اختلال دیستایمیک چیست؟

در روان شناسی اختلالات مختلفی وجود دارد. اختلالات انواع مختلفی دارند. تعاریف اختلالات روانی در روان شناسی متفاوت است. برخی از این تعاریف را ممکن است بشانسید و برخی هم برای شما تازگی دارند. اختلالات اگر درمان نشوند می توانند به همه ما آسیب برسانند. آسیب های که از اختلالات روانی ایجاد می شود می تواند به جسم ما آسیب برساند.  اختلالی که می خواهیم در ارتباط با آن صحبت کنیم اختلال دیستایمیک است. این اختلالات می توانند به زودی درمان شوند اما به شرطی که افراد اقدامات درستی را انجام دهند. افسردگی نیز به این نوع اختلال مرتبط است.

در ادامه می خواهیم ببینیم که اختلال دیستایمیک چیست؟  افسردگی انواع مختلفی دارد و آسیب های زیادی ممکن است وارد کند. نکته ای که مهم است این است که افراد بتوانند افسردگی خود را کنترل کنند. کنترل افسردگی با استفاده از مشاوران بسیار مهم است. در مقاله های قبل در ارتباط با بخش های مختلف افسردگی و تاثیرات آن در زندگی صحبت کردیم. نکته مهم این است که افراد بتوانند افسردگی را کنترل کنند. اختلالات انواع مختلفی دارند. هر یک از این اختلالات می تواند به علت های مختلفی ایجاد می شود. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با اختلال دیستایمیک چیست؟ صحبت کنیم.

افسردگی در رسانه ها و مردم دنیا

اختلال دیستایمیک چیست؟

وقتی افسردگی را در رسانه ها می بینیم، اغلب به شکل فردی ارائه می شود که برای بلند شدن و انجام کارهای اساسی مانند غذا خوردن و دوش تلاش می کند. در حالی که افسردگی مطمئناً می تواند به شکل یک اختلال ناتوان کننده سلامت روانی ظاهر شود، اما همیشه به این شکل ظاهر نمی شود. در عوض، برخی از افراد ممکن است با نوعی افسردگی دست و پنجه نرم کنند که به آن ها اجازه می دهد تا به صورت روزانه فعالیت کنند، اما همچنان با احساسات افسردگی همراه است. این نوع افسردگی به عنوان اختلال دیستایمیک (همچنین اختلال افسردگی مداوم، دیستیمیا) شناخته می شود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

مانند بسیاری از انواع افسردگی، درمان و مدیریت اختلال دیستایمی نیز قطعاً امکان پذیر است. برای درک بهتر این اختلال روانی، بیایید نگاهی دقیق تر به اختلال دیستایمیک بیندازیم و چگونه می توان برای آینده ای روشن کار خود را آغاز کرد.

اختلال دیستایمیک چیست؟

اختلال دیستایمیک، که به آن دیستیمیا یا اختلال افسردگی مداوم نیز گفته می شود، یک اختلال خلقی طولانی مدت است که تقریباً دو سال یا بیشتر طول می کشد و علائم افسردگی با درجه پایین را نشان می دهد، که گاهی اوقات با دوره های خلق و خوی معمولی (حداکثر دو ماه) متغیر است. اگر چه علائم موجود در اختلال دیستایمیک ممکن است به اندازه علائم مرتبط با اختلال افسردگی اساسی قابل توجه نباشند، اما هنوز هم می توانند بر توانایی افراد برای داشتن یک شیوه زندگی شاد و سالم تأثیر بگذارند.

علائم اختلال افسردگی مداوم (دیستیمیا)

تشخیص اختلال دیستایمیک به دلیل این واقعیت که افراد درگیر با آن ممکن است بلافاصله متوجه علائم نشوند، یا ممکن است به سادگی تصور کنند که آن ها بخشی از شخصیت آن ها هستند، تشخیص آن دشوار است. با این حال، اختلال افسردگی مداوم و اختلال افسردگی اساسی علائم زیادی دارند. برخی از علائمی که ممکن است در اختلال افسردگی مداوم مشاهده کنید عبارتند از:

  • خلق افسرده، که اغلب روزها در طول دوره افسردگی شما تجربه می شود
  • مشکل در خوابیدن یا خواب زیاد
  • کم غذا خوردن یا زیاد خوردن
  • انرژی کم و خستگی
  • مشکل در تمرکز
  • عزت نفس پایین
  • احساس ناامیدی
  • دردها و دردهای جسمانی

توجه به این نکته ضروری است که برخی از افرادی که با اختلال افسردگی مداوم سروکار دارند ممکن است با سایر بیماری های روانی، از جمله اختلال افسردگی اساسی نیز سروکار داشته باشند. با این حال، بر خلاف اختلال افسردگی اساسی، کسانی که مبتلا به اختلال دیستایمیک هستند ممکن است هنوز بتوانند احساس لذت کنند و ممکن است دوره های استراحت از علائم خود را تجربه کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

صرف نظر از این که شما با دوره ای از افسردگی شدید یا سایر اختلالات افسردگی رو به رو هستید زیرا اختلال دیستایمی شما در حال پیشرفت است، فقط علائم اختلال افسردگی مداوم را در حالی که هنوز در زندگی روزمره خود کار می کنید، تجربه می کنید یا با دیستیمیک روبرو هستید. اختلال و اختلال سلامت روان همزمان، کمک گرفتن مهمترین مرحله بعدی است. با در نظر گرفتن این نکته، سوال بعدی که ممکن است از خود بپرسید این است که چگونه می توانیم علائم اختلال افسردگی مداوم (دیستیمیا) را درمان کرده و بهتر مدیریت کنیم؟

درمان و مدیریت اختلال دیستایمیک

اختلال دیستایمیک چیست؟

همان طور که در مورد اکثر اختلالات افسردگی است، درمان اختلال افسردگی مداوم اغلب شامل گفت و گو درمانی و بسته به شدت اختلال دیستایمی شما، احتمالاً دارویی است. علاوه بر این، از آن جا که شناخته شده است اختلال افسردگی مداوم دارای علائم طولانی مدت است، ممکن است به درمان طولانی تری نیاز باشد تا به شما در مدیریت بهتر علائم خود در حال حاضر و یا در طول راه کمک کند.

گزینه های درمانی سنتی در ارتباط با این زمینه

با این حال، گزینه های درمانی سنتی تنها راهی نیست که به شما در مقابله با اختلال افسردگی مداوم کمک کند. همچنین راه های زیادی وجود دارد که می توانید اختلال دیستیمیک خود را در خانه بهتر مدیریت کنید تا درمان و درمان شما را تکمیل کند. برخی نکات را در زیر بخوانید.

نحوه مدیریت اختلال افسردگی مداوم (دیستمی) یا دیستایمیک

مدیریت اختلالات افسردگی در همه حال نسبتاً مشابه است، خواه شما در حال مدیریت اختلال افسردگی مداوم هستید یا در تلاش برای مقابله با اختلالات افسردگی با علائم قوی تر هستید. این بدان معناست که اگر در گذشته با افسردگی دست و پنجه نرم کرده اید، بسیاری از کارهایی که ممکن است برای بهبود خلق و خوی خود انجام داده باشید ممکن است برای اختلال افسردگی مداوم نیز مفید باشد. این مکانیسم های مقابله و روش های مدیریت عبارتند از:

رژیم غذایی و ورزش

اطمینان از این که شما به طور منظم ورزش می کنید و رژیم غذایی متعادل تری دارید می تواند در حین مبارزه با علائم اختلال افسردگی مداوم، یک نوع حمایت اصلی باشد. ورزش به تولید اندورفین کمک می کند (و مزایای دیگری مانند مزایای روانی ناشی از بیرون بودن و ویتامین D در معرض نور خورشید را در اختیار شما قرار می دهد) در حالی که خوردن یک رژیم متعادل، مواد مغذی ارزشمندی را برای احساس بهتر در اختیار شما قرار می دهد. اگر می توانید در ابتدا فقط چند روز ورزش کنید، نگران نباشید.  پیاده روی در بیرون می تواند به کاهش علائم افسردگی کمک کند.

معاشرت و سرگرمی

با اطرافیان خود ارتباط برقرار کنید و برای انجام فعالیتهایی که شما را خوشحال می کند، وقت بگذارید. حتی اگر تمایلی به بیرون رفتن با دیگران ندارید یا وقتی به کارهایی که قبلاً دوست داشتید فکر می کنید (که در مواجهه با اختلال افسردگی مداوم قابل انتظار است)، احساس شادی چندانی نمی کنید، به سادگی بازگشت به شیار زندگی عادی شما می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد و به شما کمک کند تا شادی خود را دوباره کشف کنید. با این وجود، مهم است که محدودیت های خود را بدانید. اگر فکر می کنید بیرون رفتن یا انجام یک فعالیت خاص فقط باعث بدتر شدن شما می شود، بهتر است این کار را زمانی انجام دهید که احساس می کنید برای این کار مناسب تر هستید. دانستن زمان فشار و زمان استراحت بخش مهمی از بهبود است.

رفع استرس به عنوان یک سبک در زندگی

اختلال دیستایمیک چیست؟

هرچه استرس بیشتری را تجربه کنید، بیشتر با پیامدهای منفی ناشی از استرس مزمن کنار می آیید. هنگامی که به دنبال راه هایی برای غلبه بر اختلال افسردگی مداوم خود می گردید، مهم است که در نظر بگیرید که کدام بخش از شیوه زندگی شما بیشترین استرس را ایجاد می کند و چگونه می توانید با موفقیت این استرس را کاهش دهید. چگونه؟ اگر چه استرس می تواند سالم باشد، اما استرس زیاد هرگز برای سلامت روانی شما مفید نیست، به ویژه هنگامی که با اختلال افسردگی مداوم رو به رو هستید.

تمرکز بیشتر بر چیزهای مثبت زندگی در ارتباط با این زمینه

این اغلب می تواند یکی از بزرگترین موانع برای کسانی باشد که دارای اختلال افسردگی مداوم هستند. با این حال، با حمایت مناسب، شروع به مشاهده چیزهای شگفت انگیز در زندگی شما می تواند به مرور آسان تر شود. اگر می توانید به تنهایی، سعی کنید موارد مثبت یا چیزهایی را که روزانه از آن ها سپاسگزار هستید ذکر کنید، مهم نیست که این چیزها چقدر کوچک باشند. این تغییر ذهنیت می تواند به شما کمک کند هر روز کمی بهتر احساس کنید و علائم بیماری افسردگی مداوم را برای شما راحت تر کند.

 

منابع
.betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا