رفتارهای تخریب کننده روابط چگونه است؟ (و نحوه اجتناب از آن‌ها)

رفتارهای تخریب کننده روابط می تواند در زن یا مرد به مقدار بیشتری ایجاد شود. همه ما فکر می کنیم اگر در یک رابطه از لحاظ مادی همه چیز تا تعیین کنم عشق و علاقه پشت سر آن خواهد آمد. اما تحقیقات درباره روابط بین دو فرد این نتیجه را رسانده که نحوه برخورد با همسرتان بسیار اهمیت دارد. غافل از این که برخی از افراد نمی توانند این مشکلات را حل کنند. همان طور که موفقیت در روابط و زندگی نیازمند عوامل مختلفی است شکست نیز همین گونه است. روابط در روان شناسی تعاریف متفاوتی دارد. روابط همیشه به معنای ایجاد ارتباط بین دو زوج مرد و زن نیست.

خیلی اوقات رابطه های دوستی دو دختر یا دو پسر ممکن است در آینده زندگی فرد تاثیر گذار باشد . بنابراین بهتر است در انتخاب دوست بسیار هشیار باشید. دوست خوب و انتخاب دوست خوب قاعده و قوانین خاصی دارد که بسیاری از ما آن را می دانیم. خیلی ها هم قوانین را نمی دانند. خوشبختی از نظر هر فردی یک معنا و مفهومی دارد. شما نمی توانید دو شخص را پیدا کنید که تعریف آن ها از خوشبختی یکسان باشد.

خوشبختی و رفتارهای تخریب کننده روابط

خوشبختی یعنی این که شما بتوانید برای رسیدن به بهترین اتفاق در زندگی خود تلاش کنید. این تلاش ها باید به گونه ای باشد که افراد بتوانند از کوچک ترین چیز ها در زندگی خود لذت ببرند. در مقاله امروز می خواهیم ببینیم رفتارهای تخریب کننده روابط چگونه است؟ (و نحوه اجتناب از آن‌ها) چگونه است. و البته پایان رساندن یک رابطه آیا می تواند برای مفید باشد یا خیر؟ در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با رفتارهای تخریب کننده روابط چگونه است؟ (و نحوه اجتناب از آن‌ها)، صحبت کنیم.

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود رفتارهای تخریب کننده روابط ایجاد شود؟

عوامل مختلفی وجود دارد که باعث می شود روابط دور از دسترس نباشد. عوامل اصلی شکست روابط از دست دادن اعتماد، ارتباطات ضعیف، عدم احترام، تفاوت در اولویت ها و صمیمیت کم است. این مقاله به این موضوع می پردازد که چرا هر کدام ممکن است باعث پایان یک رابطه شوند.

عدم اعتماد

یکی از احساسات اساسی لازم در یک رابطه خوب، احساس امنیت است. اگر حمایت عاطفی ندارید یا شریک زندگی خود را غیرقابل اعتماد می دانید، ممکن است اعتماد خود را از دست بدهید. اگر همسرتان کارهای عجیب انجام می دهد یا به سختی می توان آن را مشخص کرد، دلیلی برای نگرانی وجود دارد. روابطی که بر اساس بی‌اعتمادی ساخته می‌شوند، متزلزل هستند.

دروغ گویی و رفتارهای تخریب کننده روابط

فرض کنید متوجه شدید که شریک زندگیتان به شما دروغ گفته است. دروغ می تواند عواقب قدرتمندی داشته باشد. آیا این یک دروغ یا دروغی که برای محافظت از کسی که گفته شده است هم می تواند باعث شکست روابط  شود؟ اصطلاح دروغ های سفید اغلب جزئی یا بی اهمیت هستند در حالی که دروغ های واقعی اثرات گسترده ای دارند.

مالکیت

ممکن است با شریکی باشید که بیش از حد حس مالکیت دارد.  این ها نشانه های کسی نیست که به شما اعتماد دارد.

رفتارهای تخریب کننده روابط چگونه است؟ (و نحوه اجتناب از آن‌ها)

ما در سعادت کامل وارد روابط می شویم و سپس به مشکلات برخورد می کنیم. ما نمی دانیم چه اتفاقی افتاده است، اما همه چیز همان چیزی نیست که قبلا بود و به نظر اشتباه می رسد. شور و شادابی عاشقی با اضافه تمام عوامل استرس زا زندگی به یک عادت تبدیل شده است. در این‌جا رفتارهای تخریب کننده روابط (و نحوه اجتناب از آن ها) آورده شده است:

طوری رفتار کنید که انگار مجرد هستید.

چه چیزی یک رابطه عاشقانه را تعریف می کند؟ این که هر دو نفر با هم در ارتباط باشند. بنابراین وقتی بدون رضایت همسرتان طوری رفتار می کنید که انگار هنوز مجرد هستید، طوری رفتار می کنید که به آن شخص تعهدی ندارید. وقتی در یک رابطه هستید، باید مسئولیت احساسات آن شخص را بپذیرید. آیا بدون در نظر گیری نظر همسر خود همه خاطرات خود را برمی دارید و می روید؟ یا چیزهایی را از شریک زندگی خود مخفی نگه می دارید که می دانید به عنوان رفتارهای تخریب کننده روابط هستند؟

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر نمی توانید به یک رابطه متعهد شوید، اجازه دهید آن شخص راه خودش را ادامه دهد. شما نمی توانید به زندگی مجردی خود ادامه دهید در حالی که از مزایای داشتن کسی در رختخواب خود لذت می برید. شما باید با آن شخص و با خودتان صادق باشید. اگر می خواهید به یک رابطه عاشقانه متعهد شوید، پس مسئولیت اعمال خود را بپذیرید.

فقط مسئولیت مالی خود را نداشته باشید.

مسائل مالی یک چالش بزرگ در روابط است. وقتی به این طرف و آن طرف می روید و طوری خرج می کنید که انگار تنها شما در اتحادیه هستید، همه چیز شروع به فروپاشی می کند. این فرآیند به این برمی گردد که انگار هنوز مجرد هستید. شما در قبال همسرتان مسئولیت دارید تا او را  در اولویت مخارج قرار دهید.

ندانستن علایق یکدیگر یک نوع از رفتارهای تخریب کننده روابط

مجردی به همان اندازه زیان آور است که همیشه به اجبار با کسی در ارتباط باشید. شما مجبور نیستید در تک تک کارهایی که همسرتان انجام می دهد سهیم باشید. شما به زندگی، دوستان، علایق، سرگرمی ها و زمان تنهایی نیاز دارید. این باعو می شود وابستگی بیش از حد محدود می‌شود.

نظر پزشکان در ارتباط با این زمینه

دکتر ست مایرز، نویسنده کتاب غلبه بر سندرم تکرار رابطه، می‌گوید: «برخی از افراد در تلاش برای ترکیب با شریک زندگی خود، علایق، سرگرمی‌ها و اهداف خود را فراموش می‌کنند – چیزهایی که ممکن است در وهله اول شریک زندگی‌شان را جذب کرده باشد. برای شکستن پیوند کاذب همبستگی، فهرستی از  نحوه گذراندن اوقات فراغت قبل از رابطه با چه کسی تهیه کنید. سعی کنید بر میزان زمان تنهایی خود نظارت داشته باشید. زیرا هیچ زوجی نباید تمام اوقات فراغت خود را با هم بگذرانند.

دنبال کردن فعالیت در ارتباط با این زمینه

فعالیتی را به تنهایی دنبال کنید، مانند رفت و آمد به باشگاه یا شرکت در یک کلاس سرگرمی در موسسه محلی خود. اگر ارتباط خود را با دوستانی که واقعاً به آن‌ها اهمیت می دهید به خاطر صرف وقت تقریباً منحصراً با شریک زندگی خود از دست داده اید، با تلاش برای ملاقات یک یا دو دوست برای یک فعالیت یا یک وعده غذایی، هویت خود را بازیابی کنید.

بیش از حد حساس و ناامن شدگی جزئی از رفتارهای تخریب کننده روابط

هیچ چیز به اندازه احساس بی لیاقتی به یک رابطه صدمه نمی زند. ناامنی منجر به حسادت می شود. اگر شریک زندگی‌تان قابل اعتماد نباشد، سخت است. اگر اینطور است، پس باید خودتان را در اولویت قرار دهید و به رابطه پایان دهید. اما، اگر شریک زندگی تان کاری انجام نمی دهد و شما همچنان در خاطرات روابط گذشته زندگی می کنید، پس این شما هستید که نیاز به مشاوره برای رفتار بهتر دارید. ناامنی ضرر دارد. مسئولیت رفتار خود را بپذیرید. اگر می خواهید رابطه کنونی خود را گرامی بدارید و حفظ کنید، وقت آن است که گذشته را رها کنید. شما دیگر در گذشته زندگی نمی کنید!

رفتارهای تخریب کننده روابط مانند این که فوق العاده طعنه آمیز باشید و به شریک زندگی خود احترام نگذارید.

همه ما کمی شوخ طبعی را دوست داریم. اما زمانی که با بی احترامی و رفتار زشت مرزی شود، توهین آمیز است. این نوع رفتار به حالت تدافعی و آسیب رسانی به شریک زندگی شما تشدید می شود. مشکلات شروع به بالا رفتن می کنند و رابطه آسیب می بیند. زیرا این رفتار مبتنی بر بی احترامی است نه مهربانی. شوخی طبعی برای ایجاد فضای مفرح  اشکالی ندارد. با این حال، وقتی دارای تداوم است،  آزاردهنده می‌شود. کاری کنید که همسرتان از این رفتار آگاه شود.

عدم محبت

همانطور که با هم بودن خیلی زیاد است، فقدان محبت در یک رابطه هم مضر است. روابط ممکن است پس از مدتی به بن بست بیفتد. اما مهم است که رفتارهای تخریب کننده روابط را ادامه ندهید. با ملایمت یکدیگر را لمس کنید، هنگام خروج از خانه یکدیگر را ببوسید و در طول روز پیام های محبت آمیز بفرستید. هیچ محبتی نشانه این است که همه چیز از هم جدا است. اگر می خواهید رابطه را دوباره احیا کنید، پس باید ابتکار عمل را به دست بگیرید. در آغوش گرفتن، در آغوش گیری، راه‌های ساده‌ای برای بازگرداندن عشقی هستند که زمانی مشترک بودید.

به جای برقراری ارتباط با شریک زندگی خود، پیامک ارسال کنید یا با تلفن همراه خود باشید.

رسانه های اجتماعی و فناوری یک دارایی باورنکردنی برای جامعه ما بوده است. با این حال، این نیز آسیب زننده بسیاری از روابط است. دو نفر در یک خانه زندگی می کنند و به ندرت با یکدیگر صحبت می کنند. این یعنی کمبود ارتباط وجود دارد. تلفن را کنار بگذارید، کامپیوتر را خاموش کنید و کنار هم بنشینید تا غذا بخورید. برای به اشتراک گذاری فعالیت ها در طول روزتان وقت بگذارید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا