دلایل عصبانیت از دنیا

آیا احساس می‌کنید که دائماً خشم در ذهن شما فرو می‌رود؟ شاید از قبل با احساس عصبانیت از خواب بیدار شوید یا به دلیل گرهی که در قلب خود دارید نمی توانید بخوابید؟ تعداد بیشماری از افراد به طور مداوم با خشم درجه پایین دست و پنجه نرم می کنند و مقابله با آن می تواند فوق العاده دشوار باشد. علاوه بر این، بیشتر مردم نمی خواهند همیشه عصبانی باشند. این نوع عصبانیت مداوم نه تنها بدن و ذهن فرد را ویران می کند، بلکه تقریباً بر همه روابط تأثیر منفی می گذارد. پس دلایل عصبانیت از دنیا چیست؟مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران است. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

دلایل عصبانیت از دنیا

چه چیزی باعث این نوع عصبانیت دائمی می شود؟ و چه کاری می توان در مورد آن انجام داد؟ اقداماتی که می توانید برای بهبود خشم خود از دنیا انجام دهید کاملاً به علت اصلی آن بستگی دارد. هنگامی که مشخص شد، می توانید بفهمید که چه اقداماتی می توانید برای کمک به آن انجام دهید. در زیر متداول‌ترین دلایل عصبانیت از دنیا و آنچه می‌توانید انجام دهید تا خشم خود را از بین ببرید، آورده شده است.

شما از همه بی عدالتی های دنیا ناراحت هستید

احتمالاً این جمله را به قدری شنیده‌اید که «جهانی بیندیشید، محلی عمل کنید» که باعث می‌شود چشم‌تان بهم بخورد. اما دلیلی برای محبوبیت این عبارت وجود دارد. در مورد همه چیزهای وحشتناکی که به طور منظم در سرتاسر جهان می گذرد، یک فرد معمولی خیلی کم می تواند کاری انجام دهد. این واقعیت که ما اخباری را از گوشه و کنار جهان دریافت می کنیم، اما ابزاری برای انجام کاری در مورد زشتی های بیرون نداریم، می تواند بسیار ناامید کننده باشد. این امر به ویژه در صورتی صادق است که فیلم ترسناک ضربه خطری نزدیک به زندگی را نشان دهد.

قاچاق انسان، حیوان آزاری، آلودگی محیط زیست، جنایات حقوق بشر… خیلی چیزهای وحشتناکی هر روز اتفاق می افتد، و ناتوانی در ایجاد حساب می تواند هر کسی را به طور روزانه عصبانی کند. این جایی است که اقدام محلی – یا انجام هر اقدامی که می توانید – مقداری از این عصبانیت را کاهش می دهد مهم می شود. دلایل عصبانیت از دنیا را کم می کند. ممکن است چیزی نباشد که شما قادر به انجام آن نیستید، اما بسیاری از اقدامات کوچک می تواند منجر به تغییرات بزرگ شود.

نه، شما نمی‌توانید به تنهایی وارد یک حلقه قاچاق کودکان شوید و نمی‌توانید به هر حیوان آزار دیده کمک کنید. اما شما می توانید درگیر شوید و هر کاری که می توانید برای کمک انجام دهید. به سازمان های معتبر کمک مالی کنید یا با آنها کار جمع آوری کمک کنید. حیوانات را در خانه پرورش دهید یا برای کمک به مراقبت از آنها در یک مرکز داوطلب شوید. اگر توانایی تمرینی و فیزیکی برای آن را دارید، حتی می توانید داوطلب شوید تا بخشی از تیم های امداد و نجات اولیه باشید.

با مهارت کمک کنید و دلایل عصبانیت از دنیا را کم کنید

هر فردی در این سیاره مجموعه مهارت هایی دارد که می تواند برای کمک به دیگران از آنها استفاده کند. خشمی را که احساس می‌کنید بپذیرید و از آن برای فراتر رفتن از درماندگی استفاده کنید و در عوض شروع به کمک کنید. مطمئناً وقتی می دانید که در حال انجام کاری ملموس برای تبدیل جهان به مکان بهتری هستید، خشم بسیار کمتری احساس خواهید کرد.

مطالبی که در اخبار و شبکه های اجتماعی می خوانید شما را پر از خشم می کند.

این نوع دیدگاه مغرضانه و یک جانبه قرن گذشته ناپدید نشد، بلکه در عوض به چیزی تبدیل شد که مردم اکنون آن را روزنامه نگاری «واقعی» می دانند. حقایق به نفع احساسات گرایی کنار گذاشته می شوند و نظرات از منابع مختلف به جای دیدگاه فردی به عنوان واقعیت ارائه می شود. این سوال را در نظر بگیرید: هر چند وقت یک‌بار از چیزی که خوانده‌اید عصبانی می‌شوید تا بعداً متوجه شوید که جزئیات حیاتی به‌خاطر شرایط، به اصطلاح، عوض شده یا حذف شده است؟ یا کاملاً نادرست به منظور مسموم کردن مردم علیه کسی یا چیزی و در عین حال تمجید از فضایل دیگران؟

نکته اصلی در اینجا این است که هر چیزی را که در اخبار یا رسانه های اجتماعی می خوانید یا می بینید باور نکنید. فقط به این دلیل که پخش می شود به این معنی نیست که درست است. یک داستان همیشه جنبه های متعددی دارد و هیچ کس حقیقت یک موقعیت را نمی داند مگر اینکه از نزدیک شاهد آن باشد. قطعاتی که باعث عصبانیت شما می شوند را تجزیه و تحلیل کنید و سعی کنید انگیزه هایی را که در پس چرا منتشر می شوند را بررسی کنید.

دلایل عصبانیت از دنیا و اثر مجازی

آیا گزارش های خبری خنثی را از منظری بی طرف ارائه می کنند؟ یا یک طرفه و پر شور هستند؟ چه تاثیری روی شما می گذارند؟ علاوه بر این، آیا آنها واقعی هستند یا مبتنی بر عقیده هستند؟ آیا فقط خود را در معرض «اخباری» قرار می دهید که سوگیری تأیید شما را تقویت می کند؟ یا وقت می گذارید تا به دیدگاه های مختلف نگاه کنید و سپس تصمیم بگیرید که در مورد آن چه فکر یا احساسی داشته باشید؟ یاد بگیرید که بخوبی بگردید و کاوش کنید.

تحقیق کنید و به اطلاعات مخالف نگاه کنید، حتی اگر انجام این کار شما را ناراحت کند. چیزی که یک لحظه شما را عصبانی می کند ممکن است زمانی که کمی اطلاعات بیشتری در مورد تصویر گسترده تر به دست آورید، به طور قابل توجهی خوب  شود. علاوه بر این، از خود بپرسید که چرا خود را در معرض همه اینها قرار می دهید. آیا این برای احساس آگاهی در مورد موضوعات مختلف است؟ یا به این دلیل که می خواهید احساسات شدیدی را احساس کنید و از این مواد به عنوان سوخت استفاده می کنید؟ اگر حیاتی نیست، آن را تا حد امکان از زندگی خود حذف کنید. درست مانند غذاهای ناسالم، اگر در حد اعتدال مصرف نشود، می‌تواند به یک تهدید تبدیل شود.

دلایل عصبانیت از دنیا ـ احساس می کنید کسانی که مسئول هستند تصمیمات اشتباهی می گیرند.

بسیاری از مردم از تصمیماتی که در مورد زندگی خود گرفته می شود، زمانی که احساس می کنند هیچ نقشی در این موضوع ندارند، عصبانی می شوند. کودکان و نوجوانان زمانی که احساس می کنند در زندگی خود حرفی برای گفتن ندارند، به شدت ناامید می شوند. هیچ انتخاب آزادانه‌ای در مورد اینکه چه می‌خورند، کجا می‌روند، چه ساعتی می‌خوابند و غیره وجود ندارد. صرفاً غذا سرو می‌شود و انتظار می‌رود که آن را بخورند، و همه جنبه‌های زندگی‌شان به آنها دیکته می‌شود.

به این ترتیب، تعجب آور نیست که چرا بسیاری از افراد در سنین نوجوانی خود شورش می کنند: آنها به خاطر آزادی حاکمیت شخصی و توانایی تصمیم گیری برای خود می نگرند. نیازی به گفتن نیست، برای یک بزرگسال که احساس کند عملاً در مورد آنچه در زندگی‌شان می‌گذرد حرفی برای گفتن ندارد، کافی است تا کسی را با عصبانیت تحریک کند. زمانی که به نظر می رسد کسانی که در موقعیت های قدرت هستند مدام رها می کنند یا تصمیماتی می گیرند که بر افراد، مشاغل و خانواده ها تأثیر منفی می گذارد، بسیاری از مردم در نهایت احساس عصبانیت و خیانت می کنند.

بهترین راه برای مقابله با این نوع خشم این است که روی مناطقی که در آن خودمختاری دارید تمرکز کنید و تا جایی که می توانید با آن ها کار کنید. اگر چیزی شخصاً روی شما تأثیر نمی گذارد، در حال حاضر آن را کنار بگذارید و حتی به آن فکر نکنید. فقط همین الان روی خودت تمرکز کن. چگونه می توانید آزادانه و بدون سرزنش خود را بیان کنید؟ هنگامی که گام‌هایی را برای جشن گرفتن استقلال خود برداشتید، می‌توانید نفوذ خود را در حوزه وسیع‌تری گسترش دهید. همیشه اقداماتی وجود دارد که می توانید انجام دهید که نیازی به مجوز از سطوح بالاتر ندارند.

چیزهایی در زندگی شما اتفاق می افتد که نمی توانید آنها را کنترل کنید

دلایل عصبانیت از دنیا بسیارند. احساس ناتوانی اغلب به صورت خشم ظاهر می شود. این می تواند از احساس عصبانیت شدید در مورد بی خوابی که به نظر می رسد نمی توانید آن را بهبود دهید، تا  ترافیک، یا سر و کاری با خاطرات تلخ و آسیب زا که به نظر می رسد نمی توانید آنها را رها کنید، متغیر باشد.

مورد دوم به ویژه می تواند خشم زیادی را برانگیزد. به خصوص اگر در شرایطی که به شما آسیب رساند هرگز به حل و فصل یا بهبود نرسیدید. برای مثال، بسیاری از افرادی که در کودکی مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند، در بزرگسالی احساس خشم زیادی می‌کنند. این به این دلیل است که آنها در جوانی در شرایط خود گرفتار شده بودند و هرگز نتوانستند عدالت یا جبران آنچه را تجربه کرده بودند دریافت کنند.

بعداً در زندگی، وقتی با موقعیت‌هایی مواجه می‌شوند که نمی‌توانند کنترل کنند، یا احساس می‌کنند نسبت به آنها ناعادلانه است، آن احساسات قدیمی دوباره ظاهر می‌شوند. از آنجایی که آنها هرگز بسته نشده اند، مثل این است که زخم های باز دارند که وقتی به آنها تحریک می شود باعث عصبانیت شدید می شود. اگر تا به حال دچار کبودی شده اید که مدام روی میزها یا در ورودی ها ضربه می زنید، می دانید که چگونه است.

هنگامی که این اتفاق می افتد، چند نفس عمیق بکشید تا خود را متمرکز کنید. تشخیص دهید که آیا واقعاً نسبت به آنچه در این لحظه اتفاق می‌افتد احساس عصبانیت می‌کنید یا به اتفاقی که در گذشته رخ داده است واکنش نشان می‌دهید، اما اکنون به شما یادآوری می‌شود.

 

 

منابع
.aconsciousrethink

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا