در حال نابودی است.

انتخاب نوع مبارزه و پایان رابطه

برخی از زوج ها فعالانه سعی می کنند با یکدیگر دعوا کنند. اغلب، این یک بحث و جدل برای جلب توجه است. یا راهی برای تغییر در یک رابطه خسته کننده، حتی راهی برای از بین بردن صمیمیت یا اشتیاق از آن.

نشانه هایی که نشان می دهد باید پایان رابطه خود را اعلام کنید (و چند نشانه که نباید پایان دهید)

اغلب اوقات، ارزش آن را دارد که به یک رابطه دشوار ادامه دهید، اما نه همیشه. گاهی اوقات، این تصمیم می تواند یک تصمیم سخت باشد که قبل از اینکه تصمیم بگیرید در یک رابطه بمانید یا نه، چندین چیز را در نظر بگیرید. اجازه دهید این علائم به شما کمک کنند تا تعیین کنید که آیا باید بمانید یا بروید. در این‌جا چند نشانه وجود دارد که نشان می دهد رابطه شما هنوز ارزشش را دارد.

یک رابطه همانند هر نوع کار دیگری است و تغییر می کند. و شما با تغییرات پیش می روید. بیشتر اوقات خوب است تا بد، اما همیشه خوب نیست. شما باید بر این مسائل غلبه کنید و ادامه دهید.» – دیوید برتکا

آیا پایان رابطه یعنی شما هنوز عاشق هستید؟

گاهی عشق کافی نیست اما در بسیاری از مواقع، عشق یک مؤلفه مهم برای پایان رابطه یا عدم پایان یک رابطه است یا روی آن کار کرد. حتی اگر در رابطه خود مشکل دارید، اگر هنوز عاشق هستید، نشانه آن است که می توان روی این موارد کار کرد. زیرا هر دوی شما حاضرید هر کاری برای حفظ یکدیگر در زندگی خود انجام دهید.

شکایات شما جزئی هستند

گاهی اوقات، مشکلاتی در رابطه وجود دارد که یا نسبتاً آسان برطرف می شوند، یا فقط چیزهایی هستند که هیچ یک از طرفین نمی توانند کمک کنند – شاید برنامه کاری شریک شما به این معنی باشد که شما آن‌ها را کمتر می بینید. اگر شکایات شما از رابطه به غیرمسئله بودن خلاصه می شود، مدتی را با شریک زندگی خود بنشینید و آن‌ها را حل کنید. سپاسگزار خواهید بود که نگذاشتید به طور کلی حل شود.

هنوز باید مشاوره را امتحان کنید

مشاوره رابطه راه خوبی برای داشتن فضایی امن برای پخش آن‌چه در رابطه شما کار نمی کند، در عین حال داشتن یک نظر خارجی بی طرفانه است. مشاوران اغلب می توانند آن‌چه را که واقعاً شما را آزار می دهد به انتها برسند و به شما و شریک زندگیتان کمک کنند تا آن را حل کنید.

شما بچه دارید

ماندگاری کنار هم برای کودکان ممکن است همیشه بهترین گزینه برای همه زوج ها نباشد. اما اغلب اوقات، تلاش برای اصلاح رابطه برای فرزندانتان می تواند منجر به ازدواج یا شراکت قوی و مطمئن تر شود. بچه دار شدن به شما انگیزه لازم را می دهد. این کار باعث می شود تا مشکلات موجود در رابطه خود را حل کنید و آن‌ها را برطرف کنید.

هر دوی شما می خواهید که این رابطه کار کند

همراهی با هم به اندازه دوست داشتن یکدیگر مهم است. اگر هر دوی شما می خواهید روی رابطه کار کنید، در حال حاضر در مسیر درستی قرار گرفتید تا آن را به نتیجه برسانید.

نکته

قبل از اینکه جهشی را انجام دهید و آن را ترک کنید، یک قدم به عقب بردارید و تمام گزینه های ممکنی را که پیش روی خود دارید در نظر بگیرید. نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد چه زمانی پایان رابطه است – همانطور که نشانه‌هایی وجود دارد که شما هنوز دلیل کافی برای تغییر آن دارید. با خود و احساسی که دارید صادق باشید – با شریک زندگی خود نیز صادق باشید. وقتی هر دوی شما در مورد نیازهای خود ارتباط برقرار می کنید، می توانید بفهمید که رابطه شما به چه چیزی نیاز دارد. حتی اگر آنچه نیاز دارد تمام شود.

پایان رابطه و خوشبختی در زندگی

آیا احساس می کنید پایان رابطه نزدیک است؟ تنش بین شما دو نفر بیشتر از شادی و خوشبختی است؟ آیا دیگر مانند گذشته احساس امنیت نمی کنید؟ وقتی روابط شروع به تزلزل می کنند، اغلب می توانیم محو شدن عشق را احساس کنیم.

در این‌جا چند نشانه وجود دارد که نشان می دهد ممکن است زمان آن است که به ادامه کار فکر کنید

علاقه خود را نسبت به یکدیگر از دست دادید

شریک زندگی شما هرگز نباید منبع آزار یا ناراحتی باشد. بالاخره شما در وهله اول به دلیلی با آن‌ها کنار آمدید. وقتی مکالمات شما شروع به تاخیر می‌کند و ترجیح می‌دهید با شخص دیگری به جای دیگری صحبت کنید، وقت آن است که به خودتان اعتراف کنید که رابطه راکد است. اگر در هنگام گفتگو دیگر درگیر نیستید و حاضر نیستید، نشانه آن است که جدایی قریب الوقوع است. از این گذشته، اگر دیگر با یکدیگر ارتباط برقرار نکنید، با هم ماندن هیچ فایده ای ندارد.

هر دو از هم عصبانی هستید

گاهی اوقات، ما نمی توانیم همیشه با شرکای خود راضی باشیم. آن‌ها ممکن است هر چند وقت یکبار کارهایی را انجام دهند که باعث ناراحتی ما شود یا از نظر ما بی توجه باشد.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا