وظایف یک مرد در طول بارداری

در اینجا نکاتی اساسی آورده شده اند که در زمان بارداری همسر خود باید به یاد داشته باشید. با دنبال کردن این موارد شما مطمئنا پدر خوبی بوده و یک همسر فوق العاده نیز خواهید بود.

وظاییف همسر در زمان بارداری 

  • به خودتان آموزش دهید.

باید از اتفاقاتی که در طول بارداری می افتند اگاه باشید. در این زمان تنها دانستن و درک تغییراتی که همسر شما دارد گام بزرگ خواهد بود. زمانی که همسر شما باردار است باید مراقب چیزهای زیادی بوده و توجه خاصی به برخی نکات داشته باشید. خواندن در مورد چیزهای کوچکی مانند عادات غذایی و لباس پوشیدن در کنار مسائل بزرگتری مانند زایمان و بیماری صبحگاهی به پشتبانی از همسر شما کمک می کند.

  • اگر بیماری صبحگاهی دارد به او کمک کنید.

بیماری صبحگاهی می تواند تجربه ای سخت و دردناک باشد و زنان در زمان کوتاهی از آن خسته می شوند. به عنوان یک مرد، شما باید همسر خود را در این روزها حمایت کنید. او را تشویق کنید، در کنارش بمانید و بگذارید احساس راحتی داشته باشد، خصوصا زمانی که با بیماری صبحگاهی مقابله می کند.

  • حساس باشید.

همه چیز در طول ماه های آینده تغییرات اساسی خواهد داشت. تغییرات خلقی، مشکلات عاطفی، دردها و… آشکار می شوند. در طول این دوران این تغییرات عادی هستند بنابراین یاد بگیرید وقتی همسر شما این تغییرات را تجربه می کند مقابل او صبور باشید. نسبت به درخواست های او حساس و دقیق بوده و همیشه با مهربانی به او واکنش نشان دهید.

  • او را تشویق کنید.

همسر شما در طول این روزها به تشویق و حمایت نیاز دارد. بارداری زمانی است که یک زن شاد و هیجان زده است اما در همین روزها او با عدم اطمینان، ترس و دیگر تغییرات فیزیکی مقابله می کند. در طول دوران باردای باید در کنار او حضور داشته و تشویقش کنید. به او یادآوری کنید که در کنارش هستید و نیازی نیست نگران چیزی باشد.

  • در کنار او بمانید.

وظایف یک مرد در طول بارداری

به زنان باردار پیشنهاد می شود تا حد ممکن استراحت کرده و به خودشان فشار وارد نکنند. از این رو او ممکن است او به خانه ی مادرش یا جای دیگری برود که بتواند در آنجا استراحت مناسبی داشته باشد. اما جابجایی زیاد در طول بارداری اصلا خوب نیست. به عنوان همسر، شما باید تمام این هشت ماه را هرجا او راحت بود در کنارش بمانید، این روش اجازه می دهد مسئولیت ها را در کنار هم بر عهده بگیرید.

  • با او برنامه ریزی کنید.

وقتی متوجه شدید همسرتان باردار است شما منتظر به دنیا امدن نوزادتان می مانید. اما به عنوان یک همسر وظیفه شناس باید بدانید برنامه ریزی برای آینده مهم است بنابراین باید برای تولد نوزاد خود آماده باشید. با همسر خود برنامه ریخته و در مورد جزئیات صحبت کنید، این اقدام کوچک از جانب شما او را تشویق کرده و باعث می شود حس کند در این دوران کنارش هستید. همچنین در این روزها می توانید با هم در مورد نام کودک خود مشورت کنید.

  • مسئولیت هایی را به عهده بگیرید.

وظایف یک مرد در طول بارداری

یکی از مهم ترین کارهای شما بر عهده گرفتن مسئولیت هایی به عنوان یک پدر است و اینکه بگذارید همسرتان بداند در این مسیر تنها نیست. هر زمان او نیاز داشت کمکش کنید و حتما در مورد بارداری او طوری صحبت کنید که مرتبط با هردو شما به نظر برسد.

  • انعطاف پذیر باشید.

گاهی اوقات شما باید از مسیر همیشگی زندگی خارج شده یا حتی برنامه هایی را برای همسر خود تغییر دهید. در این دوران همسر شما نیازهایی بسیار بیشتر از قبل دارد. شاید این روزها برای یک مرد کارمند سخت باشند. کارهایی که می توانید را انجام داده و تا حد ممکن هر زمان وقت آزاد داشتید در کنار همسر خود باشید. همچنین می توانید در صورت امکان بخشی از کار خود را در خانه انجام دهید. بدین ترتیب هر زمان همسرتان به شما نیاز داشت کنار او خواهید بود.

  • در کنار او آشپزی کنید.

وقتی همسرتان باردار است در کارهای آشپزی همراه او باشید. اگر شما در این کار کمکش کنید مسلما قدردانتان خواهد بود. می توانید به او بگویید کمی از روال همیشگی آشپزی فراغت یافته و خودتان این وظیفه را بر عهده بگیرید. این یک روش خوب برای کمک کردن به او در این مرحله است.

  • نزد پزشک ویزیت شوید.

همراه بودن با همسرتان در نوبت های پزشک مطمئنا یک حمایت بزرگ برای او در این دوران است. رفتن نزد پزشک می تواند کمی استرس زا باشد، خصوصا اگر مشکلاتی در بارداری وجود دارد و شما نباید بگذارید همسرتان با همه ی این مشکلات به تنهایی مواجه شود. هر زمان همسرتان نوبت پزشک داشت باید او را همراهی کنید.

  • شنونده ی خوبی باشید.

این روزها یکی از زمان هایی است که شما باید صبور بوده و به تمام گفته های همسرتان گوش دهید. بارداری می تواند یک سفر عاطفی برای همسر شما باشد بنابراین اطمینان یابید در کنار او حضور دارید و به تمام حرف هایش گوش می کنید. وقتی شما به حرف های همسر خود توجه کنید او بسیار شاد خواهد شد، حتی اگر این موضوعات زیاد برای شما مهم نباشند.

  • در کارهای خانه دستی برسانید.

حالا وقت آن است که مسئولیت هایی را در کارهای خانه به عهده بگیرید. هر روز همسر شما تمامی کارهای خانه را بدون هیچ شکایتی انجام می داده است. اما وقتی او باردار می شود شما باید این کارها را به عهده بگیرید زیرا مسئولیت های خانه می توانند او را خسته کنند. حمل کردن یک نوزاد کار ساده ای نیست، این کار می تواند او را بسیار خسته کند. از این رو شما باید هردو مسئولیت ها را با هم شریک شده یا حتی شما بیشتر کارهای خانه را به عهده بگیرید.

  • برای روز زایمان آماده شوید.

همراه با او برای این روز بزرگ آماده شوید. در این روزها اماده شدن برای زایمان و منتظر ماندن برای نوزاد استرس زیادی برای همسر شما خواهد داشت بنابراین شما باید او را آرام کنید. به او بگویید تا به حال همه چیز را به خوبی مدیریت کرده است و بگویید باید مثبت بماند. بگذارید بداند شما در این مرحله همراه او هستید، خصوصا زمانی که نگران است.

  • به او زمان بدهید.

دوران بارداری برای تمامی زنان اهمیت زیادی دارد. در این دوران تغییرات خلقی، تمایلات غذایی عجیب و چیزهای زیادی دیگری وجود خواهد داشت. اما شما نباید شکایت کنید. چه فیزیکی و چه عاطفی کنار او باشید. در حقیقت در این دوران او بسیار به شما وابسته خواهد شد. و بهترین کار این است چیزهای دیگر را کنار بگذارید و یک حامی قوی برای همسر خود باشید.

منابع
parenting.firstcry.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا