قول هایی که باید در یک رابطه عاشقانه به خودتان بدهید

رابطه عاشقانه برای هر فردی پیچیدگی هایی دارد. از این رو برخی از ما مطیع شخص مقابل در رابطه هستیم در صورتی که این کار غلط است. در واقع زمانی که شما با صمیمی ترین دوست خود به گونه ای رفتار کنید که همین رابطه دوستی باقی بماند معنای رابطه افلاطونی است. دوستی تعاریف متفاوتی دارد و در کنار آن هم روان شناسی تعریف های به خصوص و قوانین خاصی در ارتباط با این زمینه گفته است. قوانین در روابط دوستی بسیار مهم و تاثیر گذار در زندگی است. دوستی های سمی می تواند به شما آسیب بزند. شادی بسیار در زندگی افراد مهم است. افرادی که در زندگی شادی بیشتری دارند موفقیت و پیشرفت آن ها بیشتر است.

رابطه عاشقانه و پیشرفت در زندگی

حال این که بگوییم پیشرفت یعنی چه و این که چگونه می توان آن را از چه مواردی تعریف کرد متفاوت است. پیشرفت در زندگی بسیار مهم است و نیازمند تلاش هایی در بخش های مختلف زندگی است. زندگی باید به گونه ای باشد که به افراد آرامش بدهد نه این که آرامش را از افراد  بگیرد. در مقاله های قبل در ارتباط با این که دوستی و شادی چگونه می توانند مکمل باشند توضیحات کوتاهی دادیم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با قول هایی که باید در یک رابطه عاشقانه به خودتان بدهید، صحبت کنیم.

رابطه عاشقانه و دوستی به عنوان “رابطه محبت متقابل بین دو نفر” تعریف می شود.

دوستی به عنوان “رابطه محبت متقابل بین دو نفر” تعریف می شود. در حالی که این در ظاهر ساده به نظر می رسد، دوستی می تواند کاملاً پیچیده باشد. در حالی که دوستی واقعی نادر است و چیزی برای آن ارزشمند است، اما دوستان جعلی کاملا سمی هستند و باید از آن ها اجتناب شود. با این حال، گفتن تفاوت بین دوستی واقعی و ساختگی همیشه ساده نیست. افراد مختلف به دلایل مختلف به دنبال اتحاد با دیگران هستند. بعضی اوقات علایق مشترک عوامل محرک هستند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در موارد دیگر، پول، قدرت و سایر تأثیرات می تواند دیگران را وادار به ایجاد دوستی کند. در بیشتر موارد، دوستی های واقعی تمایل به مقاومت در برابر آزمایش زمان دارند، در حالی که دوستی های جعلی سرانجام منحل می شوند یا ناخوشایند پایان می یابند.

صادقانه بگوییم، گفتن تفاوت بین دوستی درست یا دروغ می تواند زمان ببرد. با این حال، روانشناسی امروز مجموعه ای از صفات را توضیح می دهد که به طور کلی با دوستی واقعی همزمان هستند.

یکدلی و رابطه عاشقانه

دوستان اصیل عموماً با یکدیگر همدلی نشان می دهند. همدلی به عنوان توانایی درک و تقسیم احساسات یک انسان دیگر تعریف می شود. به تعبیر غیر روحانی، قرار دادن شخص به جای شخص دیگری و درک دیدگاه او، همدلی را به همراه دارد. دوستان واقعی، خصوصاً در مواقع ضروری، همیشه همدلی نشان می دهند. این می تواند به معنای ارائه حمایت اخلاقی در مواقع سخت یا حتی فقط گوش دادن به دوستی باشد که ممکن است چیزی را پشت سر بگذارد.

نکته

کسی که به دنبال انگیزه نجس با دیگران است، به احتمال زیاد با همدلی برخورد خواهد کرد. این در بهترین حالت عدم صداقت و در بدترین حالت سوسیوپاتی یا سایکوپاتی را نشان می دهد.

امانت داری در رابطه عاشقانه

به طور مشابه با همدلی، اعتمادپذیری یکی دیگر از نشانه های گویای یک دوست واقعی است. مسلم است که تشخیص آسان بودن یا نبودن کسی در مورد توسعه اولیه یک دوستی همیشه آسان نیست. با این حال، در نهایت زمان مشخص خواهد شد. هرچه بیشتر وقت خود را با کسی بگذرانید، بیشتر او را می شناسید. برداشتن چیزهای کوچک و مشاهده الگوهای رفتاری آسان تر می شود. یک دوست قابل اعتماد در مورد موضوعاتی که با اعتماد به نفس برای آن ها افشا می شود شایعه نمی کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

آن ها همچنین برای بدست آوردن چیزی که می خواهند یا تحقق انگیزه های باطل، دروغ نمی گویند و یا چیزهای غلطی ارائه نمی دهند.

احترام متقابل در رابطه عاشقانه

در درون هر دوستی واقعی، احترام متقابل همیشه وجود دارد. اگرچه ممکن است هر دو طرف همیشه چشم در چشم نداشته باشند، اما تحسین فرد چیزی است که در نهایت تفاوت ایجاد می کند. حتی بهترین و واقعی ترین دوستان نیز گاهی اختلاف خواهند داشت. همان طور که دوستان اغلب دارای علایق مشترک و سرگرمی های مشابه هستند، تقریباً همیشه گاهی اوقات اختلاف نظر وجود دارد. احترام یا عدم احترام آن، کسی که به دوست خود احترام می گذارد، غالباً تعیین می کند که هنگام برخورد چشم اندازهای متضاد با یکدیگر، چگونه رفتار می کنند.

نگاه دقیق تر به دوستی واقعی و رابطه عاشقانه

همدلی، امانت داری و احترام متقابل از جنبه های اصلی دوستی واقعی است. با این حال، اتحادهای واقعی عمیق تر از کیفیت های صرف هستند. Power of Positivity توضیح می دهد: چگونگی رفتار کسی با دیدن کسی که برنده، باخته، موفق می شود یا شکست می خورد، در مورد صداقت و صحت دوستی صحبت می کند. دوستان واقعی در گذر از اوقات خوب و بد زندگی خواهند کرد.

راه های حفظ یک رابطه عاشقانه

از آغاز بشریت، مردم سعی کردند مکانیزم عشق و روابط را دریابند. اغلب، موارد جدایی کمرنگ می شوند، به خصوص در مورد رابطه افلاطونی. یونانی ها از کلمات زیادی برای توصیف انواع عشق استفاده می کردند زیرا احساس می کردند که در دسته های مختلفی قرار می گیرد. عشق افلاطونی به خاطر فیلسوف یونان باستان افلاطون نامگذاری شد. زیرا این نوع احساسات فراتر از تمایلات جنسی است و بیشتر شبیه نزدیکی الهی است. برای افلاطون، عشق ایده آل بی خود و مهربان خواهد بود، که باعث می شود یک رابطه صمیمانه حتی بهتر شود. افلاطون معتقد بود که مردان و زنان در صورت تمایل می توانند فقط با هم دوست باشند.

قول هایی که باید در یک رابطه عاشقانه به خودتان بدهید

همگام سازی با خود و ایجاد یک رابطه سالم می تواند سخت باشد. با این حال، مسئله این است که وقتی ما با خودمان قول‌هایی در رابطه عاشقانه می‌دهیم، می‌تواند به ما کمک کند. این کار باعث می شود تا در مورد هر چیز دیگری که در زندگی‌مان می‌گذرد، هوشیار باشیم. به جای اینکه اجازه دهید بقیه زندگی شما کنترل را در دست بگیرد، چند قول اساسی به خودتان بدهید تا به شما کمک کند، قوی بمانید.

“تغذیه خود به گونه ای که به شما کمک کند در مسیری که می خواهید بروید شکوفا شوید، قابل دستیابی است و شما ارزش تلاش را دارید. ” – روز دبورا

قوی ترین رابطه عاشقانه چه ویژگی‌هایی دارد؟

استیو مارابولی یک بار گفت: “قوی ترین رابطه ای که تا به حال خواهید داشت، رابطه با خودتان است.” هنگامی که بر روابط خود با دیگران تمرکز می کنیم، اغلب اهمیت تمرکز بر روابط خود با خود را فراموش می کنیم. زندگی می تواند استرس زا باشد، هم در محل کار، روابط بیرونی، مشکلات خانوادگی و فشار برای انجام کار. در این‌جا چند قولی وجود دارد که باید به خودتان در رابطه عاشقانه بدهید:

مواد غذایی مفید بخورید و خودتان را درمان کنید

بدن ما به تمام مواد مناسب نیاز دارد تا ما را در حالت ایده‌آل قرار دهد. با این حال، این بدان معنا نیست که بدن شما به چیزی که طعم خوبی داشته باشد نیز نیاز ندارد. مصرف سالم غذا برای بدنتان عالی است.

نکته

«اگر هرگز غذاهایی را که واقعاً از آن لذت می برید، نمی خورید، در این صورت احساس محرومیت خواهید داشت. کلوئه مک‌لئود، متخصص تغذیه، می‌گوید: «اگر این احساس‌های محرومیت را دارید، می‌تواند احتمال پرخوری را افزایش دهد و این می‌تواند به یک چرخه کاملاً ناسالم تبدیل شود.»

از چیزهایی که نمی توانید تغییر دهید ناراحت نباشید

گاهی اوقات، شما نمی توانید تصمیم بگیرید که چه چیزی قرار است اتفاق بیفتد. مهم نیست چقدر سخت کار می کنید، ممکن است متوجه شوید که برخی چیزها به همان شکل ختم می شوند. در این صورت، وقت آن است که آن را رها کنید. شما تمام تلاش خود را کردید، اما نمی توانید همه چیز در هر زمینه ای خصوصاً رابطه عاشقانه را تغییر دهید. زیاد روی چیزهایی که تغییر ناپذیر هستند استرس نداشته باشید.

برای خودتان وقت بگذارید

اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید با دیگران معاشرت کنید، پس باید به خاطر داشته باشید که مهم است که برای خود نیز وقت بگذارید. به خود فرصت دهید تا از تعهدات و انتظارات اجتماعی خود خلاص شوید. زمانی را صرف خواندن کتاب مورد علاقه خود کنید.

نکته

همانطور که دکتر آیمی کوگت اشاره می کند، «با عدم اختصاص زمان کمی از هر روز برای خود، ممکن است کمتر از حد ممکن خوشحال باشید. با تمرکز بر خود شروع کنید. تصدیق کنید که شادی شما مهم است و روال های شادی آور را تمرین کنید.

در رابطه عاشقانه برای اشتیاق خود زمانی پیدا کنید

شما باید کاری را که دوست دارید انجام دهید و آن را زیاد انجام دهید. ممکن است غرق در انتظارات کاری یا اجتماعی باشید که می تواند استرس زا باشد. یک راه عالی برای مبارزه با این موضوع و اینکه بیشتر شبیه خودتان باشید، جستجوی چیزی است که به آن علاقه دارید. چه یوگا، رقص یا نقاشی، شما می خواهید زمانی را برای انجام کاری که دوست دارید پیدا کنید.

کتاب بخوانید

این یک راه عالی برای استراحت و فرار از واقعیت، و همچنین باعث تفکر بهتر در رابطه عاشقانه ما است. همچنین ممکن است متوجه شوید که مطالعه می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چگونه با مشکلات روزمره خود کنار بیایید.

نویسنده Ceridwen Dovey می‌گوید: «مطالعات نشان می دهد که مغز ما را در حالت خلسه مانند لذت‌بخش قرار می‌دهد. در واقع شبیه به مدیتیشن، و همان فواید سلامتی آرامش عمیق و آرامش درونی را به همراه دارد. خوانندگان کتاب به صورت منظم بهتر می خوابند، سطح استرس کمتری دارند. همچنین عزت نفس بالاتری دارند و میزان افسردگی کمتری نسبت به افراد غیر کتابخوان دارند.

از صرف انرژی برای چیزهایی که شما را ناراضی می کند دست بردارید

اگر چیزی در زندگی شما را ناراحت می کند، باید آن را متوقف کنید و دوباره ارزیابی کنید که چقدر می خواهید به مسیری که در آن هستید ادامه دهید. یا اگر شغل شما باعث نارضایتی شما می شود، ممکن است زمان آن باشد که رزومه خود را به جای دیگری ارسال کنید. اگر رشته تحصیلی شما شما را اذیت می کند، ممکن است زمان آن باشد که ببینید آیا کار دیگری وجود دارد که می خواهید در زندگی خود انجام دهید یا خیر. در نهایت، اگر زمان زیادی را صرف کارهایی کنید که شما را عصبی می‌کند، زمانی برای انجام کارهایی که شما را خوشحال می‌کند، وجود نخواهد داشت.

سفر برای آرامش خود در رابطه عاشقانه

ایجاد برنامه ریزی سفر به دور دنیا برای همه امکان پذیر نیست. سفر راهی عالی برای ملاقات با افراد جدید، دیدن چیزهای جدید و تجربه فرهنگ های جدید است.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا