اگر دوست ندارید در مورد مشکلات خود صحبت کنید چه کاری انجام دهید؟

بسیاری از مردم در صحبت کردن در مورد مشکلات خود مردد هستند. آنها ممکن است ترجیح دهند به تنهایی از پس مسائل برآیند، یا ممکن است آموخته باشند که صمیمی شدن با دیگران می تواند منجر به انواع مشکلات شود.  پس چه اتفاقی می‌افتد وقتی احساس می‌کنید می‌خواهید با کسی در مورد مسائل صحبت کنید اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید؟ یا اگر احساس می کنید تحت فشار قرار می گیرید تا در مورد این مسائل صحبت کنید اما احساس نمی کنید نیازی به این کار ندارید؟ نکته این است که اگر دوست ندارید در مورد مشکلات خود صحبت کنید چه کاری انجام دهید؟ در این مقاله از همکده ما به بررسی این مطلب می پردازیم. مرکز مشاوره همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران، با متخصصان خود و برای مشاوره حضوری و تلفنی روان شناسی کنار شماست.

اگر دوست ندارید در مورد مشکلات خود صحبت کنید چه کاری انجام دهید

صبحت در مورد مشکلات می تواند چالش برانگیز باشد. اما نکته کلیدی در اینجا این است که تعیین کنید بهترین اقدام برای شما چیست. خیلی به مشکل(های)ی که روی آن کار می کنید، و همچنین به شرایطی که چرا ممکن است بخواهید در مورد آنها بحث کنید یا نخواهید بستگی دارد.

چرا دوست ندارید در مورد مشکلات خود صحبت کنید؟

اگر دوست ندارید در مورد مشکلات خود صحبت کنید چه کاری انجام دهید؟

اگر متوجه شدید که غریزه ای برای ساکت شدن و خاموش شدن هنگام بحث در مورد موضوعاتی که بر شما سنگینی می کنند دارید، مهم است که تعیین کنید این غریزه از کجا می آید. برای بسیاری از افراد، اگر نه بیشتر مردم، این نوع واکنش تند ناشی از مواردی است که در آن‌ها احساسات منفی مربوط به تلاش برای صمیمی شدن را تجربه کردند. برخی از افراد ممکن است سعی کرده باشند با والدین خود در مورد چیزهایی صحبت کنند که آنها را آزار می دهد. فقط به این دلیل که این بزرگان ظاهراً مورد اعتماد احساسات آنها را باطل می کنند. یا اصلاً برای گوش دادن به آنها زحمتی به خود نمی دهند.

در موارد دیگر، مشکلات فرد ممکن است توسط نزدیکترین افراد به او ایجاد شده باشد. در نتیجه، آنها خیلی زود فهمیدند که نمی توانند با کسی صحبت کنند یا به کسی اعتماد کنند. به هر حال، وقتی کسانی که قرار است بتوانید به آنها اعتماد کنید و به آنها روی بیاورید، کسانی هستند که به شما صدمه می زنند، چگونه می توانید در مقابل هر کسی راحت و صمیمی شوید؟ اگر آنها سعی می‌کردند با دیگران (مانند معلمان یا والدین دوستان) در مورد چیزهایی که در حال وقوع است، صحبت کنند، ممکن است بدتر هم شود. شاید به این افراد گرفته شود که این اتفاق درست نیست. یا حتی دلیل مشکلات خودشان هستند. پس اگر دوست ندارید در مورد مشکلات خود صحبت کنید چه کاری انجام دهید؟

ضعف و صحبت درمورد مشکلات

البته، افراد دیگر ممکن است زندگی خانوادگی کاملاً محبت آمیزی داشته باشند. آنها ممکن است ترجیح دهند مسائل خود را در سینه خود نگه دارند و آنها را با دیگران در میان نگذارند. برخی از آنها ممکن است نخواهند با اعتراف به مشکلات شخصی “ضعیف” به نظر برسند. در حالی که برخی دیگر فقط می خواهند به تنهایی کارها را حل کنند. اگر دوست ندارید در مورد مشکلات خود صحبت کنید، پس با خودتان صادق باشید که چرا چنین احساسی دارید. ممکن است مجبور شوید با انجام این کار برخی شرایط قدیمی را بپذیرید و با آنها روبرو شوید. اما برای اینکه بتوانید خودتان را کاملاً درک کنید، جستجوی واقعی مهم است.

آیا احساس می کنید که باید در مورد این مسائل صحبت کنید؟

اگر دوست ندارید در مورد مشکلات خود صحبت کنید چه کاری انجام دهید؟

اگر دوست ندارید در مورد مشکلات خود صحبت کنید چه کاری انجام دهید؟ آیا باید درباره مشکلات واقعا صحبت کرد؟ آیا به دنبال مشاوره در مورد اینکه اگر دوست ندارید در مورد مشکلات خود صحبت کنید، چه کاری انجام دهید، زیرا نیاز صادقانه به کار بر روی برخی از مسائل عمیق دارید؟ یا تحت فشار قرار می گیرید تا در مورد جنبه هایی از خودتان صحبت کنید که ترجیح می دهید وارد آن نشوید؟ اگر این نیازی است که شما را تحت فشار قرار می دهد، پس این نشانه خوبی است که چیزهایی در درون شما وجود دارد که آماده انجام آنها هستند.

در مقابل، اگر دیگران به شما فشار می آورند تا در مورد مسائلتان صحبت کنید، بهتر است یک قدم به عقب بردارید و از خود بپرسید که چرا. انگیزه آنها چیست؟ چرا باید در مورد مشکلات خود صحبت کنید؟ چرا این یک ضرورت است؟ تجزیه و تحلیل کنید که آنها از کجا می آیند. آیا می توانید اعتماد کنید که این افراد صادقانه بهترین منافع شما را در دل دارند؟ یا آنها کنجکاو هستند و سعی می کنند بیشتر در مورد شما بیاموزند؟ اگر چنین است، چرا؟ آیا اینها از آن دسته افرادی هستند که می خواهند از دیگران اطلاعاتی داشته باشند تا بر آنها قدرت داشته باشند؟ یا آن‌قدر در زندگی‌شان کم اتفاق می‌افتد که نیاز به نفوذ به دیگران را احساس می‌کنند؟

اگر نمی خواهید صحبت کنید، چه کار کنید؟

اگر دوست ندارید در مورد مشکلات خود صحبت کنید چه کاری انجام دهید؟ ما در حال حاضر در یک مدل اجتماعی غوطه ور هستیم که در آن مردم تحت فشار هستند تا به طور مداوم در مورد مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می کنند پیش بروند. صحبت کردن در مورد چیزهایی که با آنها سر و کار دارید همیشه سالم ترین یا معقول ترین گزینه نیست. اگر این چیزی است که به شدت روی شما سنگینی می کند، مطمئناً باید به آن رسیدگی شود. اما اگر چیزی نسبتاً جزئی است، بهتر است به جای ریختن انرژی بیشتر از آنچه که نیاز دارد، کمی متین تر باشید و خودتان آن را حل کنید.

از خود بپرسید که آیا اینها مشکلات واقعی هستند یا صرفاً ناراحتی؟

اگر دوست ندارید در مورد مشکلات خود صحبت کنید چه کاری انجام دهید؟

اولین چیزی که باید به آن بپردازید این است که از خود بپرسید آیا مسائلی که با آنها دست و پنجه نرم می کنید واقعی هستند یا خیر؟ آیا به طور مداوم تحت تأثیر این مسائل قرار گرفته اید؟ آنها با توانایی شما در عملکرد تداخل دارند؟ آیا اگر این مسائل دیگر وجود نداشت، زندگی شما به طور قابل توجهی تغییر می کرد؟ یا کمبود چیزهای دیگری در زندگی شما وجود دارد، بنابراین شما در حال تثبیت چیزی هستید که احتمالاً می تواند به عنوان یک مشکل تعبیر شود تا هدف داشته باشید؟

اگر دوست ندارید در مورد مشکلات خود صحبت کنید چه کاری انجام دهید؟ رسیدگی بسیار مهم است

اگر دوست ندارید در مورد مشکلات خود صحبت کنید چه کاری انجام دهید؟ در یک طرف طیف، برخی از افراد هستند که چیزهای وحشتناک زیادی را پشت سر گذاشته اند. باید در مورد آنچه در درون آنها را نابود می کند صحبت کنند. در همین حال، در آن سوی خط، افرادی هستند که با برخی مسائل جزئی دست و پنجه نرم کرده‌اند. به جای کار کردن، به بدتر شدن ادامه می دهند. به افرادی فکر کنید که “X Survivor” را در پروفایل رسانه های اجتماعی خود دارند. آنها مشکلات خود را به تمام شخصیت خود تبدیل کرده اند. آنها نمی توانند از برچسب ها و بنرهایی که تصمیم دارند با آنها زندگی کنند عبور کنند.

تجارب آنها به جای اینکه تجربه کرده باشند به آنها دیکته می کند که چه کسی هستند. در نهایت، آن‌ها به دلیل توجهی که به خود می‌گیرند، یا به این دلیل که راحت در جایی که هستند، از حرکت خودداری کرده‌اند.

همانطور که در نظر دارید با چه کسی در مورد مشکلات خود صحبت کنید، به طور باورنکردنی با خودتان صادق باشید که آیا این مشکلات مستحق انرژی و توجه زیادی هستند یا خیر. انگیزه های خود را برای بحث در مورد آنها و همچنین زمانی که این مسائل روی شما سنگینی می کند را بررسی کنید. برخی از افراد به شدت تحت تأثیر حلقه های اجتماعی خود قرار می گیرند. تا زمانی که با افرادی احاطه شوند که 24 ساعت هفته در مورد آنها صحبت می کنند، متوجه نمی شوند که واقعاً مشکل دارند.

به دقت در نظر بگیرید که وقتی آماده هستید با چه کسی صحبت کنید

اگر دوست ندارید در مورد مشکلات خود صحبت کنید چه کاری انجام دهید؟

اگر دوست ندارید در مورد مشکلات خود صحبت کنید چه کاری انجام دهید؟ بسیاری از مردم تردید دارند که در مورد مشکلات خود صحبت کنند. زیرا از آنها احساس شرم می کنند، یا از واکنش دیگران به آنها می ترسند. همچنین، ممکن است خیلی زود یاد گرفته باشند که بیان آشکار خود آسیب‌پذیری ایجاد می‌کند که می‌تواند توسط افراد بدخواه یا نامتعادل مورد سوء استفاده قرار گیرد. کمتر احساسی به اندازه صمیمیت در برابر کسی که فکر می‌کردید می‌توانید به آن اعتماد کنید، وحشتناک است.

اول و مهمتر از همه، بهترین فردی که می توانید با او صحبت کنید، خودتان هستید. ممکن است سعی کرده باشید از چیزهایی که برای مدت طولانی شما را آزار می‌دهند دوری کنید، شاید با بازی‌ها، اعتیادها، رابطه جنسی، تلویزیون، حواس خود را پرت کرده باشید. زمانی را به نشستن اختصاص دهید و مراقبه درونی خود را انجام دهید.

می توانید شروع به نگه داشتن دفترچه ای کنید که می دانید هیچ کس هرگز آن را نگاه نخواهد کرد. نوشتن تمام چیزهایی که احساس می کنید می تواند به شما کمک کند تا از طریق آنها کار کنید تا بفهمید از کجا نشأت گرفته اند. فقط مطمئن شوید که این را در جایی نگه دارید که هیچ کس هرگز نمی تواند به آن دسترسی داشته باشد. اگر از ژورنال کاغذی استفاده می کنید، آن را در گاوصندوق یا جعبه قفل نگه دارید. اگر در رایانه شما است، رمز عبور فایل را محافظت کنید.

ممکن است از این که بفهمید چقدر می‌توانید به تنهایی کار کنید، متعجب شوید، مشروط بر اینکه با خودتان صادق باشید و از افکار خود فرار نکنید. بسیاری از مردم سعی می کنند افکار و احساسات خود را با سرگرمی خفه کنند، به دلیل افکار ناخواسته ای که به آنها تجاوز می کند، تنها نشستن در سکوت ناراحت کننده است.

 

 

منابع
.aconsciousrethink

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا