چیزهایی که ثابت می کنند عشق در رابطه یک انتخاب است

عشق در رابطه نیازمند بیان احساسات در هر دو طرف است. از نظر شما معنای واقعی عشق چیست؟ خیلی از ما عشق را یک اتفاق بیان می کنیم. برخی هم معتقدند که عشق باید به صورت یک رویارویی باشد و نمی توان آن را ساخت. چرا امروزه بسیاری از عشق و ازدواج ها به جدایی ختم می شود؟ برخی از افراد به خاطر داشتن روابط دچار اختلالات می شوند.

اختلالات روانی بسیاری در دنیای ما وجود دارد. برخی از این اختلالات را ممکن است بشناسید. برخی اما به تازگی در دنیای امروزی وجود دارند. اختلالات روانی در روابط امروزی بسیار دیده می شود. متاسفانه به دلیل این که ازدواج از دید خیلی از افراد ساده گرفته می شود این اتفاق می افتد. یا حتی خیلی ها ازدواج را فقط در مسائل مالی می بینند باعث شده است فشار های بیش از حدی به فرزندان و نسل امروزی وارد شود. یکی از اختلالاتی که به خاطر روابط ایجاد می شود عشق هذیانی و توهمات دوست داشتن است. در ادامه می خواهیم ببینیم که چیزهایی که ثابت می کنند عشق در رابطه یک انتخاب است، چگونه است.

عشق در رابطه و غلبه بر عشق سابق

افراد ممکن است در روابط خود چه دوستانه و چه کاری شکست می خورند. وقتی که فردی در این گونه روابط شکست بخورد با میزان کم و زیاد ممکن است دچار آسیب های روانی شود. دقیقا در این جا است که فرد برای صحبت کردن با شخصی دیگر نیازمند برقراری ارتباط است. حال این ارتباط می تواند با دوست آن فرد باشد یا این که او با همسر خود صحبت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره آنلاین در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چیزهایی که ثابت می کنند عشق در رابطه یک انتخاب است، صحبت کنیم.

راه های اثبات شده برای غلبه بر عشق سابق و عشق در رابطه جدید

عشق یکی از محرک های اصلی افراد است. حتی در سخت‌ترین زمان‌ها هم شما را ادامه می‌دهد و می‌تواند شادی بسیار زیادی برای شما به ارمغان آورد. افراد به خصوص در جوانی به سختی زمین می خورند و سریع می افتند. اما، به همان سرعتی که عاشق می شوید، می توانید جدا شوید. چه اتفاقی می‌افتد وقتی آن عشق از شما دور می‌شود و شما را مجبور می‌کند غلبه بر عشق سابق  خود داشته باشید؟

نکته ای در ارتباط با این زمینه

جدایی یکی از سخت ترین چیزهایی است که یک فرد باید در زندگی خود پشت سر بگذارد. آن ها می توانند به شما این احساس را بدهند که همه چیزهایی را که در زندگی تان مهم بوده از دست داده اید. گاهی اوقات آن ها متقابل هستند. اما خیلی وقت‌ها یک نفر اخراج می‌شود. آن ها باید با این واقعیت کنار بیایند که هنوز نسبت به کسی که رفته احساسی دارند.

چیزهایی که ثابت می کنند عشق در رابطه یک انتخاب است

آیا دوست داشتن کسی یک انتخاب است یا یک احساس؟ برای شرایط امروزی یک موضوع اساسی است اما توضیح آن چالش برانگیز است. در طول اعصار، عرفا، فیلسوفان و رهبران دینی به طور مفصل درباره عشق در رابطه بحث کرده‌اند، اما هنوز بحث‌های زیادی وجود دارد. این یکی از آن موضوعاتی است که دو وجه متمایز دارد. بسیاری از مردم بر این باورند که به خطر افتادن فرد در رابطه می تواند به علت عدم ایجاد عشق باشد. سوال اصلی این است که آیا شما از روی احساسات روابط برقرار می کنید یا این یک انتخاب اخلاقی است؟

چند ویژگی عشق در رابطه

اولین کتاب قرنتیان در انجیل یک فصل کامل را به توصیف این احساس اختصاص می دهد. این ویژگی ها به عنوان یک راهنمای عالی باقی می مانند. در این‌جا چیزهایی وجود دارد که در این کتاب توضیح می دهد که عشق چیست. در زیر معناهای مختلف عشق را آورده ایم.

  • صبوری
  • مهربانی
  • عدم حسادت
  • عدم رفتار مغرورانه و دروغگویی
  • فرد عاشق بی ادب یا خودخواه نیست
  • فرد عاشق به راحتی عصبانی نمی شود
  • شخص عاشق عشق در رابطه را  “امتیاز نمی بیند”
  • شخص عاشق به خاطر دیگران کاری انجام نمی دهد
  • فرد عاشق قابل اعتماد است

 نکته ای در ارتباط با این زمینه

کتاب مقدس از این هم فراتر می رود و پیشنهاد می کند که خدا مظهر عشق است. نمونه هایی در سایر روایات دینی و متون مقدس فراوان است. همچنین در ادبیات سکولار موارد بیشماری در طول اعصار توصیف شده است.

چند دلیل برای این که عشق در رابطه یک انتخاب است

روحیه محبت آمیز شما هدیه زیبایی است که به همسر، خانواده و دوستان نزدیک خود می دهید. این یک مهربانی و همدلی منحصر به فرد است که فراتر از احساسات انسانی است. در این‌جا پنج دلیل وجود دارد که آن را به یک انتخاب تبدیل می کند.

عشق یک تعهد است

دوست داشتن یک نفر تصمیمی است که شما می گیرید تا به قلب او وفادار باشید. این را نباید با شیفتگی اشتباه گرفت. وقتی با فردی ملاقات می کنید و جذب او می شوید، این امر فیزیکی است. از آن جایی که هر دوی شما یک رابطه را پرورش می دهید، متعهد هستید و شریک عشقی را انتخاب می کنید. فرض کنید در یک رابطه متعهد هستید و یک فرد جذاب را در زندگی خود می بینید. شما نمی توانید از احساس جذابیت این شخص جلوگیری کنید. با این حال، به دلیل تعهد محبت آمیز خود به همسرتان تصمیم می گیرید که به این فکر عمل نکنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

یک فرد عاقل زمانی که وارد رابطه ای می شود سعی می کند همه چیز را به درستی مدیریت کند. اما لازم نیست اجازه دهید آن‌ها برتری ایجاد کنند. به عبارت دیگر، شما بر احساسات خود کنترل دارید و همیشه نمی توانید دیگران را سرزنش کنید.

عشق در رابطه حتی در شرایط بد نیز باقی می ماند

اگر در یک رابطه عاشقانه هستید، می توانید مطمئن شوید که همیشه رابطه در مسیر درست نیست. مواقعی پیش می‌آید که آنقدر از دست یکدیگر عصبانی هستید که می‌خواهید برای همیشه از رابطه کنار بروید. غم، مرگ عزیزان، ناامیدی و اتفاقات ناگوار اجتناب ناپذیر است، اما شما هنوز با هم هستید.

چه متاهل باشید و چه در یک رابطه متعهد، با وجود خوب ها و سختی ها با هم هستید. قلب شما بدون توجه به اینکه ثروتمند یا فقیر، بیمار یا سالم هستید، به هم وابسته است. اگر طرف مقابلتان را فقط از روی احساسات انتخاب کنید، زمانی که اوضاع سخت شود، این احساس کاهش می یابد.

شما انتخاب می کنید که چه کسی در رابطه با شما باقی بماند

یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد که می گوید شما نمی توانید خانواده خود را انتخاب کنید، اما می توانید دوستان خود را انتخاب کنید. مگر اینکه به جبر و تناسخ اعتقاد داشته باشید. در مورد خانواده ای که در آن متولد شده اید با شما مشورت نشده است. شاید شما اغلب آرزو می کنید که با ثروت زیاد به دنیا می آمدید. شما دوستان خود را بر اساس عشق در رابطه خود انتخاب می کنید. شما همچنین می توانید تصمیم بگیرید که دوستی را پشت سر گذاشته اید و راه را جدا کرده اید. دوست داشتن دوستان کاملاً به شما بستگی دارد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

با این حال، ضرب المثل فقط تا یک زمانی دقیق است. فقط به این دلیل که شما با مردم رابطه دارید به این معنی نیست که یک پیوند محبت آمیز دارید. اتفاقات پیرامون شما ممکن است به طور تصادفی شما را کنار هم قرار داده باشد. اما شما تصمیم می گیرید که آیا آن‌ها بعداً در زندگی شما بمانند یا خیر.

عشق اغلب نوعی رابطه دوستانه است

احساسات مختلفی را که می توانید با شخص دیگری به اشتراک بگذارید در نظر بگیرید. بر اساس مقاله ای که توسط دانشگاه کالیفرنیا-برکلی منتشر شده است، محققان حداقل 27 عواطف انسانی را شناسایی کرده اند. بر اساس این گزارش، این احساسات اغلب با هم همپوشانی دارند و مرزهای مشخصی ندارند. وقتی بدن و ذهن شما به چیزی یا شخصی واکنش نشان می دهد، این یک انتخاب نیست. وقتی یک راننده بی فکر در ترافیک راه شما را قطع می کند، تصمیم نمی گیرید عصبانی شوید. اگر دوست یا خویشاوندی را از دست بدهید، به این فکر نمی کنید که آیا احساس ناراحتی خواهید کرد یا خیر.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

عشق در رابطه یک انتخاب است زیرا اغلب تصمیم می گیرید که دیگران را در اولویت قرار دهید. در واقع شما داوطلب می شوید تا به افراد جامعه خود کمک کنید زیرا می خواهید این کار از صمیم قلب خود انجام دهید. شما و همسرتان با هم سازش می کنید و برای یکدیگر فداکاری می کنید زیرا به رابطه متعهد هستید.

شما می دانید چگونه یکدیگر را ببخشد

بخشش یک شخص به همان اندازه که دوست داشتن او یک انتخاب است، اهمیت دارد. این یک احساس قانع کننده مانند همدلی نیست و شما آن را با اراده آزادانه خود ارائه می دهید. این یک لطف ناشایست است که به همان اندازه که عشق در رابطه برای شما مفید است، حائز اهمیت است.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا