آیا می توانم در دوران بارداری TUMS مصرف کنم؟

دوران بارداری یک از حساس ترین دوره های زندگی برای خانوم ها و زوجین است. وقتی دو فرد ازدواج می کنند طبیعتاً یکی از علاقه هایشان داشتن فرزند است. اما قبیل از هر چیزی آن ها باید خودشان را برای فرزندآوری آماده کنند. در دنیای روان شناسی تعاریف متفاوتی وجود دارد. برخی از این تعاریف را ممکن است بشانسید. برخی هم برای شما تازگی دارند. مصرف داروهای مختلف در دوره های بارداری باید زیر نظر پزشک باشد. یکی از مسائل مهم در ارتباط با ازدواج شناخت یکدیگر است.

اگر افراد شناخت مناسب نسبت به هم نداشته باشند نمی توانند ازدواج موفقی کنند. بارداری در دنیای امروزی بسیار مهم است. مادران زنانی می توانند باردار شوند که آمادگی های لازم را داشته باشند. آمادگی ذهنی برای بارداری بسیار مهم است. یکی از مواردی که برای آمادگی ذهنی در دوران بارداری مهم است شرایط خانواده است. برخی از اختلالات روانی را ممکن است بشانسید. موفقیت لازمه تلاش و کوشش است. شما اگر می خواهید کودکتان در ایده موفق تر شود باید از امروز عزت نفس او را تقویت کنید. اگر کودک بتواند هر دو گزینه عزت نفس و اعتماد به نفس را در خود ایجاد کند پیروز خواهد شد. در ادامه می خواهیم ببینیم که آیا می توانم در دوران بارداری TUMS مصرف کنم؟

رفتار در دوران بارداری و مصرف TUMS

آیا می توانم در دوران بارداری TUMS مصرف کنم؟

این رفتار ممکن است در هر فردی به وجود بیاید. این که بگوییم فرد چه نوع رفتاری را در چه لحظه ای انجام خواهد داد غیر قابل پیش بینی و درست نیست. وقتی یک مشاور با شخص مورد نظر صحبت می کند رفتار های او را تشخیص می دهد. تشخیص رفتار باعث می شود که مشاور بداند چه کاری انجام دهد تا فرد بتواند رفتار خود را مدیریت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با آیا می توانم در دوران بارداری TUMS مصرف کنم؟

توصیه ها برای آمادگی برای بارداری

توصیه ها برای آمادگی برای بارداری معمولاً بر جنبه های جسمانی است. یا دریافت ویتامین های مناسب دوران بارداری، خوردن غذاهای مناسب و انجام تمرینات مناسب برای آماده سازی بدن شما متمرکز است. اما آمادگی ذهنی برای بارداری چطور؟ برای اطمینان از سالم ماندن سلامت روانی در دوران قبل از زایمان چه می توانید انجام دهید؟ آیا استراتژی های آن ها را می توانید برای به حداقل رساندن عوارض احتمالی مانند افسردگی پس از زایمان دنبال کنید؟

TUMS برای رشد کودک

رشد کودک یک چیز جادویی است اما همیشه راحت نیست. برای بسیاری از والدین آینده، علائم فیزیکی سوزش سر دل، مانند ناراحتی معده و سوء هاضمه، واقعاً می تواند تجربه کلی بارداری را کاهش دهد. خواه این علائم آزاردهنده مداوم یا متناوب باشند، ناراحتی ناشی از سوزش سر دل ممکن است والدین را وادار کند که به دنبال راه‌های ایمن برای درمان آن باشند.

جستجوی درمان با TUMS

در جستجوی درمان، والدین باردار ممکن است تعجب کنند که آیا استفاده از درمان های رایج بدون نسخه مانند TUMS اشکالی ندارد. خبر خوب این است که TUMS یک گزینه درمانی ایمن برای علائم بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD) در بارداری در نظر گرفته می شود.

ما با متخصصان بارداری تماس گرفتیم تا درباره استفاده ایمن و همچنین اقدامات احتیاطی پیشنهادی برای TUMS به عنوان درمانی برای علائم مزاحم و جادویی سوزش سر دل بیاموزیم.

TUMS چیست؟

آیا می توانم در دوران بارداری TUMS مصرف کنم؟

TUMS یک آنتی اسید بدون نسخه با ترکیب اصلی کربنات کلسیم است. برای تسکین علائم سوزش سر دل، سوء هاضمه و رفلاکس اسید استفاده می شود. به گفته شانون ام. کلارک، پروفسور و متخصص بیماریهای های جنین در گالوستون، تگزاس، اکثر بیماران باردار برخی از علائم GERD را تجربه خواهند کرد. زیرا هورمون های ناشی از بارداری زمان انتقال غذا در دستگاه گوارش را کاهش می دهند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

با این حال، هورمون های بارداری تنها مقصر نیستند. کلارک می گوید: “با رشد رحم، فشار روی معده و محل اتصال معده به مری وارد می شود و به اسید معده و محتویات غذا اجازه می دهد تا وارد مری شود.” TUMS به خنثی کردن و جلوگیری از راه رفتن اسید معده به مری کمک می کند.

هر بارداری متفاوت است. اگر در مورد مصرف TUMS در دوران بارداری سوالی دارید، حتماً با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی در مورد شرایط خود مشورت کنید.

آیا مصرف TUMS در دوران بارداری بی خطر است؟

به گفته رامی خطیب، RPh، CDE، در بریتیش کلمبیا، کانادا، “در هر نقطه ای که ناراحتی ناشی از سوء هاضمه، رفلاکس اسید، سوزش سر دل یا در موارد زخم معده وجود دارد، دسترسی به TUMS بی خطر است.

خطیب به دو عارضه جانبی احتمالی استفاده از TUMS در دوران بارداری، یبوست و نفخ شکم اشاره می‌کند که می‌توان از پیش‌روی حاملگی دانست.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

مصرف TUMS برای از بین بردن علائم ریفلاکس در دوران بارداری، به طور کلی بی خطر و موثر است. اما کلارک به کسانی که بیماری کلیوی را می شناسند هشدار می دهد که قبل از مصرف TUMS با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی صحبت کنند. در صورت ابتلا به بیماری مزمن کلیه، آنتی اسیدها می توانند تعادل الکترولیت بدن را مختل کنند.

ملاحضات امنیتی در ارتباط با TUMS

اگر چه این ماده بی خطر است، اما این ایده خوبی است که در هنگام مصرف TUMS برخی اقدامات احتیاطی را در نظر داشته باشید. دانستن این که در انتخاب یک آنتی اسید بدون نسخه باید به دنبال چه ماده ای باشید، درک این که چگونه TUMS ممکن است بر توانایی شما در جذب آهن از غذاها و مکمل ها تأثیر بگذارد و آگاهی از دوز توصیه شده می تواند به کنترل علائم شما کمک کند.

کربنات کلسیم را انتخاب کنید

آیا می توانم در دوران بارداری TUMS مصرف کنم؟

کلارک توصیه می کند که یک آنتی اسید مبتنی بر کربنات کلسیم (مانند TUMS) انتخاب کنید و از آنتی اسیدهای حاوی بی کربنات سدیم و تری سیلیکات منیزیم و همچنین آن هایی که دارای آسپرین هستند اجتناب کنید.

خطیب می‌گوید: «مصرف روزانه توصیه شده کلسیم در دوران بارداری بیش از 1200 میلی‌گرم کلسیم عنصری از همه منابع است.» اما مراقب مصرف کلسیم خود باشید. شما نمی خواهید بیش از 2500 میلی گرم کلسیم در روز مصرف کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

مصرف بیش از حد کلسیم می تواند باعث یبوست، سنگ کلیه، مشکل در جذب مواد معدنی شود. همانند آهن و روی، ضربان قلب نامنظم و کاهش کلسیم در بدن نوزاد شود.

مراقب سطوح آهن بدن خود باشید

مراقب باشید و دستورالعمل های ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود را در مورد مصرف آهن و کلسیم رعایت کنید. دکتر کلارک می گوید: TUMS را همزمان با مکمل آهن مصرف نکنید. زیرا می تواند در جذب آهن اختلال ایجاد کند یا علائم شما را به طور موقت بدتر کند.

TUMS را همیشگی استفاده نکنید.

مانند بسیاری از چیزها، اعتدال مهم است. طبق وب‌سایت های مختلف، به افراد باردار توصیه می‌شود که خود را به حداکثر 15 TUMS Regular Strength 500 در هر دوره 24 ساعته محدود کنند.

نظر دکتر کلارک در ارتباط با این زمینه

دکتر کلارک توصیه می کند که مراقب مصرف این دارو و علائم آن باشد. “اگر متوجه شدید که روزانه از TUMS استفاده می کنید و علائم شما را تسکین نمی دهد، حتماً به ارائه دهنده مراقبت های زنان و زایمان خود اطلاع دهید.”

اما اگر TUMS بعد از مدتی برای تسکین علائم شما کار نمی کند، نگران نباشید. دکتر کلارک می گوید: «ممکن است زمان آن رسیده باشد که برای علائم GERD خود، مانند یک داروی تجویزی، درمان جایگزین را در نظر بگیرید.

جایگزین های ایمن مصرف دارو در بارداری

دکتر کلارک به ما یادآوری می کند که آنتی اسیدها، مانند TUMS، ممکن است تسکین دهنده باشند، اما از GERD جلوگیری نمی کنند. اگر می‌خواهید منبع سوزش سر دل خود را به طور کلی هدف قرار دهید، میشل دورکین، ND، مالک مرکز طبیعی کوئینت، پیشنهاداتی را ارائه می‌دهد.

دستکاری احشایی را امتحان کنید

دکتر دورکین پیشنهاد می‌کند که یک پزشک متخصص، معمولاً یک استئوپات، پیدا کنید که بتواند ارزیابی کند که آیا اسفنکتر معده شما نیاز به درمان دارد یا خیر. دکتر دورکین توضیح می‌دهد که اسفنکتر پیلور دریچه‌ای در بالای معده است که می‌تواند با بزرگ‌تر شدن کودک با سطوح بالاتر پروژسترون در بارداری باز شود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

قبل از انجام دستکاری احشایی، به ویژه در دوران بارداری، با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مشورت کنید. همیشه یک گزارش سلامت کامل به آن ها ارائه دهید و قبل از دریافت هر گونه درمانی به دنبال یک پزشک معتبر باشید.

رژیم غذایی خود را تنظیم کنید

آیا می توانم در دوران بارداری TUMS مصرف کنم؟

شما باید به غذاهایی که علائم شما را تحریک می کنند توجه کنید. دکتر دورکین چند عامل متداول سوزش سر دل را پیشنهاد می کند که ممکن است بخواهید آن ها را حذف یا محدود کنید. مانند غذاهای سرخ شده یا چرب، کافئین، شکلات، نوشابه، سیر، پیاز، غذاهای شیرین، گوجه فرنگی، مرکبات، لبنیات یا حتی گلوتن.

دکتر دورکین همچنین خوردن وعده‌های غذایی کوچک‌تر و مکرر، نشستن در حین غذا خوردن و اجتناب از دراز کشیدن مستقیم بعد از غذا را پیشنهاد می‌کند.

منابع
وبسایت verywellfamily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا